Sivu 1/1
Rahoitusyhtiön omistaman auton ostaminen
Lähetetty: 24 Tammi 2006, 15:30
Kirjoittaja jaskas
Moro!
Olen ostamassa autoa, joka on rahoitusyhtiön omistuksessa. Mutta käyttäjän hallinnassa. Onko kenelläkään tietoa, kuinka tällaisissa tilanteissa normaalisti toimitaan? Kyselen vaan, kun en ole ennen ollut vastaavassa tilanteessa.
Tilanne on muutenkin hieman hämärä, kun autoa myy yritys, jonka entisen työntekijän nimissä auto on!
Re: Rahoitusyhtiön omistaman auton ostaminen
Lähetetty: 24 Tammi 2006, 15:48
Kirjoittaja Alfonso
jaskas kirjoitti:Moro!
Olen ostamassa autoa, joka on rahoitusyhtiön omistuksessa. Mutta käyttäjän hallinnassa. Onko kenelläkään tietoa, kuinka tällaisissa tilanteissa normaalisti toimitaan? Kyselen vaan, kun en ole ennen ollut vastaavassa tilanteessa.
Tilanne on muutenkin hieman hämärä, kun autoa myy yritys, jonka entisen työntekijän nimissä auto on!
No on kummaa, yritys ei omista autoa ja silti myy sitä
Tuhon käytäntöön tuli viime vuonna jotain muutoksia, ennen rahoitusyhtiö pystyi suoraan myymään noita leesareita, mutta ainakaan meidän firmassa niin ei voi enään tehdä. Ensiksi auto myydään liikkeeseen, josta sen sitten voi ostaa (ja tietysti liike vetää välistä), mutta ei enään suoraan rahoitusliikkeestä, näin mulle on kerrottu.
Kuka/mikä tuon omistaa
Lähetetty: 24 Tammi 2006, 16:20
Kirjoittaja mattijus
Jos ostaisit esim. tuon minun vessan, niin kaksi vaihtoehtoa:
1. Maksat koko potin minulle ja minä hoidan rahoituksen pois
2. Maksat erotuksen ja rahoitus siirretään sinun nimiin. (Edellyttäen, että rahoitusyhtiö toteaa sinut kelvolliseksi)
Lähetetty: 24 Tammi 2006, 16:21
Kirjoittaja Alfissimo
Eikös tähän päde rahoituksen siirto
...tai jotain. Asia pitänee sopia rahoitusyhtiön kanssa... haltija EI voi autoa suoraan myydä.
e: mattijus ehti ekaks...
Lähetetty: 24 Tammi 2006, 18:00
Kirjoittaja jaskas
Juu, tuota Matjus:in vaihtoehtoa 1 ne on mulle kaupannu.
Lähetetty: 24 Tammi 2006, 18:07
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Joo, kyllä se noin menee. Sitten tärkein kysymys, kai se on Alfa?
Lähetetty: 24 Tammi 2006, 19:26
Kirjoittaja Milkman
En nyt halua maalailla piruja seinille, mutta kannattaa ainakin kysäistä rahoitusyhtiöstä mitä mieltä he ovat. Onhan auto kuitenkin rahoitusyhtiön omaisuutta ja näissä asioissa ei voine olla liian varovainen..
Mikäli rahoitusyhtiön menettelytapaehdotus poikkeaa myyjän vastaavasta, olisin ainakin itse taipuvainen noudattamaan mieluummin omistajan kuin haltijan toivetta.
Viisaammat voivat kertoa mitä tapahtuu, jos maksat koko potin myyjälle, joka ei, syystä tai toisesta, hoidakaan rahoitusyhtiölle velvoitteitaan. Eikö rahoitusyhtiön yhtenä tapana turvata saatavansa ole auton laittaminen saatavansa vakuudeksi?
Lähetetty: 24 Tammi 2006, 19:29
Kirjoittaja KJS
Aikanaan kun mulle ostettiin autoa firmaan, niin se oli kanssa rahoitusyhtiön omistuksessa. Mielestäni myyjä hommasi meille pankkisiirron suoraan rahoitusyhtiöön ja se osuus maksettiin sinne ja myyjälle suoraan yli jäänyt osuus. Rahoitusyhtiöltähän tarvitaan nimmari luovariinkin, koska se on auton omistaja.
Lähetetty: 25 Tammi 2006, 07:17
Kirjoittaja tsav
Itse ostin aikoinaan auton, joka oli ostettu osamaksulla. Siis rahoitusyhtiö oli omistaja ja myyjä haltija. Kaupat tehtiin pankin tiskillä. Soitettiin rahoitusyhtiöön, paljonko loppuvelka on juuri sillä hetkellä ja se summa meni rahoitusyhtiön tilille. Loppu kauppasummasta meni sitten haltijan/myyjän tilille. Pankista sain sitten kaksi kuittia tilisiirroista. Faksasin sen rahoitusyhtiön maksukuitin ja kauppakirjan rahoitusyhtiöön ja ne lähetti luovutusosan minulle.
Näin toimii hyvin, jos kyseessä osamaksu. Liisarista en sitten tiedä mitään. Kannattaa soittaa rahoitusyhtiöön ja kysyä miten menetellään.
Lähetetty: 25 Tammi 2006, 11:26
Kirjoittaja Jeppaa
Itse ostin oman autoni reilu vuosi sitten ja tilanne oli vastaavanlainen. Myyjänä oli auton haltija, joka oli sopinut myymisestä rahoitusyhtiön kanssa. Maksoin myyjälle ja hän hoiti jäljellä olevan osuutensa rahoitusyhtiölle. Homma toimi omalla kohdalla ainakin ihan hyvin.
Lähetetty: 25 Tammi 2006, 11:38
Kirjoittaja jaskas
Cuore Sportivo kirjoitti:Joo, kyllä se noin menee. Sitten tärkein kysymys, kai se on Alfa?
Valitettavasti ei, mutta alfa säilyy silti ykkösautona.
(Vihjeitä: 3 litraa, takaveto, 2+2 paikkaa)
Lähetetty: 25 Tammi 2006, 12:34
Kirjoittaja alfista
Datsun
Niin varovainen pitää olla aina kun ostaa jotain sellaista mitä myyjä ei omista.
Lähetetty: 26 Tammi 2006, 09:50
Kirjoittaja jaskas
Pahoittelut kaikille seuraavasta linkistä jo etukäteen:
http://www.sederholm.org/possu/
Lähetetty: 26 Tammi 2006, 09:59
Kirjoittaja mattijus
Mahtava auto, ajokokemusta tosin vain 2.5l koneesta ja vanhasta kopasta. (Jos joku päivä 951)
Lähetetty: 26 Tammi 2006, 11:50
Kirjoittaja 90
nätti peli, tosin allekirjoittaneen suosikkiporkke on klassinen 911:n, semmoinen sitten eläkepäivillä GTV:n kaveriksi talliin .
Lähetetty: 26 Tammi 2006, 12:02
Kirjoittaja jaskas
90 kirjoitti:
nätti peli, tosin allekirjoittaneen suosikkiporkke on klassinen 911:n, semmoinen sitten eläkepäivillä GTV:n kaveriksi talliin .
Noniin, mutta kun vaimo halus tollasen !
Lähetetty: 26 Tammi 2006, 19:13
Kirjoittaja Savo
Ymmärrän, sillä tuohan on tehty sillä ainoalla oikealla tavalla: Moottori edessä ja vaihdelaatikko takana.
Kyllä tuon mallin Porsche kummittelee aina välillä seiskaviitosmiehen miellessä. Onnittelut.
Lähetetty: 26 Tammi 2006, 20:13
Kirjoittaja savijo-r
Vähän on pieni kone ,mutta menee varmaan just vaimolla.
Tämä onkin jo varmaan tuttu paikka, vai mitä?
http://www.9xxfin.com/forum/
Lähetetty: 26 Tammi 2006, 20:42
Kirjoittaja Rasvis
Savo kirjoitti:Ymmärrän, sillä tuohan on tehty sillä ainoalla oikealla tavalla: Moottori edessä ja vaihdelaatikko takana.
Eikös se oikea tapa ole laittaa moottori ja laatikko keskelle?
Possu kuuluu niihin merkkeihin joista täytyy joku yksilö ehtiä omistamaan elämän aikana. Just tänään kuolasin Tammisalossa peräkkäin ajelevia uutta 911 Carrera 4:ää ja perässä tulevaa uutta, "tavallista" (kai?) 911:sta. Hienot puheet! Harmi ettei noissa hinta tahdo tippua edes iän myötä.
Lähetetty: 26 Tammi 2006, 21:32
Kirjoittaja 90
juu nä'inhän seon, tahtoo hinta 911:lla vain nousta kun ikää tulee lisää..
mutta pakko se on joskus moinen hankkia..
Lähetetty: 26 Tammi 2006, 21:34
Kirjoittaja 90
jaskas kirjoitti:Noniin, mutta kun vaimo halus tollasen !
juu hyvä maku vaimollasi joka tapauksessa, ajettavuudeltaanhan tuo 944 on varmaankin erittäin hyvä ja S2.ssa piisaa paukutkin kotitarpeisiin..
Lähetetty: 27 Tammi 2006, 08:39
Kirjoittaja jaskas
Kyllähän toi näyttää toimivan näin talvellakin, ABS:t auttaa. EDS( tjsp) olis plussaa, kun takavetoisella on tullut ajeltua viimeks meilkein 10 v sitten.
Kyllähän toi auto on vaimoa varten ostettu, itse harkitsin vanhempaa GTV(6) :tta tai sitä lahdessa myynnissä olevaa 1969 mallista GTV:tä.
Onneks vaimo löysi sunnuntai nettiautosta ton Porschen ja käytiin se sitten samantien hakemassa pois. (Enpä ollut ikinä ennen edes istunut Porschessa
Sehän tässä kaikessa on plussaa, ettei vaimolla ole edes ajokorttia !!!
Lähetetty: 27 Tammi 2006, 08:43
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Onneksi olkoon. Hieno Possu, vaikka meikäläinenkin on enemmän 911 -miehiä.
Viddu, kun olisi rahaa niin hakisin sen '69 GTV:n, se on niiiiiiiin namu..
Lähetetty: 27 Tammi 2006, 13:31
Kirjoittaja 90
jaskas kirjoitti:Sehän tässä kaikessa on plussaa, ettei vaimolla ole edes ajokorttia !!!
no sen tietää kuka porschella sitten ajelee..
Lähetetty: 28 Tammi 2006, 18:06
Kirjoittaja Savo
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Savo kirjoitti:Ymmärrän, sillä tuohan on tehty sillä ainoalla oikealla tavalla: Moottori edessä ja vaihdelaatikko takana.
Eikös se oikea tapa ole laittaa moottori ja laatikko keskelle?
Possu kuuluu niihin merkkeihin joista täytyy joku yksilö ehtiä omistamaan elämän aikana.
Löit jauhot suuhun.
Tuosta Porschen omistamisesta joskus on helppo olla samaa mieltä ja minun listaani kuuluu myös Maserati. Saa nähdä riittäkö rohkeus myös toteuttaa.
Lähetetty: 28 Tammi 2006, 18:47
Kirjoittaja jknracing
Hieno peli toi 944 on ajaa. Varaosien hinnat oli ainakin muutama vuosi sitten vielä aika karkeita. Hammastanko 11000 mk ja silleen. Vesipumppukin oli karun hintainen mutta sen sai sovellettua jostain VAG-konsernin muusta koneesta. Oisko ollut Audi satasen pumppu.
Niin, itse en ole kyseisen mallista autoa omistanut, mutta nuo pari korjaushommaa olen sivusta seurannut.
Niin, se vuotava hammastankokin korjaantui pätevän sorvarin avulla. Tankoon uudet ohjuriholkit jostain punertavasta metallista ja uudet stefat. Toimi paremmin kuin uusi. Koko remontin hintakin jäi alle viidesosaan uuden hammastangon hinnasta.
Edit: Onneksi olkoon hienosta hankinnasta! Käy kesällä viihdyttämässä itseäsi radalla!
Lähetetty: 29 Tammi 2006, 10:32
Kirjoittaja jaskas
Saattahan nuo erikoisvaraosat maksaa, esim. autoon oli just tehty kytkinremppa, jonka osat oli maksanu n. 1,5k€.
Nykyään osia löytyy mukavasti ihan motonetistä ja harvinaisempia sitten vaikka Ebaysta.