Sivu 1/1

Soon siinä, kyllämä repesin

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 13:12
Kirjoittaja MikaZ
Mahtavaa, sain juuri vahingossa käsiini huoltohistorian vuosi sitten ostamastani autosta. :shock:

Myyjäliikehän ei tietenkään kertonut asiasta mitn.
Auto ollut työsuhde autona ennen minua. Noin 3 v sitten tapahtunutta:

Ajettu kunnon kolari, uusiksi mennyt oikealta puolelta keulasta, tuulilasia, pilaria, etuovea, ohjausteh., hammastankoa myöten kaikki tilpehööri. Tosi mukavaa. Hinta ollut 8500€

Eikä tässä vielä kaikki: :twisted:
3kk päästä korjauksesta on perään ajo, jossa laitettu uusiksi oikean puolen takalokari, puskuri, yms roju.

Ei ole kuitenkaan mennyt lunastukseen eikä edes turvatyynyjä ole uusittu?
Onko edes sivuturvatyynyjä tässä mallissa 156 1.8 super rek.12.00?
Pitäisiköhän tuosta koslasta saada arvonalennusta tai jotain.?
Auto on kyllä erittäin hyvä ajaa, paitsi että nyt alkoi tuulilasi ja oikea takaovi vuotamaan vettä. :crazyeyes:

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 13:18
Kirjoittaja KJS
Mikäli siinä on sivutyynyt, niin kyllä siinä selkänojan sivussa pitäisi lukea että airbag. Jossain vaiheessa ne sivutyynyt tuli vakiovarusteeksi, mutta en tiedä onko -00:ssa vielä. Miten ihmeessä on saatu keula tuohon kuntoon ilman tyynyjen laukeamisia.

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 14:23
Kirjoittaja Maclane
Puuh, mistä näitä oikein sikiää.. Kyllä laki on vahvasti kuluttajan puolella tällaisessa tapauksessa, eli ei muuta kuin liikkeeseen asioimaan. Eiköhän tuosta vähintään pitäisi irrota kunnon alennukset, tai itse ainakin miettisin kaupan purkua.

Ettei muuten olisi airbagin valo palanut jo kolarin aikoihin :roll:

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 14:33
Kirjoittaja m.sa
Mitä tästä opimme?!? Emme tuskin yhtään mitään, mutta kyllä olisi viisasta selvittää itse auton historia ennen kaupantekoa.

Ei muutakun kauppaan purnaamaan, tuohan on jo liikkeeltä törkeää (joskin ymmärrettävää) kertomatta jättämistä, mikäli ovat asiasta tienneet.

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 15:04
Kirjoittaja MikaZ
Maclane kirjoitti:
Ettei muuten olisi airbagin valo palanut jo kolarin aikoihin :roll:
Ei varmaan epäilystäkään, sillä palaahan se nytkin ja vika on kuulemma siinä, control unitissa. :roll:

Vittu, työn teosta ei tuu mitn. :evil: Lähen just sinne liikkeeseen, tekis mieli ottaa jotain kättäpidempää mukaan, ai onhan mulla lätkämaila autossa jos alkavat vittuileen. :wink:

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 15:32
Kirjoittaja Sauer
Kunnon alennukset vaan..

En ymmärrä ihmisten pelkoa ostaa kolarikorjattua autoa..
Yleensä ne on kyllä korjattu ihan asiallisesti, eikä vastaavan ikäistä kolaroimatonta häpeä.. :?

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 16:57
Kirjoittaja alfa 156 v6
Sauer kirjoitti:En ymmärrä ihmisten pelkoa ostaa kolarikorjattua autoa..
Yleensä ne on kyllä korjattu ihan asiallisesti, eikä vastaavan ikäistä kolaroimatonta häpeä.. :?
Nimenomaan varmaan tuo sana "yleensä" tuolla välissä... kolaroimaton kun on varmasti niinkuin sen on Luigi tehnyt, onko se sitten hyvä vai huono niin riippuu varmaan Luigin päivästä :?

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 17:01
Kirjoittaja Twekti
Sauer kirjoitti:Kunnon alennukset vaan..

En ymmärrä ihmisten pelkoa ostaa kolarikorjattua autoa..
Yleensä ne on kyllä korjattu ihan asiallisesti, eikä vastaavan ikäistä kolaroimatonta häpeä.. :?
No ei kyllä tasan ole,joku lehtihän teki siitä oikein vertailunkin ja suurin osa oli päin helvettiä korjattu.

Joku Ooppeli oli tosin korjattu paremmin,verrattuna tehtaalta tulleeseen.

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 17:21
Kirjoittaja J. Saari
Jos aloittajaa yhtään lohduttaa.. Eilen huomasin että vanhempien (käytettynä yksityiseltä hommaamassa) 156:ssa on ainakin tuo kuskinpuoleinen takalokasuoja vaihdettu, että tuon kanssa on sittenkin jonkinlainen källi käynyt. Oikein tarkkaan kun katselin tuon 'siiven' ja sisälokasuojan saumaa lokasuojan kaaressa, niin kyllähän siinäkin pientä ruostetta on jo alkamassa. Eli eipä tainnut jälkeenpäin suihkittu maalikerros ollakaan ihan samaa tasoa kuin luigin vastaava.

Johan olisi ollutkin taas liian helppoa, jos ei jotain tämmöstä ilmennyt. Toivottavasti muissa, jälkeenpäin hitsatuissa saumoissa pysyy ruskia kulta kurissa, kun niille näyttää jotain maailmanlopun ruostesuojaa...

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 18:24
Kirjoittaja MikaZ
J. Saari kirjoitti:Jos aloittajaa yhtään lohduttaa..
Ei lohduta : :( , en ehtinyt enää kyseiseen liikkeeseen neuvotteluun, kun yritin metsästää Teltasta automyyjiä joilta olisin voinut yrittää ronkua jonkin näköistä arviota arvonalennuksesta, sillä kauppaa en todennäköisesti peru. Koska,työ on tehty kohtuu hyvin ja autolla on erinomainen ajaa. :wink: Siis ellei mene ihan mahottomaks tappeluks, mutta en usko.

Ps. just ilm. isäsi kans juteltiin varmaan tunti Alfoista tuossa teltan pihalla, koska verrattiin just noita lokasuojien saumoja :lol:

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 18:50
Kirjoittaja A2K
mä (myös) sain kuulla että mun auto on hiukka ihme.. siitä o tullu vuostuhannen vaihtees rajavartioston paku taka kontista koputtamatta sisään. auto on A-pilareiden kohdalta katkastu ja liitetty perään saksalainen samanlainen paitsi et siin oli kattoluukku ja takana levyjarrut, mikä selittää sen et mun autoon ei löytyny ollenkaan oikeanlaista takajarruletkua. yks kaiffa sano et ne o 164:n jarrulevyt / palat. en tiedä. mutta kuulemma valtion konttorin maksama ja teettämä projekti minkä jälkeen auto oli 4-piste suuntauksessa (olikohan tuo sana oikein) parempi kuin uus auto.


Joka tapauksessa entinen alffani oli siis sekarotuinen, puolet saksan seisojaa ja loput suomen haukkua. :? :lol: kaikkea sitä nykyään näkee... onneks myin.

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 21:36
Kirjoittaja MarcusV
Sauer kirjoitti:Kunnon alennukset vaan..

En ymmärrä ihmisten pelkoa ostaa kolarikorjattua autoa..
Yleensä ne on kyllä korjattu ihan asiallisesti, eikä vastaavan ikäistä kolaroimatonta häpeä.. :?
Minäpä ymmärrän, ja hyvinkin!!

Tiedän muutaman auton joista yksi uudehko riisicoupee johon veti joku kässärillä kylkeen.. Auto korjattiin ja sen jälkeen siitä alkoi tasaisesti menemään paskaksi kaikkea kivaa, sähköt vittuili ja laakerit sekä tukivarret paukkuivat ja kolisivat.. Tämän lisäksi tiedän muutaman runkokorjatun auton joissa tuulilasit.ym paukkuu kovaa tahtia..
Johonkin on jäänyt jännityksiä.yms ja sähköliittimetkin saattavat olla heikossa hapessa tai joku menny tällistä tosi huonoon kontaktiin..
Ja nämä jutut kun eivät päällepäin näy, vaikka auto olisi kuin siisti niin silti siinä saattaa olla piilossa kolarin jäljiltä jotain.
Poikkeuksia on, sekä hyvin että huonosti korjattuja.. Kaikista pahimpia ovat nämä "melkein muttei ihan lunariin menneet"
:(

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 21:42
Kirjoittaja KJS
Ja vielä pahempia ne, jotka ois menny lunariin, mutta omistaja ei antanut vaan otti kertakorvaksen ja laitatti jollain kyläsepällä sivutöinä.

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 21:44
Kirjoittaja MarcusV
No toi on varmaan vielä parempi..
:-D

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 22:08
Kirjoittaja Aqua
hmmm... pesin autoni tossa viikko sitten ja huomasin että kuskin ovi on erivärinen :cry: en tiedä mitä sille on tapahtunut onko ollut kolarissa vai onko se luigi heittänyt omat sekotukset oveen! mutta vanha omistaja sano että ei oo kolaroitu kun soitin kauppaa tehdessä mut tiedä sitten viilasko sekin mua linssii :crazyeyes:

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 22:16
Kirjoittaja Kahvivatsa
Lopputalvella nähty MOT käsitteli samantapaista aihetta. Siinä Saksassa vakavasti kolaroitu auto oli tuotu Suomeen ja myyty ilman merkintöjä kolarista. Lienee yksittäistapaus noin vakavana, mutta hyvä muistutus silti.

Mites se menee rekisteriotteen kanssa? Jos auto lunastetaan ja se saa uuden tunnuksen niin sitten vasta siitä tulee merkintä otteeseen, siis aiempi rek. tunnus? Entäs joku iso kolari ilman lunastusta mutta poistettu korjausten ajaksi rekisteristä, vaikka 3 kk:ksi? Pitääkö tuollaiset itse selvittää? Emmää mistään mitään tiedä... :oops:

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 22:17
Kirjoittaja J. Saari
Käväsin sitten tuon auton alla kömpimässä, pientä huolimattomuutta ton lokarin laitossa kieltämättä on. Alle menevä osa kun ei ole nätisti helmapellin jatkeena, vaan irvistää rumasti keräten rakoon kaiken suolapaskan. Täytyy tuokin sitten jollain patentilla tilkitä ja vetää taas kaikenmaailmaset esirukoukset, ettei rupia ruskistumaan. Ja ettei löydy lisää ylläreitä.

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 22:24
Kirjoittaja Sauer
alfa 156 v6 kirjoitti: Nimenomaan varmaan tuo sana "yleensä" tuolla välissä... kolaroimaton kun on varmasti niinkuin sen on Luigi tehnyt, onko se sitten hyvä vai huono niin riippuu varmaan Luigin päivästä :?
Ennemmin luotan Suomalaiseen peltikorjaajaan kuin luigiin :lol:

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 22:29
Kirjoittaja GAMMA500
olikohan se tekniikan maailma missä katseltiin kuinka pari vuotta sitten lunastetut autot oli korjattu, osa ei antanut autojaan edes katsottaviksi, törkeitävirheitä oli paljon. Mm. hitsaukset heikkoja ja suojaamatta. Kyllä kolaroimaton paras on, itse katsonut joitain hyvin korjattuja joissa vaihdettu yleensä isompia osakokonaisuuksia ja sitten silkkaa paskaa mitkä räitty jotenkin kasaan, kitattu ja myyty :wink:

Lähetetty: 17 Kesä 2005, 00:40
Kirjoittaja glideslope
Tekiväthän ne TM:ssä myös Euro NCAP:n työrmäyskoetta vastaavan testin kolarikorjatulle Pösölle, joka suoriutui urakasta sinällään kunniakkaasti mutta kuitenkin huonommin arvosanoin kuin pakasta vedetty johtuen juuri kolarikorjauksesta. Hitsauspisteitä ei oltu laitettu migillä tarpeeksi tiuhaan, eikä muutenkaan jälki ollut ihan tehdaskamaa.

Aqualle sen verran omasta kokemuksesta, että jos joku ovi on eri sävyinen kuin muut, se on joko vaihdettu toiseen tai ylimaalattu erikseen. Tehtaalta ei uuden mukana sävyeroja tule paitsi jos auto on vaurioitunut kuljetuksen aikana ja korjaustyö tehty määrämaassa.