Vanhapoika 156V6
Valvoja: Moderators
Vanhapoika 156V6
Tänä aamuna Kehä II otin tahtommattani (oli meneillä Audi ?? vs "uusi" Saab 9-3 Aero skaba - ja minun perään syöksytään talla pohjassa) kisaa otsikon mukaisella vanhalla pojalla. Eivät muuten päässeet edes rinnalle!
PS
No mistä tiedän Saabin mallin, no kun tiemme erkanivat ja eteeni tuli ruuhkaa.
EDIT: Audi jatkoi samaa reittiä kanssani Länsiväylälle, mutta jättäytyi
syystä tai toisesta kovin kauas taakseni. En kyllä ehtinyt kisassa kauheasti seurata muita (kunhan eivät ohi mene), uuttua pykälää silmään ja pedaali lattiaan.
Huomasin jälleen kerran sen, kun nostat jalkaa kaasulta tulee aivan kuin pieni lisäruiske?
PS
No mistä tiedän Saabin mallin, no kun tiemme erkanivat ja eteeni tuli ruuhkaa.
EDIT: Audi jatkoi samaa reittiä kanssani Länsiväylälle, mutta jättäytyi
syystä tai toisesta kovin kauas taakseni. En kyllä ehtinyt kisassa kauheasti seurata muita (kunhan eivät ohi mene), uuttua pykälää silmään ja pedaali lattiaan.
Huomasin jälleen kerran sen, kun nostat jalkaa kaasulta tulee aivan kuin pieni lisäruiske?
Viimeksi muokannut ZicZac, 07 Huhti 2006, 17:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Jaahas.
Let´s be careful out there. Kehä II ei ehkä nyt ole niitä turvallisimpia paikkoja kokeilla auton suorituskykyä.
Eräs paikka lailliseen nollasta sataan kiihdytykseen löytyy Turunväylän alkupäästä Helsingin Munkkivuoresta, tuossahan saa rätväkät vauhdit, mutta kannattaa muistaa myös väylän ylikulkeva silta, josta myös nopeuksia toisinaan mitataan. Eli siis vaan sataan asti.
Let´s be careful out there. Kehä II ei ehkä nyt ole niitä turvallisimpia paikkoja kokeilla auton suorituskykyä.
Eräs paikka lailliseen nollasta sataan kiihdytykseen löytyy Turunväylän alkupäästä Helsingin Munkkivuoresta, tuossahan saa rätväkät vauhdit, mutta kannattaa muistaa myös väylän ylikulkeva silta, josta myös nopeuksia toisinaan mitataan. Eli siis vaan sataan asti.
Hyväksyn kommentin -näinhän se menee, mutta tostuus voi olla toinen?MrKirby kirjoitti:Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm... Eikä tosiaan parane kokeillakaan yleisen liikenteen seassa. :o
Puhun nyt Alfan V6 moottorin käsittämättomästä skaalsta':)'
Viimeksi muokannut ZicZac, 07 Huhti 2006, 15:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juu, tosin tossakin kannattaa olla varovainen ellei keli ole kymppi. Nimimerkillä se ensimmäinen kaarre oikeallehan vedetään sitten nelipyöräluisussa... Viime kesänä kävi tuollain kun olikin pinta vielä vähän kostea.TommiS kirjoitti: Eräs paikka lailliseen nollasta sataan kiihdytykseen löytyy Turunväylän alkupäästä Helsingin Munkkivuoresta, tuossahan saa rätväkät vauhdit, mutta kannattaa muistaa myös väylän ylikulkeva silta, josta myös nopeuksia toisinaan mitataan. Eli siis vaan sataan asti.
.sc
Tässä uuden suorituskyky...Have kirjoitti:Ensimmäisessä 9-3 Sport Sedan Aerossa on 'vain' 210hpMrKirby kirjoitti:Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm...
Teho 184 kW
Max vääntö -
Huippunopeus 245 km/h
Kiihtyvyys 6.7 sek/0-100
Kulutus -
BTW, eikös näitä elvistely topicceja ollut jo valmiiksikin?
Viimeksi muokannut Maho, 06 Huhti 2006, 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei enää Alfaa... eipä
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Aika tussu peli mun mielestä. Eller hur?
Edit: No, okei, ei toi uus nyt niin tussu ole...
Edit: No, okei, ei toi uus nyt niin tussu ole...
Viimeksi muokannut Kaalipata, 06 Huhti 2006, 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
TM:ssä oli just ajossa uusi 9-5 farkku Aero automaattilootalla.
Autom. vaihteisto verottaa ainakin tämän mallin osalta kiihtyvyyttä melkoisesti, ilmoitettu 0-100 on 8,5 s. eli aika vaisu esitys 260 hv kaaralta.
Jutussa kuitenkin totesivat kärryn kiihtyvän perstuntumalta paljon nopeammin.
Sama juttu on muuten muissakin hurriautoissa. Volvon S60R:n manuaalille luvataan nollasta sataseen alle 6 s. ja automaatille 7,7.
Noin omakohtaisena kokemuksena voisi todeta tosta Aeron kiihtyvyydestä, että ei se paikaltaan lähtiessä ole mikään raketti automaattilootalla. Vuoronperään kun pääsi kepittämään Nissan Maxima 3,0 autom. ja -04 9-5 Aeroa niin näistä melkeimpä tuo Nissan lähtee paikaltaan äkäisemmin. Sitten kun tullaan isompiin nopeuksiin tai vaikka katsotaan ohituskiihtyvyyttä, alkaa Saabi näyttää kyntensä ja Nissan jää kuin mummo suolle.
Autom. vaihteisto verottaa ainakin tämän mallin osalta kiihtyvyyttä melkoisesti, ilmoitettu 0-100 on 8,5 s. eli aika vaisu esitys 260 hv kaaralta.
Jutussa kuitenkin totesivat kärryn kiihtyvän perstuntumalta paljon nopeammin.
Sama juttu on muuten muissakin hurriautoissa. Volvon S60R:n manuaalille luvataan nollasta sataseen alle 6 s. ja automaatille 7,7.
Noin omakohtaisena kokemuksena voisi todeta tosta Aeron kiihtyvyydestä, että ei se paikaltaan lähtiessä ole mikään raketti automaattilootalla. Vuoronperään kun pääsi kepittämään Nissan Maxima 3,0 autom. ja -04 9-5 Aeroa niin näistä melkeimpä tuo Nissan lähtee paikaltaan äkäisemmin. Sitten kun tullaan isompiin nopeuksiin tai vaikka katsotaan ohituskiihtyvyyttä, alkaa Saabi näyttää kyntensä ja Nissan jää kuin mummo suolle.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Itse olen kyseisellä kaapilla (9-3 2.8 V6 Aero manuaalina) ajanut ja kyllä se tuntui poliisien mukaan kulkevan/lähtevän sen verran, että meinasivat kortin ottaa poies.ZicZac kirjoitti:Miksi nää Saabit ei sitte kulje?
Tosin ko. auton suorituskyky on laakean vääntöalueen ansiosta melko huomaamatonta ja salakavalaa. Eipä se juuri miltään tunnu, kun ei ole varsinaista tehoaluetta, eikä se pidä mainittavaa meteliäkään, mutta voisin silti nuo ilmoitetut suoritusarvot hyväksyä. Muuten koko vehje ei herättänyt mitään tunteita suuntaan eikä toiseen. Ajettavuuskaan ei lyhyehköllä lenkillä millään tavoin häikäissyt, kuten Alfassa heti ensi metreistä lähtien.
Jep jep. Tuossa nimenomaisessa paikassa on helppo huomata eri autojen erillainen käyttäytyminen. 33:sta ei ohituskaistalla talla pohjassa uskaltanut vetästä. Sen verran alkoi kaide lähenemään.. 147:lla ei sitten ollutkaan mitään ongelmia. Ai ai. Oli se 33:nen kyllä hauska peli, sellaisen hyväkuntoisen kun vielä jostain sais.senor_cit kirjoitti:Juu, tosin tossakin kannattaa olla varovainen ellei keli ole kymppi. Nimimerkillä se ensimmäinen kaarre oikeallehan vedetään sitten nelipyöräluisussa... Viime kesänä kävi tuollain kun olikin pinta vielä vähän kostea.TommiS kirjoitti: Eräs paikka lailliseen nollasta sataan kiihdytykseen löytyy Turunväylän alkupäästä Helsingin Munkkivuoresta, tuossahan saa rätväkät vauhdit, mutta kannattaa muistaa myös väylän ylikulkeva silta, josta myös nopeuksia toisinaan mitataan. Eli siis vaan sataan asti.
.sc
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Huvitin itseäni myös jäämällä pahasti jalkoihin kun valoissa nitkutti vierellä provosoiden 9-5:nen, siitä kun lähettiin niin hetken mentiin tasoissa ja sitten sainkin jo lukea aero tekstiä nopeasti loittonevan saabin perästä. No mulla ei olekaan kuin 2l ja 169hvMrKirby kirjoitti:Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm... Eikä tosiaan parane kokeillakaan yleisen liikenteen seassa. :o
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Myöskään 100 heppaisella Fiatilla ei kannata kisailla Volvo 850 T5:sen kanssa .
Pikkasen ajattelin härnätä, vaikka alusta asti oli selvää kumpi "voittaa", valoissa seistessä en tosin tiennyt sen olevan T5, mutta kakkoselle vaihdon jälkeen se luki jo kontissa .
Noh, eihän sitä tehoeroa ollut kuin, mitä... 150 heppaa....
Pikkasen ajattelin härnätä, vaikka alusta asti oli selvää kumpi "voittaa", valoissa seistessä en tosin tiennyt sen olevan T5, mutta kakkoselle vaihdon jälkeen se luki jo kontissa .
Noh, eihän sitä tehoeroa ollut kuin, mitä... 150 heppaa....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Taisivat tulla täältä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=86466Epezi kirjoitti:Mistä sä oot ne 22 lisä hevosta saanu?Andros kirjoitti:No mulla ei olekaan kuin 2l ja 169hv
Ja sitäpaitti niitä lisähevosia on katilliseen alkuperäiseen verrattuna 26.
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Kyllä myös "isukin" farmari volvolla liikentessä ollut "karjalalippis-kaveri" innostu yrittämään kun oltiin menossa kavereiden kanssa kattoon ralleja viime kesänä, (kun sattuu mökki olemaan lähes pätkän varrella)
ja perkeleenmoinen kiire oli, kun ekaks suunniteltu reitti olikin suljettu..(tie mitä mentiin sitten, on asfaltoitu ja mutkainen, todella hiljainen ja syrjäinen!)
Suoralla kyllä aina karkas näyttävästi, mutta mutkissa tuli "perä edellä vastaan" (muistan että T-jotain, muttakun en noista volvon "nykymalleista" mitään tiedä, niin en sano mitään)
Veti kyllä onneks sit lopulta levikkeelle.
Ja kerettiin lopulta pätkälle
ja perkeleenmoinen kiire oli, kun ekaks suunniteltu reitti olikin suljettu..(tie mitä mentiin sitten, on asfaltoitu ja mutkainen, todella hiljainen ja syrjäinen!)
Suoralla kyllä aina karkas näyttävästi, mutta mutkissa tuli "perä edellä vastaan" (muistan että T-jotain, muttakun en noista volvon "nykymalleista" mitään tiedä, niin en sano mitään)
Veti kyllä onneks sit lopulta levikkeelle.
Ja kerettiin lopulta pätkälle
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
Mutta se Länsiväylän alta alkava alkukiihdytys ylämäkeen on hieno paikka. Köyhän miehen korkkiruuvimutka. Aika samantyyppinen oikeastaan kuin tuo Turun motarin alku... Paitsi että siinä ei saa laillisesti ajaa kuin kahdeksaakymppiä.TommiS kirjoitti:Jaahas.
Let´s be careful out there. Kehä II ei ehkä nyt ole niitä turvallisimpia paikkoja kokeilla auton suorituskykyä.
Mutta minkäs sille voi jos liukkaalla pukkaa pientä nelipyöräluistoa... Jaa-a. Taidan olla aika lapsi vielä.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
No ei se mullakaan ole vielä ohi mennyt, eikä varmaan menekään.mchammeri kirjoitti: Taidan olla aika lapsi vielä.
Kultaisella 80-luvulla huumasin itseäni Turuntien alkupäässä 1,3 Pololla, joka todella tiheästi välitettynä ja kevyenä autona hyökkäili mukavasti aina kahdeksaankymppiin saakka, jättäen taakseen useimmat sen ajan perheautot. Kahdeksankympin jälkeen ei sitten mitään mainittavaa tapahtunutkaan.
Joskus vielä aiemmin samassa paikassa rypistelin Datsun 100A:lla, jolla satanen taisi olla taulussa vasta puolessa välissä Kehä I:n liittymää...
Tuoltahan ne Epezi tulivat. Kiitokset pee:lle tarkennuksestapee kirjoitti:Taisivat tulla täältä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=86466Epezi kirjoitti:Mistä sä oot ne 22 lisä hevosta saanu?Andros kirjoitti:No mulla ei olekaan kuin 2l ja 169hv
Ja sitäpaitti niitä lisähevosia on katilliseen alkuperäiseen verrattuna 26.
Voi olla en tarkistanut ja kun en seuraa tätä palstaa juurikaan, ohi se on mennyt.Maho kirjoitti: BTW, eikös näitä elvistely topicceja ollut jo valmiiksikin?
Elivistely on mukavaa ainakin näin muusikon silmin.
Kun nämä tapahtumat ovat kuitenkin totta, voisko olla sitten niin että seMrKirby kirjoitti:Oikeasti kyllä alfan 2,5L kutosella ei pysy aero-saabin kyydissä... 250 hv, 350Nm..
saabkaveri kiihdytti 5/"6" vaihteella, samoiten audimies ja minä 3/4 vaihteella.
EDIT: ja muista että 156 on käppänä verrattuna 166 malliin.