Eli otsikon mukainen tapahtuma olis nyt sunnuntaina Ahvenistolla klo 11-18 välillä. Onko kukaan ottanut osaa ko. tapahtumaan aiemmin? Järjestäjinä toimii tietääkseni Opel sekä Honda kerhot, tapahtuma kuitenkin kaikille merkeille avoin. Onkohan siellä sitä ylimääräistä "show" meininkiä niinkuin romua RADALLE.comin päivillä. Ruuhkaa saattaa olla mut sais noin pitkällä ajalla varmaan ajaa sen minkä tarviikin. Ratamaksuku on 15 e (+sisäänpääsy 5 e). On varmaan jaettu ryhmiin? Jos joku tietää tapahtumasta jotain olis kiva kuulla kommenttia.
Viimeksi muokannut Il Mostro, 16 Syys 2005, 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FFp:n miehet taitaa olla tuolla myös mukana, eivätkä ole mitään romuaradalle miehiä ja jäänyt kaikin puolin asiallinen kuva tapahtumasta. Itsekin harkitsin josko menis kitkoilla liukastelee
Tulihan tuolla käytyä. Parissa hondassa ja yhdessä 944 porschessa oli kohtalaisen vahvaa kaidemagneettia kyydissä... Yksi 200 sx datsuni veti aika rohkeita sladeja ja pari yritti jotain samanlaista. Päivän lottovoittaja tais olla golf II:lla liikenteessä ollut kuski joka tuli pääsuoralle ihan kylki edellä. Golffin etupuskuri vaan hipaisi kaidetta ja sen jälkeen auto pysähtyi keskelle rataa. Kuski sai auton käyntiin ja sen jälkeen suoraan varikolle ja vessaan!
Laitoin tonne mun albumiin muutaman kuvan siitä millaiseksi nuo karkelot sitten muuttuivat. Hauskaa oli niin kauan kuin sitä kesti... Ite ajoin yhden "lämmittelyvedon", jonka jälkeen kun menin toista kertaa radalle oli yks kukkais Opel puutunut radanvarteen joten oli keltaset ylhäällä ja ajelin hissun kissun. Joutui käyttää pyyhkijöitä ja päätin tulla varikolle. Sitten menikin se touhu sen näköiseksi ettei tarvinnut enää radalle mennäkään . Arvostan itseäni ja kalustoani sen verran. Ymmärrän että sade teki monelle tepposet, mut ehkä pitäis ymmärtää hiukan paremmin omat rajoitukset (Vatasen kädet ja oma jalat vai miten se nyt sitten menikään ). Asiaa ei parantanut vähääkään että eilen oli ajettu rallicrossia ja siitä johtuen rata oli varikonympäriltä tosi hiekkainen. Varsinainen kolina alkoi sitten kun rata oli öljytty totaalisesti. Yks Omega kusi öljyä parin kierroksen verran ennen kun älysi tulla pois (ei liputettu!). Ei ihme ettei ne vakuutus yhtiötkään noita radalla sattuneita kolauksia enää korvaa. Niitä sattuu nykyisin vaan niin PALJON.
Oli muuten muutama järkyttävän nopea auto radalla. Esimerkkinä vaikka tuo valkoinen tuulennopea bemari tuossa kuvassa mun takana. Siinä oli sliksit ja aivan uskomattoman hienosti pelaava alusta. Kontissa luki tds, tais olla vaan läppää. M3 lähempänä totuutta. Ilmeistyi pari kertaa peileihin kuin tyhjästä...
Cuore Sportivo kirjoitti:Mahtaa vituttaa kun ajaa uudehkon TypeRyksen radalla lunariin. Kannattaisi ehkä hieman käyttää järkeä kun ajelee.
Klassikko tilanne. Pikkusen ylikovaa, perä irti. Säikähdys. Kaasu ylös. Pyörähdys. Nokka edellä kaiteeseen kovaa. Pyörähdys. Perä edellä kaiteeseen. Onnea oli matkassa, kukaan ei ajanut kovin lähellä perässä. Jäi nimittäin pahaan paikkaan. Olisi ollut tosi hankala väistettävä ilman että itse ajaa ulos/kaiteeseen. Mälliin nähden jäi yllättävän ehjän näköiseksi. Vauriot silti varsinkin etupäässä todella pahat. Koko etupää ihan kierona. Oli vähän kaverin tyttyöystävällä naama valkosena kun tuli autosta ulos.
Joo kivet sekä etu- että takapyörän alla sen takii et sai käydä tyhjää vähän aikaa paikallaan ilman riskiä takalevyjen kieroutumisesta. Näin oon vähän tota juttuu järkeilly .
On kuulema kolmenlitran kutvonen siinä kabutissa. Siitä oli kuulema etupyöränlaakerin kuulat pyöriny pitkin suolenkin rinteitä !?!
Tyttöystävä kyydissä? Ei hyvää päivää... Ei näin. Ite en uskaltais ottaa tyttöystävää kyytiin radalle ellei ois kuppipenkkejä, kunnon vöitä, kaaria jne. En todellakaan ottas sitä riskiä että jotain vois käydä.
Il Mostro kirjoitti:Oli muuten muutama järkyttävän nopea auto radalla. Esimerkkinä vaikka tuo valkoinen tuulennopea bemari tuossa kuvassa mun takana. Siinä oli sliksit ja aivan uskomattoman hienosti pelaava alusta. Kontissa luki tds, tais olla vaan läppää. M3 lähempänä totuutta. Ilmeistyi pari kertaa peileihin kuin tyhjästä...
Eihän siinä bemussa mitään sliksejä ollut, nehän oli toyon r888:t, ihan normaalit liikenteeseen hyväksytyt kesärenkaat. Olihan siinä vähän jotain muutakin. Esim järkyttävän isot jarrut.
MrKirby kirjoitti:No huhhuh... toivottavasti meillä on Alastarossa vähän siistimpää menoa...
Sehän on täysin meistä itsestämme kiinni . Kyllähän näiltä on hyvin pitkälti säästytty Alfa kerhojen päivillä, suureksi osaksi on sama porukka kyseessä nytkin. Fiksuthan tunnetusti pärjää aina! Toivotaan hyvää keliä, sateen sattuessa otetaan iisimmin! Noilla eilisillä päivillä jäi ainakin meikää harmittamaan porukan vahingonilo. Ei se ainakaan musta niin siistiä ollut vaikka taisi kaikissa tapauksissa löytyä syy peilistä sekä näyttämisen halusta liukkaalla radalla. Erityisesti jäi harmittamaan Porsche kaverin kohtalo. Meni hitaampaa ohittaessa pois pitävältä linjalta ja siitä sitten kaiteen "alle". Vääntyi keula todella pahoin, jättäisi 4 renkaankuvaa hankeen suoraan ajettaessa. Käsittääkseni se oli tuontiauto (siirtokilvet), onpa mukava odotella veropäätöstä kun auto on lunastuskunnossa .
Cuore Sportivo kirjoitti:Mahtaa vituttaa kun ajaa uudehkon TypeRyksen radalla lunariin. Kannattaisi ehkä hieman käyttää järkeä kun ajelee.
Ei mee yleensä nuo radalla telotut lunariin. Kasko kun ei ole siellä voimassa, paitsi jos ei oteta aikoja ja touhua vetää joku virallinen liikenneopettaja.
Joo kyllä pitäis pitää järki päässä kun siviilikalustolla ajellaan. Kyllähän mennyt viikonloppu opetti, että ei kilpakalustonkaan turvavarusteet pelasta joka tilanteessa.
Pistin tuolta kuvaillun videon jakoon DC++:saan. Löytyy nimellä Sunday on Racetrack 20050918. Kuvanlaatu ei ole mikään erikoinen, mutta kyllä siitä jotain selvää saa ja pärinä kuuluu!
jknracing kirjoitti:Pistin tuolta kuvaillun videon jakoon DC++:saan. Löytyy nimellä Sunday on Racetrack 20050918. Kuvanlaatu ei ole mikään erikoinen, mutta kyllä siitä jotain selvää saa ja pärinä kuuluu!