Sivu 1/1

33 vai 75??

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 14:21
Kirjoittaja DragonForce
Kumpikohan näistä kannattaisi ostaa?

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 14:28
Kirjoittaja Oldgrain
osta molemmat

edit: Eli ehkä kannattaisi antaa _hiukan_ lisäinformaatiota. Eli millä koneilla, jne.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 14:34
Kirjoittaja DragonForce
Noh, kysyin lähinnä yleisesti että kumpi olisi parempi... 33:n kone jos vaikka olis 1.7 16v ja 75:sen kone olis vaikka 2.0

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 14:41
Kirjoittaja Grendel
Käveletkö käsilläsi?

Jos vastaus on "kyllä" niin ota se 33 :crazyeyes:

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 14:44
Kirjoittaja DragonForce
Hehheh! :P Noh, en kävele! Itsellä on jo 33 mutta siitä meni kone rikki.. Täytyy ostaa uusi kone. Mutta olen myös harkinnut ostavani toisen Alfan.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 14:46
Kirjoittaja mattijus
Grendel kirjoitti:Käveletkö käsilläsi?

Jos vastaus on "kyllä" niin ota se 33 :crazyeyes:
Tässähän se on kiteytetty. Takavetoinen on paljon hauskempi, eli hommaa 75 :-D

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 14:52
Kirjoittaja DragonForce
Heh, olisihan se takaveto aikas huippu! :) Mutta onko niissä muuta eroa kuin vain "vetopää"?

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 15:27
Kirjoittaja Oldgrain
No vähän sama kuin kysyisit: "Onko 156 ja 147-malleissa muuta eroa kuin mallin nimi." Tietenkin niissä on eroja, ovathan ne täysin eri autot.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 15:29
Kirjoittaja DragonForce
Niinpä niin...

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 15:52
Kirjoittaja Grendel
Mutta onko niissä muuta eroa kuin vain "vetopää"?
Päivän paras :mrgreen:

Molemmissa on mustat ja pyöreähköt renkaat. Vaihdekepin nuppi ja pakoputken pää ovat vaihtokelpoisia (varauksin) kunhan ovat Biltemasta ostettuja.....

Eli identtiset kaksoset kuten Saab 99 ja Volvo 240.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:09
Kirjoittaja mikkilj
Grendel kirjoitti:
Mutta onko niissä muuta eroa kuin vain "vetopää"?
Eli identtiset kaksoset kuten Saab 99 ja Volvo 240.
Noh, noh... Ei nyt lentokonetta saa verrata maatalouskoneeseen.

Toisaalta, onhan nuissa alfoissa sen verta yhteistä että tulevat molemmat saapasmaasta (eikös se ollut että toinen tehtiin pohjoisessa ja toinen etelässä?) ja keulalla sama merkki.

- J

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:11
Kirjoittaja DragonForce
Hih, mitä oikein yrität? Yritätkö tosissasi ärsyttää vaiko muuten vain olet olet tuollainen? Ei oikeasti tarvitse viisastella, koska et kuitenkaan ole sen parempi kuin muutkaan. :wink: ---> on tarkoitettu Grendelille.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:13
Kirjoittaja Midi
Kyllä se 75 on parempi :lol: Osta multa vaikka :silly:

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:18
Kirjoittaja DragonForce
Tulihan sieltä oikeanlaisiakin vastauksia! :P Juu pitänee kait ostaa se 75..
Paljonko pyydät?

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:20
Kirjoittaja mattijus
DragonForce kirjoitti:Hih, mitä oikein yrität? Yritätkö tosissasi ärsyttää vaiko muuten vain olet olet tuollainen? Ei oikeasti tarvitse viisastella, koska et kuitenkaan ole sen parempi kuin muutkaan. :wink:
Ei kai tässä kukaan sen viisaampi ole kuin muutkaan.
Itse olen sen verran myöhäsyttyinen Alfa-kuski, ettei hirveästi noista vanhemmista oikeista Alfoista ole tietoa. Jos jotain olen ymmärtänyt, niin 33 ja 75 ovat täysin erilaiset logoa lukuunottamatta, eli eivät oikein ole vertailukelpoiset mistään kohtaa.

Jos haluaa leikkiä takavedolla, niin silloin 75
Jos on kypsä aikuinen, joka tykkää ajaa keula edellä, niin 33 :lol:

Tämän valinnnan jälkeen on helppo hakea tarkempia speksejä Googlesta.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:20
Kirjoittaja HOTA
Jos olet mies niin osta 75.
Jos et älä osta.

8)

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:52
Kirjoittaja Rasvis
mattijus kirjoitti:Jos on kypsä aikuinen, joka tykkää ajaa keula edellä, niin 33
Jos olet kypsä aikuinen, osta toisenmerkkinen auto :mrgreen:

Omat omituiset mielipiteet 33 16v versus 75 2.0 (Twin Spark?):

- 33:n moottori on hauskempi, vastaa herkästi kaasuun ja kiertää iloisesti
- 33:n tavaratila on monikäyttöisempi (jos tälle laskee jotain arvoa)
- 75:n konehuone on paljon asentajaystävällisempi
- 75:n viimeistely ja ruosteenvastustuskyky on parempi, kertoo kylläkin enemmän 33:n huonoudesta kuin 75:n hyvyydestä
- 33 kevyempi
- 75:sta hauskempi ohjata kaasulla radalla ja varsinkin talvella
- 75:n lämmityslaite huono, 33:n ilmeisesti vielä huonompi?

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:55
Kirjoittaja DragonForce
Ok. Kiitos tiedoista. Tosiaan kun ei ole tuosta 75:sta ajokokemuksia, mutta 33:sta on.. Jos 75 on yhtä hyvä tai parempi ajettavuudeltaan niin sehän on sitten ostettava! :-D

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 17:00
Kirjoittaja Vittorio Jano
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - 75:n lämmityslaite huono
Omat kokemukseni eivät kyllä tuo tätä väitettä ollenkaan. Huurtenpoisto toimi rivakasti ja lämmintä piisasi. Omistamissani saksalaisissa olen hytissyt enemmän.

Laatuketju, by the way...

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 17:06
Kirjoittaja Grendel
Enpä minä ketään parempi ole. Ehkä olisi pitänyt lisätä hymiöitä ettei olisi pidetty viisasteluna. Sori vaan.

Ja sitten oma (vakava) mielipide. 75 on kiva auto ja TS koneella järkevä ylläpidoltaankin. 33 suurin etu on että sen saa nelivetoisena ja farkkuna. Omistanut en ole joten kokemukset jäävät satunnaiseen ajamiseen.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 17:12
Kirjoittaja DragonForce
No niin..sattuuhan noita.. Kiitos tiedoista. :P

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 17:13
Kirjoittaja Midi
DragonForce kirjoitti:Tulihan sieltä oikeanlaisiakin vastauksia! :P Juu pitänee kait ostaa se 75..
Paljonko pyydät?
Ei se kyllä oikeestaan oo nyt kaupan, katotaan nyt mitä katsastus setä sanoo huhtikuun lopussa. :?

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 17:17
Kirjoittaja mikkilj
Sotketaan nyt pakkaa sen verta, että kun 75:sta puhutaan niin sehän on kutakuinkin sama auto kuin Alfetta, Giuletta, GTV ja 90...

- J

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 17:40
Kirjoittaja Rasvis
Vittorio Jano kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - 75:n lämmityslaite huono
Omat kokemukseni eivät kyllä tuo tätä väitettä ollenkaan. Huurtenpoisto toimi rivakasti ja lämmintä piisasi. Omistamissani saksalaisissa olen hytissyt enemmän.
En osaa pitää kauhean korkealuokkaisena suunnitteluna sitä, että puhallusta ei saa yhtä aikaa lasille ja jaloille kuin kikkailemalla. Lämmintäkin tuli ainakin minun yksilössäni hitaasti ja heikohkosti, mutta omissakaan sakemanneissa ei kyllä ole tullut sen paremmin. Muissa omistamissani autoissa kyllä.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 18:00
Kirjoittaja Grendel
Ollakseni rakentava niin sekoitan pakkaa vielä hieman.

Eli noiden vaihtoehdoksi vielä 164. Sillä onkin jotain yhteistä seiskavitosen kanssa.
164 on mielestäni selvästi mukavin käyttöauto noista kolmesta. Hiljainen ja hyvä istuma-asento. TS koneella erittäin pieniruokainen. Kaikkia kolmea mallia saa puoli-ilmaiseksi. Hyvästä yksilöstä joutuu kyllä vähän maksamaan. TS koneet on aika huolettomia ja kestää ihmeellisen paljon kilsoja.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 18:20
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Vittorio Jano kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - 75:n lämmityslaite huono
Omat kokemukseni eivät kyllä tuo tätä väitettä ollenkaan.
Sama juttu. Ainakin minun 75:ni lämpenee nopeammin kuin 156, ja lämpöäkin riittää vähintään saman verran.

DragonForce: Mulla olisi myös 75 myytävänä. Täysin ruosteeton ja toimiva yksilö. Allekirjoituksessa on linkki Nettiauton ilmoitukseen.

Lähetä privaa, jos sattuu kiinnostamaan.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 18:25
Kirjoittaja Rasvis
Ehkä mulla oli sitten 75:n kenno osin tukossa, mutta yhdenkään oman alukoneisen Alfan motti ei kyllä ole lämmennyt nopeasti. GTV:n rautapata lämpenee selvästi paremmin.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 19:11
Kirjoittaja Seiska5mma
:twisted: :twisted: :twisted: V :twisted: :twisted: :twisted:

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 20:19
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Kunhan löydät hyvän yksilön niin se on aina parempi. :wink:
Tosin jos tuohon pihaan nyt saisi noista ex-Alfoistani jonkun niin ois kyllä 75:nen. Minulla toimi kyllä ihmeen hyvin, samoin kyllä isällänikin omansa. Mikä sen auton käyttö sitten olisi?

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 22:36
Kirjoittaja OL
75 8)

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 22:36
Kirjoittaja Wille
Mulla on myös kokemusta molemmista, tosin 33 oli 8-venttiilinen ja 75 taas 3-litranen, joten varmaan osaksi sen takia vaaka kallistuu 75:n puolelle.. :wink: Mutta 75 on myös vähän hiljaisempi ja jämäkämpi ajaa varsinkin kovemmissa nopeuksissa ja muutenkin "laadukkaamman" oloinen -riippuu tietysti paljon auton kunnosta. Se on myös luonnollisesti tilavampi ja mikä tärkeintä, siinä on munaa ihan eri tavalla!! :mrgreen:

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 11:06
Kirjoittaja Marcus
Englantilaisen CAR-lehden arvio 75:sta good,bad & ugly-osiossa oli seuraava:
FOR: Different
AGAINST: So is living in a cave
SUM UP: Fun for the keen

Aika osuva :)

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 14:39
Kirjoittaja Italian Stallion
Omat kokemukseni ovat 75 Tessusta ja sen puolelle itse kallistuisin. 33 on varmaankin hyvä ajettava, mutta boxeria lukuunottamatta se on vaan "normi" etuvetoinen hyvillä ominaisuuksilla (ja moottorilla) ja epätasaisella laadulla (etelän tuote) varustettu auto. 75 on on suunniteltu intohimolla ja suurin osa teknisistä ratkaisuista tuottavat miljoonia pieniä :lol: 50/50 painojakauma, vaihteisto taka-akselissa, takalevyt vaihteiston kyljessä ja tiheään välitetty vaihteisto, jolla huiput saavutetaan vitosella kierrokset rajoittimessa. Silti auto on taloudellinen ja tekniikaltaan (muutamia kohteita lukuunottamatta) kestävä. Hyvillä gummeilla varustettuna tuolla saa ajaa ihan järjetöntä vauhtia tiukkoihinkin mutkiin. Totta puhuen hermoni eivät ehkä enää kestäisi 75:ta päivittäisessä ajossa, paitsi jos sen tekisi kunnolla valmiiksi ihan juurta jaksaen. 75:set alkavat olla niillä kilometreillä, että kaikki alustan puslat, kardaanin kumimurrokset, vaihteiston kannatinkumit yms. pitää vaihtaa, jos niitä ei ole jo ehditty vaihtaakin. Molempien mallien akilleenkantapää taitaa olla kakkosen synkka, joka meni heikkoon happeen itselläkin, vaikka ajoin sillä ihan "sukkasillaan" . Hienoja autoja ovat molemmat, mutta itse en miettisi hetkeäkään.

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 17:46
Kirjoittaja jiiässä
75:en, mahdollisimman isolla koneella.. :wink:

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 18:23
Kirjoittaja Nouko88
75:nen TwinSparkkina. Nopee ja suht taloudellinen.

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 20:06
Kirjoittaja Toronado
Rasvis kirjoitti että- 75:sta hauskempi ohjata kaasulla radalla ja varsinkin talvella .
Kyllä yxkutvosta ei ainakaan kesäkuivalla radalla paljon tarvi kaasulla ohjailla :(
Nimim. Hiljaa ja matalalla.

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 20:12
Kirjoittaja Rasvis
No ei Ykspisteäkästä, mutta Sparkki sentään pyrkii irrottamaan perää tiukemmissa kaarteissa. Ykskuukan kanssa pitää odottaa talvea :wink:

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 20:31
Kirjoittaja nakkis
Täällä kannatetaan myös 75sta :P