Alfa ja Delta - huonoa luotettavuutta ja surkeaa palvelua?
Lähetetty: 11 Kesä 2005, 15:44
Yleinen mielikuvahan tuntuu olevan että Alfa Romeo on melko runsasvikainen automerkki jonka osat ja korjauttaminen maksavat maltaita. Viat eivät ole sieltä helpoimmasta päästä selvittää - on outoja lamaannuttavia sähkövikoja, mystisesti ennen vaihtovälin puolikasta katkeavia jakopäänhihnoja jotka romuttavat koko koneen ja rasvaamisesta ja puslien vaihtamisesta huolimatta raivokkaasti narisevia tukivarsia.
Maahantuojakin on surkeudessaan legendaarinen, noin 95% alfaBBS:n lukijoista antaa firmalle epäluotamuslauseen. Myyjät eivät tiedä mitä myyvät eivätkä ole kiinostuneita. Huollossa ei osata korjata yksinkertaisimpiakaan vikoja vaan arvaillaan, pompotellaan ja ylilaskutetaan osista jopa kolminkertainen hinta. Mallistosta ei edelleenkään löydy esim. diesel malleja joilla olisi todella kuuma kysyntä vaan ainoastaan järkyttävästi kuluttavia bensamalleja...
MUTTA!
Mitä jos tämä kaikki onkin tehty tarkoituksella? Mitä jos Alfat suunnitellaan jo alunperin pikkuvikaisiksi? Liittimiä ei suojata kunnolla joten saadaan aikaan sähkövikoja. Jakohihnan kumiseos on tarkoituksella heikkoa eikä missään nimessä ketju. Tehtaalla hutiloidaan tarkoituksella vikoja sinne tänne jotta luotettavuuden mielikuvaa ei pääse syntymään. Ja Delta kantaa kortensa kekoon tarjoamalla surkeiksi parjattuja palveluitaan.
Miksi?
Etteivät suuret massat kiinnostuisi autosta tehden siitä jokamiehen auton.
Useimmat Alfan omistajathan valitsevat auton juuri siksi, että sillä on mystisen urheilullinen maine ja koska niitä ei näe joka kadunkulmassa. Haluamme erottua, nauttia mahtavista ajo-ominaisuuksista ja ulkonäöstä. Meitä eivät pikkuviat haittaa vaan korjaamme ne itse tai löydämme viiden sadan kilometrin päästä jonkun asialleen omistuneen jonka huomaan uskallamme rakkaamme jättää. Rakastamme haasteita ja vaikka Deltassa myyjä kuinka yritti suositella meille halpaa ja taloudellista Ladaa / Kiaa vääntäydyimme järjestä piittaamatta Alfan rattiin. Ja rakastuimme.
Haluammeko siis että Alfan pikkuviat hiotaan kuntoon tuotantolinjoilla ja massiiviset mainoskampanjat ylistävät Alfan luotettavuutta, turvallisuutta ja taloudellisuutta? Että Tojotakansakin alkaa kiinnostua merkistä lisäten Alfakantaa tuhansilla ja taas tuhansilla yksilöillä joissa on hinauskoukku, kattotelineet ja mustaa savua yskivä dieselmoottori?
Minä en ainakaan halua! Ja ehkä Alfa Romeon päättäjistössä ja Delta-auton johdossa on vielä henkilöitä jotka haluavat pitää Alfan Alfana eivätkä muuttaa sitä Tojotaksi. Kunnioittakaamme siis Alfaa ja Deltaa siitä hienosta työstä jota ne ovat tehneet pitääkseen suosikkiautomerkkimme poissa massojen kynsistä ja rakastakaamme huonoa palvelua ja pikkuvikoja!
Maahantuojakin on surkeudessaan legendaarinen, noin 95% alfaBBS:n lukijoista antaa firmalle epäluotamuslauseen. Myyjät eivät tiedä mitä myyvät eivätkä ole kiinostuneita. Huollossa ei osata korjata yksinkertaisimpiakaan vikoja vaan arvaillaan, pompotellaan ja ylilaskutetaan osista jopa kolminkertainen hinta. Mallistosta ei edelleenkään löydy esim. diesel malleja joilla olisi todella kuuma kysyntä vaan ainoastaan järkyttävästi kuluttavia bensamalleja...
MUTTA!
Mitä jos tämä kaikki onkin tehty tarkoituksella? Mitä jos Alfat suunnitellaan jo alunperin pikkuvikaisiksi? Liittimiä ei suojata kunnolla joten saadaan aikaan sähkövikoja. Jakohihnan kumiseos on tarkoituksella heikkoa eikä missään nimessä ketju. Tehtaalla hutiloidaan tarkoituksella vikoja sinne tänne jotta luotettavuuden mielikuvaa ei pääse syntymään. Ja Delta kantaa kortensa kekoon tarjoamalla surkeiksi parjattuja palveluitaan.
Miksi?
Etteivät suuret massat kiinnostuisi autosta tehden siitä jokamiehen auton.
Useimmat Alfan omistajathan valitsevat auton juuri siksi, että sillä on mystisen urheilullinen maine ja koska niitä ei näe joka kadunkulmassa. Haluamme erottua, nauttia mahtavista ajo-ominaisuuksista ja ulkonäöstä. Meitä eivät pikkuviat haittaa vaan korjaamme ne itse tai löydämme viiden sadan kilometrin päästä jonkun asialleen omistuneen jonka huomaan uskallamme rakkaamme jättää. Rakastamme haasteita ja vaikka Deltassa myyjä kuinka yritti suositella meille halpaa ja taloudellista Ladaa / Kiaa vääntäydyimme järjestä piittaamatta Alfan rattiin. Ja rakastuimme.
Haluammeko siis että Alfan pikkuviat hiotaan kuntoon tuotantolinjoilla ja massiiviset mainoskampanjat ylistävät Alfan luotettavuutta, turvallisuutta ja taloudellisuutta? Että Tojotakansakin alkaa kiinnostua merkistä lisäten Alfakantaa tuhansilla ja taas tuhansilla yksilöillä joissa on hinauskoukku, kattotelineet ja mustaa savua yskivä dieselmoottori?
Minä en ainakaan halua! Ja ehkä Alfa Romeon päättäjistössä ja Delta-auton johdossa on vielä henkilöitä jotka haluavat pitää Alfan Alfana eivätkä muuttaa sitä Tojotaksi. Kunnioittakaamme siis Alfaa ja Deltaa siitä hienosta työstä jota ne ovat tehneet pitääkseen suosikkiautomerkkimme poissa massojen kynsistä ja rakastakaamme huonoa palvelua ja pikkuvikoja!