Sivu 1/1

Kemora korkattu

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 09:37
Kirjoittaja Seiska5mma
Sain auton ulos pajasta ja ajoin sen bensa-aseman kautta suoraan Kemoralle. Rääkkäsin autoa lähes puolen tankin verran ja sulatin kumit tärviölle. Ajoin niin perkeleesti. Yllätyksekseni auto kesti. Ei valittanut ollenkaan.

Mutta asiaan. Vaikka tuo oli ensimmäinen kokeiltu rata, niin helvetti, kyllä oli hyvä. Keskiosan mutkat olivat aivan perkeleen hienoja. Oli ensikertalaiselle hieno kokemus kun perä haki sivulle (joku voisi sanoa "vatkasi") pitkässä mutkassa kolmonen pesässä rundikellon tapaillessa kuutosta. Ja seuraavan sektion mutkat kakkosella - toinen osapuilleen hallitussa nelipyöräluisussa talla konehuoneen puolella. Viimeinen mutka olikin sitten vähän vaikeampi, mutta jahka saan kuskin puolen camberin siihen asentoon, ettei rengas seiso ulkosyrjällään, niin eiköhän sekin joku päivä taitu. Hyvä ettei tekstistä Good Year ollut yläreuna sileänä.

Ei kyllä voi sanoa, että auto on ratakuosissa. Lähinnä Pikc Nick -asetuksissa. Naapurin näsäilyt etupainoisuudesta pitävät aika tarkkaan kutinsa ja korkealta näyttävä vakioperä myös tuntuu siltä. En pysynyt paikallisten poikien 2-litraisten kuppipenkillä ja turvakaarella viritettyjen vakioVolvojen perässä. Paitsi kun lähdettiin suoralle.

Mut mit sit!

Re: Kemora korkattu

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 09:44
Kirjoittaja ahma
Seiska5mma kirjoitti:Mutta asiaan. Vaikka tuo oli ensimmäinen kokeiltu rata, niin helvetti, kyllä oli hyvä.
Onnittelut!

Mä en oo vielä uskaltautunut Alfan kanssa radalle kanttailemaan, takaraivossa kolkuttaa se äärettömän vitutuksen mahdollisuus jos pistää käyttöauton palasiks radalla.. Tiedän että vitutukseen kuoleminen on lähinnä teoriatasolla mahdollista, mutta veikkaan että meikästä tulisi ensimmäinen dokumentoitu tapaus..

Kaipa sitä voisi ajaa hiljaa ja varovastikin.. :wink:

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 09:51
Kirjoittaja Seiska5mma
Kiitoksia Ahma, oli tosiaan mukavaa.

Joo, oli meikäläiselläkin ennen radallemenoa mielessä, että autoa on tullut korjattua kaksi vuotta ja rahaakin on mennyt niin, että maksan velkaa vielä pari vuotta. Mutta ei se radalla tullut mieleen. Lähinnä, että jos tämä pääsuora menee pitkäksi, niin voin kuolla.

Mutta niin se on, että kuolemanpelko irrottaa arjesta! Yleensä lasken koskea puutteellisilla välineillä. Mutta käy se näinkin.

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 09:54
Kirjoittaja Carlos
Onnittelut! Aivan varmasti helevetin hienolta tuntuu! :-D

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 10:03
Kirjoittaja 90
mahtava homma että alfa pelaa vihdoin ja viimmein..tätä on odotettu niinkuin nousevaa aurinkoa.. :wink:

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 17:27
Kirjoittaja Savo
Tämän olet ansainnut Seiska5emma. Vilpittömät onne toivotukset.

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 21:20
Kirjoittaja pikkis77
Nyt kun on korkattu, niin seuraavaksi sitten Jurvaan Botnialle... ite lähden jos ei oo töitä.. Onnittelut!

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 21:51
Kirjoittaja Seiska5mma
Joo, ja jee, kiitti. Kai sitä sinne Ringille on tultava.

Tosin etukumin ulvottaminen tuli kyllä tavallaan nähtyä, enkä ehdi irrottamaan ripustuksia siihen mennessä.

Tosin härski temppu olisi viedä auto 70,- etukulmien säätöön ja jättää nippu säätöprikkoja etupenkille. Camberin säätö kun on todella kätevää, alatukivarsi on irrotettava, kiinnitettävä, mitattava, irrotettava ja kiinnitettävä, kunnes kulma on oikea. Mitään oikean prikkapaksuuden ilmoittavia milliarvoja laitteista ei saa, vain asteita ja sekunteja.

Kyllä siinä elämä söisi lippalakkimiestä. Hitto, taidankin tehdä sen. Vien sen siihen pajaan, jossa valehdeltiin, että säätöjä on tehty, vaikka mitään ei oltu tehty. Teetän vielä reklamaationa ilmaiseksi. :twisted:

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 22:03
Kirjoittaja pikkis77
Seiska5mma kirjoitti: Teetän vielä reklamaationa ilmaiseksi. :twisted:
Takas vaan ja pummaa niiltä auto siks aikaa käyttöön! :twisted:

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 22:30
Kirjoittaja Jappe
Onnittelut Seiska5mma! Veit alfasi heti kättelyssä sinne missä se on kuin kotonaan. Tehokkaan takaveto Alfan kuljettajan hysteeristä hymyäkään ei saa moneen päivään väännettyä naamasta pois (vaimo väittää) 8)
Eikä se tarvitse kuin madalluksen, iskarit ja kunnon kumit ja jopas istuu mutkassakin.

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 23:36
Kirjoittaja Toronado
"Tehokkaan takaveto Alfan kuljettajan...".Ei sen tarvi aina olla edes niin tehokas... :lol:

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 08:38
Kirjoittaja jknracing
Seiska5mma kirjoitti:Camberin säätö kun on todella kätevää, alatukivarsi on irrotettava, kiinnitettävä, mitattava, irrotettava ja kiinnitettävä, kunnes kulma on oikea.
Ei sitä alatukivartta tarvitse irroittaa kokonaan, jos sen säädön hoitaa U:n mallisilla shimmilevyillä.

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 15:15
Kirjoittaja Rasvis
Niinpä. Eikä siellä alun perin prikkoja olekaan vaan niitä U:n mallisia lätysköitä. Shimmien lisäämiseen/vähentämiseen riittää tukivarren pulttien löysääminen.

Lähetetty: 30 Heinä 2005, 09:32
Kirjoittaja Seiska5mma
Joo, huomasin tuon shimmihomman kun kävin Muukkosella ostamassa niitä. Ei niitä tosin ollut varastossa.

Hitto kun tympii. Eturengas päin prinkkalaa ja takakumi niin epäkesko, ettei autolla voi ajaa moottoritienopeutta, vaikka vanteessa on vaatimaton 80 g vastapaino. Eikä yhtään aikaa, eikä rahaa.

Kaiken lisäksi kardaani sai sen verran siipeensä takarätin pettäessä, että auto tärisee 2000 k./min kohdalla. Joka suuntaan tärisevä auto syö miestä siinä missä autoakin. Tekisi mieli soittaa vakuutusyhtiöön ja laittaa auto talviteloille.

Lähetetty: 30 Heinä 2005, 12:14
Kirjoittaja Rasvis
Eihän niitä shimmejä mistään ostaa tarvitse, tee ennemmin itse. Sopivaan neliönmalliseen pellinpalaan kun poraat keskelle reiän ja leikkaat peltisaksilla viillot ulkoreunasta reiän reunoille niin vot, siinäpä on uudenkarhea shimmilevy. Parista eripaksuisesta pellistä kun noita veistelet jokusen kappaleen niin alkaa olla riittävästi yhdistelmiä säätöä varten.

Äläkä suotta ressaa sen auton kanssa. Tuolla päättäväisyydellä on ennenkin menty pää edellä läpi harmaan kiven, kyllä se Alfa vielä kuntoon tulee. Ennemmin tai myöhemmin.

Lähetetty: 04 Elo 2005, 11:17
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
2 vuoden muuttourakka etenee ja nyt kotiin saapui Alfa kirjallisuutta ja muistiin panoja.

75:sta.
Yksi Camber "läpyskä" on 0´15"
(tuo alkuperäisellä levyllä, onko kellään paksuus tiedossa? Silloin voisi laskea valmiiksi levyn tarpeen)

Auraus. Yksi kierros vastaa 3,5mm n.(0´35")
Caster. Yksi kierros vastaa 0´45"

(Jos joku mitannut tarkemmin niin otetaan mielellään lukemia)