Öljynvaihto Deltassa
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Öljynvaihto Deltassa
Vein tänään klo. 10.30 156 SW:n öljynvaihtoon Deltaan. Huoltotiskin takana ollut mies kertoi, että aikaa on varattu klo. 11.00 asti, eli siihen mennessä Romeo on tikissä.
Noh, klo. 11.30 aloin palloilemaan tiskin lähettyvillä sellainen "olisko se nyt jo valmis, kun olis vähän kiirekin" -ilme kasvoilla, kunnes tämä uusi huoltomies hihkaisi meikäläisen luoksensa.
Hänen asiansa meni sanasta sanaan näin, ainakin suurin piirtein:
Joo, se on nyt semmonen juttu, että me lähetään viemään tota sun autoo lavetilla Ketolaan. Sieltä meni öljyproppu paskaksi eikä me saada sitä täällä korjattua. Se on toi öljypohja vähä semmonen hankala. Mut kyllä tää varmaanki menee meijän piikkii. Saat tollasen sinisen Punton ajoon veloituksetta.
Joo, kiitti ihan vitusti.
Saatanan äpärät ei osaa öljyjäkään vaihtaa rikkomatta autoa. Viime syksynä sinne laitettiin väärä öljynsuodatin, ja Alfa tihkutti öljyä autotallin lattialle. Joka vitun kerta ne onnistuu jotain kämmäämään.
Nyt on joku helvetin Punto perseen alla, eikä tiedä koska Alfan saa takaisin. Jotenkin jäi hämärän peittoon sekin, että onkohan ne onnistunut hajoittamaan propun lisäksi jotain muutakin.
Se on kuitenkin varmaa, että tästä öljyn -ja parin polttimon vaihdosta mä en maksa ainuttakaan penniä.
Noh, klo. 11.30 aloin palloilemaan tiskin lähettyvillä sellainen "olisko se nyt jo valmis, kun olis vähän kiirekin" -ilme kasvoilla, kunnes tämä uusi huoltomies hihkaisi meikäläisen luoksensa.
Hänen asiansa meni sanasta sanaan näin, ainakin suurin piirtein:
Joo, se on nyt semmonen juttu, että me lähetään viemään tota sun autoo lavetilla Ketolaan. Sieltä meni öljyproppu paskaksi eikä me saada sitä täällä korjattua. Se on toi öljypohja vähä semmonen hankala. Mut kyllä tää varmaanki menee meijän piikkii. Saat tollasen sinisen Punton ajoon veloituksetta.
Joo, kiitti ihan vitusti.
Saatanan äpärät ei osaa öljyjäkään vaihtaa rikkomatta autoa. Viime syksynä sinne laitettiin väärä öljynsuodatin, ja Alfa tihkutti öljyä autotallin lattialle. Joka vitun kerta ne onnistuu jotain kämmäämään.
Nyt on joku helvetin Punto perseen alla, eikä tiedä koska Alfan saa takaisin. Jotenkin jäi hämärän peittoon sekin, että onkohan ne onnistunut hajoittamaan propun lisäksi jotain muutakin.
Se on kuitenkin varmaa, että tästä öljyn -ja parin polttimon vaihdosta mä en maksa ainuttakaan penniä.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Nimenomaan! Se tässä olikin hauskinta.KJS kirjoitti:Jotenkin tosta myyjän kommentista kirjotettunakin paistaa läpi se, että pitäis olla vielä helvetin kiitollinen että se propun korjaus menee niitten piikkiin ja sait sen punton VELOITUKSETTA!
Kyllä on viiminen kerta, kun tossa läävässä öljyjä vaihdatetaan.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuskin kannattaa kuitenkaan alentua samalle tasolla, parasta on vain äänestää jaloilla ja lompakolla. Se tuntuu ja varmasti joskaan ei niin selvästi ja suurella äänellä. Jos kaikki toimisi niin eikä olisi heti seuraavalla viikolla kiroilun jälkeen taas siellä työntämässä rahaa kouraan niin normaali lafka heräisi..
Käsittämätöntä, ainakin neloskoneen öljypohjassa ja propussa on materiaalia vaikka kuinka, ihan vähällä eivät hajoa. Kuutosesta en sitten tiedä...
Jos itse huollattaisin Alfaa Porissa veisin Jokke Hannulalle. Kaveri on tehnyt mekaanikon hommia useamman vuoden ja ymmärtää asioista. Kannattaa ainakin kysyä.
Jos itse huollattaisin Alfaa Porissa veisin Jokke Hannulalle. Kaveri on tehnyt mekaanikon hommia useamman vuoden ja ymmärtää asioista. Kannattaa ainakin kysyä.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Onhan noita öljypohjan kierteitä mennyt yhdeltä jos toiseltakin, täälläkin foorumilla ollut juttua monet kerrat, joten jotain vikaa taitaa olla huoltokohteessakin. Tällä en sitten yhtään tarkoita puolustella Deltan suorituksia, kyllähän valtuutetun huollon pitäisi olla tietoinen ko. heikkoudesta ja osata olla rikkomatta paikkoja.
Nimim. itselläkin toisesta tessusta proppu paskana.
Nimim. itselläkin toisesta tessusta proppu paskana.
Juu, näitä näkee.. Viime kerralla kun hain Alfaa vuosihuollosta niin mekaanikko manaili että edellisellä kerralla propusta oli väännetty kierteet pilalle ja sen jälkeen liimattu proppu epoksilla.. Kivakiitti..Pepperoni kirjoitti:Onhan noita öljypohjan kierteitä mennyt yhdeltä jos toiseltakin, täälläkin foorumilla ollut juttua monet kerrat, joten jotain vikaa taitaa olla huoltokohteessakin.
156 2.0 TS ['98]
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Epoksillapa hyvinkin. Varmuuden vuoksi vielä vinoon. Kiinni on ja pysyy - vaihtuu se öljy yläkauttakin. Ja kuten asiaan kuuluu niin huolellinen huoltomies ei ilmeisesti ollut edes kertonut asiakkaalle pienestä lipsahduksesta (päätellen siitä että kaikista muista autossa olevista ja olleista vioista, esim. nokkahihnavauriosta, ko. auton edellinen omistaja kertoi täysin rehellisesti ja kiertelemättä).ahma kirjoitti:...propusta oli väännetty kierteet pilalle ja sen jälkeen liimattu proppu epoksilla.. Kivakiitti..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juu, Jokke on tuttu mies.Gasolina kirjoitti:Jos itse huollattaisin Alfaa Porissa veisin Jokke Hannulalle.
Serkku noita Alfoja silloin tällöin räplää, mutta ei aina viitti mennä häiritsemään, kun hän ei mitään halua veloittaakaan. Siksi on tuolla Deltassa tullut käytyä Sportwagonin kanssa.
Niin. Luulisi ainakin näiden "maan asiantuntevimpien Alfamekaanikkojen" osaavan proppua käsitellä.Ysikybä kirjoitti:pikkasen ihmetyttää tuo proppu, onko se todellakin niin heikkoa tekoa ettei kestä vääntämistä..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo edellisellä kertaa ne kierteet on rikottu...väännetty hiukan liian kireelle, ellei asentaja sit koittanut avata sitä väärään suuntaan, joka tapauksessa kierteet Alfan alumiinipohjassa on yllättävän heikot, tosi matalaharjainen kierre.
et ole ensimmäinen etkä viimenen jolle käy noin..
Enempi vituttaa vielä jos ostat samanlaisen vanhana käytettynä yksityiseltä, vaihdat ekaa kertaa öljyt omassa tallissa ja sitten kun käy noin..*.
..mutta koittaa voi
et ole ensimmäinen etkä viimenen jolle käy noin..

Enempi vituttaa vielä jos ostat samanlaisen vanhana käytettynä yksityiseltä, vaihdat ekaa kertaa öljyt omassa tallissa ja sitten kun käy noin..*.
Punton roppu ja kierteet pohjassa on tosi kovaa tekoa, ei ihan helpolla hajoaa..väännellä Punton öljyproppua,

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Heli-Coil on kova sana kun alumiinipohjasta menee kierteet. Helppo ja nopea ratkaisu mutta vaatii tietenkin nuo työkalut. Niitä asennetaan uusiinkin osiin kun halutaan kestävämpää ratkaisua.
http://www.emhart.com/products/helicoil/default.htm
Minulla ei ole mitään intressiä lafkaan, oonpahan vain joskus niitä käyttänyt.
http://www.emhart.com/products/helicoil/default.htm
Minulla ei ole mitään intressiä lafkaan, oonpahan vain joskus niitä käyttänyt.
Rolle kirjoitti:Tuskin kannattaa kuitenkaan alentua samalle tasolla, parasta on vain äänestää jaloilla ja lompakolla. Se tuntuu ja varmasti joskaan ei niin selvästi ja suurella äänellä. Jos kaikki toimisi niin eikä olisi heti seuraavalla viikolla kiroilun jälkeen taas siellä työntämässä rahaa kouraan niin normaali lafka heräisi..
Right.Cuore Sportivo kirjoitti:Joo. Alfa saatiin takaisin, Konepaja Ketolalla oli nopeeta toimintaa. Huoltopäällikkökin pyyteli anteeksi, ja lupasi keksiä mekaanikolle jotain kivaa tekemistä. Laughing
Eli kaikki hyvin; huomenna vien loputkin Alfat öljynvaihtoon Delta-Autoon. mega grin
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
huomasinpa, tao huoltamon ukko huomasi että mullakin on öljyproppu kiinnitettty epoksilla, tai jollain muulla mähmällä...
Ei suostunut vaihtamaan öljyjä ollenkaan.
Mitähän tommonen korjaaminen maksaa, jos sieltä on mennyt kierteet?
Eli sitä vain että viittiikö soitella myyjäliikkeeseen takuusta??
(jos kehtaa soitella ku just ovat saaneet maksaa zulakin 156:sta, eli mun vanhasta aika suolasia korjauksia...)
Ei suostunut vaihtamaan öljyjä ollenkaan.
Mitähän tommonen korjaaminen maksaa, jos sieltä on mennyt kierteet?
Eli sitä vain että viittiikö soitella myyjäliikkeeseen takuusta??
(jos kehtaa soitella ku just ovat saaneet maksaa zulakin 156:sta, eli mun vanhasta aika suolasia korjauksia...)
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Uusi öljypohja maksaa Deltassa pitkälti yli kolmesataa euroa, joten ihan pikkujuttu ei ole kyseessä, eli siltä pohjalta voipi sinne autokauppaan minun mielestäni ihan hyvin soitella. Kyllähän tuo selvä vika on. Toinen juttu on sitten, että sen saattaa hyvinkin saada korjattua Helicoililla jos ei ole pahasti murjottu. Maksanee huomattavasti vähemmän. Omassani tuo on hakattu jotenkin vekkulisti vinoon ja vedelty ympäriinsä epoksilla, ei ole uskallettu vielä ottaa proppua irti ja kokeilla korjausta.
Öljyt pystyy vaihtamaan yläkautta öljyimurilla, jos huoltamolla sellainen sattuu olemaan. Ei ihan yhtä hyvä konsti, mutta parempi kuin ei öljynvaihtoa ollenkaan.
Öljyt pystyy vaihtamaan yläkautta öljyimurilla, jos huoltamolla sellainen sattuu olemaan. Ei ihan yhtä hyvä konsti, mutta parempi kuin ei öljynvaihtoa ollenkaan.