Kitkat vai nastat

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Kitkat vai nastat

Kitkat
85
42%
Nastat
119
58%
 
Ääniä yhteensä: 204

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Kitkat vai nastat

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Avaanpa uuden, taas hieman keskustelun aihetta :wink:

Kohta saadaan lukea lööpeistä, kuinka talvi yllätti autoilijat. Talvihan tuleekin keskimäärin vain joka vuosi.

Minä aion ainakin pysyä nastoissa, kun ei vieläkään nuo kitkat vakuuta, vaikkakin omat ennakkoluulot perustuvatkin talvella 2002 suoritettuun ajeluun autolla, jossa alla oli jotkut Nokian kitkat.

E: ja äänestys lisätty
Viimeksi muokannut Alfissimo, 29 Syys 2005, 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Nastat.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kitkat , vuodessa on ehkä 2-3 päivää jolloin olisi tarvetta nastoille
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Nastat, koska näillä korkeuksilla niitä nastatarvepäiviä on enemmän kuin 2-3.. Ja haluan niinäkin päivinä pysyä tiellä ja riittävällä etäisyydellä kanssa-autoilijoista... Olen kyllä ajellut hyvillä kitkoillakin ja ne olivat lumella erinomaiset, mutta jäällä ihan onnettomat. Etenkin risteysalueet ovat pahoja, kun ne on usein kiillotettu jarrutuksilla ja kiihdytyksillä. Lisäksi täällä on aika mäkisiä katuja ja olisi ihan hyvä päästä niitä ylös ja myös hallitusti alas.

Just lueskelin TM:n talvirengastestiä ja valinta on vielä kesken. Voisi varmaankin suosia suomalaista tällä kertaa. Viimeksi oli Good Yearit ja ne oli oikein hyvät ja hiljaiset (taisi olla testivoittaja silloin). Alfan mukana tuli jotkut kuluneet kitkat...

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Stadissa pärjää mainiosti kitkoilla, joten kitkat alla.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ostin viime talvena ensimmäiset kitkani (continental) ja kyllä olen ollut hyvin tyytyväinen.

Ovat mukavan hiljaiset ja ei ole niin tarkkaa, että koska vaihtaa alle/ alta pois.

En ainakaan juuri nyt muista, että olisi ollut ongelmia kiillotetun pinnan tai jään kanssa.

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Kitkat. Takarenkaissa kun ei nastat pysyneet kuin puolitalvea. Ainakin itse olen pärjännyt 3 talvea kitkoilla ihan mainiosti. Tosin täällä Oulussa onkin lähes suvikelit ympäri vuoden :wink:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tuliterät Hakkapeliitta RSi:t pistin tilaukseen tuossa mennä viikolla. Itsellä kokemusta yhdestä talvesta kitkoilla ja olin tyytyväinen. Yksi edellytys minulla on siihen ja se on, että autossa pitää olla ABS:t.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Äiti ja Siskokin ajaa kitkoilla :lol:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Nastat. Ajan niin pirusti ympäri Härmää erilaisilla teillä ja olosuhteissa.

PP on oikeassa; täällä etelässä pärjäisi muuten hyvin kitkoillakin.

Edit: Pitäisi myös hommata uudet talvigummit; taidan päätyä Hakkapeliitta 4:een.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Talvivolvon alle pyörähtää 155/70r13 nastat :shock:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Etu- tai nelivetoon kitkat, vanhaan, luisto-estottomaan 8) takavetoon nastat. Paitsi jos emäntä aikoo enemmänkin ajella samalla autolla, silloin nastat vehkeeseen kuin vehkeeseen.

Ettei talvi pääsisi yllättämään, mulle saa tarjota sopivaa talviautoa. Kriteerit: Takaveto, vetokoukku, mielellään talvirenkaat ja hl. alle tonni.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

V6 kirjoitti:vuodessa on ehkä 2-3 päivää jolloin olisi tarvetta nastoille
Niin kun se yksikin päivä riittää että saa hengen veke peilijäällä :shock:

Kitkoilla varmaan pärjäisi kivasti mutta toi 200 metrin ylämäki ei oikein natsaa kitkoilla, voitte kysyä vaikka naapurilta :lol:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

takapotkuilla takana jo liki kymmenen talvea ja tästä viimmeisimmät viisi kitkoilla,tiellä on pysytty paremmin kuin hyvin ja ainoat ongelmat ilmenneet lähinnä risteyksissä lähtötilanteissa kun jostain syystä ei ole oikein pitoja piisannut.. :wink:

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Kitkat vai nastat

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Kitkat, neliveto ja ennakoiva asenne.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Nastat minusta.

Ite just suunnittelen vaihtavani Hakkapeliitta vähänajetut kitkat, johonkin seuraavista nastarenkaista: Gislaved Nordfrost 3, Hakkapeliitta 4, uus Misukka, uus Conti, ?

Onko jossain lehdessä uutta talvirengastestiä? Onko jollain hyviä kommentteja mitkä kumeet kannattais ostaa?

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No uudessa TM:ssähän testi on... Ja just noi mainitsemasi olivat kärjessä... :-)
Misukka 1. ja jaetulla kakkossijalla Conti, Gislaved ja Nokian.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kappas niin näyttää olevan :-D Pitänee lukaista TM.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Etu- tai nelivetoon kitkat, vanhaan, luisto-estottomaan 8) takavetoon nastat. Paitsi jos emäntä aikoo enemmänkin ajella samalla autolla, silloin nastat vehkeeseen kuin vehkeeseen.

Ettei talvi pääsisi yllättämään, mulle saa tarjota sopivaa talviautoa. Kriteerit: Takaveto, vetokoukku, mielellään talvirenkaat ja hl. alle tonni.
Alfa 75 selvästi ja ainakin 3 litran koneella :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Janne kirjoitti:
Onko jossain lehdessä uutta talvirengastestiä? Onko jollain hyviä kommentteja mitkä kumeet kannattais ostaa?
Uudessa Tuulilasissa testi: Hakkapeliitta 4 ja Michelin X-ice kärjessä.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kitkat vai nastat

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Garrett kirjoitti:ennakoiva asenne.
Tarkoittanee sinun tapauksessa että mutkiin tullaan swedish rallyturn tyylillä :mrgreen:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Eiks vastaheitto oo ennakointia :-D
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Kyllähän sitä nyt jaksetaan.. Jos nyt kerran vanne vähän osuu, niin .... :P
Kaalipata kirjoitti:Eiks vastaheitto oo ennakointia :-D
Ei tarvii vastaheittoa. Taipuu kaasulla.

Ennakoiminen liikenteessä on eri asia kuin yksityisellä mökkitiellä "hieman ylikovaa" ajaminen. Liikenteen seassa ajaessa, järki ei saa olla narikassa hetkeäkään. Oli alla sitten kitkat tai nastat.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kirkinen kirjoitti:Alfa 75 selvästi ja ainakin 3 litran koneella
Tuhannella eurolla? Kyllä kiitos, otan kaksi :P
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Kitkat. Just vaihdoin alle :drinking:
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Kitkat laittaisin, mutta kun auton mukana tuli nastat ni niillä ajelen.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

V6 kirjoitti:kitkat , vuodessa on ehkä 2-3 päivää jolloin olisi tarvetta nastoille
Juuri niin, vaikka asunkin pari leveysastetta pohjoisempana... Kitkoilla pärjää Suomessa missä vain jos käyttää järkeä ja on edes hieman rattipenan vikaa :wink:
Abarth 500 Esseesse

potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kitkat jo 6 vuotta käytössä.
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Talvella nastarenkaat. Ehdottomasti.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

m.sa kirjoitti:
V6 kirjoitti:kitkat , vuodessa on ehkä 2-3 päivää jolloin olisi tarvetta nastoille
Juuri niin, vaikka asunkin pari leveysastetta pohjoisempana... Kitkoilla pärjää Suomessa missä vain jos käyttää järkeä ja on edes hieman rattipenan vikaa :wink:
tästä täytyy olla samaa mieltä.. :)

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Sixgear kirjoitti:Kitkat. Just vaihdoin alle :drinking:
Kuin myös. Ihan oikeesti.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Muutama vuosi sitten palailin taksilla pikkujouluista yöllä kotiin. Meille pääsee kolmea eri reittiä, joista kahdessa on melkoinen mäki. Keli oli jäinen ja ehdotin kuskille, että mennään sitä reittiä, jossa ei ole mäkeä, mutta joka tosin kiertää vähän. Kuski kuitenkin halusi mennä rehvakkaasti lyhyempää reittiä ja sanoi, että kyllä näillä kitkoillakin pääsee, kun vaan osaa ajaa... No, mäkeä päästiin 3/4, kunnes pito loppui eikä riittänyt, että eteneminen olisi loppunut vaan lisäksi pirssi alkoi luisua alamäkeen perse edellä. Kuski oli aika valkoisena ja hiljaisena... no, onneksi tien pientareilta löytyi toisen puolen renkaille vähän pitoa, eikä auto tippunut ojaan ja kuski sai viimein keploteltua auton mäen alle, josta sitten käännyttiin toiselle reitille. :-)

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Hyvin sä vedät..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eipä muistu mieleen että itselle olisi koskaan jäänyt ajamatta mihinkään kitkojen vuoksi. Saattais kyllä tulla tekemätön paikka jos pitäisi päästä esmes Rollen luokse silloin kun se mäki on peilijäässä :shock: mutta harvoin näyttää omalle kohdalle osuvan noita.

Hankaluuksia kyllä tulee silloin jos autossa on terävä kytkin ja herkkä kaasu + kitkat ja sattuu jäämään jyrkähköön ylämäkeen liikennevaloihin. Esmes se Sörnäisten Rantatieltä Hämeentien yli Mäkelänkadulle menevä pätkä oli aika hankala 164 TS:llä ja kitkoilla. Kyllä noistakin on ylös päästy mutta aika aktiivisesti saa hakea pitoa sivusuunnassa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Ite oon kahen vaiheilla. Lähinnä ajo on matka-ajoa isolla tiellä joka on periaatteessa aina sula, mutta sitten kämpille pihaan on kohtuu kiva ylämäki. Tekisi mieli ottaa kitkat, ettei tarttisi kuunnella sitä nastojen jollotusta isolla tiellä, mutta jos sitten käy hassusti pihaan pääsemisen kanssa... :roll:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Jep... en minäkään nyt oikeasti mikään ehdoton kitkojen vastustaja ole. Ajelin kyllä pari talvea sellaisilla ja kyllä niillä noin yleensä ottaen pärjäsi hyvin, mutta joitakin hankaliakin hetkiä sattui kohdalle. Ei onneksi mitään vakavampaa kuitenkaan.

Sitten kun vaihdoin goodyearin nastat, niin olin jopa yllättynyt, kuinka hiljaiset ne olivat. Eivät juuri ollenkaan äänekkäämmät kuin kitkat. Tosin auto nyt muutenkin oli sellainen, ettei rengasmelu hirveästi sisälle kuulunut. Itseasiassa taidan nytkin aloittaa syksyn vielä noilla kitkoilla, mutta myöhemmin rengasruuhkien mentyä tarkoitus vaihtaa nastoihin.

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Tekisi mieli siirtyä "kitkamieheksi" kun auton mukana tuli Hakkapeliitta Q:t, mutta niissä on n. 4-5 mm pintaa. Alkaako olemaan jo ihan kesärenkaat?

Olen nyt kuitenkin budjetoinut 400 euroa uusiin nastarenkaisiin... Juuri esim. risteysalueet vähän mietityttää kitkoilla kun ne kiillottuu aika nopeasti jääksi. Ja kai nastat on vähän yllätyksettömämmät, ne ei pidä missään olosuhteissa hyvin. :)

Mitä mieltä, olette, kannattaako kokeilla noita vanhoja kitkoja, vai onko se jo kamikaze-meininkiä?

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Hyvä että täältä Huitsinnevadan ruikonperältä pääsee kevät-talvella edes nastarenkailla...
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

mchammeri kirjoitti:Mitä mieltä, olette, kannattaako kokeilla noita vanhoja kitkoja, vai onko se jo kamikaze-meininkiä?
Mulla on nyt alla kitkat missä on noin 5-7mm pintaa, ja vaikka olenkin köyhä opiskelija niin ei kyllä kävisi mielessä ajaa niillä talvella vaikka olisikin helvetin miehekästä ja satun olemaan maailman paras kuski. Kesälläkään en ajaisi kitkoilla, muuta kuin nyt pakosta, ihan idioottihommaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kitkat toimii parhaiten melko uusina, vanhoilla ei kannata ajella vaikka pintaa näyttää olevan on ne lamellit jo kulahtanu, nyt on sitte mullakin jotkut nastat ;)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Vähän arveluttaa omallakin kohdalla miten käy. Viime talvi meni oikein turvallisesti ja hiljaisesti. Uuteen kotiin pääsy kuitenkin edellyttää melko jyrkän mäen nousemista. Ettei vain käy kuin Mr Kirbyn tarinan taksikuskille :!:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuosta tarinasta tuli kyllä ihan matti nykäsmäinen "bon voyage" fiilis viime talvesta kun taksivollella oli kitkat alla ja mäki peilijäässä "kyllä se tästä nousee ilman vauhtia", ja vitut :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

mchammeri kirjoitti:...auton mukana tuli Hakkapeliitta Q:t, mutta niissä on n. 4-5 mm pintaa. Alkaako olemaan jo ihan kesärenkaat?
Ei ainakaan kesärenkaat, ne on kesällä ihan surkeat pidoltaan ja ajettavuudeltaan. Jos pinta alkaa olla neljässä millissä niin kyllä ne on liukkaat jo talvellakin, mutta ehkä niillä puoli talvea pärjää jos ajelee varovasti. Mieluummin ei.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Kyllähän mä sen oikeastaan jo tiesin että uudet kannattaisi ostaa, mutta aika yksimielisesti näyttää tulevan kannatustakin sille. Ja olen jo käynyt hakemassa tarjouksiakin. Näyttää siltä että Gislavedit haen alle. Niitten pitäisi olla nastarenkaiksi hiljaiset, ja TM antoi vähän moitteita lievästä yliohjaamisesta. Kuulostaa hyvältä. :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kitkoilla on ajeltu niin kauan kuin kortti on ollut, eikä mitään damagea ole tullut. Nastarenkaiden hankinnalle minä en keksi yhtäkään hyvää syytä. :roll: Ja se pakollinen: Meikäläinen ajaa myös viikoittain sellaisissa olosuhteissa, missä ei hiekkaa saatikka suolaa käytetä.

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

mchammeri kirjoitti:Näyttää siltä että Gislavedit haen alle. Niitten pitäisi olla nastarenkaiksi hiljaiset, ja TM antoi vähän moitteita lievästä yliohjaamisesta. Kuulostaa hyvältä. :wink:
Jos nyt en ihan väärin muista niin viime vuoden TM-testissä Gislaved sai hiljaisuudesta vielä hieman enemmän kehuja kuin testin voittaneet Continental WinterViking2:set. Jotka nekin kuulostivat (tai, no, eivät kuulostaneet :-D ) ällistyttävän hiljaisilta, edelliset talvet Hakkapeliitta 2:silla ajettuani.

Vastauksen alkuperäiseen kysymykseen voikin jo ylläolevasta päätellä, eli nastat. Se, että auto pitäisi edes yhtenä päivänä talvessa jättää kotiin perusteella että keli on liian liukas renkaille, ei kyllä minulle sovi. Parhaimmillaan nastoillakin saa ajella kieli ihan tarpeeksi keskellä suuta.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Hain K-renkaasta viikonloppuna Michelin X-Ice Northit koossa 195/65/15 kun sain niin halvalla :wink:
Saa nähä millaset nuo Misukat on. Nordfrost 3:et oli edellisessä autossa ja ei ollu mitään valittamista, mutta vaihtelu virkistää.

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Janne kirjoitti:Hain K-renkaasta viikonloppuna Michelin X-Ice Northit koossa 195/65/15 kun sain niin halvalla :wink:
Saa nähä millaset nuo Misukat on. Nordfrost 3:et oli edellisessä autossa ja ei ollu mitään valittamista, mutta vaihtelu virkistää.
Noiden välillä mullakin valinta tulee olemaan, Misukat sais 20 egee halvemmalla. Mutta Gislat on pari dB hiljaisemmat Tuulilasin mittausten mukaan, kai se jo jotain vaikuttaa. Tosin ei sitä välttämättä kovin selkeästi huomaa jos ei ihan perätysten eri renkailla aja.

Valintoja, valintoja. :)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ehdottomasti nastojen kannalla. 155 Superissa oli kitkat ja olipahan perkelettä päästä Tampereen liikennevaloista eteenpäin, siinä naama punaisena runttaa kaasua ja pirssi on aina tientukkeena :evil: vieläkin rupeaa potuttamaan kun ees ajattelen asiaa...Tulipahan yksi tiukka tilannekkin kun ajelin Salosta Tampereelle silloisella 155:lla, ei nimittäin siinä lumimyräkässä ollut kitkoista paljon apuja (Michelinin sellaiset). Tänä talvena pitää hankkia nastat, valinta on joko Michelinin tai Nokian. Mietityttää vain tuo kommentti siitä että Nokian oli pirun äänekkäät?
Viimeksi muokannut Ricambi, 04 Loka 2005, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Ricambi kirjoitti:Tänä talvena pitää hankkia nastat, valinta on joko Michelinin tai Nokian. Mietityttää vain tuo kommentti siitä että Nokian oli pirun äänekkäät?
Hakkapeliitta 4:set oli ainakin Tuulilasin testissä kaikkein äänekkäimmät, ja taisi olla TM:ssa sama juttu. Ilmeisesti ne neliönastat pitää ikävää ääntä. Ja faijan Volvossa on muistaakseni sellaset, ja kyllä ainakin ihan uutena ihmettelin miten jumalatonta ulinaa ne pitää maantienopeuksissa.

Mutta jääpitohan niillä nastoilla sitten taas on hyvä. Ikinä ei voi voittaa kaikessa. :wink:

Vastaa Viestiin