Sivu 1/1

Laatuautoja Kiinan malliin

Lähetetty: 21 Syys 2005, 11:08
Kirjoittaja bomber

Lähetetty: 21 Syys 2005, 12:08
Kirjoittaja Harpo
Noi vehkeet sai historiallisen huonot arvosanat saksassa tehdyissä kolaritesteissä. Ihan tappovehkeitä kuskeille. Tituleerataan maailman vaarallisempiin kuuluvaksi autoksi :shock:

http://tinyurl.com/8kgse

Lähetetty: 21 Syys 2005, 12:22
Kirjoittaja Antijape
No voi jessus sentään mikä vekotin... Ja sitten vielä jotkut ovat tollasia ostaneet. Luulisi oman/läheisten hengen olevan pikkusen tärkeämpää kuin halpa auto. Toivottavasti ei tule koskaan Suomeen myyntiin.

Lähetetty: 21 Syys 2005, 12:26
Kirjoittaja Ciancarlo
Aivan hirveitä vehkeitä :shock:


Hiukan OT:

Nuo kiinalaiset ovat kyllä aika veijareita, aina kuvaamassa "matkamuistoja". Kerran tuli "pikku" ryhmä kiinalaisia (n.40 kpl) kylään eräälle tehtaallemme. Alussa oli sovittu, että ei valokuvia. Tehdaskieroksen aikana lähes jokaiselle oli ilmestynyt kamera käteen ja napse kävi. Noh, tehdaskierros seis, muistit tyhjiksi, lauma ulos ja näkemiin.

Lähetetty: 21 Syys 2005, 12:39
Kirjoittaja 90
melkoinen surmanloukku ainakin kolaritestin perusteella..jäisi allekirjoittaneelta kyllä kiinalainen maasturi ostamatta.... :shock:

Lähetetty: 21 Syys 2005, 12:55
Kirjoittaja GangstaPapa
On tuo varmasti paljon turvallisempi kuin esim. monet 80 -ja 90-luvun alun autot. Tosin hintaakin on jo jonkun verran enemmän.

Lähetetty: 21 Syys 2005, 12:58
Kirjoittaja Midi
Niin, olis kiva nähä mitä vaikkapa seiskavitonen saa tommosessa testissä. :?

Lähetetty: 21 Syys 2005, 13:27
Kirjoittaja 90
no joo mutta itse sentään selvisin ilman mitään vaurioita kun niittasin 75:lla erään obelixin kylkeen jarruttamatta ja vauhtiakin oli sentään melkein samat eli 60km/h... :wink:
osuma oli kyllä lähes suora että ehkäpä se vaikutti hieman asiaan..mutta pidän kyllä -80 lukuista 75:sta turvallisempana kuin uutta kiinalaista Opel kopiota.. :)

PS:eikä ollut edes turvavyötä päällä.. :oops:
no sen jälkeen on kyllä vyötä tullut käytettyä melkeinpä aina mitä nyt aina välillä unohtuu..

Lähetetty: 21 Syys 2005, 15:28
Kirjoittaja V6
http://tinyurl.com/bctgz tuolla tuulilasin juttu 3 sivulla mielenkiintosta spekulaatiota..

Lähetetty: 21 Syys 2005, 16:12
Kirjoittaja Georgios Terziakis
"ADAC esittää rajua kritiikkiä myös auton ajo-ominaisuuksista: ne ovat huonot. Ja ohjaus on epätäsmällinen. Autossa ei ole ESP-ajonvakautusjärjestelmää tai lukkiutumattomia ABS-jarruja, joten sen jarrutusmatka on pitkä." Ja mitenköhän ESP tai ABS lyhentää jarrutusmatkaa?

Lähetetty: 21 Syys 2005, 16:55
Kirjoittaja mattijus
Ei tuo kolaritesti minun ostopäätökseen vaikuta :-D

Lähetetty: 21 Syys 2005, 17:43
Kirjoittaja m.sa
asiaa. ois tuo jäänyt kauppaan muutenkin.

Lähetetty: 21 Syys 2005, 18:00
Kirjoittaja Midi
ESP-järjestelmän puuttuminen vaan lisää turvallisuutta, jos semmonen olis niin luultavasti se lisäis turvallisuuden tunnetta ainoastaan :wink:

Lähetetty: 22 Syys 2005, 12:02
Kirjoittaja Campari
Odottakaas vaan, kohta noita tinatölkkejä on DA:ssa Kiojen vieressä myynnissä ... pahaa pelkään, viiden vuoden takuulla, palauta edes rekisterilaatat, niin saat uuden tilalle...
-cr

Lähetetty: 22 Syys 2005, 13:50
Kirjoittaja Pasi
Antijape kirjoitti:Toivottavasti ei tule koskaan Suomeen myyntiin.
No tietysti tulee... Delta Auto ryhtyy maahantuomaan niitä jo jouluna ja ko. mallistolla on tarkoitus korvata Alfa Romeo kokonaan ennen kuin 159 tulee markkinoille... :wink:

Lähetetty: 22 Syys 2005, 14:27
Kirjoittaja Harpo
Campari kirjoitti:Odottakaas vaan, kohta noita tinatölkkejä on DA:ssa Kiojen vieressä myynnissä ... pahaa pelkään, viiden vuoden takuulla, palauta edes rekisterilaatat, niin saat uuden tilalle...
-cr

Ja eikä noi ruostu sitten yhtään :-D

Lähetetty: 22 Syys 2005, 15:32
Kirjoittaja V6
varmaa yhtä nopee ku kiat :mrgreen:

http://tinyurl.com/99f6b

http://tinyurl.com/8vh3n

3.5 vuotias KIA Sedona tossa kunnossa :crazyeyes:

Lähetetty: 22 Syys 2005, 18:28
Kirjoittaja Alfisti
Tuulilasi esitti asiallista kritiikkiä kolaritestistä...ja samaan yhdyn minäkin eli siellä nyt vaan saksanpoijilla housunpuntit tutisee miten käy oman maan autoteollisuuden kun kiinalaiset hyökkää :mrgreen:
Ja syytä on saksalaisten pelätäkin. Ei mua ainakaan saksalaisten autojen hinta/laatusuhde vakuuta, kun niidenkin pellien näkee kukkivan alle 5 vuotiaina. Ja siihen kun päälle lisätään erinäiset ongelmat tekniikan/sähkölaitteiden kanssa, niin ennemmin ostaisin hiukan turvattomamman kiinalaisen maasturin vaikka 30 000 eurolla kuin kaksi kertaa kalliimman saksalaisen :-D Tähän loppuun sopiikin hyvin lause: "Osta Volvo tai Saab, jos aiot ajaa kolarin."

Lähetetty: 29 Syys 2005, 23:14
Kirjoittaja Ricambi
Eittämättä, ei tuo kolaritesti hyvin mennyt mutta Saksalaisten tekemä kolaritesti, puolueeton kenties? :o. Kun ajatellaan esim. jotain tinatölkki japsia 80- luvulta miksei jopa 90-luvultakin niin levisivät kuin jokisen eväät ympäriinsä kolaritilanteissa. Erehdyin kerran omistamaan "silloista" Datsun 120 YFII:sta ja tuon auton rakennetta kun tutkin niin ei olisi tarvinnut kummoinen kolari niin henki olisi lähtenyt siinä vekottimessa.

Lähetetty: 30 Syys 2005, 07:31
Kirjoittaja -tommi-
Jiangling Landwind!

http://www.autonavigator.ru/autonews/im ... 3015/1.jpg
Nätti peli, joskin ulkoisesti aikalailla yksyhteen kopio Opel Fronterasta. Ainoa pienenpieni ongelma... ko. auto sai eurooppalaisessa törmäystestissä täydet NOLLA tähteä. Saavutus, johon mikään automalli ei tähän mennessä ole kyennyt, aikaisemmat pohjat oli kaks tähteä (en tiedä mikä peli oli kyseessä). 64 km/h:n (!) nokkakolarissa kuljettajalla ei ole minkäänlaisia henkiinjäämismahdollisuuksia, sillä sen lisäksi, että jalat murskaantuvat tohjoksi, tunkeutuu ohjaispyörän varsi noin puoli metriä ohjaamoon tunkeutuen törmäyksen yhtedessä syvälle kuljettajan päähän. Ne oli joutunu hajoittamaan crash test dummyn palasiksi, ennenkuin saivat sen ulos siitä romusta.

Mainittakoot vielä, että kuljettajan/matkustajan tsäännssit sivuttaistörmäyksessä ovat nekin huonohkot, sillä sivuairbagien lisäksi ovista puuttuvat metallivahvistukset, minkä seurauksena ovi painuu sisään ja ruhjoo kuljettajan rintakehän, minkä lisäksi pää osuu kattoon suuuuuhteellisin huonoin seurauksin. Toisaalta, mitäpä voisikaan odottaa autolta, joka on kiinalainen kopio Opelista. Sinänsä tämä lievästi sanoen huonohko turvallisuus ei ole ongelma Jianglingille, sillä sääntöjen mukaan vain 2500 kg ja kevyemmät autot joutuvat törmäystestiin ennenkuin niille myönnetään myyntilupa. TÄYSIN sattumalta Landwind painaa 2510 kg. Myynti Euroopassa alkaa täydellä teholla vielä tämän vuoden puolella, tulossa on myös muita kiinalaisia automerkkejä. Tämänpäiväisen Kurierin mukaan parinsadan auton erä saapui jo Rotterdamiin ja meni samantien kaupaksi. Turvallista matkaa!

http://www.adac.de/images/Jiangling_Lan ... 126403.jpg

http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... ront_4.jpg

http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... side_4.jpg

http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... ummy_4.jpg

ja pieni videonpätkä täältä
http://www.oeamtc.at/netautor/pages/res ... 16872.html

Lähetetty: 30 Syys 2005, 08:06
Kirjoittaja Ciancarlo
:crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

Lähetetty: 30 Syys 2005, 13:08
Kirjoittaja esc
Osoitus siitä kuinka ihmisille on onnistuttu markkinoimaan nämä kolaritestit, oli niillä sitten todellisuuden kanssa tekemistä tai ei.

On jo todettu, että koska kolaritestillä on niin suuri markkina-arvo niin autotehtaat optimoivat kyseiseen testiin jopa sen kustannuksella, että auton todellinen turvallisuus laskee!

TM testasi vaiheessa uuden Corollan, 98 Corollan ja 94 Corollan. Vuoden 94 Corolla ei saisi yhtään tähteä. Sen pisteet olivat jotain 1.2 kun 98:lla oli 10.x ja uudella noin 12. Voisin tietty etsiä ko. numeron jostain.

Fakta on, että mikään 90 luvun alun auto ei saa nykyaikaisesta kolaritestistä paljoakaan pisteitä. Pidätko silti 90-luvun alun S/E mersuja surmanloukkuina joita ne tämänkaltaisten testien mukaan olisivat?

Omakohtaisia todellisia kolaritilanteita on MK1 Golffilla nuoruudesta jossa pyörähdin kaistojen yli 70 km/h vauhdissa ojan yli tolppaan kylki edellä. Ranne tuli kipeäksi kun ratti heilahti voimakkaasti puolelta toiselle.

Toisella kertaa 40 km/h sivutörmäys kolmion takaa tulleeseen VW Passattiin eturenkaan kohdalle. Ei vammoja, auto tosin meni surulliseen kuntoon ja kyseessä siis 80 Mk 1 Golf jossa ei turvavarusteista tietoakaan. Kyseinen auto todettaisi nykytestissä surmanloukuksi jossa vammautuu 100% varmasti...

/esc

Lähetetty: 30 Syys 2005, 22:44
Kirjoittaja Alfissimo
Joo, enpä minä ainakaan ihan vapaaehtoisesti kokeilisi kuusnepalla seinään törmäystä...edes 50 km/h...
Se sattuis, vaikkei ehkä henki lähtiskään.

Turvallinen tai ei, en silti ostaisi tuollaista kiinan opelia.