Maserati
Valvoja: Moderators
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Maserati
Osaakos kukaan täällä kunnolla saksaa ja voisi kertoa mitä saan jos ostan tämän:
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... ignafmmefx
ilmeisesti korin jossa on 381 hummaa, mutta mitäs jos siihen laittaa moottorinkin kiinni? :o Eipä siinä ainakaan näyttänyt hirveästi sisuskaluja moottoritilassa olevan.
EDIT: korjattu linkki
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... ignafmmefx
ilmeisesti korin jossa on 381 hummaa, mutta mitäs jos siihen laittaa moottorinkin kiinni? :o Eipä siinä ainakaan näyttänyt hirveästi sisuskaluja moottoritilassa olevan.
EDIT: korjattu linkki
Viimeksi muokannut liekki, 13 Kesä 2005, 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
eipäs löytynyt linkin takaa mitään..
EDIT:nyt löytyy...
EDIT:nyt löytyy...
Viimeksi muokannut 90, 13 Kesä 2005, 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Nyt tulee kyllä varmaan huutia, mutta mites ois pikkulohkokasi Bizarrinin (ja Lamborghininkin alun perin), ynnä muiden pienempien aikalais-italohirmujen tavoin? Tai Jaguarin XJ40 kone? Tai Alfa Romeon suorakuutonen ruiskulla, siis 70-luvun lopun eteläamerikan autoista? AlfaStopissa Englannissa oli vuosi sitten kaksi nollatuntista 2600:sta pataa alle 2000 eurolla!
Jos autossa on sisusta suht ehjä, niin kannattaa ostaa, vaikka olisi ruostettakin, jos vain on valmis moiseen projektiin. Alkuperäistäkin tekniikkaa saa varmasti Briteistä, Saksasta ja Italiasta, varmaan n. 5000-10.000 euroa että on sekä moottori, vaihteisto että perä ajokuntoisina. Todella kiinnostava tapaus! Jotenkin näyttää, että kori on vastamaalattu? Toivottavasti ei ole perästä rytyssä tai katki, kun ei ole kuvattu siitä suunnasta lainkaan. Konehuonekin on niin siisti, hmm...
Jos autossa on sisusta suht ehjä, niin kannattaa ostaa, vaikka olisi ruostettakin, jos vain on valmis moiseen projektiin. Alkuperäistäkin tekniikkaa saa varmasti Briteistä, Saksasta ja Italiasta, varmaan n. 5000-10.000 euroa että on sekä moottori, vaihteisto että perä ajokuntoisina. Todella kiinnostava tapaus! Jotenkin näyttää, että kori on vastamaalattu? Toivottavasti ei ole perästä rytyssä tai katki, kun ei ole kuvattu siitä suunnasta lainkaan. Konehuonekin on niin siisti, hmm...
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kuka lähtee hakemaan ton suomeen mun kanssa? Ja olisko jollain lainata tallia hämeenlinnan lähellä noin...öö.. seitsemäksi vuodeksi? Todellakin mielenkiintoinen projekti..itsellä ei vain taida taidot riittää sen kuntoon laittamiseen. Hirveästi himottaisi kyllä. Mihinkäs sitä muualle rahaa laittaisi kun ei juo eikä ole vaimokettakaan.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Eipä ihan hirveältä projektilta vaikuta jos kori on suht hyvin kasassa. Rahaa ja aikaa toki saa palamaan mutta aikaa on turha laskea se on vaan suhteellinen määre. Mitäköhän mahtaa olla taustalla kun myydään pelkästään osina?
Ite olen lähinnä katellut 80-luvun lopun biturboja ei maksa huimia summia saksassa kunnossa oleva jotain 3500-4000€ luokkaa. Eikä verotkaan pitäisi olla niin hurjia. Mut tekniikan kestävyydestä ei ole mitään tietoa? Eipä ole näkynyt mitään koe-ajojakaan noista biturboista. onko jollain tiedossa mistä löytäisi artikkeleita/mahdollisia koe-ajo artikkeleita?
Ite olen lähinnä katellut 80-luvun lopun biturboja ei maksa huimia summia saksassa kunnossa oleva jotain 3500-4000€ luokkaa. Eikä verotkaan pitäisi olla niin hurjia. Mut tekniikan kestävyydestä ei ole mitään tietoa? Eipä ole näkynyt mitään koe-ajojakaan noista biturboista. onko jollain tiedossa mistä löytäisi artikkeleita/mahdollisia koe-ajo artikkeleita?
Sama on minunkin unelma.
Tiedonhaussa alkuun pääsee tällä:
http://members.surfeu.fi/maseratiamici/
Mulla on vanhoja Super Car -lehtiä, joista löytyy artikkeleitä Masetarin Bitubomalleista. Jutut ei ole kovin korkeatasoisia,mutta käyvät toki hyvin unelmointiin. Laita privaa, jos haluat kopioita.
Tiedonhaussa alkuun pääsee tällä:
http://members.surfeu.fi/maseratiamici/
Mulla on vanhoja Super Car -lehtiä, joista löytyy artikkeleitä Masetarin Bitubomalleista. Jutut ei ole kovin korkeatasoisia,mutta käyvät toki hyvin unelmointiin. Laita privaa, jos haluat kopioita.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Verrattuna mihin? Alfaan... Jenkit ei ymmärrä mitään.
Bi Turbo Maseratit on aikalaisekseen käsittämättömän hienoja sisältä. Ajettavuuskin hieno. Tuulilasissa oli muutaman sivun koeajo jossain 87-89 väliltä. Otsikkona "Nahantuoksuinen tuplaturbo". Muuten kehuivat todella paljon. Ainoastaan kulutus ja vaalean nahan heijastukset tuulilasiin oli miinuksina.
Bi Turbo Maseratit on aikalaisekseen käsittämättömän hienoja sisältä. Ajettavuuskin hieno. Tuulilasissa oli muutaman sivun koeajo jossain 87-89 väliltä. Otsikkona "Nahantuoksuinen tuplaturbo". Muuten kehuivat todella paljon. Ainoastaan kulutus ja vaalean nahan heijastukset tuulilasiin oli miinuksina.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Sassicaia kirjoitti:Eiköhän just tossa kohtaa ollut se pienoinen ongelma johon tuonikäisten osalta myynti tyssäsi jenkeissä kokonaan. 80-luvun biturbot ovat käsittääkseni aika huonossa maineessa.GiuliaSuper kirjoitti:Mut tekniikan kestävyydestä ei ole mitään tietoa?
Yhdyn Alfistipohjoosen ekaan kommenttiin. Nyt on lähinnä siitä kiinni et toimiiko ne oikeasti? vai vaan siitä että Maserati maksoi niin paljon et viimeistely/sähköt yms asiat voisi olla paremminkin, että laatu pitäisi olla Ferrarin luokkaa? Mitä tommoinen oikeasti syö bensaa? Eihän siitä kuitenkaan tekniikkaan nähden ole hirveästi tehoa kutiteltu ainakaan kovin monesta mallista.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Verrattuna mihin? Alfaan... Jenkit ei ymmärrä mitään.
Bi Turbo Maseratit on aikalaisekseen käsittämättömän hienoja sisältä. Ajettavuuskin hieno. Tuulilasissa oli muutaman sivun koeajo jossain 87-89 väliltä. Otsikkona "Nahantuoksuinen tuplaturbo". Muuten kehuivat todella paljon. Ainoastaan kulutus ja vaalean nahan heijastukset tuulilasiin oli miinuksina.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kuinkas kauan olet maseratista unelmoinut? Oletko päässyt ajamaan sellaisella vielä? Voisi joskus tulevaisuudessa vaikka järjestää reissun saksaan koeajamaan niitä. Ei sitä tiedä vaikka sitten tarttuisi hihaan tuomisina jotain mukavaa. Sitten pitäisi myydä kyllä alfa pois.Savo kirjoitti:Sama on minunkin unelma.
Oletko yhtään seurannut noita verotusarvoja? Kuinkahan paljon tälle mahtaisi tulla veroja päälle.
Ghibli
Katoin vaan nopeasti jonkun esimerkin tuolta mobilesta. Taitaapa tuossa olla lommokin vasemmassa etukulmassa. Ainakin heijastus näyttää oudolta.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Voivat olla vähän kalliita pitää liikenteessä. Ghiblistä sen verran että nokkahihna pitää vaihtaa 40 tkm kohdalla ja nokka ketju 60 tkm kohdalla. Viimeksimainittu ketju vaatii koneen irroittamista ja arvioitu aika työlle on 30 tuntia. Ja jos lasket normaalin tuntiveloituksen sille niin äkkiä on pari tonnia mennyt.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No jos toi ei ole ihan mahdoton operaatio tehdä itse niin kyllä sen pitäisi hoitua. Isä on kuitenkin autoasentaja koulutukseltaan vaikka ei pitkään aikaan sitä työkseen ole tehnytkään. En muista että ikinä olisi meidän perheessä autoa viety HUOLTOON. Paitsi alfan käytin ilmastoinnin huollossa. Tietysti se koneen irroittaminen voi olla työlästä. Veli kyllä juuri viime viikolla vaihtoi moottorin pösöönsä.
Mitenkäs sitten tällainen? osaatko kertoa näitten heikkoja kohtia?
222 BiTurbo
Mitenkäs sitten tällainen? osaatko kertoa näitten heikkoja kohtia?
222 BiTurbo
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
http://www.maserati-indy.co.uk/alfieri00a.htm
Hyvä sivu kaikelle mitä koskee maseratii. Sieltä olen lukenut Ghiblistä edellämainitut tiedot. On myös aika paljon tietoa BiTurboista.
http://quattroporte.online.fr/qp4.htm
Siellä pitäisi myös olla juttua Quattroporten huolloista jos muistan oikein.
Hyvä sivu kaikelle mitä koskee maseratii. Sieltä olen lukenut Ghiblistä edellämainitut tiedot. On myös aika paljon tietoa BiTurboista.
http://quattroporte.online.fr/qp4.htm
Siellä pitäisi myös olla juttua Quattroporten huolloista jos muistan oikein.
Taitaa tulla kohta kaksi vuotta unelmointia täyteen. Kävin viime syksynä Tampereella koeajamassa alle 15 000 euroa maksaneen 88 tai 89 222 mallin. Oli se upea. Tehoa oli riittävästi ainakin Tessuu tottuneelle. Jos tuon unelman pystyisi joskus toteuttamaan, niin seiskavitonen saisi jäädä talviautoksi.liekki kirjoitti:Kuinkas kauan olet maseratista unelmoinut? Oletko päässyt ajamaan sellaisella vielä? Voisi joskus tulevaisuudessa vaikka järjestää reissun saksaan koeajamaan niitä. Ei sitä tiedä vaikka sitten tarttuisi hihaan tuomisina jotain mukavaa. Sitten pitäisi myydä kyllä alfa pois.Savo kirjoitti:Sama on minunkin unelma.
Oletko yhtään seurannut noita verotusarvoja? Kuinkahan paljon tälle mahtaisi tulla veroja päälle.
Verotusarvoja en ole seuraillut. Suomessa olen nähnyt kaksi alle 15 000 euron hintaista yksilöä (88-89). Taisi olla 90 malli josta pyydettiin peräti luokaa 30 000 e. Hintahaitari on laaja.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Tässä kaikki verotetut Maseratit mitä löytyi tullin sivuilta. Muutaman vuoden oon unelmoinut. Hieno sivusto thanks!
Merkki Malli Mallintarkennus Päätöspäivä Käyttöönottopvä Ajokm/1000 Verotusarvo Autovero Alv Verot yhteensä
MASERATI GHIBLI 20040702 19980311 80 35400,00 10266,00 2258,52 12524,52
MASERATI QUATTROPORTE 20040211 20001016 30 69200,00 20068,00 4414,96 24482,96
MASERATI 420 SI BITURBO 20040123 19880701 129 8200,00 2378,00 453,00 2831,00
MASERATI 2D RACING 2.0 V6 BUTURBO 208KW 20031013 19920529 21200,00 6148,00 1352,56 7500,56
MASERATI 425 2.5 BITURBO 4D 20031008 19881028 9500,00 2755,00 524,82 3279,82
Merkki Malli Mallintarkennus Päätöspäivä Käyttöönottopvä Ajokm/1000 Verotusarvo Autovero Alv Verot yhteensä
MASERATI GHIBLI 20040702 19980311 80 35400,00 10266,00 2258,52 12524,52
MASERATI QUATTROPORTE 20040211 20001016 30 69200,00 20068,00 4414,96 24482,96
MASERATI 420 SI BITURBO 20040123 19880701 129 8200,00 2378,00 453,00 2831,00
MASERATI 2D RACING 2.0 V6 BUTURBO 208KW 20031013 19920529 21200,00 6148,00 1352,56 7500,56
MASERATI 425 2.5 BITURBO 4D 20031008 19881028 9500,00 2755,00 524,82 3279,82
Helvetin hienoja autojahan ne oli ja on vieläkin, mutta jostain (en kuolemaksenikaan muista mistä, mutta se on jäänyt mieleen että oli luotettavan tuntuinen ulkomainen lähde eikä mikään tuulilasi) luin jo vuosia sitten näistä vähän isommista ongelmista 80-lukuisissa biturboissa. Väittivät että mätänevät ja sähköt eivät toimi ja moottorien kestävyyden kanssakin oli ongelmia siinä määrin että maine meni jenkeissä. Siksi niitä kai saakin tosi halvalla, voisi löytyä hyvä yksilö tuurilla, ei kai ne loppupään versiot enää niin huonoja voi olla?GiuliaSuper kirjoitti:Yhdyn Alfistipohjoosen ekaan kommenttiin. Nyt on lähinnä siitä kiinni et toimiiko ne oikeasti? vai vaan siitä että Maserati maksoi niin paljon et viimeistely/sähköt yms asiat voisi olla paremminkin, että laatu pitäisi olla Ferrarin luokkaa? Mitä tommoinen oikeasti syö bensaa? Eihän siitä kuitenkaan tekniikkaan nähden ole hirveästi tehoa kutiteltu ainakaan kovin monesta mallista.
Mutta 3200 GT kiinnostaisi kyllä käydä Saksasta, varsinkin jos DA jatkaa samaa linjaa vaihtohyvityksissään kuin tähänkin asti.
http://quattroporte.online.fr/index.htm
Tuolta löytyy hyvää tietoa quattroportesta, mikä ainakin minua kiinnostaa eniten noista maserateista.
Pahimman kuumeen aikaan lueskelin ahkerasti noita eri sivuja ja jossain mainittiin, että vanhemmat (~80 luvun) moottorit eivät kestä seisontaa kovin kauan. Jotkut tiivisteet tms. kuivuvat ja edessä on moottorin purkaminen ja kokoaminen.. maksaa tietysti ison kasan $$$.
En nyt muista enää mistä sivustolta tuosta luin. Lieköhän jutussa perää?
Tuolta löytyy hyvää tietoa quattroportesta, mikä ainakin minua kiinnostaa eniten noista maserateista.
Pahimman kuumeen aikaan lueskelin ahkerasti noita eri sivuja ja jossain mainittiin, että vanhemmat (~80 luvun) moottorit eivät kestä seisontaa kovin kauan. Jotkut tiivisteet tms. kuivuvat ja edessä on moottorin purkaminen ja kokoaminen.. maksaa tietysti ison kasan $$$.
En nyt muista enää mistä sivustolta tuosta luin. Lieköhän jutussa perää?
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Muutama vuosi sitten mullakin oli Maserati Ghibli kuume päällä. Kyllä noista biturboista netistä tietoa löytää kun vaan viitsii hakea. Onneksi tulin järkiini ja työnnän nyt rahani kämpän seiniin enkä Maseratin korjauksiin . Tylsää on, mutta huoletonta. Maserateja (biturbojakin) on tehty ERITTÄIN pieniä sarjoja. Aika monessa kohtaa voitte kertoa Alfan varaosa (Deltan) hinnat kakskyt - viiskytkertaisiksi, jos osia jostain sattuu saamaan . Köyhälle kallista, ja jos ongelmia ilmaantuu loppuu Suomesta tietotaito kesken varmuudella. Ainoastaan Catamount (ja ehkä Rekara) pystyy auttamaan. Kuinka monta masea ootte esim. mobilessa nähneet jolla olisi oikeastikin ajettu kilometrejä mittariin. Neur motor/motorschaden voi taas jo olla kyseessä yllättävän pienillä metreillä. Ei nimittäin ilman isoa koneremppaa pääse käytännössä ikinä yli 150 tkm. Koneremppa maksaakin jo paljon enemmän kuin myynnissä olevat vastaavat autot. Yleinen ohje Maserati harrastajien sivuilla olikin: Buy the best one! Vaikka paras maksaa enemmän kuin keskiverto, aika pian se voi kohtuullisesti toimiessaan olla jo huomattavasti halvempi. Vain kesäajossakin olleet 80-lukuiset voivat olla aivan läpimätiä. Saihan Biturbo joskus Top Gearissa kunniamaininnan, maailman nopeiten arvonsa menettävänä autona! Ja silti, jos kuulaa löytyisi riittävästi, mikä ettei
Viljan tar fram det som inte fanns.
Maseratia ei varmaan kannata hommata ainoaksi autoksi. Selänteen tyyppisissä ratkaisuissa varmaan ihan jees.
En tiedä onko liian pahasti ehdotettu, jos lainaisi tekniikan ihan jostain perustötteröstä, chevyn pikkulohkoa, jos v-kone mahtuu tai baijerilaista rivikutosta tms. Oulussa pyörii ainakin yksi jagge, jossa on chevyn pikkulohko ja taitaa olla TH350:n tms.
Olisihan se vähintään lievä pyhäinhäväistys, mutta huomattavasti käytännöllisempi... Täällä pohjolassa ei taida joka varaosaputkasta löytää biturbon kannentiivistettä. Luvista en kylläkään osaa sanoa, mutta onhan noita koneita vaihdeltu eri merkeistä.
Mitenkäs muuten tuollaisen verot, enäähän ei taida vanhoille tuontiautoille olla sen kummempia alennuksia? Eli senkin takia suomi-tekniikka olisi halvempi.
En tiedä onko liian pahasti ehdotettu, jos lainaisi tekniikan ihan jostain perustötteröstä, chevyn pikkulohkoa, jos v-kone mahtuu tai baijerilaista rivikutosta tms. Oulussa pyörii ainakin yksi jagge, jossa on chevyn pikkulohko ja taitaa olla TH350:n tms.
Olisihan se vähintään lievä pyhäinhäväistys, mutta huomattavasti käytännöllisempi... Täällä pohjolassa ei taida joka varaosaputkasta löytää biturbon kannentiivistettä. Luvista en kylläkään osaa sanoa, mutta onhan noita koneita vaihdeltu eri merkeistä.
Mitenkäs muuten tuollaisen verot, enäähän ei taida vanhoille tuontiautoille olla sen kummempia alennuksia? Eli senkin takia suomi-tekniikka olisi halvempi.
Suomessa myytävänä olleita Maseratreja:
kesäkuu 2004 422 '88?, 12 000 e, ? km
30.8.2004 222 Coupe '89, 14 800 e, 116 tkm
30.8.2004 222 e '90, 30 500 e, 159 tkm
8.9.2004 Racing '91, 32 000 e, 76 tkm (285 hv)
12.3.2005 430 '89, 20 000e, 65 tkm
Nuo 222:set ovat suurinpiirtein samanlaiset autot, e:ssä katalysaattori, varusteissa saattaa olla eroja. Muodostuukohan hintaero huoltohistoriasta vai mistä?
kesäkuu 2004 422 '88?, 12 000 e, ? km
30.8.2004 222 Coupe '89, 14 800 e, 116 tkm
30.8.2004 222 e '90, 30 500 e, 159 tkm
8.9.2004 Racing '91, 32 000 e, 76 tkm (285 hv)
12.3.2005 430 '89, 20 000e, 65 tkm
Nuo 222:set ovat suurinpiirtein samanlaiset autot, e:ssä katalysaattori, varusteissa saattaa olla eroja. Muodostuukohan hintaero huoltohistoriasta vai mistä?
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Öh, voisin lähteäkin. Ainakin hakureissulle. Tallipaikkojakin ois tiedossa vuokraa vastaan läntiseltä Uudeltamaalta, Pohjasta (lämmin halli) tai Perniöstä (kylmä talli).
liekki kirjoitti:Kuka lähtee hakemaan ton suomeen mun kanssa? Ja olisko jollain lainata tallia hämeenlinnan lähellä noin...öö.. seitsemäksi vuodeksi? Todellakin mielenkiintoinen projekti..itsellä ei vain taida taidot riittää sen kuntoon laittamiseen. Hirveästi himottaisi kyllä. Mihinkäs sitä muualle rahaa laittaisi kun ei juo eikä ole vaimokettakaan.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ongelmahan näissä taitaapi nykyään olla lähinnä se, että halpa hinta on houkutellut kaiken maailman tyhjätaskuja ostoksille. Corollan hinnalla ostettu eksoottinen ja nopea italiaano onkin sitten ollut hieman Tojoa kalliimpi pitää käyttökunnossa ja monet tällaisiin käsiin eksyneet 80-90-lukujen Maseratit on siksi ajettu ns. loppuun.Sassicaia kirjoitti: luin jo vuosia sitten näistä vähän isommista ongelmista 80-lukuisissa biturboissa. Väittivät että mätänevät ja sähköt eivät toimi ja moottorien kestävyyden kanssakin oli ongelmia siinä määrin että maine meni jenkeissä. Siksi niitä kai saakin tosi halvalla, voisi löytyä hyvä yksilö tuurilla, ei kai ne loppupään versiot enää niin huonoja voi olla?
Mutta varsinkin tällainen loppupään Ghibli saattaisi olla ihan "järkevä" ostos. Nuo uudemmat 3200:t ja Coupét ovat varmaan ihan oikeasti hyviä autoja, mutta samalla myös huomattavasti hinnakkaampia. Myös nykyistä mallia edeltävä Quattroporte olisi aika häijy.
Uusimmassa AutoItaliassa on Biturbojen ostajan opas.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Jebu, aina on sydän lämmennyt näihin karuihin muotoihin kuin Maserateihin yleensäkin.MarcusV kirjoitti:Toi ghibli on jokseenkin karun kaunis.. Todella kubistinen mutta jokseenkin myös kaunis luomus
Ghiblin isoveljestä Shamalista satuin juuri lukemaan jutun TM:stä vuodelta -92. Shamal on siis tämä levennetty Ghibli tai Karif (+22,6 cm!) sillä erikoisella tuulilasin etupuoleisella spoilerilla ja lambotyylisillä takalokasuojien pokkauksilla, mikä ei ole sinällään ihme kun muotoilusta vastasi Diablon ja tämän osalta sama herra Alejandro De Tomaso.
Eikä kulkupuolessakaan ollut moittimista; 3,2l V8 -32v biturbo, 326hv, 0-100: 5,3s. huiput 270km/h.
Kylä kelpais...
edit: juu, unohtui vielä mainita, että oli muuten hinnoiteltuna Suomessakin sopivaan lama-ajan tarjoushintaan 1060000 mk
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Varmasti kauppa kävi kun siimaa...glideslope kirjoitti: edit: juu, unohtui vielä mainita, että oli muuten hinnoiteltuna Suomessakin sopivaan lama-ajan tarjoushintaan 1060000 mk
Kiitti vinkistä! Mikään järkevä hankintahan tuollainen ei olisi, mutta kaikkea ei todellakaan voi ajatella järjellä varsinkaan tällaisia hankintoja. Lähinnä siitä tulisi yks kesäauto lisää, jos tuollaisen päättää hankkia jossain tässä lähi tulevaisuudessa. Jep hinnat vähän pomsahtaa jos hommaa uudemman kun 80-luvun lopun tuotteen ja todennäköisesti myös vero kohtelu on vähän toista, mutta se voisi olla silti järkevämpää.Vittorio Jano kirjoitti:
Uusimmassa AutoItaliassa on Biturbojen ostajan opas.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Jos ihan tarkkoja ollaan niin tuskin olivat uusia tai sitten eivät olleet 3200 GT:tä . Varmaan näitä uusia vapareita matkalla Catamountiin, siitä sitten venäjälle . Auto Areassa asioidessani olen nähnyt näitä itänaapurin kilvissä olevia maseja, lähes uusia aivan paskasti pidettyjä (kolhuja, vanteet kiville ajettuja sekä tosi paskaisia yltäpäältä peltoauton näköisiä). Itse en pitäisi niin huonosti mitään, en edes vanhaa rotollaa. No tyylihän taitaa olla vain köyhän perusoikeus.
Viljan tar fram det som inte fanns.