Sivu 1/1

Netin jännittävin autoprojekti (Opelfoorumilta)

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 19:03
Kirjoittaja mattijus
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ra&start=0

Huomattavaa on, että autoa ei ole vielä edes ostettu. Sääliksi käy kyllä
topikin aloittajaa.

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 20:04
Kirjoittaja italia
Kieltämättä hieman poskilihaksien nykimistä aiheutti :wink: tuo "huolto/tarkistus"lista,mutta ottaen huomioon ko.kaverin nuoren iän niin onhan se jostain tee-se-itse elämyksiä haettava.

No voin olla ehkä tiukkapipo,mutta ei kai me alfistit sorruta muita solvaamaan...olkoon ne vaikka ooppelikuskeja tai tms.
:mrgreen:

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 20:22
Kirjoittaja KauGoH
voi heraa isä mitä porukkaa... mut antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, vaikutti kirjoitus siltä että oli luettu opel huollon vuosihuolto paperista nuo jutut, noh, en osaa sanoo mitään vakavaa :-D :-D

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 20:34
Kirjoittaja jiiässä

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 20:56
Kirjoittaja Niko Tuomola
Tässä yhteydessä onkin hyvä paikka tunnustaa "luuranko kaapissa " :shock: Kävin Aikanaan Saksassa liimailemassa kesätöinä kuvat Opelin Vectran ja Omegan huolto-oppaiden kuvat oikeille paikoille teksteihin nähden ennen mikrofilmausta . Käyttäjän oppaat tais myös olla siinä samassa läjässä . :oops:

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 21:54
Kirjoittaja KauGoH
Siis jos mä nyt yritän selventää tota tällä:

Jos sulla on vaikka männänrenkaat poistettu, niin tällöin sun männän paino laskee. Ja kun ne on tehtaalla laskeneet että minkä lujuset ja "kokoset" kampiakselin tiivisteet pitää laittaa että se kampiakseli pyörii halutulla tavalla. Sitten jos niitten kampiakselissa olevien mäntien paino laskee, saa tällöin koko systeemi (kampiakseli+männät+kiertokanget) vähemmän painoa ja pystyy helpommin liikkumaan ei-halutulla tavalla myös ylös-alas suunnassa, koska tällöin stefa ja sunmuut tiivisteet saavat aivan eri painoisen rasituksen. Ja nyt mitä vielä voisin sanoo on se että, Ne tiivisteet kun eivät muotoudu ihan heti sen uuden liikkeen mukaan mitä kampiakseli tekee. Tällöin syntyy välyksiä ja Välykset antavat kampiakselille lisää tilaa "heilua" epäluonnollisesti. Vaikka tietty kampiakseli on myös joistain kohti "kiinni" metallissa ja metalli ei anna periksi helposti.

no nyt rupee niiku menemään pikkuse överiks!!! äsken vielä nauratti mut nyt kyllä jo itkettää :crazyeyes:

E:ja tää oli siis lainaus tuolta opel clubin ketjusta!!!

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 23:04
Kirjoittaja Wille
Joo en tiiä uskooko kaveri ite noihin juttuihinsa, ilmeisesti. En kyllä ite viittis väitellä noin kovasti asioista josta en tajua hevon vittua.. Noh eipä kuulu mulle, taidan tästä mennä bremboja tilaamaan

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 23:13
Kirjoittaja KauGoH
eipä voi kun kadehtia opel forumia että ovat tuollaisen LÖYDÖN sivuilleen saaneet :-D

jonkunlaista provoahan tuossa on havaittavissa :roll:

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 23:37
Kirjoittaja niki
Päivän piristys :lol: Eipä sentään, sääliksi käy jo pikkuhiljaa...

Toisaalta onhan se hyvä, että intoa riittää :roll:

Lähetetty: 26 Maalis 2006, 14:56
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Ekat 13 sivua luin eilen.

Mitäs helvettiä mattijus on tehnyt OCF:n sivuilla, ja käyttänyt vielä hakua Vectra -sanalla? :mrgreen:

Lähetetty: 26 Maalis 2006, 21:57
Kirjoittaja Toronado
Kyllä muuten oliskin tosipaska homma jos laittais vahingössa männänrenkaat väärinpäin ja yläkuolokohta nousis ylemmäks!! :crazyeyes: :lol:

Lähetetty: 26 Maalis 2006, 23:13
Kirjoittaja Carlos
Muutamama tyypi käyny lukemassa, 75118 :lol:

Lähetetty: 26 Maalis 2006, 23:18
Kirjoittaja Nouko88
Ihme kesselöntiä, vaikka oliskin huumorilla väännetty.
En kyllä ymmärrä jos se jamppa on tyyliin 17v ja ei tunnu tietävän paskaakaan mistään. Varmaan toi on jokaisella merkkifoorumilla "Huumori" osastolla... :lol: :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 02:45
Kirjoittaja m.sa
:lol: :lol:

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 09:16
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kyllä avausviestiä huvittavampia olivat muutamat vastaukset.

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 11:16
Kirjoittaja dr85
ihan hyvä tarkastus lista mutta, missä ruoste tarkastukset....? :) :) :-D
kyllä luulis et niissä "vähän" ruostetta varmaan on... :lol: :lol:

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 20:30
Kirjoittaja Rasvis
Loistoketju! Oli viikonloppuna pakko reissun päältäkin selata Kommarilla kaikki 21 sivua.

Mitäs siitä jos ei kaikkea osaa tai tiedä, enemmän pisti huvittamaan tuo tarve vääntää asiat väkisin jollain villillä teorialla "voitolle" vaikka olisikin jo huomannut erehtyneensä. Päätä seinään -asenne ei varmaan yhtään haittaa ooppeliharrastusta, Alfoista puhumattakaan :twisted:

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 21:02
Kirjoittaja jarski
eipäs pilkata jamppaa...siis nimimerkkiä kyllä jannun vois jo johki viedä... mut asianydinhän on siinä et mitä helvettiä on pitäny ooppelifoorumilla käydä? :mrgreen: :drinking:

Lähetetty: 26 Touko 2009, 19:28
Kirjoittaja _L_T_V_
aivan loistava :mrgreen: nyt on sitten maha ja pää kipee....ja kaikki mahdollinen vesi tullut silmistä

Lähetetty: 26 Touko 2009, 20:25
Kirjoittaja Jalamari
Hahah. kylläpä löytynyt legendaarinen topicci. :lol:

vapaavirtausuotimesta...

hetkonen imusarjatko siinä kuluu, jos meinaat palotiloja ni sitte hommataan Tako-männät! No joo kaikessahan tulee ristiriitoja, tai pikemminkin jokainen uudistus tuo lisää hyötyä ja toisesta näkökulmasta se on haittaa

Venttiilikoneiston pakokaasuista.

Jos sulla on vaikka männänrenkaat väärin laitettu että yläkuolokohta muuttuu ylemmäks niin sillon mäntä morjenstaa noita pako- ja imu venttiileitä, ja jos ajotuskin on perseelleen niin sillon vielä enemmän siten venttiilien "reiät" kuluu suuremmaks ja sinne nousee kaasut. Ei noin oo tapahtunu kyl käytännös kenellekkään, mutta teoriassa mahdollista.

Aivan uskomaton Jamppa. Päivän pelastus.:lol:

Lähetetty: 26 Touko 2009, 20:56
Kirjoittaja willez
huhhuh :lol:

Lähetetty: 26 Touko 2009, 21:45
Kirjoittaja jeQQ
Mhaha. :D Ei jestas.

Lähetetty: 26 Touko 2009, 21:59
Kirjoittaja V-tyyli
Yllätävän harva alkuvaiheessa ymmärtää, että kirjoittaja ei ole tosissaan?

"Kannattaa oikeasti tutustua siihen moottorin toimintaan käytännössä,eikä pyöritellä mitään ufoteorioita kampiakselin tanssimisesta polkkaa poistettujen männänrenkaitten kanssa. "

Tässä vaiheessa jo naurattaa :)

Lähetetty: 26 Touko 2009, 22:38
Kirjoittaja jeQQ
Hyvin kyllä kirjoittanut tuo jätkä, hauskoja juttuja keksinyt. :D

Lähetetty: 26 Touko 2009, 22:47
Kirjoittaja kterkkila
Vai oliko niin että alkuvaiheessa jätkä oli tosissaan, ja nuo ensimmäiset teoriat tulivat ihan sydämestä, mutta sitten homman karatessa käsistä, ei auttanut muuta kuin heittää homma lekkeriksi?

Lähetetty: 26 Touko 2009, 23:24
Kirjoittaja _L_T_V_
^^veikkaan tätä jälkimmäistä

Lähetetty: 27 Touko 2009, 08:33
Kirjoittaja Murzik
_L_T_V_ kirjoitti:^^veikkaan tätä jälkimmäistä
Ja minä veikkaan sitä, että kyseessä on eläkkeellä oleva novelisti jolla ei ole muuta tekemistä kuin vedättää putkiaivoisia opelisteja.

Kopioin teksistä tähän älyttömimmän täkyn: "käsin koottuja kytkinlevyn osia".

Nyt kun asiaa hetken miettii, niin tuollaisethan olisivat aika jees harraste-alfaan. Aika monta ylikallista osaa olen tuolla argumentoinnilla jo ostanut. :)

Lähetetty: 27 Touko 2009, 09:04
Kirjoittaja mattijus
Murzik kirjoitti:
Ja minä veikkaan sitä, että kyseessä on eläkkeellä oleva novelisti jolla ei ole muuta tekemistä kuin vedättää putkiaivoisia opelisteja.

Kopioin teksistä tähän älyttömimmän täkyn: "käsin koottuja kytkinlevyn osia".

Nyt kun asiaa hetken miettii, niin tuollaisethan olisivat aika jees harraste-alfaan. Aika monta ylikallista osaa olen tuolla argumentoinnilla jo ostanut. :)
Voihan tuolla tarkoittaa esim. kytkinlevyä, johon on niitattu sintteripalat jonkun käsityöläisen toimesta? Kehutaanhan monella forumilla (bensa) autojen nakuttavan tyhjäkäynnilläkin.

Lähetetty: 27 Touko 2009, 09:04
Kirjoittaja buctu
Hieno haudankaivuu _L_T_V:ltä :lol: .

En usko, että kukaan todella otti todesta tuon rtcf:n kirjoituksia.
Aikaisemmatkin jutut olivat tasoa:
Ladall 200km\h 70-alueella, poliisi helikopteri perässä
Kerta hautuusmaalle on jo astuttu niin kaivetaan myös viereinen hauta auki...
OCF:n parhaat projektit, part II:

Vihreä menninkäinen (1.3) http://www.cardomain.com/ride/2294332/1
Eli tommosen kaaran ostin. vaparin n.180hv ja turbolla 1.3bar ahdoilla n.300hv.... Sutii oy tekemä kone ja se on tehty kestämään kiertää 10000rpm ja 6000rpm vasta lähtee vaparina meinaan=)
Juu oli netti autos myynnis :) Ihan vakion näkönen kone en si tiiä mitä on tehty :o ja se kenelt ostin sano et kaasu vaijeris on vähän tyhjää et se ottaa vaan puolen kaasu ja si ku kierrokset nousee 2-vaihteella 6000rpm ni khyl rupee sudittaan aika komiast :D
Eli tyhjäkäynti on n.1500rpm ja toi rupee kunnolla kiihtymään 6000rpm ja kierrokset menee digimittarissa yli 7000rpm niin menee kierros mittari pimeeks eli kiertää yli sen 7000rpm ja sen kyllä kuulee
koko topic -> Kadett farmari 1.8t ic gsi(menninkäinen)

Lähetetty: 27 Touko 2009, 13:44
Kirjoittaja jeQQ
EIH! Hauskoja juttuja, huhhuh.

Lähetetty: 27 Touko 2009, 14:33
Kirjoittaja Satakuusnelonen
ei juma, viimeks nauranu yhtä paljo ku mulle selvis et ripuli on perseestä ja ratsastus on ruualla leikkimistä... :-D

Lähetetty: 28 Touko 2009, 00:44
Kirjoittaja kterkkila
Taas yksi syy jättää ooppelit ostamatta, ettei vahingossakaan ajaudu noihin keskusteluihin. :shock:

Lähetetty: 28 Touko 2009, 09:08
Kirjoittaja buctu
En tiedä paraneeko se "taso" ainakaan tuolla BTCF:n puolella:
Eli olisi ens kuussa tarkoitus ostaa streettuningcar:sta lasikuituiset helmalevikkeet niin pitäisi ottaa vakio helmat pois, niin mistä kohasta kannattaa rälläkällä leikata vakio helmat pois. ja pitääkö uutta peltiä hitsailla kun ottaa vakio helmat pois?
Niin ku vakio helmat on rautaset ja pitäs saada laitettua lasikuituiset tilalle
:lol:

Lähetetty: 28 Touko 2009, 10:00
Kirjoittaja jknracing
Löytyisköhän näiden jatkoksi tuolta dynamiitilta se topicci, kun joku oli tehnyt ihan itse civicciin säädettävät ylätukivarret...

Edit. Tähän tyyliin.

Lähetetty: 28 Touko 2009, 10:40
Kirjoittaja buctu
valitettavasti kuvat ovat jo bittiavaruudessa, mutta tuossahan tuo topic olisi:
Camberit etupään säätö -honda-

Lähetetty: 29 Touko 2009, 15:15
Kirjoittaja Seiska5mma
Hitto, muistin juuri, etten vieläkään ole saanut foorumiin näytille 5 mm lakatusta vanerista ja erillisestä tukirungosta tekemääni Wakeboardia, jossa on sandaalit nippusiteillä kiinni. En herännyt koko projektin aikana kertaakaan.

Re: Netin jännittävin autoprojekti (Opelfoorumilta)

Lähetetty: 30 Touko 2009, 11:07
Kirjoittaja JiiTeeÄssä
mattijus kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ra&start=0

Huomattavaa on, että autoa ei ole vielä edes ostettu. Sääliksi käy kyllä
topikin aloittajaa.
Toi on loistava esimerkki siitä miten käy kun sekoitetaan teorian opiskelu keskinkertaiseen sisäistämiseen ja täydelliseen käytännön kokemuksen puutteeseen. Sitten vielä ripaus 17-v intoa tulevasta automiehen elämästä ja toimiva nettiyhteys yhdistettynä kovaan selitysintoon vajaalla ilmaisukyvyllä. Katastroof. Hienosti puuttuu tuntuma moottorin osien lujuuksien suhteisiin ja välyksiin oikeassa elämässä. Alkaa männät pomppimaan kun on kampiakseli kumia ja välykset mahottomia.

Itsehän aloitin autoiluni -65 PV volvolla ja sen B18 60hv koneen tuunaamisella. Stockki koneeseen heitettiin joku epämääräinen nokka jonkun sprinttikuskin tallin hyllystä ja ihmetys suuri kun ei käynyt huonostikaan vaikka oli niin upean kireä nokka. Onhan noissa B20 sprintti volvoissa sentään joku n.200hv. Sitä sitten paikkailtiin poraamalla kaasarin (yksikurkkuinen pystyimu) suuttimia isommaksi. Ja kun pakoputkikin oli niin suora niin olisihan sen pitänyt toimia. Tai no olihan siinä se valurauta vakio pakosarja välissä mutta mitäs pienistä.

Lopulta kone saatiin käymään tuplakurkku sivuimu weberillä ja isolla imusarjalla. Tosin tyhjäkäyntiä ei ollut haitaksi asti ja alavääntöä myöskään. Mutta tuntuhan se sporttiselta suoralla putkella ja kun se kulki vain kierroksilla. Olisiko ollu samat 60 heppaa kuin ennen tuunaamista ja tuplasti isompi kulutus :lol:

Paikalle nostettiin vakio kone kun auto jäi isäpapalle, siellä se voimanpesä olisi varastossa tallessa. Enää ei tarvisi laittaa kuin lohko 2l tai vähän yli, männät, kiertokanget, kampiakseli, kansi ja venttiilit virtaaviksi ja peltipakosarja ja sytkäpuoli kuntoon ja sitten säätää koko paketti, pikkuhomma. Että sen verran 18vuotiaana puuttui näkemystä mistä se Woima tulee...

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 02:31
Kirjoittaja piesuli
Ei se mitään jos me tääl vähän painitaan kirjotuksissa lamdan toiminnasta mutta kun tuol toi kaveri pistää viel moottorin toiminnankin uuteen ulottuvuuteen. "Männän renkaat määrää yläkuolonkohdan"

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 08:56
Kirjoittaja buctu
Kyseinen kaveri ei osoittanut missään vaiheessa mitään factoja olemassaolostaan ja ilmestyi foorumille käytännössä kertomaan vain tuon kyseisen tarinan. Suosittelen tutustumaan termiin Trollaus.

Suuremman hämmennyksen saavat aikaiseksi henkilöt jotka kuvien kera dokumentoivat koko "projektinsa". Mallia Espanjalaisittain 900whp and 10000 rpms

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 11:06
Kirjoittaja JaniW
Minäkin vähän veikkaan että parhaat naurut tuossa on saanut se joka ketjun aloitti. Ei kellään yksinkertaisesti voi oikeasti olla kykyä noin monumentaaliseen ymmärryksen puutteeseen.

Katsotaanhan nyt kun pääsen itse oman 75:ni kimppuun. Tulevat kysymykseni ja kommenttini eivät sitten ole trollausta. :n00b:

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 11:17
Kirjoittaja buctu
Tänne voisi lyödä loputtomasti esimerkkejä eri autokuntien "edustajista", mutta valikoidaan näitä parhaimpia.
Powrd1.8T Powrd1.8T is offline Junior Member

Hey guys, please help with my mods gone wrong.....
I've got a 98 1.8T. I've had a k04 and chip for a while and wanted to get more performance. I was recommended to port and polish the intake and exhaust. We found out they used abrasive material to do it like gritty sand. So I got with my friend that tunes Hondas and we decided to try it ourselves. We got a bag of sandblasting sand and hooked up into the intake and started the car. We had to hold the gas so it would run. He wanted to let the engine suck in the sand through the intake so it would port it out and then push it out the ehxaust so it would port the exhaust manifold.
I was worried that it might cause problems but he figured it'd be OK as long as we didn't make boost and it get sucked in the turbo. After running the car and letting it suck in sand we got about half way through a 25 lb bag. The check engine light was on and the engine was bucking and kicking and sounding really weird. We stopped and hooked the car back up normal and took off the sand supply. We tried to start it again and it was really hard. Once started it couldn't idle and kept making weird noises. We took it out and drove it and it started to make scraping and knocking noises.
Help! Can anyone tell me what to do! My buddy only does Hondas so he doesn't know much about Audis.