Parhaat Kommentit poliisille.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Parhaat Kommentit poliisille.

Viesti Kirjoittaja A2K »

Kertokaas millaisia heittoja on tullu sanottua kun on pysäytetty aiheetta tai vaikka aiheesta.

Tällä ei ole tarkoitus kellekkään ilkeitä asioita tuoda julki, mutta tarinoita saa kertoa olivat sitten tosia tai vähän väritettyjä, pääasia että omille kommelluksille nauretaan.

tottakai jos poliisit on heittänyt hyvän jutun tai muuten niiden kans on hölmöillyt niin nyt voi sitten jakaa sen muiden kanssa

aihe on toiminut loistavasti muilla foorumeilla.
tässä esimerkki: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... php?t=9544


Esim. me oltiin porukassa kerran kaupungilla rundilla ja kyydis oli sitten serkkupoikaki ja kännis ku käki. noh oltiin parkis toril ja poliisi auto rundas siihe viekkuun ja rupes tutkaan. suostuteltiin serkku menemään kysymään et saiskos käyttää alusta ledejä ym. neoneja. no vastaus oli että parkissa siihen ei puututa mutta liikkuessa se on sakotettava teko. no siinä myöhemmin lähettiin liikkeelle ja minähän unohdin ledit päälle ja sieltähän se kaarsi se poliisi sitten. ei siinä muuten mutta kun poliisi oli sama. sieltä tuli vihainen katse ja sormen heristys. onneks oli huumoria mukana poliiseilla.
Viimeksi muokannut A2K, 15 Heinä 2005, 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvin sä vedät..

prasath
Viestit: 117
Liittynyt: 13 Marras 2004, 16:03
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja prasath »

no siitä on nyt vuosi kun otin volovo T5:n kanssa viivat GTA:lla alueella oli satasen rajoitus ja volvo tietysti tuli ottamalla vauhtia kilometrin päästä että pääsisi musta ohi, ei ei ei pojat kun GTA:ssa oli mittarissa 156km/ tunnissa niin volvo jäi nuolemaan GTA:n perässä näppiä( en muistanut et oli silloin ns tehovalvonta niin siinähän kytät sit ottivat meitä vastaan aikas komeasti ja yks poliisista tuli kysymään multa et tulikos äsken katottua mittaria, niin mie siihen sanoin et joo kyl oon aika hyvin katsonut et miten niin? siihen poliisi sanoi et niin mulla oli kuulemaan nopeutta oli 156km/h:ssa. siiehen mie sanoin et auto on alfa 156 GTA ja ja kilvetkin on GTA-156 nopeuskin on 156km/h joo kyl multa se onnistuu entäs sulta kun kysyin niin vastauksena oli 2viikon ajokielto ja 700 euron lahja kortti! tais olla huono päivä poliisilla!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kun aihe liippaa näin liki on pakko avautua... Tapahtui muutama kuunkierto sitten:

Tilanne: Ajoin päin keltaisia jotka vaihtui juuri punaiselle. Kyttä auto takaviistossa vasemmalla kaksi kaistaa sivussa.
Ajoin läpi ja hetkenpäästä oli maija takana.
En pysähtynyt koska punaista ei näytetty. Laitto majakan palamaan. En pysähtynyt. Maija ajoi sivulle ja näytti pysähtymis lätkää. Ajoin sivuun.
Tulistunut konstaapeli tuli mesomaan autoni vierelle.
Puuha: Ei sulla ole punaista pysäyttämisvaloa.
Konstaapeli: Kyllä pitää pysähtyä kun...
P: Eihän sulla VIELÄKÄÄN pala punainen (ja näytin taaksepäin)

Sitten kuin taika-iskusta syttyy punainen valo maijassa...

K: Ajappas tonne sivummalle.
P: Ok

Sivummalla.

K: Tules tänne autoon istumaan
P: En tule, ei ole pakko

Konstu alkaa kyselemään niitä näitä. Parina on naispuolinen kyttä joka alkaa kirjaamaan taphtumia ja tietojani paperille.
En ole kovin yhteistyökykyinen.

Konstu vetää raybanit naamalle ja istuu kuskinpaikalle. Oikea miesten mies...

Naiskyttä täyttää kaavaketta jossa kysytään, siviilisäätyä.

NK: Naimaton, naimisissa ym
P: haluatko tulla
K: LOPETA TOLLANEN ja heristää nyrkkiä
K:Onko sulla jotain poliisia vastaan?
P: EI, mulla on monia poliisituttuja. Mikäs sun virkamerkin numero on? ja nimesi?
K:Mennääs vähän tonne jutteleen (viittaa auton taakse)
P: Joo mennää vaa, mut sillai että ollaan näkyvillä.
K: *Tuhisee...*

Kun keskustelut on keskusteltu poistun hymyillen paikalta. Kyttä kaksikko ei ole kovin ilosella tuulella. Muistin vielä että kertovat terveisiä minulta kun tapaavat tuttuni.

Tulos 10 päiväsakkoa.
Rangaistus ko. rikkeestä yleensä : huomautus

Otin heti seuraavana päivänä selvää kyttäkaksikosta ja varsinkin herra superkytästä poliisiystäviltäni. Sain tietää että superkyttä on "sheriffin" maineessa. Mulkku mies, jopa kolleegoiden mielestä.

Ei ehkä niin hauska tarina kaikkien mielestä, mutta itse olin varsin tyytyväinen päivääni :mrgreen:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

aivan loistava puuha. noin sitä pitää! tälläsii lisää! nää o aina hauskoja.
Hyvin sä vedät..

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

puuha kirjoitti: K: Tules tänne autoon istumaan
P: En tule, ei ole pakko
helkkarin hyvä keskustelun avaus... :mrgreen:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No minulle sattui kuukausi sitten seuraava pikku lipsahdus:

Ajelin duunimatkalla Stadista Poriin ja pitkällä suoralla jossain Huittisten ja Nakkilan välissä oli juuri vedetty uusi asfaltti, johon oli osittain maalattu tiemerkinnät. Normaalisti siinä on satasen rajoitus, mutta nyt tilapäisesti 80, koska maalaus oli kesken (maalariauto ei ollut näkyvissä). Ajelin tapani mukaisesti tutussa paikassa mittarinopeutta 115 km/h ja ei kun mp-poliisi vastaan ja puna-sinivilkut päällä viittasi sivuun.

Paikalle kurvasi myös Mondeo ja minä-parka takapenkille selittelemään. Mikään ei auttanut, vaan tuomioksi tuli 408 e tiketti. V#"!?&% niin perkeleesti. Silti ennen lähtöä sanoin seriffeille siitä mainoksesta tutun lauseen: " näin jos enää teen niin mörökölli minut vieköön". Poliiseilla oli pokassa pitelemistä.

Noh. Kostoksi päätin sitten ajaa tasan kaheksaakymppiä loppumatkan Poriin ja totta kai oli hetken kuluttua pirun iso jono takana. "Olkoon perkele.", ajattelin ja jatkoin köröttelyä. Hetken kuluttua sama Mondeo tuli letkan ohi ja minun perääni ja taas sini-punat vilkkuivat. "Saatana. Nyt ne v+¤%&n k#¤&päät antaa sakot sitten alinopeudesta v*#%&!"

Pysähdyin ja otin valmiiksi v"#¤%maisen ilmeen naamalleni. Toinen pollareista tuli ikkunalle ja sanoi: "Tämä unohtui sulta tonne mörököllien autoon" ja ojensi lompakkoni. :oops:


Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 15 Heinä 2005, 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

:lol: :lol: :lol:
Hyvin sä vedät..

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Tapahtui monta vuotta sitten...

kotipaikkani naapurissa asui poliisimies joka oli myös hyvä tuttu. Tuo samainen tyyppi lainasi MIG-hitsikonettani ja sovittiin siitä joku 100 markan kertakorvaus.

Olin odottamassa emäntää töistä paikallisen ruokalan naapurirakennuksesta kun tuttu poliisimies astelee ruokalasta parin muun konstaapelin kanssa virkapuvut päällä ja huomaa minut sekä paikkamaalatun vanhan romun näköisen pirssini. Hän käskee kavereidensa odottaa ja kävelee autoni viereen (tapahtuu ruokatuntiaikaan eli paljon populaa liikenteessä), veivaan ikkunan alas ja tervehdin. Sitten poliisi kaivaa rahapussin taskustaan, laskee seteleitä, ojentaa ne minulle ja kysyy että eikös me satanen sovittu... ihmiset hieman tuijotti että mitä tossa oikein tapahtuu :)

Edit : Hieman offtopic koska mä en kommentuinut vaan poliisi itse käyttäytyi epänormaalisti mutta ajattelin tän kertoa kuitenkin :oops:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Parhaat Kemmontit poliisille.

Viesti Kirjoittaja A2K »

A2K kirjoitti:tottakai jos poliisit on heittänyt hyvän jutun tai muuten niiden kans on hölmöillyt niin nyt voi sitten jakaa sen muiden kanssa.
ihan oikein. kunhan tarinaan liittyy poliisi.
Hyvin sä vedät..

Avatar
Saimaannorppa
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saimaannorppa »

Oisko tuossa noin 10 v takaperin tämä tapahtunut, Savonlinnassa. Hulvaton kommentti poliisin suusta kuultuna.

Olimme talsimassa paikallisen linja-autoaseman läpi taxi-kopin ohitse jossa kaksi koppalakkia oli juuri nostamassa/raahaamassa maahan väsähtänyttä (lue: sammunutta) paikallista "puistokemistiä" mustaan maijaan. Toinen polliisi siihen paukautti kaverilleen ihan selkeästi jotta myös me kuulisimme että: "Hitto, kun sais viedä suoraan kaatopaikalle!"

Hieman repesimme... :lol:

Avatar
Fild
Viestit: 65
Liittynyt: 26 Joulu 2003, 04:38
Car(s): 156 v6
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fild »

Tuossa takavuosina oli pari tuttua Kuopion torilla juomassa olutta. Aikansa katelleet torin toisella laidalla seisovaa poliisiautoa.

Niihin aikoihin olivat just muuttaneet kaupunkien järjestyssääntöjä, ja toinen sitten lähti poliiseilta kysymään, että saakos sitä nykysten sääntöjen mukaan yleisellä paikalla juoda alkoholia. Poliisi oli vaan tokassu että: "Ei ainakaan tuolla tavalla miten te olette juoneet viimeset puoli tuntia!"

Ei sakkoja.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jahas, taitaa taas tulla pitkästi, kun en osaa lyhentää :oops: .

Tapaus 1:
kevät 2001, Lahti.
Olin kuskina kaveriporukalle, itse olin 18 ja loput kyytiläiset alle, joten ajeltiin ympäriinsä.
Lahdessa oli joku teinitapahtuma, ja oltiin parkissa sivummalla ja auton ympärillä oli kyytiläisten koulukavereita. Rupesin ihmettelemään, kun maija ajoi eteen.
MiesKonstaapeli: ajokortti ja rekisteriote
Minä: mitähän me nyt on tehty
MK: AJOKORTTI JA REKISTERIOTE, vihaisesti.
M: Joo joo, ei tartte hikeentyä!

MiesK menee autoon tarkistamaan tietoja, kun NaisKonstaapeli tulee auton luo katselemaan ja kyselemään.
NK: Myyttekö te täällä viinaa alaikäisille?
M: Ihan varmana joo, lisää hyviä ideoita + muuta suunsoittoa.
NK: Mitäs tossa pussissa on? (pelkääjän jaloissa)
M: Kaverin kaljat.
NK: Mistäs ne on peräisin?
M: hmm... Kaupasta (nainen oli Blondi)

Lisäksi keskustelua kaljojen ostajasta. Siinä sivussa sitten muuta lässytystä, suunsoittoa ja teiniuholla poliisitädin ärsytystä.

MiesK tulee autosta ja sanoo ettei dieselvero ole maksettu ja alkoi melkein ruuvaamaan kilpiä irti. Kysessä oli kaverin porukoiden n. 2 viikkoa vanha auto ja myyjäliikkeen piti maksaa verot. Soitto kaverin isäukolle joka selittää tilanteen ja saamme ajoaikaa viikonlopun yli.

Lopuksi NaisK sitten laittaa ikääni tuohon ajolupalappuun ja sanoo: Ja sähän olet 20? M: Ihanko itse laskit? Millä matematiikalla? (ivallisella äänellä)
Tästä NaisK hermostuu lopullisesti ja pitää mulle saarnan asenneongelmasta, joka mulla on :mrgreen: .

En muista, mitä kaikkea tuli sanotuksi, mutta kaverit oli sitä mieltä että mun pitäisi olla hiljaa tai ollaan kaikki putkassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tapaus 2:
Lahti, Kesäyö 2003.

Rikesakko sumareista ja allekirjoitus tuohon sanoo poliisi, siihen vastasin että tuttu paikka.
P: onkos entisiä sakkoja?
M: onhan noita pari.
P: onko maksettu?
M: eihän sitä tiedä.

P kuluttaa tehokasta työaikaa tarkistaessaan rekisteriotteen perusteella sakkoja. Kun puhelu on ohi, sanon ettei niitä tuolla autolla ole tullut :lol: .
Sama soittorumba uudestaan, mullahan ei ole kiire mihinkään.
Joojoo, sakot oli maksettu ja matka jatkui. (ilman sumareita tähän päivään asti)

Tapaus 3.
Olin ajelemassa Motoparkista CARF:n tapahtumasta kotiinpäin ja Mäntyharjun kohdalla ohitan pitkässä mäessä asuntovaunun.
Omalle kaistalle palatessa pistää silmään sininen Mondeo ja samantien mäennyppylän takaa tikkarimies heiluttaa sivuun.

Siitä sitten Golfin penkille ja näytöllä luku 115, jaaha rikesakko kun oli 100-alue, ajattelin. Poliisi sitten täräyttää, että oli 35 ylinopeutta, mutta kysyy samalla radiolla oliko se Alfa kun ohitti vaunun? Olihan se, ohituksen aikana oli rajoitus vaihtunut 100->80 ja kyltti oli vaunun takana, en sitä ikinä nähnyt.

Poliisi katsoi tuon lieventäväksi asiaksi ja otti pari päiväsakkoa pois ja kirjoitti ettei ohituksesta ollut vaaraa.
Oli muutenkin leppoisa pari ja kyseli, kuinka Alfa kulkee ja oletkos Motoparkista tulossa?
Hyvin kulkee ja kyllä olen, mistä ne sen tiesi :shock: .

Poliiseista hyviä kokemuksia, työtään tekevät. Nuo pari ekaa tapausta oli vitutuksen aiheuttamia poikkeuksia.

Tapaus 4: Kohta joku hermostuu :oops: .
Ennen asui naapurissa poliisi ja oli virka-autolla käymässä kotona. Velipoika tuli sitten pihatiellä mopolla vastaan ja naapuri pysäytti. Kyllä mä tiedän että toi on viritetty, mutta ei se mua haittaa, sanoi naapuri. Haluatko tietää paljon kulkee, mä voin ottaa tutkan tonne suoran päähän niin tule kohta.
Pappa-tunturi kulki 74 km/h Stalkerin mukaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vappuna 2001, ajelin vanhaa lahdentietä helsinkiin päin.... Vauhti oli hulppeat ~120Km/h kun joku auto tuli vastaan (ei nähnyt kun oli pimeetä).... jatkoin matkaa ja hetken päästä (ilmeisesti sama) auto ilmestyi taakse hirveetä vauhtia... tässä vaiheessa tajusin että täytyy olla poliizei!

Hiljensin vauhtia kun takaa tuleva auto oli vielä piste horisontissa... no poliisiautohan se sieltä ilmestyi puskuriin kiinni ja ajoi perässäni (rajoituksien mukaan) aina kehä 3:lle asti jossa sitten pysäyttivät...

Poliizei kysyi että mihinkäs sulla tollanen kiire on, ja totesin vaan (totuuden) että pitää päästä kotiin nukkuu kun on ollut kuskina koko illan (kello oli siis jotain 3 yöllä!) ... poliisi puhallutti (ei %) ja vei kortin mennessää autoonsa... kesti noin 5 minuuttia kunnes poliizei palasi ja ojensi kortin ja sanoi: "Kannattaa ajella vähän hiljempaa... tollasella nopeudella menettää vielä kortin" ... :lol:

Tuli siinä sitten ajettua suht rauhallisesti kotiin, mutta jo seuraavana päivänä opetus oli unohdettu :-D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Tositapaus joka tapahtui tutulle naisautoilijalle.
Hän ajoi ylinopeutta 50 km rajoitus aluella 75 km/h, ja sai siitä päiväsakkoja.
Muutaman viikon kuluttua hän ajeli taas ylinopeutta ja taas hänet pidätettiin.
Poliisi:
Taisi olla vähän ylinopeutta?
Nainen:
Pillahtaa itkuun, ja sanoo: Älkää antako mulle sakkoja, sain jo muutama viikko sitten.
Poliisi:
Se ei ole lieventävä asian haara, ja kirjoittaa sakon.

Muutaman kk:n kuluttua tulee kutsu nimismiehen puheille.
Nimismies:
Sinulla on kolme sakkoa vuoden sisällä.
Nainen:
Ei ole, kaksi vain.
Nimismies:
Tutkitaan asia.

Taas menee aikaa jonkin verran ja taas nimismies ottaa yhteyttä.
Nimismies:
Ajoit sillon ja sillon risteykseen ylinopeutta.
Nainen:
En muista sellaista tapahtuneen.
Nimismies kaivaa paperit esiin:
Tässä on todiste.
Nainen muistaa:
Älä ota korttia pois, tarvitsen autoa päivittäin. (Taas vähän kyyneleitä)
Nimismies:
Minun on pakko ottaa kortti pois, mutta otan sen vai kahdeksi viikoksi.
Nainen:
Kiitos.

Poliisiin ei siis kyyneleet tehoa, mutta nimismieheen tehoaa :mrgreen:
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Tämä on kyllä toisinpäin topicista, n. 10 v. sitten Alahärmän kohdalla ajelin vahingossa 95 80 alueella ja tutkaan, Ei muutakun Mondeon kyytiin
ja rikesakkoa hakemaan, härmän seriffi heitti poislähtiessä kommentin
pohjanmaan murteella 'tämän kun maksat ajallansa, niin perähän ei kysellä'
O Tempora O Mores

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Alfissimo kirjoitti:Pappa-tunturi kulki 74 km/h Stalkerin mukaan.
Hah tosta tuli mieleen wanha tunturi tiger. Olin myynyt velipojalle tiikerin kun omat mopoajat oli jo takana. No eikös pienten viritysten jälkeen ajanut poliisia vastaan jotka sitten tutkasivat vähän ylinopeutta. Halusi iso poliisimies koittaa et kuin kulkee, ja kulkihan se, 70km/h vasta kolmonen päällä tutkaan.
Poliisisetä totes että hyvin kulkee. Kyseli että mitä sille on tehty niin veli rehtinä miehenä tietty sano ettei tiedä kun osti sen just isoveljeltään :-D

Tulivat sitten hakemaan kilpiä moposta kun eivät ottaneet heti paikanpäällä pois.. Poliisisetä soitti ovikelloa siviilit niskassa ja näytti autokin siviililtä. Kyselivät kilpien perään niin olihan se pakko kysyä että ollaankos sitä oikeasti poliisista ja oliskos näyttää virkamerkkiä tai jotain :wink: No kyllähän se poliisisetä sitten näytti merkkiä ja sai kilven..

Avatar
maddog
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja maddog »

Juuri kortin saaneena (muutamia vuosia sitten) kokeilin yhdessä
90° mutkassa kuinka -92 75 twin sparkin renkaat ulisee mutkassa,
oli puoliyö enkä ollut nähnyt ketään koko matkalla kaupungista kotio!
No kuinka sattuikaan mutkassa tuli yksi auto vastaan joka väläytteli valojaan!
Peruutuspeiliin mulkaisu todisti pelon... valkoinen mondeohan sieltä perään kaarsi!
Pysähdyin suosiolla ensimmäiselle bussipysäkille ja mondeo tuli rinnalle.

Poliisi: Iltaa, huomasitko että menit tuossa mutkassa nelipyörä luisussa?
Minä: Juu niinhän tuo taisi lipsahtaa kevyestä takaveto autosta perä irti :wink:
P: No eipä siinä mittään, mutta jos meno haluja riittää niin kannattaisi vaihtaa moottoripyörään...!
M: :crazyeyes: Täh?
P: Illan jatkoja ja kiitti hei...

Hetkeksi aikaa jäin ihmettelemään polliisisetän juttuja... :lol:
www.bestman.fi - Juhlakuljetuksia

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Tuossa viime syksynä ajelin sunnuntai aamuna klo9 töihin. No tottakai edellisenä iltana oli mopo lähteny käsistä kun oli synttäritkin. No eikös siinä sitten juuri ennen työpaikkaa ollut yksinäinen kyttä pillin kanssa odottamassa, heti poliisin nähtyä tuli tuskan hiki ja ajatukset rattijuopon tuomioista ja sakoista. No pitkän puhalluksen jälkeen konstaapeli toivotti hyvät päivän jatkot, siihen minä ihmettelin "HÄH, OOKS TOSISSAS". Konstaapeli kääntyi ihmeissään takaisin, onneks tuossa vaiheessa tajusin laittaa ikkunan kiinni ja poistua paikalta :)
Älkää käsittäkö väärin, tapanani ei ole ajella aamukännissä :oops:
156 V6 SW -02, 155Q4 vm-93,

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Mahtavia juttuja!

Meikäläinen on pysäytetty vain kerran 18 vuoden aikana, joten jutut on vähissä:

- Sulla on etuvalo pimeänä. Pitää korjata.
- Kyllä. Teen sen.
- Ostakaa lamppu vaikka tuosta huoltoasemalta. Voitte jatkaa.

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Eipä ole juuri tarvinnut liikenteessä olla poliisin kanssa tekemisissä...

Tulee nyt yksi juttu kuitenkin mieleen, silloin ei vielä itellä ollut korttia. Yhden kiihdytyskaistan päässä faija teki tuon ritmon kanssa reippaan jarrutuksen, kun bussi tuli kolmion takaa eteen, ja jokuhan sieltä sitten pamautti perseeseen. Poliisit paikalle ja puimaan tilannetta. Kysyivät tietysti, että paljonko oli meillä vauhtia tilanteessa, faija siihen että sen vajaan kaheksankymppiä. Poliisi tokaisi siihen sitten ovelasti, että eihän tommosella vanhalla viiatilla tolla matkalla vielä mihinkään vauhtiin pääsekään, vai pääseekö? Lähellä oli, ettei tullut keksittyä tuohon jotain nokkelaa kuittia, onnistuinpa kuitenkin pitämään kerrankin leivisläven kiinni...

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

On noita mukaviakin poliiseja liikenteessä joskus, eli tapahtui kauan aikaa sitten Invabyyssa (tunnetaan myös Vammalana joissain piireissä).

Meitsi oli sielä alaikäisenä ison kaljakassin kanssa pyörimissä, kuten monesti viikonloppuiltaisin.

Istuskelin kaupungintalon portailla kaljaa juoden selkä tielle päin ja ollutpussi oli jemmattu viereiseen roskikseen. En muista enään miksi, (ilmeisesti varoiksi) oli pari pulloa minulla takinhihoissa.

No jonkin ajan kuluttua käsi tarttui minua olkapäähän ja poliisi-setähän se siinä pyysi mukaansa. Saattoi minut maijaan ja maijassa kuski tokaisi sille että sillä on ne kaljat siellä roskiksessa josta se kävi ne vielä hakemassa. Olivat ilmeisesti jo jonkinaikaa seuranneet touhujani jostain kauempaa tai joku mummo sitten mennyt ilmiantamaan.

No, he lähtivät sitten hakemaan jotakin sammunutta spurgua vielä muualtapäin vammalaa ja minä istuin maijan asiakasosastolla.
Muistin että pari pulloa on vielä hihoissa ja ihan noin vitsinä heitin että 'mulla on täällä vielä pari pulloa, otatteko te nääkin vai juonko mä nää pois'. Vastaukseksi tuli todella yllättävä 'juo pois vaan' , vaikka oikeasti odotin tuota ensimmäistä vaihtoehtoa...
Hetken hölmistyneen hiljaisuuden jälkeen aloin sitten tuumasta toimeen.

Kaverit katselivat kadulla jonkinverran pitkään kun maija ajoi paluumatkalla taas torin ohitse ja meikäläinen siellä veti bisseä alaikäisenä parempaan talteen.

asemalla sitten olisi konstaapeli antanut 3 päiväsakkoa (20mk kipale tuolloin) mutta ovesta paukahti sisään ilmeisesti paikallinen nimismies ja totesi että 16 pulloa kaljaa on sen verran paljon että on noita raskauttavia asianhaaroja, eli tulos oli 5 päiväsakkoa.

Toiseksi ylläriksi kotiin ei oltu missään yhteydessä tuosta tapauksesta, vaikka olin alaikäinen. Ihan hyvä niin :-D

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Tapaus 1: Taisi olla vuotta 94 kun ajelin kevarilla silloisesta kesätyöpaikasta kotio. Työpaikka oli iso maatila josta olin sitten saanut kotiin vietäväksi 20kg perunoita. Ajelin mielestäni ihan rauhassa mutta jossainkohtaa ilmestyi mopopolliisi taakse ja huitoi tien sivuun. Otin kypärän pois ja jäin pyörän päälle odottelemaan. Poliisi käveli viereen ja huomasin heti että mies kummasteli erikoista ruumiinrakennettani, kun koko pyörän tankki oli mahan peitossa.
P: "Ajokortti ja rekisteriote"
M: Alan kaivamaan taskuja kun tajuan että rahapussi on jäänyt aamulla "siviilivaatteiden" taskuun ja totean siinä etsiessäni: "Ei taida olla..."
P: Poliisi keskeyttää ja "Jaa että iman korttia ajellaan!"
M: "Eikun ei ole mukana kumpaakaan, kun jäi kukkaro kotio"
P: "Jahas, no tarkistetaan asia. Onkos pyörä laillinen ja kunnossa?"
M: "Onhan se tietääkseni"
P: "No minäpäs kokeilen" Hyppään pyörän päältä pois ja nostan perunasäkin pois mahasta. Poliisi katsoo kummissaan ja lähtee lenkille. Hetken päästä tulee takaisin, repii kypärän päästään ja alkaa huutamaa: "Et sitten voinut sanoa heti ettei tässä ole etujarrua ollenkaan!" Tajuan samalla että jarrut on ollut remontissa pari viikkoa ja olin jo kerinnyt tottumaan asiaan.
M: "Ainii, unohdin mainita että..."
P: "Minähän olisin voinut kuolla tässä!"
M: "Anteeksi..."
Melttoaminen jatkuu ja poliisi menee tarkistamaan onko mulla kortti ja onko pyörä vakuutuksissa. Palaa hetken päästä takaisin ja antaa sakot, koska kolme rikettä täyttyy. Ei korttia eikä rekisteriotetta mukana ja jarrut puuttuu. Heitän perunat takaisin tankille ja jatkan matkaa.

Tapaus 2: Ajelen jälleen kevarilla kaupungilla. Siitä sitten lähden risteyksestä vähän reippaammin kohti kotia. Pihaan päästyäni kurvaa siviilipollari autolla pihaan ja huutaa että "Tuleppas poika tänne vähän" Hätäännyn kun tajuan että kevarikortissa on miniatyyrimaaleilla väärennetty syntymäaika ja huudan:
M: "Ootas hetki kun on ajokortti sisällä.." Juoksen sisälle ja raaputan voiveitsellä maalit kortista pois ja juoksen takaisin ulos.
P: "Ei sitten ollut kortti ajossa mukana vai?"
M: "Joo ei"
P: "Noh, eipä tuossa mitään. Katselin kun lähdit kiihdyttämään reippaasti siitä risteyksestä ja päätin lähteä perään. Keskinopeus 60km/h alueella 77 km/h. Kiistätkö?" Poliisi pistää samalla video pyörimään kun on kuvannut ajeluani.
M: "No eipä tässä kannata vissiin kiistää"
P: "Joo ei" Ja kirjoittaa sakot.

Tapaus 3. Tämä tapahtui kaverille samoihin aikoihin. Oltiin Porin Jazzeilla ja jossain vaiheessa kaveri eksyi porukasta. Kun ei kännyköitä vielä ollut niin turhaan koitettiin etsiä hetki ja sitten päätettiin lähteä kotiin. Seuraavana päivänä menin ko. kaverin luo ja kotio näytti päässeen. Kysäisin että missä sitä oltiin ja miten päästiin kotiin. Sanoi että oli harhaillut kaupungilla jonkun aikaa ja sitten nähnyt poliisit parkissa. Kaveri oli päättänyt mennä kysymään poliiseilta kyytiä ja ihme kyllä sanoivat olevansa samaan suuntaan menossa joten suostuivat ottamaan kaverin kyytiin. Kerrottuaan tämän sanoi että sain minä vielä matkamuistonkin ja näyttää autosta pöllimäänsä pamppua jossa vielä kirjailtuna konstaapeli nönnönnöö!

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Mulle sattu mun ekalla autollani 18 vuotiaana. Oli just tehty 626 mazdaani kallis kansiremontti ja iskarit oli vaihdettu mikä oli iso lovi 18vuotiaan kukkaroon.
Ajelin uuden vuoden aattona huvikseen Hangon keskustan liepeillä ja tuli ihme ajatuskatko ja ajoin kolmion takaa 50km/h suoraan Voyagerin kylkeen.
Noh, Mazda aivan paskana eikä tietenkään kaskoa ja Chrysleriin tuli 90000mk:n remontti.. Noh palokunnan jälkeen tuli poliisisedät ja istutti mut maijan kyytiin...
Sakkoja tuli liikenteen vaarantamisesta.. Sakotusten ja puhuttelujen jälkeen polliisit lähti viemään mua paikalliseen terveyskeskukseen, koska alko huippaamaan ja oksettamaan..
No matkalla poliisit sano yhtäkkiä:
-Toi toyota, otetaan se ja samaan hengenvetoon kysyivät multa etteihän mulla ole kiire?
Noh, sanoin että ei tässä mitään kiirettää ja samalla laitettiin vilkut päälle ja kurvattiin tojotan perään. Tojota pysäytettiin ja puhalluksen jälkeen tojotan kuski heitettiin maijan sikaosastolle ja samalla kyytillä terveyskeskukseen.
Jääny vaan aika hauskana tapauksena mieleen kun sain olla seuraamassa aksöniä aitiopaikalta.

Toinen hauska juttu oli että poliisisedät antoi sille chrysleri kuskille, jonka auton ryttäsin, myös sakot. Se sai ne varomattomasta risteysajosta.. HAHAHAH :twisted:
Tapauksesta sai vaan kuulla aika pitkään, koska tönäsin sen Chryslerin yhden työkaverin pihaan ja melkein päin talon seinää ja tietenkin työkaveri oli kotona ja hommasta sai kuulla.... :oops:

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

:lol: :lol: :lol:

juuri näitä juttuja mä aattelinki. aina hauska lukea. kaikki töppäykset tänne vaa mitkä liittyy poliisiin ni saadaan kunnon "FunTopic" pystyyn.
Hyvin sä vedät..

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Talven ensimmäisiä liukkaita. Alla kesärenkaat. Tuttu tie, tunsin joka mutkan. 80 alue. Ajelin ehkä hiukan toista sataa aina pinnan mukaan. Metsän siimeksessä oli jäätä joten varjoisiin mutkiin oli hidastettava reilusti. Suorat sen sijaan menivät autiolla tiellä reilulla nopeudella oli jäätä tai ei.

Jossain vaiheessa oli tullut siviili vastaan joka tilasi pysäytysvaunun.

Noh :lol: sedälle tuli vähän kiire juostessaan vastaan tulevasta maijasta pysäytyshommiin. Ensin joutuivat pysäyttämään liukkaalla tiellä, sen jälkeen heppu liukasteli minun kaistalle ja nosti tomerasti tikkarin pystyyn...

No...

Olisitte nähneet tämän ilmeen kun sille selvisi, että ei se perkele voi pysähtyä tällä matkalla. Heppu oli lakerikengillä edessä peilikirkkaalla tiellä ja minulla täysi hätäjarrutus jo menossa. Sedällä oli toistakymmentä jalkaa mahan alla kun yritti päästä pois alta.

Noh, pääsihän se. Ja olihan mulla vielä optio väistää ja rysäyttää maijan päälle tai ojaan. Ei sen sentään niin tiukilla ollut mutta nuorempi kontaapeli ei kyllä sanonut autossa sanaakaan lappuja kirjoitellessa.

PS:

Taannoisen tv-komediasarjan pulttibois/manitpois "jup-hoplaa" poliisisketsit ovatkin suosikkejani :mrgreen:

Avatar
mnice
Viestit: 78
Liittynyt: 16 Maalis 2005, 08:56
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mnice »

Joskus teininä, vuonna miekka ja kivi olin yllättäen kuskina kavereille ja ajeltiin Lahdessa pillurinkiä kuten tapoihin kuului. Autona oli sellainen ruosteen raiskaamalla Mitsu Galanti (vm73). Sitten jostain (kaikki oli jopa selviä) syystä kaverit (3kpl) saivat idean mennä istumaan takapoksiin...Eikös sitten ensimmäisissä valoissa tullut maija vastaan ja suht. nopeasti oltiinkin pysäytettyänä pääkadun varteen.
Vihainen poliisisetä tuli sitten koputtelemaan ikkunaan ja huusi naama punaisena, että "mitä ihmettä te oikein teette? ajokortti ja rekisteriote!". Kaivoin paperit ja annoin lomakon mukana ajokortin jonka poliisi nappas lomakosta ja heitti lompakon syliini. Käpytteli maijaan ja hetken päästä tuli takaisin ja sanoi, että lähdetäänpäs asemalle tekemään autolle pikakatsastus kun näyttää olevan niin huonossa kunnossa... ajettiin sitten maijan perässä asemalle ja poliisi puhallutti kaikki autossa olleet ja sanoi, että jos yhdelläkään viisari värähtää niin kaikki menee putkaan! Eipä värähtänyt. Sitten odoteltiin "katsastusmiestä" mutta eipä löytynyt joten antoi sakot liikenteen vaarantamisesta (jonka kaverit sitten ystävällisesesit maksoivat). Galantilla oli varmaan jokin mielenkiintoinen menneisyys koska poliisit jaksoivat aina pysäyttää ja yleensä kysyttiin jokaiselta kyydissä olevalta paperit...
Spike: Is everyone here very stoned?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ensimmäisenä ajokortillisena talvena sattuipa niin, että olin kaverin kanssa Keravalla yötä myöten reissussa ja aamulla huomattiin silloisen Bösöö 505:n jäähdytysnesteiden vetäneen hyhmään. Pesonen luovittiin läheisen firman pihaan ja nätisti pyydettäessä saatiin käyttää pihassa olevaa lämpötolppaa. Ajateltiin että kohtahan se hyytyy taas jollei koneeseen kaada tiukempaa nestettä, joten lähdettiin siitä jalkamiehinä pakkasnesteen etsintään.

Lähin huoltsikka oli useamman kilometrin päässä, ulkona 25 astetta pakkasta ja vaatetus ulkoiluun vähän kevyt, joten kylmähän siinä meinasi tulla. Siinä kävellessä huomattiin sitten liikennevaloihin pysähtynyt poliisiauto ja mentiin koputtelemaan ikkunaan ja pummimaan kyytiä. Polliisisetät olivat reilulla tuulella ja lähtivätkin heittämään meitä huoltikselle. Jäi mieleen konstujen välinen keskustelu: "Eikös sullakin ollut joskus Pösö?" "Joo, ja se oli kyllä ihan paska." Taisi tulla meille säälipisteitä :P


Tuohon mnicen galanttijuttuun viitaten; Jenkkejä harrastavalla kaverilla oli joskus talviautona vanha Cherry. Jannu ajeli ihan asiallisesti ja autokin oli liikennekelpoinen, mutta silti polliisit tuppasivat pysäyttämään vähän väliä. Kaveri sitten kerran kysymään jotta mistä moinen vaino, johon konstaapeli totesi "Nää Cherryt on yleensä katsastamattomia ja kuskit kännissä."
- Epäkelpokeräilijä -

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Vuonna -95 talvella oltiin kaverin kanssa ajelemassa Tampereen lukonmäessä. Jostain syystä sitten ajettiin hervannan laskettelurinteen puolelta lukonmäen jyrkkään mäkeen jalkatietä pitkin. Kun oltiin tulossa "oikealle" tielle huomattiin että mäkeä ylös on tulossa saabi ja jäätiin siihen jalkakäytävälle odottamaan. No saabistit olivat tietenkin poliiseja:
P:Mitäs vittua pojat täällä jalkakäytävällä ajelee?
M:mäki on sen verran liukas että otetaan vauhtia tästä lumelta
P:hillitön huuto ja sakoilla uhkailu päälle (ei tainnut vastaukseni tyydyttää). Lopulta kehottaa viemään auton takaisin kun en kerta osaa ajaa.
M:kai se sitten täytyy, mutta lähe sää nyt edeltä kun oot siinä kaistalla jo valmiiksi.
Poliisit sitten yrittivä lähteä mutteivat siitä mihinkään päässeet, kun se mäki on jokseenkin jyrkkä ja se oli liukas.
Pienellä virneellä ja naurulla kaverin kanssa lähettiin paikalta nousemaan mäkeä pitävältä pohjalta.

On vain harmittanut jälkeenpäin kun ei silloin poliisien tylytyksen jälkeen enään uskaltanut mainita heillle että pitäiskö teidän viedä se auto pois kun ette osaa ajaa. No ensi kerralla sitten...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vielä muistui mieleen.

Mopona oli aikanaan Helkama AX.
Olihan tuota hieman viritettykin ja näinpoispäin.

Kotoa lähtiessä oli poliisiratsia. Onneksi en ollut ehtinyt kiihdyttää ja ajelin muutenkin hissukseen, niin ei tullut virityksistä sanomista.
Mutta se poliisi joka mopon tarkisti, ei kyllä tiennyt mistään mitään.

P: Sulla on reikä takavalossa
M: Niin siinä pitääkin olla (itse tehty reikä alareunassa, ettei vesi jää sisään)
P: Seisontatuki roikkuu
M: Se roikkuu kaikissa (ei ollut lähelläkään maata)
P: Mites tää jarrukahva tuntuu näin löysältä ja menee pohjaan asti
M: Niin kytkimen kuuluukin mennä, jarru on toisella puolella :lol:
P: Oho, joo tää on ihan hyvä :oops: , voitte jatkaa
M: Kiitos hei....

Fiksumpi olis jo äänistä tajunnut, ettei ole vakio (tyhjä putki) ja jos ikinä on kakspyöräisellä ajanut, niin pitäisi tietää kumpi on jarru ja kumpi kytkin :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Tänä keväänä sattui tällainen selittämätön juttu, olisko ollut huhtikuuta tai jotain. Aitolahdella oli ratsia ja autoja jonossa neljä, viisi. Poliisi pysäytti ja ohjasi jonon jatkoksi, avasin ikkunan, kun kaveri tuli vierelle. Herra huikkaili näin; Huomenta, sä voitkin mennä, tässä on jo yksi Alfa Romeo, varovasti, taakse tuli just auto. Edessäni oli tosiaan yksi 156:n, ite 147:lla. Ei muuta kuin kiitos ja näkemiin, mikä lie merkkitilastoratsia oli menossa. Kaikki muut kyllä puhallutettiin. Terveisiä vaan konstalle, jos lukee, selvähän minäkin olin.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Sattui joskus mopoiluaikoihin..

Mopona oli tuollainen Derbi senda..

Ajeltiin sitten jossain korossa päin ja meidät pysäytettiin puhallusratsiaan..

Seriffi sitten puhallutti ja kysyi että paljonko mopo kulkee...
No, minähän siihen sitten vastasin leikkimielisesti "zäkäl 35"
Johon poliisi tokaisi "valehtelet" ja minä siihen "höpö höpö"
Sen jälkeen poliisi tokaisinkin "noh, ei muuta, kuin keulapystyyn ja menoks" :lol:

Mopo ei siinä vaiheessa kyllä kulkenutkaan, kuin 70...

Muutama vikko aikaisemmin meni yli 100km/h :wink:

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Ajelinpa aikoinaan 80-luvun puolivälin jälkeen säännöllisesti Helsingistä Kankaanpäähän arkipäiviksi. Allani oli tuollainen vuoden 1966 190D siipimersu. Kunto oli mitä oli, mutta katsastettu. Kolme kurssikaveria kyydissä + polkupyörä ja kassit kontissa eli ääriään myöten täynnä. "Urheilujuomakori" takapenkkiläisten sylissä.

Jossain Tampereen teillä vuonna yks ja kaks eräänä maanantaiaamuna klo 01-02:n korvilla mannemersuni pakoputki irtosi takapöntön etupuolelta niin, että jäi korvakkeisiinsa kiinni vastakarvaan hankaamaan. Auto seis, putken takaosa takakonttiin. Törö siitä jäi sitten luukun välistä näkymään. Eikun liikkeelle korvia särkevän melun säestämänä. Perille oli päästävä ja myöhästyä ei saanut.

Pian tämän jälkeen perääni ampaisi auto, joka ajoi ihan peräpeilissä kiinni ja pitkillä valoilla. Hetken päästä alkoi mieletön ulvonta niin, että sydän jätti varmasti väliin pari tahtia - poliisit. Tien sivuun, ikkuna valmiiksi auki. Konstaapeli tuli vierelle ja sanoi, että "ajokortti ja rekisteriote". Tässä vaiheessa apukuskini kurkotti ohitseni 1,5 promillessa tokaisten konstalle "riippuu siitä miten sä käyttäydyt", alkoi hävettää. Kiinnittävät myöhemmin huomionsa pakoputkeen. Eivät oikein uskoneet, että olisi pudonnut äskettäin. Sanoin, että "käy koittaan, kyllä se lämmin vielä on". Ja olihan se. Ei tullut sakkoja, ei edes kaverin tokaisusta. Toivottovat vielä hyvää aamuyötä ja turvallista matkaa hymynkare naamalla.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Sauer kirjoitti: Mopona oli tuollainen Derbi senda..
Niin oli mullakin (jos muistat) :D :D

Itse en ole mopolla mitään hienoa kuullu mutta prätkällä on noita juttuja enemmän.. Ei tosin mitään hauskaa ja kertomisen arvoista..
Paitsi kerran keväällä maaliskuussa yksi poliisi joka pysäytti kun lähdin 60 alueen risteyksestä 78 digimittarissa. Kettukeskuksesta kuului vaan "sininen moottoripyörä, 78 kilometria tunnissa" mutta poliisi vaan jutteli hymyssä suin rentoja ja sanoi että varohan näitä liukkaita kelejä ja hyvää kesää sulle :D
Toi oli uskomaton juttu, kun minä jo luulin että nyt lähtee kortti, kilvet ja vehkeet valtiolle mutta ei..(Pyöräkin oli hiukan rakenneltu) Tollasia poliiseja lisää jotka ei heti oleta että kuski on murhaaja!

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

Alfissimo kirjoitti: P: Mites tää jarrukahva tuntuu näin löysältä ja menee pohjaan asti
M: Niin kytkimen kuuluukin mennä, jarru on toisella puolella :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hyvin sä vedät..

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

Ei tää nyt niin hauska ole mutta laitanpa kumminkin,

kesällä '96 olin liikkeellä silloisellani 250 kuutiosella "mopollani" ja kiihdyttelin hangontielle kirkkonummen liittymästä hieman reippaammin ja oitis kun pääsin itse tielle niin poliisi viittoo tien sivuun punaisella puikolla muun joukon jatkeeksi. Niillä oli jokin tehoratsia juuri ja edessäni oli sellaiset kymmenkunta autoa. Ulkolämpötila oli varmaankin 30 astetta ja siinähän sitten hikoilin kaikissa moottoripyörä asusteissa ja odottelin pitkään että miliisi pääsee minun kohdilleni. Kohdalleni päästyään se kolautti ajovaloa ja tokaisi että valot päälle niin voit jatkaa matkaa. Olin ihan varma että sakot tulee ylinopeudesta, mutta...

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

jätkä venannu paska housus hikisenä kuumas.. :lol:
Hyvin sä vedät..

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Moottoripyörä oli silloin alla kun ajelin Lappeenrannasta 6-tietä Kouvolan suuntaan. Tämä tapahtui 80-luvun loppupuolella.
Ajelin sellaista 120 mittarinopeutta, liikenne oli aika hiljaista ja matka taittui siis mukavasti. Puolivälissä matkaa on sellaiset monen kilometrin suorat missä voi ohittaa turvallisesti. Muutama auto näkyikin ajelevan edessäni joten saavutettuani edelläajavan, polkaisin yhden pienempää ja hurautin ohi sellaista 140-150 nopeutta ja tiputin nopeuden taas 120:een. Suorien alussa huomasin sinisen 240-sarjan Volvon lähtevän tien sivusta perääni, ajaen samaa nopeutta ja ohituksessa seuraten myös kovemmalla vauhdilla.
Tätä jatkui koko pitkän suoran sekä seuraavat noin 10 kilometriä.
Ihmettelin että mikä ukko siellä Volvossa on kun seuraa kuin hai laivaa.
ja aina kun ohitin niin Volvo tulee kuin hinauksessa samaa kyytiä?
No sitten lähestyttiin Uttia ja siinä yhdellä suoralla Volvosta alkoi näkyä sinistä vilkkua :shock:
Hiljentelin tien laitaan ja aloin odotella että kohta tulee varmaan maksumääräys. Volvosta asteli virkapukuinen herra joka asetteli koppalakkia päähänsä. Ajattelin että ei tuo kyllä ihan tavallinen poliisi ole.
No ei ollutkaan. Esitteli itsensä silloiseksi Kymen läänin liikkuvien päälliköksi :crazyeyes:
LPpomo: ajokortti
Annoin korttin. Lppomo antoi kortin takaisin sitä vilkaistuaan.
LPpomo: Kun meillä on täällä Suomessa sellainen kuin Tieliikennelaki-----
Minä: Niin-----
LPpomo:niin sitä pitäisi noudattaa, ajelit tuolla aika reippaasti ja ohittelit vielä reippaammalla vauhdilla, ainakin sataaneljääkymppiä.
Minä:no niin tuli tehtyä, kun tuo liikenne oli niin hiljaista, ettei siitä haittaa kai ollut ---- (rykimistä)----ja tekin tulitte perässä samaa vauhtia. Enhän minä tiennyt että se oli poliisin auto kun ei ollut tunnuksiakaan.
LPpomo: no niin---(rykimistä)---- ajeleppas vastaisuudessa rajoitusten mukaan.
Minä:juu,tehdään niin.
LPpomo: selvä juttu, tällä kertaa tämä menee näin huomautuksella.

Ja lähti Volvolleen eikä perään haukkunut. Asiallinen kaveri.
Minulla oli koko keskustelun ajan kypärä päässä, kai siitä kortin kuvasta sai jonkin verran selvää kuka oli pyörän puikoissa.

Yksi toinen hauska juttu sattui kaverilleni: tämä oli saanut vuoden sisään jo kolmet ylinopeussakot ja joutui nimismiehen puhutteluun. Nimismies tutki papereita ja totesi: olet sinä melkoinen vauhtiveikko, jo kolmet sakot
lyhyen ajan sisään ylinopeudesta.
Tähän kaveri: oikeastaan jo neljät, kun minä sain sakot hiihtämälläkin.
Kaveri oli ollut suksilla liian lähellä rajavyöhykettä josta Rajavartioston miehet palkitsivat sakolla.

Nimismies ei ottanut korttia pois.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Vastaa Viestiin