Sivu 1/2
Moottoripyöräily
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 13:40
Kirjoittaja qwerty007
Harrastaako tämän palstan seuraajat moottoripyöräilyä?
Minulla on ollut putki päällä vasta 3 vuotta. Nykyinen kulkupeli on HD Fat Boy.
(Toivottavasti tämä ei ole liian ärsyttävä viesti.)
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 14:09
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Kyllä! Tosin nyt jäänyt vähemmälle. MV Agusta F4/F5 voisi olla seuraava mopo..
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 14:20
Kirjoittaja Niksu
Toki, ajelen toista kesää tutulla ja turvallisella Honda CBR600f:llä, lievä rottapyörä-look. Seuraava mopo ei ehkä käy neljällä.
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 14:29
Kirjoittaja Ciancarlo
Juuh, minä olen mopoillut 16-vuotiaasta alkaen, ensin ktm:n piikki-endurolla, sitten 600 ceparilla, sitten 900 separilla, sitten 900 xj, sitten 883 sportti, sitten 1200 sportti ja viimeiset 4 vuotta tällä HD fxdx 95 cid:llä.
Terv. CC.
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 14:30
Kirjoittaja Twekti
Mä oon täys verinen harrastaja,tällä hetkelle tosin vain henkisesti
Mutta kun pääsen armeijasta pois niin pyörä on ensimmäisenä ostoslistalla ja sen hankin vaikka mikä olisi.
Sellasta uudempaa Kawan zx7r-ää olis tarkoitus kattella,mut niilläkin alkaa olemaan jo kilometrejä takana.
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 16:07
Kirjoittaja janne63
Ajossa on VS 1400 mallia Chopper.
Pitkää keulaa,solopenkkiä,upsweep putkea ja tietysti hilemaalaus

Lähetetty: 31 Heinä 2005, 16:51
Kirjoittaja Kirkinen
Motocrossia! Alla KTM 250sx. Ajellut myös maantiellä siihen soveltuvilla laitteilla...

Lähetetty: 31 Heinä 2005, 17:06
Kirjoittaja Antijape
16-vuotiaana oli Gilera SP01 sitten pari vuotta väliä ja viimeiset 7 vuotta on ajeltu vuoden -82 Honda CB750 Customilla. Pyörä tosin ei juurikaan alkuperäistä vastaa, kuva löytyy tosta sigusta.
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 17:10
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ei ole ajotaitoa, rahaa eikä uskallusta. Kortti kyllä löytyy, vaikka moottorisoidulla kaksipyöräisellä hankittu ajokokemus rajoittuukin kaverin mopon koeajoon joskus yläasteella. Henkihän siinä lähtisi.
Mutta jos prätkän joskus hankin, tulee se olemaan tällainen (Scuorella on tässäkin suhteessa hyvä maku):

Lähetetty: 31 Heinä 2005, 19:05
Kirjoittaja Sauer
Suomessa toi mopoilu on vähän liian hinnakasta...
Mutta eiköhän sellainenkin tule hommattua, kunhan tässä vähän rikastuu

Lähetetty: 31 Heinä 2005, 19:24
Kirjoittaja Niko Tuomola
Suzuki gt250 2tahti räpätin on mulla . Rakenneltu caferaceriksi ja konetta tehostettu t350 sylintereillä . Vuosimalli jotain -75. Kuva albumissa .
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3305
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 19:39
Kirjoittaja tmv
Jeps. Viime kesästä lähtien jaappanilainen Kwaakku tuli taloon ja pari kuvaakin on albumissa =). Piikki-ikäisenä alla oli kaksikin italiaanoa, Cagiva Freccia C10 jonka kaveri ajoi lunariin ja sen jälkeen alle tuli Aprilia AF1 Sintesi Sport.
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 21:29
Kirjoittaja JiiPee
Pakko avautua mieliaiheeseen,
Vuosina 89-90 ajelin Suzuki GR 650:lla, joka oli ensimmäinen oma pyörä, ei edes mopoa aiemmin. Vuonna 90-92 kulutin aikaani ajelemalla BMW K100RS:lla.
Nyt ei ole kaksipyöräisiä, mutta tänään kävin pukkaamassa vaimon veljen HD Fat Boy:n hänen kämppänsä alakerran ovesta sisään, huh. Toinenkin HD, mallia joku ?!? samaiselta hemmolta löytyy. Tämä selittäköön HD myönteisyyteni, myös ääniä kohtaan, I love it!
Lähetetty: 31 Heinä 2005, 22:32
Kirjoittaja Bones
Jees kovasti tekis mieli harrastaa mutta ei ole ollut aikaa tai rahaa ajaa edes mopokorttia

Homma on suolesta kun saa ajaa yhdistelmää muttei mopotinta.. Ja autokoulussa rahastavat varmaan 500e muutamasta ajokerrasta!
No onhan tuota tullut päristeltyä ja kunnosteltua mopoja aikoinaan ja sittemmin ajeltua monttukoneella, siihen ei sentäs korttia tarvitse.
Tässäpä näppärä mopo jos/kun joskus tulee kortti ajettua.
Lähetetty: 01 Elo 2005, 11:53
Kirjoittaja m.sa
Triumph kruunaa kauneutesi - sanotaan... Ja näinhän se on, että mitä idemmäksi mennään, niin sitä huonommaksi pyörät käyvät (ei provo). Käytössä siis TT600, ja tavoitteena saada Triple. Ehkä vuonna 20XX voisi saada ostettua MV Agustan sikäli kun niitä tehdään...
Lähetetty: 01 Elo 2005, 12:25
Kirjoittaja rim
Kai se pitää paljastaa; matkapyöränä Honda GL 1800A -04. Tänä kesänä ajettu vasta 20 tkm. Pisin reissu 2 vkoa ja 8200 km.
Lähetetty: 01 Elo 2005, 13:12
Kirjoittaja Kreivi
Ihmeesti täällä HD-porukkaa...Kuvittelin jotenkin olevani outo lintu kun on amerikkalaista ja italoo.
Mulla ajopyöränä 1200 spora ja myynnissä ( tai tulevana projektina) -79 1000 rautis. Ikuisuusprojektina -29 750 flättis...
Myin juuri pois -65 BSAn >isälle, että pysyy perheessä:)
Lähetetty: 01 Elo 2005, 13:42
Kirjoittaja jiiässä
Kyllä löytyy kakspyöräsiä...nykyiset on 650 DR Susuki ja sininen pappatunturi..
Kuvia ohessa
Lähetetty: 01 Elo 2005, 14:35
Kirjoittaja qwerty007
Kreivi kirjoitti:Ihmeesti täällä HD-porukkaa...Kuvittelin jotenkin olevani outo lintu kun on amerikkalaista ja italoo.
HD on kova sana motoristien keskuudessa. Oman harrastusintoni on melko laimeaa vaikka Paksu Poika onkin pelinä.
Lähetetty: 01 Elo 2005, 14:36
Kirjoittaja Nelli
Täällä kans *viittoilee hulluna*.
Allekirjoituksessa mainitaan, ja kuva albumissa.
Ja tiedän varmasti että toinenkin Trumppa-kuski sekä yks Kawio-kuski täällä vierailevat myös.
Ei kun, olihan se M.sa tuolla jo, en vaan puusilmä huomannu ensin.
Mutta Kawabata tiettävästi harrastaa myös kaksipyöräisiä.
Ja eikös MarcusV:llä ollut joskus pyörä, vai muistinko väärin?
Lähetetty: 01 Elo 2005, 17:21
Kirjoittaja Rollo
Ei oo mulla mopoa, mutta faija skuffailee HD rautapäällä , eli vm 76 Sportster 1000 cc, ja äänet on MAHTAVAT...
Lähetetty: 01 Elo 2005, 18:06
Kirjoittaja GTA
Jo toki motolla ajetaan paljon enempi kuin autolla! Ja koska Italiassa tehdään tyylikkäimmät ja parhaalla fiiliksellä varustetut autot, moottoripyörät, kengät ja muut kulkuvälineet, niin nyt alla on aito käsityönä tehty Moto Guzzi Breva V750ie. Hän vaihtunee 1100 Brevaan parin kuukauden sisällä (jos niitä vaan tehtaalta saa - Guzzi kun on ollut konkurssin partaalla jo vuodesta 1921

).
Varmistan vielä omalta osaltani: tuo yllä näkynyt MV Agusta F4 on maailman kaunein nyt valmistuksessa oleva pyörä - ehdottomasti. Ja Brutale on myös veistos. Niillä vaan taitaisi tällainen heikkolahjainen tappaa pian itsensä.
Mistä muistui mieleeni: juuri luin tilaston täältä paikallisesta departementista: 57% kuolemaan johtaneista liikenneonnettomuuksista tapahtunut moottoripyöräilijöille, joita kuitenkin vain 1% väestöstä. Muistaakseni 2/3 näistä onnettomuuksista johtunut motoristista itsestään.
Hauska ja hupa harrastus siis.
Lähetetty: 01 Elo 2005, 19:14
Kirjoittaja R@gdoll
Aika yllättäviä mopoja... Alfistilla HD

Sitten puhutaan italialaisesta tulisuudesta ja ajo-ominaisuuksista.
Noh, meikäläisen ei passaa kyllä puhua mitään, kun on riisipussi sekä nelipyöräisenä että kaksipyöräisenä.
(S)cuorella on kyllä ollut hyvä maku mopojen suhteen... ei vaan voi ymmärtää sitä kaluston vaihtuvuutta. Olikos se toissakesänä se duccen namupala vai vuosi sitten? Ei vaan muistaakseni ollut kauaa...
Kyllä trumppa tai Ducati ovat ainakin meikäläisen makuun ja sopisi hyvin Alfan kaveriksi, eroavat massasta ja ovat kohtuu urheilullisia (ja legendaarisia merkkejä).
Lähetetty: 01 Elo 2005, 22:54
Kirjoittaja Nelli
Ja Trumpalla ja Alfalla on melkoisen menestyksekäs ura kilparadoilla.
Neljällä pyörällä kun ajan niin italiaano mieluiten, kahdella pyörällä ajellessa joko britti tai italiaano.
Pitää muuten tähän lisätä että edellinen (samalla ensimmäinen) pyörä oli italialainen vaikka olikin merkiltään Honda

Lähetetty: 01 Elo 2005, 23:10
Kirjoittaja GAMMA500
yksinkertaisempaa kun tähtää siihen että kulkuneuvo on italiasta riippumatta renkaiden lukumäärästä...

Lähetetty: 01 Elo 2005, 23:31
Kirjoittaja 90
no juu tosi on että italopyörissä on sitä jotain kun vertaa japanilaiseen tusinakamaan... mutta jos itse olisin laittamassa pyörää niin kyllä se luultavasti olisi HD tai sitten trumppa..

Lähetetty: 01 Elo 2005, 23:38
Kirjoittaja Nelli
GAMMA500 kirjoitti:yksinkertaisempaa kun tähtää siihen että kulkuneuvo on italiasta riippumatta renkaiden lukumäärästä...

Trumppa viehätti enemmän, eikä kannata kysyä syytä, en osaa sanoa siihen mitään. Niinkuin en osaa sanoa sitäkään miksi Alfa viehättää

Lähetetty: 02 Elo 2005, 02:40
Kirjoittaja GTA
Noita trumpattimia on kadut täällä melkein pullollaan. Eikös se ole eniten myyty eurooppalainen oikea moottoripyörä - siis skootterit poislukien? Sympaattisia pyöriä kyllä kaikki mallit. Paitsi se Tiger.
Lähetetty: 02 Elo 2005, 19:17
Kirjoittaja AlfaTom
Aktiivinen motorismi on toistaiseksi takana päin mutta tallista löytyy Jawa 350 sivuvaunulla
Aikaisemmin oli noin kaksi tusinaa japsia ja sitten kirkastui ajatus:
500 Laverda SFC kisanokilla ym. joka vaihtui v. 85 Laverda RGS 1000 Corsaan. Corsan myin pois tänä vuonna kevättalvella 132 tkm ajettuna. Vaihdossa tuli tuo Spider. Saattaa kyllä vielä Spider joskus vaihtua taas Italialaiseen Ratsuun, joka ei ole Ferrari

Lähetetty: 02 Elo 2005, 21:40
Kirjoittaja Nelli
Olen tossa lueskellu kirjaa vanhoista brittipyöristä ja nyt alko kiinnostaa tuommonen 250 Ariel Red Hunter. Tahtoo semmosen, ja ison tallin missä säilyttää
http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Dir ... er%202.htm Siinä kuva
Lähetetty: 15 Loka 2009, 16:51
Kirjoittaja Monza
Jatketaans tänne Ei pelkästään Italialaiseen osastoon.
Vihdoin Honda on saanut aikaiseksi jotain mitä voisi kuvitella bläkkärin tilalle!
http://www.vfr1200.fi/
http://feelvfr.com/en_GB/pages/mainpage
Lähetetty: 15 Loka 2009, 19:53
Kirjoittaja Oleino
Kirjoitetaanpa tänne kun kerta vanhaa topicia on nosteltu.

Oma kaksipyöräinen on Honda VF500 F2. Perheeseen on noita Hondia sattunut enempikin, isällä on Honda cbr 1100xx Blackbird ja pikkuveljellä Honda NSR. NSR:llä aloitin itsekin taannoin kaksipyöräisillä huristelun. On muuten se Italiassa valmistettu Honda, mistä Nelli mainitsi neljä vuotta ja joitakin viestejä ylempänä.

Lähetetty: 16 Loka 2009, 11:16
Kirjoittaja Laku
Mullakin oli 10 vuotta sitten Honda CB 500 Made In Italy.
600 CBR:t onkin sitten ollu Japskituotteita, ainakin mun kappaleet.
Lähetetty: 16 Loka 2009, 12:00
Kirjoittaja savijo-r
Kait se hienoin honda on kumminkin tässä:

Lähetetty: 16 Loka 2009, 12:19
Kirjoittaja Monza
Hieno on! Kun en ole näita vintage pyöriä päässyt ajamaan, niin miten mahtaa pysähtyä tuolla yksimäntäisellä jarrulla?
Mikäs se muuten olikaan se "leskentekijä" tjsp? Joku jarruton 3 pyttynen seiskapuokki kakstahtinen?
Lähetetty: 16 Loka 2009, 12:45
Kirjoittaja rim
Se oli tietääkseni Kawasaki 750 . aikanaan puhuttiin että ekassa erässä tuotiin 9 pyörää joista 4 tai 5 omistajaa heitti henkensä samana kesänä.
Kuulin muuten huhua että tammikuun mp-näyttelyllä on suuria vaikeuksia, Honda,Suzuki ja Yamaha ovat ilmoittaneet jäävänsä pois messuilta. Eli koko näyttelyä uhkaa peruuntuminen....

Lähetetty: 16 Loka 2009, 13:03
Kirjoittaja Monza
rim kirjoitti:Kuulin muuten huhua että tammikuun mp-näyttelyllä on suuria vaikeuksia, Honda,Suzuki ja Yamaha ovat ilmoittaneet jäävänsä pois messuilta. Eli koko näyttelyä uhkaa peruuntuminen....

Ei hyvä, onkohan naapurissa sama ongelma:
http://www.patvahjul.se/
Att motorcykelmässan På Två Hjul tar time out innebär inte att du kommer missa möjligheten att se nyheterna 2010 ???
Lähetetty: 16 Loka 2009, 13:22
Kirjoittaja enial
rim kirjoitti:
Kuulin muuten huhua että tammikuun mp-näyttelyllä on suuria vaikeuksia, Honda,Suzuki ja Yamaha ovat ilmoittaneet jäävänsä pois messuilta. Eli koko näyttelyä uhkaa peruuntuminen....

Lista tuntuu senkun jatkuvan, kun noiden lisäksi huhuillaan myös Kawasakin, BMW:n, KTM:n ja Ducatin pois jäännistä
http://www.marmai.fi/uutiset/article335691.ece
Lähetetty: 16 Loka 2009, 19:46
Kirjoittaja savijo-r
Monza kirjoitti:Hieno on! Kun en ole näita vintage pyöriä päässyt ajamaan, niin miten mahtaa pysähtyä tuolla yksimäntäisellä jarrulla?
Kait se tolla vielä pysähtyy. Vanhemmat kuskit kun muistelevat aikoja jolloin täytyi muistaa Ahveniston pääsuoralla aina kiristää etujarrun vaijeria että pääsi taas kierroksen laskematta jarrua pitkäksi.
Kovaahan ne noilla tuuteillakin ajoivat ja kovempaakin olisi päässyt mutta kun lohkot otti rataan kiinni niin loppui kallistusvarat.
Lähetetty: 16 Loka 2009, 20:10
Kirjoittaja GAMMA500
savijo-r kirjoitti:Kait se hienoin honda on kumminkin tässä:
On tuo hieno peli, ei siinä mitään. Näitä tuutteja tunnutaan pitävän arvossaan kovasti, mutta itseäni se hiukan ihmetyttää, eikös näitä ole vajat pullollaan? Tosiaan en itse juurikaan Hondista ole perillä, paitsi että CB1100R kelpaisi kyllä

Lähetetty: 16 Loka 2009, 20:37
Kirjoittaja Jappe
^ Onkos Ducati jo tallissa?
Lähetetty: 17 Loka 2009, 02:56
Kirjoittaja GAMMA500
^ Juu, se tuli elokuun puolivälissä, albumin kuva on otettu heti kun sain kasattua sen. Hiukan yli 2000km sillä tuli ajeltua, viimeinen päristely reilu viikko sitten. Nyt alkaa tuntumaan että olisi tämä ajokausi paketissa. Ajelitkos MV:lla kovasti tänä kesänä?
Lähetetty: 17 Loka 2009, 11:18
Kirjoittaja Joksa
Tällähetkellä pari projektia työn alla: CB 500 Four '72
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10156
Ja ruttutukusta haettu Kawa ER6 '06
Pari italoa on...
Lähetetty: 17 Loka 2009, 15:11
Kirjoittaja Ismo Laitinen
Norge matkaan ja Cagiva pienemmille teille ja talveen ynnä muutama 250 cc Honda löytyy. ´82 alkaen on pyöriä koko ajan ollut. Matkaa tehty 498914 km takana ja matka jatkuu.
Lähetetty: 17 Loka 2009, 15:25
Kirjoittaja Jappe
GAMMA500 kirjoitti:^ Juu, se tuli elokuun puolivälissä, albumin kuva on otettu heti kun sain kasattua sen. Hiukan yli 2000km sillä tuli ajeltua, viimeinen päristely reilu viikko sitten. Nyt alkaa tuntumaan että olisi tämä ajokausi paketissa. Ajelitkos MV:lla kovasti tänä kesänä?
Jotain 1000km tuli mittariin, mähän ajelen sillä vain kauniina kesäpäivinä

Lähetetty: 21 Loka 2009, 18:18
Kirjoittaja Monza
TIEDOTE 21.10.2009
Helsingin Messukeskuksen moottoripyörätapahtuma siirtyy vuodelle 2011
http://www.finnexpo.fi/news_single.asp? ... anguage=fi
Lähetetty: 21 Loka 2009, 20:34
Kirjoittaja koska
Täältä löytyy yksi kappale japanipyöriä, kuten avattaresta saattaa päätellä... mallia Hayabusa (GEN 1). Aiemmin ollut muutama Kawasaki (ZZR 1100 ja LTD 750). Maanantaina tuli jopa vielä mopoiltua töihin

Lähetetty: 22 Loka 2009, 11:52
Kirjoittaja Monza
Olisko jollakulla tuoretta tietoa pikkuenskan vakuutuksista? Jos hommais rospuuttopyöräksi jonkun pienitehoisen ja kevyen 250cc nelarin, vaikka NX250. Edellyttäen, että vakuutukset ei maksa siihen maltaita. Tapiolan laskuri tarjosi jotain huimaa 700-800e vuosi

Lähetetty: 24 Loka 2009, 14:24
Kirjoittaja Joksa
Tohjolan jatkuvassa pakkovakuutuksessassa tehopainosuhde ei juurikaan vaikuta. Itse vaihdoin pyörän liikennevakuutuksen IF:iin ja hinta puolittu lisäksi mahdollisuus valita seisonta-ajallinen tahi kausihinnoiteltu.
Joissain yhtiöissä, kuten Tappiolassa, seisonta-aika hyvitetään ns. ajokaudella.
Lähetetty: 25 Loka 2009, 01:44
Kirjoittaja AlfaTom
rim kirjoitti:Se oli tietääkseni Kawasaki 750 . aikanaan puhuttiin että ekassa erässä tuotiin 9 pyörää joista 4 tai 5 omistajaa heitti henkensä samana kesänä.
Tuli joskus aikoinaan kokeiltua tuollaista Mach Nelosta. Muuten ihan kiva, mutta etupyörä oli turhan kevyt

Päädyin sitten 350 tripleen, joka kulki ihan kivasti myös. Liekö sitten jäänyt tuo kolmepyttyisyys veriin kun nykyinenkin pyörä on sellainen
