Cambereita 8 tuntia...

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Cambereita 8 tuntia...

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Täten ilmoitan, että minun piti olla kesälomamatkalla jo maanantaina. Sitä ennen piti laittaa ripustukset säätöihin.Parin reklamaation puolelle menneen korjaamo-/säätökerran jälkeen olin varmuuden vuoksi vaihtanut vielä yhden reaktiotangon - kun nyt kuitenkin piti tehdä kaikki taas itse.

No, eilen vietinkin sitten säätämöllä 3 hikistä tuntia, jonka jälkeen sanoin, että pane nippuun, ei se tuosta tokene. Kun ajoin kotiin, piti autoa pitää kaksin käsin kiinni. Vikaa oli niin vitusti, että rattia sai vääntää jotain 15 asetetta, jotta se paska meni edes suoraan. Lähes itkua tuhersin vitutuksesta. Ounastelin, että ripustuksen kiinnikkeet olivat ruostuneet irti rungosta näin sopivasti kesäloman alla. Kokosin kuitenkin itseni. Yöllä huomaisin, että tallin seinällä luki omalla käsialallani "länget väistävät rengasta". Pääni halkesi itsekehusta, jonka jälkeen pyöräytin itse asentamani reaktiotankoja 180 asetetta. Kerrankin oma moka. Tangot voi laittaa joko näin tai noin. Koska ne oli irrotettu 100 kertaa, olivat molemmat väärin. Ei se tosin syy ollut, vain pikku detalji.

Samalla päästin asentajan kiristämää reaktiotankoa noin 2 cm takaisin, ylätukivaren iskariläpiviennin reuna hinkkasi iskaria. Vähän päin helvettiä.

Aamulla säätämölle uudetaan. Parin tunnin sisällä yltätukivarret olivat taas kiinni iskareissa. "Onko nyt ihan varmaa, että ainoa tapa saada rengas oikealla tavalla linkkuun on säätää reaktiotankoa". Katotaas - mitä tuo englanninkielinen teksti tuossa viimeisessä ruudussa sanoo?

Se sanoi, että se saatanan camberi vai casteri säädetään shimmilevyillä jostain ylätukivarren liepeiltä. sAAAAATA.NA...

Nippuun, ei säädetä, antaa olla, paljonko maksaa, onko tallinovi jo auki?

Vikaa ei tosin ollut tämänkertaisessa asentajassa kovinkaan paljon, vaan älyttömässä ohjelmassa, jonka suomenkielinen teksti näytti ja neuvoi kuvan kera, että näin se tehdään. Minkäs teet?

Ja tietysti Alfabbs alhaalla juui samaa aikaa, joten tämäkin asia piti opetella itse - korjaamossa, kesäloman 1. ja 2. päivänä.

Kaksi kuukautta korjaamista että saisi ajaa kesälomalla. Nyt se auto saa kenkää, auraus on sentään kunnossa. Ensimmäinen loma-500 km pamahtaa seuraavan viiden tunnin aikana. Jos joku näkee mustan, pölyisen, öljytahraisen ja vipottavarenkaisen Alfan ohitaavan oikealta ja vasemmalta, niin se on Seiska5mma kun purkaa huolella kerättyjä paineitaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Cambereita 8 tuntia...

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

:lol:
Seiska5mma kirjoitti:Se sanoi, että se saatanan camberi vai casteri säädetään shimmilevyillä jostain ylätukivarren liepeiltä.
Niinpä tehdään. Tämän huomaat, kun purat koko pyöräntuennan pyöräkotelon hitsausta varten.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Missä se levy tai prikka on käytännössä? Ei tullut huomattua kun purin omani. Toivottavasti saan irrottaa pakosarjan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sorry, lukihäirä. Ne shimmit löytyvät ALAtukivarren ja korin välistä. Pakosarjatkin saa tietty halutessaan purkaa, mutta shimmien vaihtoa varten tarvitsee vain löysätä alatukivarren koriin kiinnittäviä pultteja.

Mutta ettei nyt niin helppoa olisi miltä kuulostaa, niin ne pultit ovat aika v*ttumaiset löysätä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Mutta ettei nyt niin helppoa olisi miltä kuulostaa, niin ne pultit ovat aika v*ttumaiset löysätä.
Elämä on.

Sijainti on looginen. En kyllä kerro rengasfirmalle, että niiden hienossa softassa on sekoitettu myös ylä- ja alatukivarret.

Vastaa Viestiin