Nokian hakka 4:set
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nokian hakka 4:set
Aattelin kirjoittaa uuteen topicciin ettei tartte tuonne avautumise topiccin laittaa.... vaikka avautumista tämä on.
Elikkä minulla oli siis nokian hakka 4:set XL: mallin renkaat.
Valitin niiden vetelyydestä, mutta niiden laittaminen sillä perusteella tutkittavaksi jäi tekemättä.
Hieman tämän jälkeen huomasin että edestä oli melkein kaikki nastat katkenneet.
Tässä tilanteessa vein renkaat Vianorille jotka sitten lähettivät ne Nokian Renkaille tutkittavaksi.
Korvaus päätös tuli viimeviikon perjantaina, korvasivat minulle nuo eturenkaat 100%:sesti ja takarenkaita eivät ollenkaan. Korvaus perusteena oli valmistusvirhe nastoissa.
Eilen sitten laitettiin nuo renkaat alle ja siinä samalla huomasin mielenkiintoisen asian tuosta korvauslapusta.
Elikkä siihen oli merkattu valmistuserä.
Kaksi rengasta oli valmistuserästä 24454
ja toiset kaksi erästä 24455
Minun eturenkaani olivat toinen toisesta ja toinen toisesta.
Toisin sanoen he aivan selkeästi myöntävät että noissa molemmissa valmistuserissä on valmistusvirhe! Mutta eivät silti korvaa noita takarenkaita vaikka ovatkin vialliset. Tämä siksi että niissä on nastat ehjät, vielä. Tietysti eivät ole katkenneet koska ovat olleet takana.
Myöntävät myös että noi renkaat ovat vetelät.
Eli siis toisin sanoen hakka 4 XL (extra load, pitäisi tarkoittaa jotain lisävahvistusta, kai) mallin renkaat ovat vetelämmät kuin mitkään muut ikinä ajamani renkaat! Vetelämmät kuin noin viisi vuotta vanhat pinnoitetut nastarenkaat joissa on vielä alipainetta.
Tällä hetkellä siis ajelen kahdella upouudella ja kahdella viallisella renkaalla joissa pidän painetta 2.7 bar:ia... ja auto on kuin makkarapaketti. Vitun jees!
Elikkä minulla oli siis nokian hakka 4:set XL: mallin renkaat.
Valitin niiden vetelyydestä, mutta niiden laittaminen sillä perusteella tutkittavaksi jäi tekemättä.
Hieman tämän jälkeen huomasin että edestä oli melkein kaikki nastat katkenneet.
Tässä tilanteessa vein renkaat Vianorille jotka sitten lähettivät ne Nokian Renkaille tutkittavaksi.
Korvaus päätös tuli viimeviikon perjantaina, korvasivat minulle nuo eturenkaat 100%:sesti ja takarenkaita eivät ollenkaan. Korvaus perusteena oli valmistusvirhe nastoissa.
Eilen sitten laitettiin nuo renkaat alle ja siinä samalla huomasin mielenkiintoisen asian tuosta korvauslapusta.
Elikkä siihen oli merkattu valmistuserä.
Kaksi rengasta oli valmistuserästä 24454
ja toiset kaksi erästä 24455
Minun eturenkaani olivat toinen toisesta ja toinen toisesta.
Toisin sanoen he aivan selkeästi myöntävät että noissa molemmissa valmistuserissä on valmistusvirhe! Mutta eivät silti korvaa noita takarenkaita vaikka ovatkin vialliset. Tämä siksi että niissä on nastat ehjät, vielä. Tietysti eivät ole katkenneet koska ovat olleet takana.
Myöntävät myös että noi renkaat ovat vetelät.
Eli siis toisin sanoen hakka 4 XL (extra load, pitäisi tarkoittaa jotain lisävahvistusta, kai) mallin renkaat ovat vetelämmät kuin mitkään muut ikinä ajamani renkaat! Vetelämmät kuin noin viisi vuotta vanhat pinnoitetut nastarenkaat joissa on vielä alipainetta.
Tällä hetkellä siis ajelen kahdella upouudella ja kahdella viallisella renkaalla joissa pidän painetta 2.7 bar:ia... ja auto on kuin makkarapaketti. Vitun jees!
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Meikäläisellä on jotkut 65-profiiliset neloset. Ne näyttää siltä, kuin niissä olisi 0,7 Bar sama miten paljon ilmaa niissä on, mutta ei vetele eikä nulju. Nastaulkonemaakin on niin ettei stereoita kuule.
Ehkä tuo kompensaatio on silkkaa firman itsesuojeluvaistoa, korvataan vain näkyvät viat. Jos kylillä aletaan kertomaan, että koko setti uusitaan, on houkutus pistää lottokuponki sisään niin kova, että uusia kumeja haluaa pian jokainen paljon ajava myyntitykki, joka on saanut kaveriltaan tekstiviestin aiheesta.
Tosin nihkeä kompensaatiokäytäntö voi olla firmalle kuin firmalle aika paha juuri näinä aikoina kun ryhmäkanteesta puhutaan. Jos tuotevirheet ovat yhteiskunnassa pääosin asiakkaan virhevalintoja ja sitä kautta ongelmia, voi ruohonjuuritaso kostaa kun saa aseen käteen.
Kun sitten joku muu pääsee valtaan (Presidentiksi?) luvaten ryhmäkanteen koko kansalle, ostavat lakimiehet ensin koko Pyhätunturin ihan vaan mökkimaaksi, sillä onhan joku varmaan jo kuollutkin vetelevien renkaiden takia, puhumattakaan niistä kymmenestä vammautuneesta.
Ehkä tuo kompensaatio on silkkaa firman itsesuojeluvaistoa, korvataan vain näkyvät viat. Jos kylillä aletaan kertomaan, että koko setti uusitaan, on houkutus pistää lottokuponki sisään niin kova, että uusia kumeja haluaa pian jokainen paljon ajava myyntitykki, joka on saanut kaveriltaan tekstiviestin aiheesta.
Tosin nihkeä kompensaatiokäytäntö voi olla firmalle kuin firmalle aika paha juuri näinä aikoina kun ryhmäkanteesta puhutaan. Jos tuotevirheet ovat yhteiskunnassa pääosin asiakkaan virhevalintoja ja sitä kautta ongelmia, voi ruohonjuuritaso kostaa kun saa aseen käteen.
Kun sitten joku muu pääsee valtaan (Presidentiksi?) luvaten ryhmäkanteen koko kansalle, ostavat lakimiehet ensin koko Pyhätunturin ihan vaan mökkimaaksi, sillä onhan joku varmaan jo kuollutkin vetelevien renkaiden takia, puhumattakaan niistä kymmenestä vammautuneesta.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Arvatkaapa onko mun renkaissa enään nastoja??!!
Elikkä tällä kertaa kesti 2 vikkkoa ja jotain 600-700km, ja kolmasosa nastoista poikki.
Ei se mitään, mielellänihän minä taas ramppaan rengasliikkeen ovella viikon välein ja ajelen neljä viikkoo vanhoilla renkailla joissa ei oo nastoja, ja ajan sillä välin kolarin ja tapan itteni. Pistetään vaan renkaat uusiks tutkittavaks, ja sitten vielä lopputalvesta kolmannen kerran, ihan hymyssäsuin minä tätä asiaa ajattelen.
Niin että menkää vaan kaikki ostamaan hakka 4:set, ovat helvetin pitävät renkaat ensimmäisen viikon.

Elikkä tällä kertaa kesti 2 vikkkoa ja jotain 600-700km, ja kolmasosa nastoista poikki.
Ei se mitään, mielellänihän minä taas ramppaan rengasliikkeen ovella viikon välein ja ajelen neljä viikkoo vanhoilla renkailla joissa ei oo nastoja, ja ajan sillä välin kolarin ja tapan itteni. Pistetään vaan renkaat uusiks tutkittavaks, ja sitten vielä lopputalvesta kolmannen kerran, ihan hymyssäsuin minä tätä asiaa ajattelen.
Niin että menkää vaan kaikki ostamaan hakka 4:set, ovat helvetin pitävät renkaat ensimmäisen viikon.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kakkoset mullakin ja ykspisteäkäsen Fordsonin voimat ei näköjään riitä niitä nastoja irrottamaan. Yrityksen puutteesta ei voi syyttää.
Aikamoista mölyä pitävät kyllä paljaalla tiellä, etuvetoautossa tuollaista ei viitsisi kuunnella mutta vanhassa takapotkussa sitä ehkä kumminkin kannattaa sietää.
Aikamoista mölyä pitävät kyllä paljaalla tiellä, etuvetoautossa tuollaista ei viitsisi kuunnella mutta vanhassa takapotkussa sitä ehkä kumminkin kannattaa sietää.
- Epäkelpokeräilijä -
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Päätös tuli nopeaan niinkuin olin pyytänytkin. Kaveri soitti ja sanoi etteivät hyvitä yhdestäkään mitään. Hän kertoi että tuollaiset vauriot (nastojen murtuminen, lamellien vääntyminen, pitkät syvät urat) noilla kilometreillä tulevat vain ja ainoastaan armottomalla ja päättömällä sudittelulla. Vaikka kuinka vakuuttelin että mitään sudittelua ei niillä ole tehty, ei kaveri uskonut.
Eli siis noilla oli ajettu tampere-hyvinkää-tampere reissu tasasta 110km/h motarilla. Jääradalla (peili jää) 1-2 tuntia, ja loppu noin 350km päivittäistä koulumatkaa taajama/ruuhka/motari-ajoa. Ja niin s***anan reikäpää mää en oo että uusilla nastarenkailla sudittelisin jossain muualla kuin jäällä tai lumella.
Nyt pitäisi sitten tehdä valitus tuosta päätöksestä yhdelle isompi kenkäselle kaverille. Saas nähdä mitän tässä köyhän käy...
Eli siis noilla oli ajettu tampere-hyvinkää-tampere reissu tasasta 110km/h motarilla. Jääradalla (peili jää) 1-2 tuntia, ja loppu noin 350km päivittäistä koulumatkaa taajama/ruuhka/motari-ajoa. Ja niin s***anan reikäpää mää en oo että uusilla nastarenkailla sudittelisin jossain muualla kuin jäällä tai lumella.
Nyt pitäisi sitten tehdä valitus tuosta päätöksestä yhdelle isompi kenkäselle kaverille. Saas nähdä mitän tässä köyhän käy...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nojoo, enpä tiedä onko nyt niinkään että aina ajateltaisi noin, ihan ymmärrettävä peruslähtökohta firmalla tässä tapauksessa. En minäkään renkaitani ole raiskannut mutta taitaa sieltä 6-7 nastaa jo uupua toisesta eturenkaasta ja en yhtään epäile laatua vaan kyllä se sutiminen jäällä ja lumellakin verottaa. Vai meinaatteko että jäällä ja lumella kitka on nolla? 

Yep yep, jos todellakin on renkailla ajettu kertomuksen kaltaisesti, ei siitä pääse mihinkään, että viallista "sarjaahan" ne on
Itselläni on Hakkis 4 alla, ja välillä on vedetty kuitenkin aika reippaita kiihdytyksiä / jarrutuksia eri alustoilla. Lopputulos on, että yhtäkään nastaa ei irronnut / katkeillut ja renkailla ajettu kokonaisuudessan n. 15 000 km. Kulutuspintaa jäljellä n.7,5 mm.
Kylläkin edellisellä omistajalla renkaat olleet 1.6 Opelin alla, mutta silti...
Niin, ja rengas koko siis 225/45x17"

Itselläni on Hakkis 4 alla, ja välillä on vedetty kuitenkin aika reippaita kiihdytyksiä / jarrutuksia eri alustoilla. Lopputulos on, että yhtäkään nastaa ei irronnut / katkeillut ja renkailla ajettu kokonaisuudessan n. 15 000 km. Kulutuspintaa jäljellä n.7,5 mm.
Kylläkin edellisellä omistajalla renkaat olleet 1.6 Opelin alla, mutta silti...
Niin, ja rengas koko siis 225/45x17"
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Huonohan sitä on mitään muuta syyttää. Jos auto jää tielle viallisen sähkökomponentin takia, niin autoa siinä syytetään eikä komponentin valmistajaa. Eiköhän Nokian kuitenkin pidä pitää huolta että "alihankinta" hommatkin hoituu..-Tomi- kirjoitti:Jos vika on nastoissa, niin ei siitä kannata Nokian Renkaat oyj:tä syyttää... Rengas vika on tietysti sit eri juttu... Ne kun ei niitä itse nastoita
Niin, vähän kaksipiippuinen juttu. Kyllähän niin autonvalmistaja kuin Nokian Renkaatkin saa ihan vapaasti valita millä firmalla alihankinnat teettää. Tässä tapauksessa kyllä syyttäisin ainakin Nokian Renkaita kun käyttävät niin onnetonta nastoittajaa. Varmaan oli halvin..Ricambi kirjoitti:Eriävä mielipide, kyllä yleensä syytän osan toimittajaa jos siinä ongelmia ilmenee ja useimmiten kyljessä komeilee nimi "BOSCH"

- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Joo... tämä on sellainen oravanpyörä myönnetään, firma ostaa yleensä sieltä mistä halvimmalla saa ja alihankkija taas on pakotettu siirtämään tuotantoa halpamaihin jotta pysyisi joten kuten kilpailykykyisenä, se miten hyvin firma pystyy sitten varmistamaan alihankkijan laatu on sitten toinen "femma".
Esim. 166:ssa ilmastointiläpän askelmoottori BOSCH "Made in Malaysia" josta nyt on tullut indikointia että on herkkä "takeltelemaan". Voidaan miettiä onko Malesiassa osattu ottaa huomioon esim. "Pohjolan olot", löytyyköhän heillä testikaappi mihin saa esim. -30C pakkasen ja testattua toimiiko hökötin takeltelematta/vauriotumatta vuosikausia siinä lämpötilassa => tai voi olla sanonta heillä "who cares" kun on kyse aika marginaalisesta rajaseudusta
Esim. 166:ssa ilmastointiläpän askelmoottori BOSCH "Made in Malaysia" josta nyt on tullut indikointia että on herkkä "takeltelemaan". Voidaan miettiä onko Malesiassa osattu ottaa huomioon esim. "Pohjolan olot", löytyyköhän heillä testikaappi mihin saa esim. -30C pakkasen ja testattua toimiiko hökötin takeltelematta/vauriotumatta vuosikausia siinä lämpötilassa => tai voi olla sanonta heillä "who cares" kun on kyse aika marginaalisesta rajaseudusta

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ja sieltähän se päätös sitten tuli. Eivät korvaa mitään.
Soitin tälle esimiehelle, ja kyselin vähän että mistä nuo vauriot ovat sitten tulleet. Tulimme siihen johtopäätökseen että renkaat olivat saaneet vauriot jääradalla. Elikkä ne olisivat tarvinneet sisäänajon ennen rataa.
No, asiahan on niin että sain informaation tuosta sisäänajosta vasta jälkeenpäin. Renkaiden mukana enkä renkaita ostettaessa saanut minkäänlaista vihjettä sisäänajosta. Nokain renkailta kerrottiin että tällaisia ohjeita jaettiin renkaiden mukana muutama vuosi sitten, mutta ei enään. Siitä että en ollut saanut informaatiota ei kuulemma ole heidän onglemansa, ja sysäsivät syyn enemmän rengasliikkeen syyksi. Esimies kuitenkin kertoi että ei rengasliikkeellä ole minkäänlaista velvollisuutta korvaukseen. Kävin rengasliikkeessä, mutta pyydettiin tulemaan huomenna uudelleen, kun minulle renkaat myynyt ihminen on töissä, asiakaspalvelija kuitenkin kertoi että tämä Nokian Renkaiden asiakaspalvelun johtaja oli ollut liikkeeseen yhteydessä minun puheluni jälkeen, huomenna varmaankin selviää, mistä olivat puhuneet.
Onkohan tuossa nyt sitten minulla minkäänlaisia mahkuja? Kuuluuko informaation antaminen myyjäliikkeelle vai rengas valmistajalle? vai ei kummallekkaan? (tälleen minulle kerrottiin) eli oletetaan että asiakas tietää asian.
Ajattelin olla kuluttaja-asiamieheen yhteydessä, mutta ei taida puhelinaika olla auki ennen tuota tapaamista rengasliikkeessä.
Soitin tälle esimiehelle, ja kyselin vähän että mistä nuo vauriot ovat sitten tulleet. Tulimme siihen johtopäätökseen että renkaat olivat saaneet vauriot jääradalla. Elikkä ne olisivat tarvinneet sisäänajon ennen rataa.
No, asiahan on niin että sain informaation tuosta sisäänajosta vasta jälkeenpäin. Renkaiden mukana enkä renkaita ostettaessa saanut minkäänlaista vihjettä sisäänajosta. Nokain renkailta kerrottiin että tällaisia ohjeita jaettiin renkaiden mukana muutama vuosi sitten, mutta ei enään. Siitä että en ollut saanut informaatiota ei kuulemma ole heidän onglemansa, ja sysäsivät syyn enemmän rengasliikkeen syyksi. Esimies kuitenkin kertoi että ei rengasliikkeellä ole minkäänlaista velvollisuutta korvaukseen. Kävin rengasliikkeessä, mutta pyydettiin tulemaan huomenna uudelleen, kun minulle renkaat myynyt ihminen on töissä, asiakaspalvelija kuitenkin kertoi että tämä Nokian Renkaiden asiakaspalvelun johtaja oli ollut liikkeeseen yhteydessä minun puheluni jälkeen, huomenna varmaankin selviää, mistä olivat puhuneet.
Onkohan tuossa nyt sitten minulla minkäänlaisia mahkuja? Kuuluuko informaation antaminen myyjäliikkeelle vai rengas valmistajalle? vai ei kummallekkaan? (tälleen minulle kerrottiin) eli oletetaan että asiakas tietää asian.
Ajattelin olla kuluttaja-asiamieheen yhteydessä, mutta ei taida puhelinaika olla auki ennen tuota tapaamista rengasliikkeessä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eiköhän se ole täysin kuluttujan vastuulla mitä hän renkaillaan tekee oston jälkeen..? Jääradalla ajaminen ei kuitenkaan ole ihan normaalia ajoa ja 99,9% autoilijoista ei sitä tee, etenkään ensimmäisten 500km aikana.
Joskin olisi toki ammattimaista valaista kuluttujaa että ensimmäiset 500km kannattaa ajaa vähän rauhallisemmin, että paska putiikki sen puoleen.
Joskin olisi toki ammattimaista valaista kuluttujaa että ensimmäiset 500km kannattaa ajaa vähän rauhallisemmin, että paska putiikki sen puoleen.
Nastat siis katkeavat vain ja ainoastaan eturenkaista. Auto on etuvetoinen. Nastoja ei ole poikki takarenkaista, jotka varmaan myöskin ovat luistaneet jäällä. Hmmm...
Yleensähän kaiketi renkaan sisäänajo pitäisi suorittaa parantaakseen nastojen kiinnipysyvyyttä eikä niiden katkeamattomuutta. Tuosta voisi päätellä, että vian täytyy olla joko: 1. nastassa 2. ajotavassa. Ei sisäänajamattomuudessa. Onkos nyt aivan varmaa, ettei jäällä ollut rantahiekkaa ja teräviä kivensärmiä jään pinnalla?
Yleensähän kaiketi renkaan sisäänajo pitäisi suorittaa parantaakseen nastojen kiinnipysyvyyttä eikä niiden katkeamattomuutta. Tuosta voisi päätellä, että vian täytyy olla joko: 1. nastassa 2. ajotavassa. Ei sisäänajamattomuudessa. Onkos nyt aivan varmaa, ettei jäällä ollut rantahiekkaa ja teräviä kivensärmiä jään pinnalla?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Ainahan nastat ovat "sisäänajon" vaatineet, jotta painuvat asemiinsa kunnolla. Mä ostin Bridgestonen uudet Blizzak-kitkat kun niitä varsinkin TM haukkui testissään ja ihan hyvin on normaalikäytössä toimineet, ehkä RSI:llä voisi himpun verran paremmat ajat radalla tulla... mene ja tiedä. Lagunassa taas uudet GY:n UG500 ja kaikki nastat tallella ja hyvin pitää, mut radalla tuskin tarvii käydä ikinä.
Abarth 500 Esseesse
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kuluttajaneuvoja sitten sanoi että kun kyseli asiasta niin sai kahdenlaisia vastauksia siitä että onko myyjällä vastuu kertoa sisäänajosta vai ei.
Sanoi että mene uudelleen vaatimaan vetoen tähän lain kappaleeseen:
Jos eivät kuitenkaan suostu edes puolikkaaseen korvaukseen niin sitten neuvoja kehotti tekemään valituksen kuluttajavalituslautakuntaan.
Että näin. Nyt kuitenkin nautitaan Terre Di Ginestraa, avovaimon uuden työpaikan ja omien penkkarien johdosta
Sanoi että mene uudelleen vaatimaan vetoen tähän lain kappaleeseen:
Jos eivät suostu täyteen korvaukseen niin sanoi että neuvottelussa kannattaa minun suostua puolikkaaseen korvaukseen, sillä jos asia menee eteenpäin ei minun voittoni asiassa oli mikään täysin varma. Tällaisesta ei ole olemassa mitään aikaisempaa päätöstä joten ei ole varmuuttaa riita tilanteen päätökseen.12 a § (13.12.2001/1258)
Asentamisesta tai puutteellisista ohjeista johtuva virhe
Jos tavaran asentaminen tai kokoonpano sisältyy kauppaa koskevaan sopimukseen ja tavaran on asentanut myyjä tai joku muu hänen lukuunsa, tavarassa on niin ikään virhe, jos se poikkeaa virheellisen asentamisen tai kokoonpanon takia siitä, mitä 12 §:ssä säädetään.
Tavarassa on myös virhe, jos sen yhteydessä ei luovuteta ostajalle sellaisia ohjeita, jotka ovat tarpeen tavaran asentamista, kokoonpanoa, käyttöä, hoitoa tai säilytystä varten.
Jos eivät kuitenkaan suostu edes puolikkaaseen korvaukseen niin sitten neuvoja kehotti tekemään valituksen kuluttajavalituslautakuntaan.
Että näin. Nyt kuitenkin nautitaan Terre Di Ginestraa, avovaimon uuden työpaikan ja omien penkkarien johdosta

- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Hakka 4:t on ollut alla nyt parisen kuukautta. Ihan tyytyväinen olen ollut ja nastatkin näkyy olevan tallella. Yllättävän hiljaisetkin..
Äsken kävin Deltasta hakemassa konsultaatio apua ABSien toimintaan ja testirundin jälkeen Deltan mies kehui renkaita. Oli tehnyt "lukkojarrutuksia" 8-kympin vauhdista. Eipä hänen mielestään jarruissakaan ollut mitään outoa..
Äsken kävin Deltasta hakemassa konsultaatio apua ABSien toimintaan ja testirundin jälkeen Deltan mies kehui renkaita. Oli tehnyt "lukkojarrutuksia" 8-kympin vauhdista. Eipä hänen mielestään jarruissakaan ollut mitään outoa..
Pitäähän sitä vähän olla renkaissa ryhtiä kun reviiriä merkkaa.Rolle kirjoitti:Ihmekös tuo kun uusilla hakka nelosilla laitetaan 150m lakua katuun

Nuo Hakkis 4:set talvikumit sekä NRZi kesäkumit vain ovat uskomattoman veltot renkaat ja sortuu alle jo pienessäkin mutka-ajossa ja NRZi:ssä pito on todella heikkoa tasoa, olisin odottanut laadukkaampaa esitystä kun liki samalla rahalla saa kunnon Misukan pilot sportit ja maxi-icet.

- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Alfassa alla Hakkapeliitta 4:t nastoilla eikä mitään negatiivista sanottavaa. En tosin harrasta vauhdikasta mutka-ajoa niillä kun meinaan ajella ainakin pari talvea samoilla kumeilla. Mutta maantienopeuksissa en ole huomannut mitään poikkeavaa enkä kaupunkiajossakaan. Hyvä pito sivusuunnassa vielä melko jäisellä pinnallakin. Kaupunkimutkissa ei VDC:kään joudu töihin kuin ihan tietoisesti ylikovaa mutkaan ajamalla.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Continentalit ovat olleet alla ja ei muuten nastat katkea ja irtoa uutuuttaan. Pito ainakin hakkiksen veroinen. En osta nokialaista, en ikinä enkä edes puhelinta. Tuo 4-sarjan nastojen katkeilu on tehtaalla tiedossa, osa kumeista vaihdettu takuuna, mutta nyt kun aikaa on jo mennyt niin kauan ja jos joku poloinen saa alkuerien rengasta + nastaa, niin ei sitten voida rehellisesti myöntää, että vika on tuotteessa. Ihme touhua. Tämän jälkeen en varmasti osta enää nokialaista.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Noh, toissa vuoden syksyllä (Taisi tulla juuri silloin markkinoille? Ensimmäistä sarjaa?) ostetut Hakka4:t on alla ja varmasti menevät vielä yhden talven ainakin. Kävin tämän keskustelun innoittamana tarkistamassa ja yksikään nasta ei näytä olevan irronnut. Kuluminenkin vaikuttaisi olevan hyvin pientä, vaikka ajotapa on...eh, agressiivinen.
Kaiken kaikkiaan parhaat talvirenkaat mitä minulla on tähän mennessä ollut alla, vaikkei noita ajovuosia tosin kovin paljon vielä takana olekkaan. Hyvällä mielellä olen ajellut pitkiä työmatkoja joskus kiireen piiskaamana pikkuteillä, kun on tuntunut että renkaisiin voi luottaa kovemmissakin nopeuksissa, vaikka olosuhteet olisivat heikommatkin.
Korttelirallia ei tule juuri harrastettua ja jääradallakin olen pyörähtänyt vain kerran. Olisiko tällä sitten vaikutusta?
Minusta se, että renkaat pitää sisäänajaa on itsestäänselvyys ja tulisi olla kaikille. Älä pistä kissaa mikroon. Epezin tilanteesta en voi sanoa mitään, mutta kuulostaahan noita ongelmia olevan muillakin, tiedä häntä. Aivan paskoiksi en menisi näitä pyörylöitä kuitenkaan haukkumaan, vaikka omalla kohdalla olisi huonosti käynytkin.
Kaiken kaikkiaan parhaat talvirenkaat mitä minulla on tähän mennessä ollut alla, vaikkei noita ajovuosia tosin kovin paljon vielä takana olekkaan. Hyvällä mielellä olen ajellut pitkiä työmatkoja joskus kiireen piiskaamana pikkuteillä, kun on tuntunut että renkaisiin voi luottaa kovemmissakin nopeuksissa, vaikka olosuhteet olisivat heikommatkin.
Korttelirallia ei tule juuri harrastettua ja jääradallakin olen pyörähtänyt vain kerran. Olisiko tällä sitten vaikutusta?
Minusta se, että renkaat pitää sisäänajaa on itsestäänselvyys ja tulisi olla kaikille. Älä pistä kissaa mikroon. Epezin tilanteesta en voi sanoa mitään, mutta kuulostaahan noita ongelmia olevan muillakin, tiedä häntä. Aivan paskoiksi en menisi näitä pyörylöitä kuitenkaan haukkumaan, vaikka omalla kohdalla olisi huonosti käynytkin.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Tällä hetkellä alla Nokia kitkat... ja ei ole ollut 7 vuoteen ollut näin huonoja kitkarenkaita alla. Mutkissa älyttömän muljuvat ja turhan pehmeät sekä sivuttais pito ihan olematon... onneksi talvikumit menee vaihtoon ensi talvena ja alle tulee Michelinin tai Continentalin kitkat ja ne on aikaisempina vuosina toimineet todella hyvin. Kitkat rules.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kaikenlaisista ilmiselvyyksistä huolimatta asiakasta pitäisi informoida tämmöisistä ostotapahtumassa.
16 kuukautta. Jippii. Olet kerinnytkin ostaa jo kaksi sarjaa uusia renkaita siihen mennessä, joten pistähän niistäkin juttu vetämään saman tien.
16 kuukautta. Jippii. Olet kerinnytkin ostaa jo kaksi sarjaa uusia renkaita siihen mennessä, joten pistähän niistäkin juttu vetämään saman tien.

164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kaivoin vanhan topicin ylös sillä kuluttajariitalautakunnasta tuli päätös. Jipii, siihenhän meni vaan vuosi ja 8 kuukautta
Lautakunta oli sitä mieltä että olin käyttänyt renkaita epänormaalissa käytössä. Mutta koska myyjä ei ollut antanut minulle tarvittavia ohjeita renkaiden sisäänajosta oli renkaissa virhe.
Lautakunta yksimielisesti ehdottaa myyjäliikkeen korvaamaan minulle vaurioiden johdosta 150€.
Mielestäni kelpo korvaus kahdesta renkaasta joidenka arvo oli 250€.
Katotaan miten myyjäliike suhtautuu ehdotukseen.

Lautakunta oli sitä mieltä että olin käyttänyt renkaita epänormaalissa käytössä. Mutta koska myyjä ei ollut antanut minulle tarvittavia ohjeita renkaiden sisäänajosta oli renkaissa virhe.
Lautakunta yksimielisesti ehdottaa myyjäliikkeen korvaamaan minulle vaurioiden johdosta 150€.
Mielestäni kelpo korvaus kahdesta renkaasta joidenka arvo oli 250€.
Katotaan miten myyjäliike suhtautuu ehdotukseen.