Sivu 1/1

156 V6 Vaihdelaatikko kajahti koeajossa

Lähetetty: 31 Loka 2005, 11:35
Kirjoittaja Pam Pam
Kävin koeajamassa 2,5 156 ja 300m ajon jälkeen kajahti laatikko.
Onnettomuus tapahtui normaalilla koeajokaasulla 2 vaihteella.

Myyjä ilmoitti että laittavat siihen tehdaskorjatun laatikon ja myyvät sitten samaan sovittuun hintaan.

Onko kokemuksia tehdaskorjatuista osista? Onko luotettavia?
Kiitoksia mahdollisista vastauksista jo etukäteen.

t. Teemu

Lähetetty: 31 Loka 2005, 12:02
Kirjoittaja Ciancarlo
Minun mielestäni nuo tehdaskorjatut osat ovat ihan luotettavia. Tosin laatikosta ei ole henk.koht. kokemuksia, sillä olen hankkinut aikaisempaan autoon tehdaskorjatun laturin ja hyvin pelitti. Antoivat silloin jonkinlaisen takuunkin, joten eiköhän tuohan tehdaskorjattuun vaihdeaskiin tule joku takuu mukaan.. :roll:

Miten muuten se koeajoauton loota hajosi?

x

Lähetetty: 31 Loka 2005, 12:09
Kirjoittaja Pam Pam
pohja vauhtia oli 45 ja sitten kierroksia ja kytkin irti.

Kokeilin omalla 2.0 saman ihan vain itselleni todistaakseni että kyllä auton pitää tuollainen kestää. Ja kesti.

Uskon että laatikko oli rikki tai lähes rikki jo valmiiksi. Ehkä jopa edellisen koeajon jäljiltä. Eipä vain ole edellinen koeajaja uskaltanut ilmoittaa viasta.

t. Teemu

Lähetetty: 31 Loka 2005, 13:02
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Kun kerran auki joutuvat ottamaan niin kyllä myös kuntoon laittavat, näin itse uskoisin. Hyvä että noin päin eikä kaupanteon jälkeen! Tuossahan kävi oikeastaan tosi hyvin. Kysy ja kerro meille uteliaille sitten kun saat tietää mitä sieltä hajosi, olisi mielenkiintoista tietää. En muista kuulleeni muita vastaavia :shock:

Lähetetty: 31 Loka 2005, 14:40
Kirjoittaja Jeppaa
Ettei nyt vaan ois käynyt, kuten mulle kävi revitellessä, että tasauspyörästö kosahti? Itse annoin kumien laulaa tyhjää asfalttia vasten 1. vaihteella ja siihen sattui sitten kaivonkansi toisen renkaan alle, jossa tietty pienempi kitkakerroin oli, kuin asfaltissa ---> renkaan kierrokset nousi ja kun rengas taas sai asfaltista otetta ---> jossain pamahti, eikä auto enää liikkunut, oli mikä pykälä silmässä hyvänsä. Vetarit olivat ehjät molemmilla puolilla.
Itselle on tulossa takuukorjattu laatikko muukkosen kautta...

Lähetetty: 31 Loka 2005, 14:56
Kirjoittaja Alfisti
Ei saisi rikkoa niitä laatikoita tolleen revittelemällä :mrgreen: Mitäs tehdaskorjatut laatikot maksaa noin suunnilleen? Ajattelin vain kun tehdasuudet maksaa n. 1200eur (164 v6) - 1700eur (GTV 24V) jos jätetään pois laskuista kallein: 2500 eur (164 Q4 Getrag?) Tosin monen mielestä tehdaskorjattu=uusi.

Lähetetty: 31 Loka 2005, 15:35
Kirjoittaja V6
156sessa on tietääkseni Getragin laatikko V6sessa ja isommassa dieselissä, Q4sessa on ainakin

Lähetetty: 31 Loka 2005, 23:08
Kirjoittaja Jeppaa
Oiskohan nuo mennyt suunnilleen sitärataa nuo hinnat, et tehdaskorjattu, takuulla oleva loota on ~1600e ja ihan uusi laatikko ~1800e luokkaa muukkosella... Itse päätin hieman säästää ja otin tuon takuukorjatun, kun se on omasta mielestä lähes sama asia, kuin uusi loota... Deltan kautta tilattuna luku alkaakin sitten 3:lla eikä varmasti ole kolminumeroinen luku ;)