Sivu 1/2

Maahantuojalle luottamuslause vai vaihtoon?

Lähetetty: 06 Kesä 2005, 23:29
Kirjoittaja alfista
Olisiko aika nosta kissa pöydälle? En ainakaan muista, että tästä olisi äänestetty näin suoraan. Kommentteja kuulee puolesta ja vastaan, mutta mikä on äänestyksen tulos? Oletko tyytyväinen Alfa-Romeon Suomen maahantuojaan vai näkisitkö jonkin muun tahon edustavan merkkiä jatkossa?

Edit: kysymyksellä tarkoitetaan Delta-konsernia

Lähetetty: 06 Kesä 2005, 23:41
Kirjoittaja Anthon
Onks tää joku kompakysymys? :shock:

Lähetetty: 06 Kesä 2005, 23:43
Kirjoittaja alfista
Odotellaan aamua kun Deltan pojat avaa selaimet 8) köh, pitäähän tähän saada selvyys.

Lähetetty: 06 Kesä 2005, 23:45
Kirjoittaja MarcusV
Köh.. Kiintoisaa.. :mrgreen:

Lähetetty: 06 Kesä 2005, 23:46
Kirjoittaja 90
hyvä topic ja tätä on varmaan odoteltu..nyt nähdään miten alfistien mielipiteet jakaantuvat.. :)

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 08:57
Kirjoittaja EVO
Viimeinkin joku nostaa kissan pöydälle... 8)

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 09:38
Kirjoittaja Rolle
Puhutaanko nyt nimenomaan maahantuojasta vai myös sen omistamasta jälleenmyyjä ja huoltoketjusta?

Ei siinä että se vastausta muuttaisi mutta..

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 09:41
Kirjoittaja 90
niin..ehkäpä maahantuojassa ei niinkään ole vikaa vaan jälleenmyynti/huolto-organisaatiossa..hyvä pointti..

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 09:43
Kirjoittaja alfista
No, tuontimallisto, hinnat, takuut jne. on maahantuojasta- palvelu, hyvityshinnat myyjästä kiinni eikä tuo deltamotor taida kovin kaukana olla delta-autosta yrityksenäkään. Tuskin Delta-autoa kiinnostaisi Alfa ellei samaan ryppääseen kuuluva Deltamotor toisi sitä maahan.

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 09:46
Kirjoittaja Spiderman
Siinähän se onkelma on että pääomaa kun löytyisi ja suhteita ja kokemusta autokaupasta niin miksei laittaisi italomaahantuontia pystyyn, fiiut, alfat sun muut samaan kioskiin.

Niin kauan kun ei ole mitään noista niin ei voi kuin uikuttaa.

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 09:50
Kirjoittaja 90
no kuitenkin tuota nurinaa on palstalla ilmennyt enimmäkseen juuri vaihtohyvityksistä ja huolloista ja tämä liittyy suoranaisesti enemmän juuri delta-autoon eikä niinkään delta-motoriin..
mutta oikeassa olet kyllä tuosta takuu asiasta ja takuuasiat ovat ehkä olleetkin vakavin maahantuojaa koskeva negatiivinen asia alfistien keskuudessa jos noita enneaikaisia remiinkatkeamisia ajatellaan.

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 11:01
Kirjoittaja alfista
Samaan nippuun, eli Delta-konserniin (niin kuin itse sanovat) nämä minun päässäni kuuluvat.

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 11:39
Kirjoittaja 90
no ehkä nimen ja omistuspohjan perusteella...gallup koskee kuitenkin lähinnä maahantuojaa..
kuten ekasta postauksestasi käy ilmi:

"Oletko tyytyväinen Alfa-Romeon Suomen maahantuojaan vai näkisitkö jonkin muun tahon edustavan merkkiä jatkossa? "

no tämä on vain minun mielipiteeni.. :wink:

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 11:46
Kirjoittaja alfista
Jep, hätäisesti kirjoitettu tunnekuohun vallassa

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 11:53
Kirjoittaja 90
no syvältä tuo toiminta on joka tapauksessa ja sen kyllä huomaa jo tähän astistenäänienkin perusteella...

gallupin tulokset pitää ehdottomasti toimittaa deltaan, voisivat ottaa jopa opikseen :wink:

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 12:20
Kirjoittaja Epezi
Jep! odotellaan vähän aikaa että kaikki pääsevät antamaan äänensä ja sitten tulokset deltaan, palautehan on aina tärkeätä :wink:

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 13:06
Kirjoittaja rim
Ei taida Deltaa paljon meidän Gallupit liikuttaa....

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 13:09
Kirjoittaja Mirafiori
Pitää kuitenkin muistaa että Delta-verkosto on hyvin laaja, toisin kuin Alfa- verkosto esim. Ruotsissa. Uusi maahantuoja/jälleenmyyjä ei varmasti voisi helposti saada aikaan yhtä tiheää verkostoa.

Minun mielestäni maahantuojan yksi ongelma on halu pitää mallisto liaan pienenä, vanhaan Lada-tyyliin. Monet versiot ja mallit on jätetty pois. Kiahan piti Deltan kanssa solmitun sopimuksen ehtona sitä että suurin osa malleista tuodaan maahan. (vain se kauhea suurin malli puuttuu muistaakseni, ja moottoriversioita ja muita variaatioita on yllinkyllin, toisin kuin Fiatin listoilla.)

Itse olen jo pidempään harkinnut kirjeen lähettämistä Fiat Auton pohjoisten markkinoiden vastaavalle Torinoon, jotta tämä painostaisi Deltaa muuttamaan tomintatapojaan.
Oletteko valmiit allekirjoittamaan mahdollista nettikirjevetoomusta?
Tekisin kyllä suomennoksen. Sen lähettäminen ei olisi ongelma, newsgroup jota olen mukana johtamassa on lähettänyt aikaisemmin mm. kirjeen Luca Di Montezemololle.....

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 13:19
Kirjoittaja alfista
Tänks! Asiaa, olen mukana.

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 13:27
Kirjoittaja Romeo
Miten tuo ero on jo noin selvä...? :-D

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 13:58
Kirjoittaja 90
no allekirjoittanut on myös mukana mirafiorin ideassa..jospa saataisiin vaikka jokin nelivetoversio tulevaisuudessa tuontiohjelmaan.. :wink:

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 14:04
Kirjoittaja MrKirby
Kyllähän tuollaiseen vetoomukseen voi hyvin mukaan lähteä. Etenkin kun mirafiorilla on tuollainen avatar...mmmmm... :-D

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 14:20
Kirjoittaja alfista
90 kirjoitti:no allekirjoittanut on myös mukana mirafiorin ideassa..jospa saataisiin vaikka jokin nelivetoversio tulevaisuudessa tuontiohjelmaan.. :wink:
Kun saisi edes ajankohtaisen mallisarjan eikä jäännöseriä. Mikä avatar??? (vaimoke lukee samaa saittia) :wink:

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 14:48
Kirjoittaja alfa 156 v6
Mirafiori kirjoitti:Itse olen jo pidempään harkinnut kirjeen lähettämistä Fiat Auton pohjoisten markkinoiden vastaavalle Torinoon, jotta tämä painostaisi Deltaa muuttamaan tomintatapojaan.
Oletteko valmiit allekirjoittamaan mahdollista nettikirjevetoomusta?
Mukana ollaan.

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 14:55
Kirjoittaja liekki
minä myös mukana...jos saan tuon avatarissa olevan vaaleaverikön puhelinnumeron. :wink:

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 15:36
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Onhan tanne jo nelja deltan tyontekijaa eksynyt :mrgreen:

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 16:49
Kirjoittaja atti
Mukana ollaan ... blondilla tai ilman :twisted:

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 17:30
Kirjoittaja GiuliaSuper
Jep mukana ollaan.

En todellakaan ihmettele tuota eroa äänestyksessä, kun omia kokemuksia firmasta miettii.

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 18:09
Kirjoittaja Ciancarlo
..ja mukana olen minäkin, ilman muuta.

Terv. CC

Lähetetty: 08 Kesä 2005, 01:59
Kirjoittaja jarski
juu mukana forzassa :mrgreen:

Lähetetty: 08 Kesä 2005, 07:37
Kirjoittaja 90
no ei todellakaan näytä hyvältä Deltan kannalta..
mutta minkäs teet melko moni on tainnut saada mielestään hieman huonoa kohtelua..

Lähetetty: 08 Kesä 2005, 08:35
Kirjoittaja Carlos
Mirafiori kirjoitti: Oletteko valmiit allekirjoittamaan mahdollista nettikirjevetoomusta?
Kyllä.

Lähetetty: 08 Kesä 2005, 09:31
Kirjoittaja Anthon
Si si!

Lähetetty: 08 Kesä 2005, 11:04
Kirjoittaja Romeo
Jos jotain vetoomusta aletaan kirjottamaan, niin täältä tulee yksi nimi lisää.

Lähetetty: 08 Kesä 2005, 11:29
Kirjoittaja Rasvis
Minun puolestani vanha voi ihan hyvin jatkaa. Ei ole mitään erillistä pahaa sanottavaa, toisaalta en tiedä toiminnastakaan sen kummempia. Automyynti ja huolto kuuluvat jälleenmyyjille, jääkö maahantuojalle muuta arvosteltavaa kuin malliston laajuus ja osien saatavuus?

Malliston laajuuden arvostelukin on hankalaa näin jokamiespohjalta. Ainahan sitä voi haluta kuuta taivaalta, mutta totuus taitaa olla, ettei vähemmän myytäviä mariginaalimalleja ole varaa tuoda maahan. Jostain se raha on otettava varaosavarastoon ja huolto-organisaation kouluttamiseen, ja mistäs muualta sitä ottaisi kuin volyymimallien katteista.

Sitä en tiedä miksei JTD-versioita ole aiemmin tuotu. Tuskin ihan pelkkää ilkeyttään, kyllä Italkonillekin varmaan raha kelpaa.

Lähetetty: 08 Kesä 2005, 20:12
Kirjoittaja alfista
Minulle Delta-auto ja Delta-motor ovat aina olleet sama asia. Delta konserni on siksi mielestäni vastuussa hinnoista, mallistosta, takuista, palvelusta, huolloista, hyvityshinnoista eli koko roskasta.

Sama omistuspohja, sama organisaatio, kuuluvat samaan konserniin. Delta-auton työpaikkahakemuksetkin menevät osoitteeseen tyopaikat@deltamotor.fi.

Minusta maahantuontia ja myyntiverkostoa ei voi tässä asiassa erottaa toisistaan. Uskonpa myös että tämä on yleinen käsitys.

Lähetetty: 09 Kesä 2005, 15:23
Kirjoittaja Have
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ainahan sitä voi haluta kuuta taivaalta, mutta totuus taitaa olla, ettei vähemmän myytäviä mariginaalimalleja ole varaa tuoda maahan. Jostain se raha on otettava varaosavarastoon ja huolto-organisaation kouluttamiseen, ja mistäs muualta sitä ottaisi kuin volyymimallien katteista.
Jep, mutta jos ajattelee noin niin tuntuu hieman oudolta, että esim. GTV:stä maahan tuodaan vain 3.2 V6 mallia, kun käsittääkseni siitä olisi tarjolla 1.8 ja 2.0 mallitkin. Nyt tuo GTV on varmasti todellakin marginaalimalli. Kävin Oulun deltassa huvikseni kyselemässä niin eivät tienneet mitään kyseisestä autosta, edes esitettä ei löytynyt ja ainoa "apu" oli ohje "kato netistä".

Lähetetty: 09 Kesä 2005, 15:48
Kirjoittaja Rasvis
Oudoltahan se tuntuu joo. Luulisi ettei tarvitsisi järjestää sen kummempaa varaosavarastoa ja huolto-osaamista tuollaiseen versioon, josta sekä kori että tekniikka ovat tuttuja toisista malleista.

Kai maahantuojan päätökselle silti on syynsä, kyllähän pisnismiehille raha kelpaa. Olisiko ajateltu profiloida GTV "oikeaksi" urheiluautoksi jättämällä mopomallit muille markkinoille?

Lähetetty: 09 Kesä 2005, 17:56
Kirjoittaja Mirafiori
Carlos kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti: Oletteko valmiit allekirjoittamaan mahdollista nettikirjevetoomusta?
Kyllä.
working on it 8)

Lähetetty: 09 Kesä 2005, 22:04
Kirjoittaja Vito
^ Tuon Mirkun avatarissa esiintyvän vaaleahkon ajoneuvon tekniset tiedot
kiinnostas pikkasen :roll:
Kenties pientä kuvasarjaa..........tai vaikka vähän isompaakin ? :roll:

Lähetetty: 09 Kesä 2005, 22:08
Kirjoittaja Mirafiori
Vito kirjoitti:^ Tuon Mirkun avatarissa esiintyvän vaaleahkon ajoneuvon tekniset tiedot
kiinnostas pikkasen :roll:
Kenties pientä kuvasarjaa..........tai vaikka vähän isompaakin ? :roll:
avaan uuden topicin :wink:

Lähetetty: 09 Kesä 2005, 22:55
Kirjoittaja AlfaTom
Silloin kun Veho myi Alfaa 1989-1992 niin kuulemma palvelu oli hyvää ja aiheeseen suhtauduttiin tosissaan, mutta taisi paukut olla lopussa tehtaan päässä :roll:
Viittaan Juhani Anttilan kirjaan "Alfa Romeo Suomessa 1950-2000".
Kannattaa muuten lukea, kirjassa on mielenkiintoisia juttuja Alfan vaiheista Suomessa.

Lähetetty: 09 Kesä 2005, 23:01
Kirjoittaja alfista
Veho olisi ihan ok vaihtoehto, mutta Fiat ryhmä olisi varmaankin nippukauppa, eli riittäisikö Veholla usko? Ja miten käy tavara-autojen?

Toisaalta Alfa ei varmaankaan olisi hullumpi myytävä nykyään kauppiaan kannalta.

Lähetetty: 09 Kesä 2005, 23:33
Kirjoittaja Mirafiori
alfista kirjoitti:Veho olisi ihan ok vaihtoehto, mutta Fiat ryhmä olisi varmaankin nippukauppa, eli riittäisikö Veholla usko? Ja miten käy tavara-autojen?

Toisaalta Alfa ei varmaankaan olisi hullumpi myytävä nykyään kauppiaan kannalta.
En näe järkevää vaihtoehtoa Deltan lisäksi.....ainoa vaihtoehto on saada Deltan toimintaan muutos! :wink:

Lähetetty: 09 Kesä 2005, 23:43
Kirjoittaja Twin Spark
...kaikella kunnioituksella.... mutta jos kysyn vastaavanlaisen gallupin.... onko maito liian kallista... tai onko keskiolut liian kallista... onko Delta-Auton huollot kalliita.... niin vastaukset ovat samanlaisia 10-90 tai 0-100... ehkä kysymyksen asettelua pitäisi pikkuisen muuttaa että tulisi todellinen mielipide esille. :snipersmile: ... tosi mies ei rutista , vaan paskantaa suoraan housuun... heheheh :mrgreen:

Lähetetty: 10 Kesä 2005, 06:13
Kirjoittaja Italian Stallion
Kyllä minunkin mielestäni suurimmat risut keräävät jälleenmyynti ja huolto puoli. Toki myös maahantuonnin puolella on parannettavaa, mutta epäkohdat eivät ole niin laajoja kuin muilla toimialueilla. Maahantuotavia malleja voisi kuitenkin olla useampia. En usko että lähes saman tekniikan omaavien mallien listoille nostaminen maksaisi juuri mitään, sillä varastoonhan ei juuri mitään autoja ostella (paitsi varmoja nakkeja). Kaikkia malleja ei mielestäni tarvitse olla esittely/koeajo versioina saatavissa, kunhan niiden tilaaminen olisi edes mahdollista. Uskon, että esimerkiksi pienikoneista GTV:tä ostava tyytyisi koeajoon jollain muulla samanlaisella moottorilla varustetulla mallilla ja olisi valmis odottelemaan muutaman kuukauden auton toimitusta.

Lähetetty: 10 Kesä 2005, 08:38
Kirjoittaja alfista
Olisi pitänyt varmaankin muotoilla kysymys tarkemmin. Ei tullut ollenkaan mieleeni, että joku pitäisi Alfan maahantuojaa ja myyntiverkostoa erillisinä asioina. :crazyeyes:

Lähetetty: 10 Kesä 2005, 08:51
Kirjoittaja MM
tuota hmm..ei mun mielstä voi sekoittaa maahantuojaa ja myynti/huoltoverkostoa toisiinsa. Eiköhän toi Delta Motor hoida asiansa kunniakkaasti, mutta huolto ja myyynti verkostosta voidaan olla montaa mieltä. Sama pätee kaikkien automerkkien suhteen, itse maahantuova taho toimii, mutta huolto ja myynti on mitä on.

Lähetetty: 10 Kesä 2005, 08:55
Kirjoittaja alfista
Delta konserni = Delta Motor + Delta Auto

Vai eikö ole?

Lähetetty: 10 Kesä 2005, 09:25
Kirjoittaja Rolle
Delta mikä Delta, maahantuojan sen pitäisi huolehtia jälleenmyyntiverkostosta etenkin kun kuuluvat samaan konserniin, joten koittakaa nyt vain äänestää sen mukaan eikä ihmetellä tuliko se muna vai kana ekana :mrgreen:
..onko maito liian kallista..
Sinänsä hyvä pointti. Toivotaan että jengi on käyttänyt päätään äänestäessään, ja vaikka osa ei olisikaan niin silti on murskaavat luvut, kerrottakoon suuntaa antavaa, absoluuttista faktaa kun ei voi tietää.

Ja mitä siihen Vehoon tulee, niin ymmärsin että Veho veti herneet kun Alfa alkoi myymään myös Ruotsin kautta vehkeitä, homma tyssäsi siihen, tehtiin järjetön diili ryssien kanssa jossa ollaan vieläkin kiinni..

All in all, jos ei Deltaa kiinnosta tehdä asioita paremmin, niin tuskin nyt kukaan sitä hirveen paljon huonomminkaan voi hoitaa. Nykytasolla en kuitenkaan osta sieltä mitään.