Sivu 1/1

Jakohihnanvaihto Ferrariin

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 08:50
Kirjoittaja Kaalipata
Ei varsinaisesti liity Alfa Romeoon, mutta pienenä kuriositeettinä TeamF40:n Jukka Miettinen kertoi eilen Tampereen paikalliskanavalla siviilissä ajamastaan Ferrari 348:staan. Jakohihnan vaihtotyö 4500 - 5000 euroa :shock: Kone täytyy irrottaa kokonaan hommaa varten. Tuli vaan mieleen kuinka edullinen Alfa huoltohinnoiltaan loppujen lopuksi on :mrgreen:

EDIT:kirotusvihreitä

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 08:51
Kirjoittaja 90
köyhät kyykkyyn... :lol:

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 08:54
Kirjoittaja ahma
Hmm.. Mahtokohan se kerätä boastailupisteitä ja heitti tv-lähetyksessä Enzon oman pajan listahinnan, mutta todellisuudessa raapii hihan kiinni omalla pajallaan talkootyönä. :D

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 08:57
Kirjoittaja Kaalipata
Eiks se hinta ollut Catamountin korjaamon taksa? Oot vissiin nähnyt tuon pätkän.

Re: Jakohihnanvaihto Ferrariin

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 08:58
Kirjoittaja Ciancarlo
Kaalipata kirjoitti:Ferrari 348:staan. Jakohihnan vaihtotyö 4500 - 5000 euroa :shock: Kone täytyy irrottaa kokonaan hommaa varten. Tuli vaan mieleen kuinka edullinen Alfa huoltohinnoiltaan loppujen lopuksi on :mrgreen:
Jep, suorastaan halpa! :mrgreen:


Terv. CC.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 09:28
Kirjoittaja lai
Mutta kaikki uudempien Ferrareiden koneet onkin suunniteltu siten, että kone on helppo irroittaa. Ei noihin konehuoneisiin ilman tikapuita ylettyisikään.
Konehan on apurungon päällä. Kaikki johdot ja letkut on varustettu pikaliittimin. Apurungon kiinnitykset irti ja vetää koneen pois alakautta. Samalla on mukava suorittaa kaikki perushuollot kun on työtilaa ruhtinaallisesti.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 10:06
Kirjoittaja Harpo
Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee :-D

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 10:12
Kirjoittaja GiuliaSuper
Harpo kirjoitti:Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee :-D
Aika usein pitää vaihdella jos vaan 10 tonnin välein. No jos on varaa ajellatollaisella ni on varaa korjautellakin...
Aiemmin jo mainittiin niin huolto löytyy myös Nokialta F40 muodossa.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 10:22
Kirjoittaja eltsu
Harpo kirjoitti:Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee :-D
Ja jos asuu oikein pohjosessa, saa lähteä huoltoon 9000 km kohdalla ja kun tulee takas on jo 10% hihnanvaihtovälistä ajettu :mrgreen:

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 11:12
Kirjoittaja jknracing
Testarossassa hihnanvaihtoväli on ainakin 40tkm. Suomessa sen verran kallis operaatio, että jos haluaa säästää noin 1500 euroa, niin kannattaa ajaa auto saksaan hihnanvaihtoon.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 11:34
Kirjoittaja Sauer
noh, 20VT coupeen maksaa sama projecti noin 2000e deltassa :roll:

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 11:46
Kirjoittaja MarcusV
Tossa just kaveri on yhdessä huoltofirmassa töissä jossa on 360 modena hihnanvaihdossa. Enpä huomannu kysyä mitä mahto maksaa :)
Mutta epäilen tota 10 tkm:n väliä essonbaarijutuksi :P

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 11:51
Kirjoittaja 90
isäukon lanciaan maksoi remminvaihto 250€ sisältäen osat sekä työt ja kone likipitäen sama kuin 20V coupessa siispä tuo Deltan hinta 2000€ tuntuu aivan käsittämättömältä .. :crazyeyes:
remminvaihto tehtiin vieskan autosähkö nimisessä firmassa joka tekee myös paikallisen deltan huollot ja takuukorjaukset alihankintana deltalle eli käytännössä korjaamolla on täydet valtuudet.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 12:08
Kirjoittaja Harpo
MarcusV kirjoitti:Tossa just kaveri on yhdessä huoltofirmassa töissä jossa on 360 modena hihnanvaihdossa. Enpä huomannu kysyä mitä mahto maksaa :)
Mutta epäilen tota 10 tkm:n väliä essonbaarijutuksi :P
Juu ei mikään mahdottomuus, että hevomiesten tietotoimisto ampui täydellisesti ohi 8)

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 12:09
Kirjoittaja 155156
Coupe Fiat 20V jakohihnanvaihto taitaa myös vaatia moottorin irroituksen. Siitä kertyy lisähintaa.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 12:11
Kirjoittaja 90
myös 155:n marea vaatii moottorin irroituksen, on siinä remminvaihdolla hintaa..
taitaa tuo 16V- coupe tulla melkoisesti halvemmaksi ainakin jos remmit vaihdattaa Deltassa.. :wink:

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 12:14
Kirjoittaja MarcusV
Delta on aina Delta :D
Kukapa oikeasti huollattaa siellä syystä sun toisesta :)

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 12:41
Kirjoittaja Officer Cartman
MarcusV kirjoitti:Mutta epäilen tota 10 tkm:n väliä essonbaarijutuksi :P
Miltei kaikissa nykyisissä maranellolaisissa väli on tehtaan suosituksen mukaan 50 tkm taikka 3 (tai 5) vuotta riippuen siitä, kumpi ensin täyttyy.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 12:49
Kirjoittaja puuha
29 tmi= 46tkm

http://www.pistonheads.com/sales/35670.htm

Remmi vaihettu ja mm. kytkin.

Jotain osviittaa tosta.

EDIT: tässä lisää aiheesta.
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=64504

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 13:06
Kirjoittaja V6
155156 kirjoitti:Coupe Fiat 20V jakohihnanvaihto taitaa myös vaatia moottorin irroituksen. Siitä kertyy lisähintaa.
"BTW, Fiat dealers know that they can do the job in 4 hours without taking out the engine so I would challange your dealer to let you watch them do it"

"It is possible to change the Coupe 5 cyl cam belt without removing the
engine by shifting the whole lot to one side. Some dealers don't like to do
this because they feel more comfortable with the belt replacement with the
whole engine out where they can gain unrestricted access to the critical
areas.. Others are happy to shift."

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 13:12
Kirjoittaja Vittorio Jano
Isän asiakas väitti joskus 348:n hihnanvaihdon kustantaneen 10k euroa. Taisi olla vähän pullistelulisää mukana tai sitten samalla tehtiin muitakin hommia.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 13:52
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Onko joku kysynyt mitä V6 Turboon maksaa hihnanvaihto Deltassa?

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 16:36
Kirjoittaja Sauer
OT:ä lisää..

Eli ysikymppi, milläs koneella se lancia on?

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 22:47
Kirjoittaja MarcusV
Cuore Sportivo kirjoitti:Onko joku kysynyt mitä V6 Turboon maksaa hihnanvaihto Deltassa?
Saman verran mitä GTA:han ainakin sen mukaan mitä mä kysyin.. Summaa en muista.. Joku varmaan tietää :)

Tosin kysyessä selvisi myös huoltomiehen toimesta se että : "Onko se joku lancia"

Lähetetty: 30 Kesä 2005, 00:12
Kirjoittaja jkoivula
Eikö kellään ole ketjua ikävä :mrgreen:
Onhan ne vähän pitkä ikäisempiä kuin hihnat :wink:

Lähetetty: 30 Kesä 2005, 07:48
Kirjoittaja 90
Sauer kirjoitti:OT:ä lisää..

Eli ysikymppi, milläs koneella se lancia on?
2.4 20V eli vitoskone..

Lähetetty: 30 Kesä 2005, 11:26
Kirjoittaja jiiässä
Kapassa on tilaa vaihtaa viispyttysen remmi kone paikoillaan, coupessa ei... :wink:

Lähetetty: 30 Kesä 2005, 11:44
Kirjoittaja 90
no juuri tuota samaa aprikoin tuossa ylempänä että olisko moisessa syy halvempaan hintaan vaihtotyöstä..

Lähetetty: 30 Kesä 2005, 19:04
Kirjoittaja Marcus
Noista fefen hihnan vaihto hinnoista sen verran vielä et Auto Italian sivuilla mainostellaan Ferrarin huoltoja kiinteillä taksoilla: 355/348 18k (30tkm) iso huolto + hihnan vaihto 1395 £ eli n. 2084 €.
Pelkkä hihnan vaihto onkin "vain" 795 £ eli n. 1187 €. Alfan V6 hihnanvaihto taitaa kustantaa melkein saman verran? Uudessa F430:ssä on muuten jakoketju, joten huoltohinnat jäävät huomattavasti (alfaakin) pienemmiksi.

Taitaa kilpailu ja autojen määrä vaikuttaa hintoihin, kun suomessa Fefen huoltoja on vain pari ja autojakin vain kourallinen. Paljonkohan Alfan hihnan vaihto maksaa sitten Englannnissa? 200 €?