autoa vuokraamaan ?
Valvoja: Moderators
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
autoa vuokraamaan ?
Monet on varmaankin törmänneet tähän aiheeseen aikaisemminkin... eli kun menee esim. etelään lomalle ja varaa jo Suomesta vuokra-auton ja saa sitten sellaisen mitä nyt sillä hetkellä sattuu vuokra firmalla olemaan... olin etukäteen autoa varatessa ilmoittanut että mikään Opel Astra tai Seat ei käy, vaan haluan ihan oikean "auton"... no esimmäisen 3-päivän vuokra sessio oli sitten se Astra (uusi 1,6L) myyjä totesi "...kun muita ei nyt ollut jäljellä vaikka siinä teidän varauksessa luki niin..." ja ajattelin 3-päivän ajonaikana että tästä ei paljon voi auto enään huonontua.... no seuraavalla viikolla sitten olikin vuokra sessio vielä kauheemalla laitteella Suzuki Samurai.... ja se oli kuulemma vain 4 vuotta vanha ja 114tkm ajettu ja hyväkuntoinen... moinen laite ei olisi varmaan mennyt Suomessa katsastuksesta läpi... se oli kuin 15-20 vuotta vanha ja sellaiset +500tkm ajetun oloinen laite joka ei mennyt metriäkään suoraan ja top speed oli jotain 100-105 ja silloin jo pelotti ihan perkeleesti... jäi aika huijatun olinen fiilis...
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Syyskuussa on tarkoitus lähteä Espanjaan Aurinkorannikolle lomaa viettämään ja auton vuokraus on listalla, mutta aika masentavaa kalustoa siellä: Rellua, Pösöä, Siittiä, Tojotaa, Puntoa ja Seicentoa. No eihän sinne nyt olla kisaamaan menossa mutta kivahan se olisi vaikka 147:lla pujotella Sierra Nevadan rinteillä 

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Ite tuli tossa viime kesällä vuokrattua uusin kolopallo 1.4 koneella jalkapallon EM-kisojen yhteydessä portugalista. Auton piti olla maksettu lentolippujen yhteydessä, mutta pyytivät kuitenkin liikkeessä vinguttamaan masteria. Rupesin miettimään, notta eihän tässä aleta tuplasti maksamaan, niin sanoivat, että tarkistaavat vaan henkilötiedot sitä kautta ja antoivat ison kasan paperinippuja (kuitteja) kaupan päälle. Noh sillä sitten ajettiin Praia Da Rochasta Lissaboniin.
Tuli huomattua siellä tuo liikennekulttuuri aika meneväksi. Posottelin motarilla 160 lasissa melkeen koko matkan. Vauhti ei vissiin ollut etelän-pedroille tarpeeksi sopiva (rajotus 120) kun joka toinen auto meni aina ohi . Poliisikin tuli hetketksi vierelle. Moikkas vaan ja katos hetken päästä horisonttiin
Tuli huomattua siellä tuo liikennekulttuuri aika meneväksi. Posottelin motarilla 160 lasissa melkeen koko matkan. Vauhti ei vissiin ollut etelän-pedroille tarpeeksi sopiva (rajotus 120) kun joka toinen auto meni aina ohi . Poliisikin tuli hetketksi vierelle. Moikkas vaan ja katos hetken päästä horisonttiin

MUT TÄSTÄHÄN ON KYSE...olisko ny ollu kiva ajella ilman haastetta motarilla ku vaihtoehtona romulle näyttää kenkää...ooke ymmärrän jos hakee neitsytmatkaa mut kylmä tykkään ku matkalla sattuu ja tapahtuu....ennen haen itteni semmosiin piireihin missä ed.mainittu on enemmän kuin todennäköistä koska jälkikäteen lomasta nauttii enemmän kun on ollu muistorikasta



- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Viime kuussa kesälomamatkalla ajettiin pari viikkoa 1 tkm ajetulla Pösö 407:lla. Passat-luokan auto oli varattu ja tuo Pösö siis saatiin alle. Pikkuisen harmitti kun auto palautettiin ja huomasin, että vuokrausfirman (Hertz) kaluston joukossa näytti olevan myös yksi Alfa GT odottamassa ottajaansa. Mihinkähän autoluokkaan tuo GT on luokiteltu vuokraamojen luokittelussa?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
En tiedä autoista, mutta skootteri-kevari tuli vuokrattua rodoksella. Ihan paikan päältä, päivää ennen, eikä mitään ongelmia. Tarkisti ajokortin ja se siinä. Autonkin varmaan vuokraisin ihan paikan päältä, ettei käy tosiaan niin että saa maksaa sen pian kahteen kertaan. Hiukan samasta syystä en ole matkoilla käyttänyt "oman" matkantarjoajan ohjelmaa. Hyvänä esimerkkinä tonavan risteily, johon sisältyy ruoka. Suomalaisen puljun kautta 50€. Samalla veneellä, samasta rannasta ilman ruokaa, suoraan rannasta ostettu lippu 7€. En tiedä onko niillä sitten niin hyvää ruokaa, että siitä maksaisi 43€, ehkä ravintelissa pääsisi halvemmalla ? Kuten myös tunisiassa kamelireissu matkantarjoajalta taisi maksaa 50€, ostettiin sama matka "suoraan" paikallisilta, hintaan 10€
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Käytiin tossa pari viikkoa sitten pienellä roadtripillä eteläeuroopassa.
Lensimme aluksi Muncheniin ja vuokrasimme sieltä auton.
Auto oli varattu jo aikaisemmin netistä ja sen piti olla manuaalilaatikkoinen bensa-Omega (automaatit ja dieselit kalliimpia) tai vastaava.
Lentokentällä sitten marssimme Alamon pisteeseen autoamme noutamaan. Omegat olivat ilmeisesti loppu koska virkailija tarjosi meille brännäriä C220 CDI -Merssua. No meillehän se vain passasi sillä merssussa oli kaikki tarvittavat varusteet: Vaikonopeudensäädin, riisselikone, automaattilaatikko, tuplailmastointi, sähköjakkarat, navigoinnilla varustettu cd-soitin + muut hilut. Eipä tullu Omegaa ikävä...
Hinta pysyi samana vaikka Merssu oli mielestäni kalliimmassa luokassa + vielä hintaa korottavilla varusteilla (automaatti, diesel, navigointi)
Hyvä ja tukeva matka-auto, myös 230km/h:n matkanopeudessa
N. puolitoista vuotta sitten vuokrattiin Espanjassa g-mallin caravan Astra myöskin turbodiisselillä.
Autoa tuli pujotettua lähinnä Sierra Nevadan serpentiineillä ja Granadan kaupungissa.
Alusta oli mielestäni yllättävänkin jämäkkä ja ohjaustuntuma hyvä. Moottori olikin sitten aika perseestä. Kylmällä koneella auto hädin tuskin jaksoi lähteä liikkeelle ja kaasun sai oikeasti pitää pohjassa. Lämmettyään kyllä sitten hieman helpottui.
Lensimme aluksi Muncheniin ja vuokrasimme sieltä auton.
Auto oli varattu jo aikaisemmin netistä ja sen piti olla manuaalilaatikkoinen bensa-Omega (automaatit ja dieselit kalliimpia) tai vastaava.
Lentokentällä sitten marssimme Alamon pisteeseen autoamme noutamaan. Omegat olivat ilmeisesti loppu koska virkailija tarjosi meille brännäriä C220 CDI -Merssua. No meillehän se vain passasi sillä merssussa oli kaikki tarvittavat varusteet: Vaikonopeudensäädin, riisselikone, automaattilaatikko, tuplailmastointi, sähköjakkarat, navigoinnilla varustettu cd-soitin + muut hilut. Eipä tullu Omegaa ikävä...

Hinta pysyi samana vaikka Merssu oli mielestäni kalliimmassa luokassa + vielä hintaa korottavilla varusteilla (automaatti, diesel, navigointi)
Hyvä ja tukeva matka-auto, myös 230km/h:n matkanopeudessa

N. puolitoista vuotta sitten vuokrattiin Espanjassa g-mallin caravan Astra myöskin turbodiisselillä.
Autoa tuli pujotettua lähinnä Sierra Nevadan serpentiineillä ja Granadan kaupungissa.
Alusta oli mielestäni yllättävänkin jämäkkä ja ohjaustuntuma hyvä. Moottori olikin sitten aika perseestä. Kylmällä koneella auto hädin tuskin jaksoi lähteä liikkeelle ja kaasun sai oikeasti pitää pohjassa. Lämmettyään kyllä sitten hieman helpottui.
Juuri pari pvää Kreikasta kotiutuneena... Vuokralla oli Hyundai Atos, mokomaa ei kai suomesta edes saa. Taisi olla huimalla 1.1l koneella sillä maksimi nopeus oli 100km/h ja ylämäet sai ajella ykkös vaihteella jotta ei olisi tarvinnut työntää.
noh kokemus sekin ja Alfalla ajo nyt entistä ihanampaa kun tietää miten huono auto alla voisi olla...
Aa ja auto ei kyllä bensaa syönyt edes nimeksikään eli taloudellinen peli oli.. ajettavuus tosin ei sitten niin mukavaa

Aa ja auto ei kyllä bensaa syönyt edes nimeksikään eli taloudellinen peli oli.. ajettavuus tosin ei sitten niin mukavaa

- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Hertzillä ovat yleensä tarjonneet mulle halvemman luokan autoa jos ei ole pyydettyä luokkaa. Sitten kun kinaa ja sanoo että hankkikaa semmoinen tilatun luokan auto jostain niin yllättäen saa paremman samaan hintaan.Abarth kirjoitti: Hinta pysyi samana vaikka Merssu oli mielestäni kalliimmassa luokassa + vielä hintaa korottavilla varusteilla (automaatti, diesel, navigointi)
.
Rapakon takana homma toimii huomattavasti paremmin. Olin Kanadasta varannut Mid-Sizen navilla eli joku luokkaa Chevy Grand-Am, Malibu tms. Eipä ollutkaan Mid-Sizeä navilla niin virkailija tarjosi Volvo V70 2.4T:tä. Totesin että "I don't want a f:n Volvo, don't you have an Alfa Romeo?" Virkailija katseli avaimiaan vähän aikaa ja totesi "I'm sorry sir, we don't. How about a Jaguar?". Tyydyin siihen ja aattelin, että siellä on joku nolo X-Type, joita näytti olevan rivissä useita. Eipä ollut, vaan XJ 4.0. Tulipahan kilsojakin vähän eri malliin kuin jollain Mid-Sizellä tai Vulvalla

Viimeksi muokannut Giri, 11 Elo 2005, 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kai sillä jossain Espanjan rannikolla ole pahemmin väliä millä ajaa, kunhan siitä lähtee katto auki.
Itse pyörin kuukausi takaperin Kataloniassa 206CC:llä (varasin Suomesta), enkä kyllä olisi vaihtanut sitä mihinkään umpiautoon, edes Alfaan. Onneksi vuokraamo piti mitä lupasi.
Muuten olen kyllä sitä mieltä että 206 on autona melko syvältä, kilpailijat tuossa luokassa tietysti vielä syvemmältä...
Itse pyörin kuukausi takaperin Kataloniassa 206CC:llä (varasin Suomesta), enkä kyllä olisi vaihtanut sitä mihinkään umpiautoon, edes Alfaan. Onneksi vuokraamo piti mitä lupasi.
Muuten olen kyllä sitä mieltä että 206 on autona melko syvältä, kilpailijat tuossa luokassa tietysti vielä syvemmältä...

164 3.0 V6 QV -90
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Meillä oli viime kesänä Italiassa Gardajärvellä 206CC vuokra-autona ja yhdyn Siankarlon mielipiteeseen: ei sytyttänyt se Pösö yhtään. Samalla hinnalla piti olla alunperin tarjolla Mazda MX-5 mikä olisikin ollut paljon mukavampi peli kuin 206CC.Siankarlo kirjoitti: Muuten olen kyllä sitä mieltä että 206 on autona melko syvältä, kilpailijat tuossa luokassa tietysti vielä syvemmältä...
Oma saman hintaluokan avopeli (=barchetta) on kyllä kaikin puolin eri luokkaa kuin tuo Pökötti (tämä oli tietysti täysin objektiivinen mielipide). Tosin talvella peltikatto olisi kiva juttu, mutta mm. sen mukanaan tuoma suuri lisäpaino on aika iso miinus.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Heinäkuussa tuli pörrättyä pari päivää Ateenassa ja Peloponnesoksen niemimaalla ristiin rastiin. Autona hulppea uusi Suzuki Jimny avattavalla katolla
Hintaa per päivä 50€ sis. puoli tankkia bensaa.
Voimaa löytyi sillä olihan pellin alla 1.2L tehopesä...heh. Huipuiksi sain 115km/h kun hiilostin 8km jalkasuorana.
Vapaana olleet vaihtoehdot oli tuolloin Europcarilla aika nihkeät. Hundaita ja muita Etelä-Korean vehkeitä ois kyllä riittänyt. Sekä myös mersuja & benareita.
Toisaalta tuolla pystyi ajamaan yleisten teidenkin ulkopuolella (mitä tuli tehtyä aika paljon) ja "viemään" ovi edellä sorateillä. Miinuspuolena tosiaan oli, että alusta muistutti trampoliinia ja koko ajan sai ajaa kaasu pohjassa. Ateenassa ajaminen tuollasella kiesillä olikin verrattavissa itsemurhaan
Pari kertaa joutui nöyrtymään rekoillekin moottoritiellä kun ei vaan yksinkertaisesti ohituksessa tehot ja vauhti riittäny. Vuoristoissa se kiipes kyllä suht kepeästi kakkosellakin.

Voimaa löytyi sillä olihan pellin alla 1.2L tehopesä...heh. Huipuiksi sain 115km/h kun hiilostin 8km jalkasuorana.
Vapaana olleet vaihtoehdot oli tuolloin Europcarilla aika nihkeät. Hundaita ja muita Etelä-Korean vehkeitä ois kyllä riittänyt. Sekä myös mersuja & benareita.
Toisaalta tuolla pystyi ajamaan yleisten teidenkin ulkopuolella (mitä tuli tehtyä aika paljon) ja "viemään" ovi edellä sorateillä. Miinuspuolena tosiaan oli, että alusta muistutti trampoliinia ja koko ajan sai ajaa kaasu pohjassa. Ateenassa ajaminen tuollasella kiesillä olikin verrattavissa itsemurhaan

Pari kertaa joutui nöyrtymään rekoillekin moottoritiellä kun ei vaan yksinkertaisesti ohituksessa tehot ja vauhti riittäny. Vuoristoissa se kiipes kyllä suht kepeästi kakkosellakin.
Alfa Romeo 155 V6 1992