Kivaa!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Koko Mandalorianille iso :peukku: täältä. Parasta Tähtien Sotaa sitten Jedin paluun (tai no R1:n loppukohtauksen ainakin)! Ja juu, minäkin itkin kun vihreä valomieka alkoi viuhua...

Kannattaa tsekata myös ne Making of -pätkät, mikäli Disney+ on vielä voimassa. Itse katselin niitä tänään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Vielä ei ole viimeisiä jaksoja katsottu Mandoa, mutta R1:n lopusta samat fiilikset.

Uusimmista elokuvista R1 on mielestäni täysin ylivertaisesti paras. Vaikka siinä on yksi iso plothole, jota ei kukaan ole jaksanut ainakaan leffassa selittää :roll:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Rogue One tosiaan tiedostavista Disney tekeleistä se hyvä elokuva. Kathleen ja Ruin Johnson ottivat lapsuuteni, repivät sen palasiksi, oksensivat sen päälle ja nauroivat tällä visvaisen pahuuden roviolla kaikelle kauniille maailmassa.

Kiitos Dave Filoni, Jon Favreau, itse George myös kun jaksoi kammeta takaisin. Mandalorianin kakkoskauden sukellus syviin vesiin Bo-Katanin (ihastuttava Katee Sackhoff) ja Ahsoka Tanon (hienosti hahmon henkiin tuova Rosario Dawson) kanssa olisi minulle jo riittänyt. Tämä kausi nosti jo ennen lopetusta Mandalorianin yksittäisten länkkärijaksojen mukiinmenevästä ykköskaudesta suuruuteen. Hiukan tässä on ollut hahmojen omien sarjojen jalustan rakennusta (Boba Fett vähän väkisin mukana), mutta kauden viimeiset minuutit. *gutpunch* Right.In.The.Feels.

Parasta mitä tapahtunut 37 vuoteen. 2020 ei ollut kokonaan ilkeä ja surkea.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:^Rogue One tosiaan tiedostavista Disney tekeleistä se hyvä elokuva. Kathleen ja Ruin Johnson ottivat lapsuuteni, repivät sen palasiksi, oksensivat sen päälle ja nauroivat tällä visvaisen pahuuden roviolla kaikelle kauniille maailmassa.
Itse kuitenkin nostan nuo uusimmat prequeleiden edelle. Niistä en saanut minkäänmoista otetta.

V
IV
VI

Mandalorian
R1
VII

IX
Solo
VIII
III
I
II
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ :shock:

Onneksi voin tätä järkytystä loiventaa Netflixistä tänään löytyneellä kultakimpaleella: Cobra Kai kausi III on julkaistu! #TeamJohnny

Beta Julio
Viestit: 589
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Cobra Kai on kyllä aivan parhautta!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vittorio Jano kirjoitti:
lerppu kirjoitti:^Rogue One tosiaan tiedostavista Disney tekeleistä se hyvä elokuva. Kathleen ja Ruin Johnson ottivat lapsuuteni, repivät sen palasiksi, oksensivat sen päälle ja nauroivat tällä visvaisen pahuuden roviolla kaikelle kauniille maailmassa.
Itse kuitenkin nostan nuo uusimmat prequeleiden edelle. Niistä en saanut minkäänmoista otetta.

V
IV
VI

Mandalorian
R1
VII

IX
Solo
VIII
III
I
II
Mun lista hyvin samankaltainen, pienellä erotuksella. Jopa I että II oli parempia, kuin VII, VIII ja IX.
Syynä oli se, että EP7-9 oli tasan suoraan EP4-6, mutta kaikki vaan suurempana.
IV ja V vei mun lapsuuden, VI herätti ihmisenä eloon. R1 menee johonkin näiden keskelle, mutta en osaa sanoa mihin...

Myös The Clone Wars ja Rebels-animaatiot olleet todella mieluista katsottavaa, vaikka animaatiotyyli onkin hyvin lapsille suunnattua ollut. Etenkin Rebelsissä onnistuttiin monessa kohtaa hyvin luomaan kovia fiilareita...

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Beta Julio kirjoitti:Cobra Kai on kyllä aivan parhautta!
En ole ollut aivan samaa mieltä, kunnes katsoin 3s kauden jakson 5.
Tv-sarja jossa on Dee Snider on parhautta!

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Lunta! Nyt kun on ollut aikaa opetella kytkemään Suitsan napit oikeaan asentoon, niin sen neliveto onkin ihan hauska. Voi olla Stadin ainoa Vitara joka tulee vastaan kylki edellä! :twisted:

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Turkuunkin tuli talvi ja lunta. Mikä itsessään on kivaa mutta ennen kaikkea muutos ihmisten käyttäytymisessä on suuri. Kun lapioi porttinpieltä auki niin lähes jokainen ohikulkija tervehtii ja moni jää jopa vaihtamaan muutaman sanan. Moinen sosiaalisuus on Suomessa kaupunkiympäristössä muilla keleillä harvinaista.

P.S. Kolmea autoilijaa tuli autettua prosessin aikana kaivamalla autoja esiin. Yksi oli ajanut lähiristeyksen valliin ja jäänyt jumiin, kaksi oli jo lähtökohtaisesti jumissa katuparkissa aurausvallin takana. Hyvä mieli tulee tuostakin hikoilusta.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Yhteinen koettelemus tuo ihmisiä yhteen, ja sää on ylipäätään aina turvallinen puheenaihe. Tuo naapuriapu on kyllä hyvä tapa.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Sain uuden näppiksen ja hiirenkin.
Auto kaivettu hangesta, ja juma lähti laakista käyntiin vaikka pakkasta ainakin 8.

Cotzy
Viestit: 289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

HarrasteAlfailun talvipäivänseisaus todennäköisesti ohitettu! :P

Kaksi kuukautta 166:n talviteloille viennistä. Ja todennäköisesti alle kahden kuukauden sisään käyn hakemassa kotitalliin käpisteltäväksi.
Sitä ennen vähän pahenevat vieroitustärinät, kun käyttöAlfailu on katkolla vaimon halutessa Alfan lähialuetyömatkailuun :( .

No, viikonloppuisin sitten hallittua piiiiitkää sivuluisua kunnon lumipinnalla.

Cotzy

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Cotzy kirjoitti:HarrasteAlfailun talvipäivänseisaus todennäköisesti ohitettu! :P

Kaksi kuukautta 166:n talviteloille viennistä. Ja todennäköisesti alle kahden kuukauden sisään käyn hakemassa kotitalliin käpisteltäväksi.
Sitä ennen vähän pahenevat vieroitustärinät, kun käyttöAlfailu on katkolla vaimon halutessa Alfan lähialuetyömatkailuun :( .

No, viikonloppuisin sitten hallittua piiiiitkää sivuluisua kunnon lumipinnalla.
Sanokaas muuten Stelvio ja Giulia miehet kuinka paljon lankaa tuo AR:n luistonesto oikeasti antaa (eikös se niin ole, että oikea off-nappi on vain QV:ssa)?
Eli millaista korin sivuttaissiirtymää on mahdollista käyttää?
Kuinka paljon kaasulla voi taka/nelivetoa ohjata?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...

-Tazio

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Pele »

On tullut IG:ssa jonkunverran viestiteltyä Gradmax-HBB Motorsportin kanssa. Tässä päivänä eräänä kysyivät osoitetietojani. Lähettäisivät mulle kuulemma lahjan.
No mikäpä siinä, aattelin.
Mukava se on aina kun huomiodaan. Mietin että varmaan tulee joku kynä ja kortti...
Vielä mitä! Sieltähän tuli kaksi seinäkalenteria, tiimin painatuksilla tuubihuivi, panta, avainnauha, kassi, tarroja, pari korttia ja se kynä. :-D
Kiittelin kovasti tästä yllätyksestä!
He puolestaan olivat kovasti otettuja ja yllättyneitä että heillä on suomessa fani, ja siksi halusivan huomioda. Hienosti ajateltu. Fanitan jatkossakin!! :-D
Liitteet
DSC_2948.JPG
(233.83 KiB) Tiedosto ladattu 1155 kertaa

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tazio kirjoitti:
Cotzy kirjoitti:HarrasteAlfailun talvipäivänseisaus todennäköisesti ohitettu! :P

Kaksi kuukautta 166:n talviteloille viennistä. Ja todennäköisesti alle kahden kuukauden sisään käyn hakemassa kotitalliin käpisteltäväksi.
Sitä ennen vähän pahenevat vieroitustärinät, kun käyttöAlfailu on katkolla vaimon halutessa Alfan lähialuetyömatkailuun :( .

No, viikonloppuisin sitten hallittua piiiiitkää sivuluisua kunnon lumipinnalla.
Sanokaas muuten Stelvio ja Giulia miehet kuinka paljon lankaa tuo AR:n luistonesto oikeasti antaa (eikös se niin ole, että oikea off-nappi on vain QV:ssa)?
Eli millaista korin sivuttaissiirtymää on mahdollista käyttää?
Kuinka paljon kaasulla voi taka/nelivetoa ohjata?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...

-Tazio
Tämä on luonnollisesti erittäin subjektiivinen aihe mutta oman kokemuksen pohjalta sanoisin että rauhalliseen perheautoiluun sopivassa Stelviossa ajonvakautus+luistonesto antaa riittävästi "leikkimisvaraa" mutta urheilullisempaan ajoon tarkoitettussa Giuliassa tämä raja lienee hieman turhan ankara. Stelviossa ei ole myöskään tullut vastaan takaveto Giulia kuljettajien huomioimaa ongelmaa luistonesto yliaktiivisuudesta liikkeellelähdön yhteydessä.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Metsälaskua telemarkeilla otsalampun valossa. :-D Ei ole vielä vanhuus hiipinyt sieluun, vaikka keho ei enää uusi olekaan.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

hjpp kirjoitti:Metsälaskua telemarkeilla otsalampun valossa. :-D Ei ole vielä vanhuus hiipinyt sieluun, vaikka keho ei enää uusi olekaan.
Urheaa toimintaa! Eikä ilmeisesti yhtään puunrunkoakaan hiipinyt kehoon keikan aikana?

Cotzy
Viestit: 289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Tazio kirjoitti:
Sanokaas muuten Stelvio ja Giulia miehet kuinka paljon lankaa tuo AR:n luistonesto oikeasti antaa (eikös se niin ole, että oikea off-nappi on vain QV:ssa)?
Eli millaista korin sivuttaissiirtymää on mahdollista käyttää?
Kuinka paljon kaasulla voi taka/nelivetoa ohjata?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...

-Tazio
Kyllä Stelvion D-asennossa saa pidettyä kivaa ihan mukavasti. Antaa pitää tasaista, piitkää peräluistoa vetotapaan kauheasti puuttumatta. Ja sallii nopeat vastaheitot. Ja antaa manuaalilla kierrättää konetta rajoitinta vasten. Puuttuu menoon isommasti vasta kun pyörähdys on jo väistämätön.
Joten D-asennossa saa auton luistavalla pinnalla lähtemään lapasesta aika helpostikin, jos ei ole hereillä.

Tuota A-asentoa sitten käytän oikeastaan vain aivan vesijäisellä kallonhalkomispinnalla, kun joka rengas pyrkii sutimaan. Sillä ei voi pitää hauskaa, mutta päästä liikkeelle täysin pitämättömällä pinnalla.

Arkiajossa yleensä N-asennossa, jolloin luistonesto liukkaalla puuttuu aika sivistyneesti luistoon liikenneympyrässä, polanteissa tai jääurissa pitäen auton hyvin aiotulla linjalla.

Cotzy

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tazio kirjoitti:
Cotzy kirjoitti:HarrasteAlfailun talvipäivänseisaus todennäköisesti ohitettu! :P

Kaksi kuukautta 166:n talviteloille viennistä. Ja todennäköisesti alle kahden kuukauden sisään käyn hakemassa kotitalliin käpisteltäväksi.
Sitä ennen vähän pahenevat vieroitustärinät, kun käyttöAlfailu on katkolla vaimon halutessa Alfan lähialuetyömatkailuun :( .

No, viikonloppuisin sitten hallittua piiiiitkää sivuluisua kunnon lumipinnalla.
Sanokaas muuten Stelvio ja Giulia miehet kuinka paljon lankaa tuo AR:n luistonesto oikeasti antaa (eikös se niin ole, että oikea off-nappi on vain QV:ssa)?
Eli millaista korin sivuttaissiirtymää on mahdollista käyttää?
Kuinka paljon kaasulla voi taka/nelivetoa ohjata?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...

-Tazio
Ei hajua lumella luistatteluajosta Juulialla kuin vain 1000 km ajettu talvella , kun on vain kesäautona tämä.
Nopein tapa edetä asfaltilla ei ole sivuluisussa vaan tukevasti F1-tyyliin kuin raiteilla luistoneston
varmistamana kesäisellä mutkatiellä.

Tiedätte varmaan, että uusimmissa prätkissäkin on
monipuolisia luistonestoja ja ABS-systeemejä, jopa
kaarrejarrutukseen sopeutettavia kuten Ducatilla uusimmat .

Perän luistattelun voin hoitaa vävyn 1985 Volvo 240 :llä ja talvella jos
huvittaa. Mutta ei ole moneen kymmeneen vuoteen huvittanut...
taisin maalla parikymppisenä noin 5 vuotta pelkästään
luistatella, joten olen nyt absolutisti luistattelun suhteen, kai :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja hjpp »

FinPat kirjoitti: Urheaa toimintaa! Eikä ilmeisesti yhtään puunrunkoakaan hiipinyt kehoon keikan aikana?
Jep. Siinäpä toinen "kivaa"-aihe. Osumien sietokyky saattaisi ollakin jo alentunut.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jiitee kirjoitti:
Ei hajua lumella luistatteluajosta Juulialla kuin vain 1000 km ajettu talvella , kun on vain kesäautona tämä.
Nopein tapa edetä asfaltilla ei ole sivuluisussa vaan tukevasti F1-tyyliin kuin raiteilla luistoneston
varmistamana kesäisellä mutkatiellä.

Perän luistattelun voin hoitaa vävyn 1985 Volvo 240 :llä ja talvella jos
huvittaa. Mutta ei ole moneen kymmeneen vuoteen huvittanut...
taisin maalla parikymppisenä noin 5 vuotta pelkästään
luistatella, joten olen nyt absolutisti luistattelun suhteen, kai :wink:
Kesäajo asfaltilla vs talviajo liukkaalla onkin kaksi ihan toisistaan poikkeavaa tapahtumaa.
Ensimmäiseen tehokas takaveto, jälkimmäiseen neliveto. Riittävästi potkua niin piirtely on elähdyttävää varttuneemmallekin. Talvi kaipaa kyllä nelikkoa, muutoin homma menee vain perän antamiseksi eikä oikein pääse mihinkään. Itse olen jok'ikinen kerta sivuttain kun olosuhteet sen sallivat. :twisted: Kulkineiden moottoriteho estää räppäilyn pitävällä pinnalla, joten ilo on otettava irti kansakuntamme elinolosuhteista silloin kun se on mahdollista! Huom. Olosuhteisiin kuuluu liikennetilanne ja paikka, ei ainoastaan hauskuuden mahdollistava keli. Tosin tänään vedin duunin parkkiin sladissa... Like a glove. 8)

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vainio »


Cotzy
Viestit: 289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

lerppu kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Ei hajua lumella luistatteluajosta Juulialla kuin vain 1000 km ajettu talvella , kun on vain kesäautona tämä.
Nopein tapa edetä asfaltilla ei ole sivuluisussa vaan tukevasti F1-tyyliin kuin raiteilla luistoneston
varmistamana kesäisellä mutkatiellä.

Perän luistattelun voin hoitaa vävyn 1985 Volvo 240 :llä ja talvella jos
huvittaa. Mutta ei ole moneen kymmeneen vuoteen huvittanut...
taisin maalla parikymppisenä noin 5 vuotta pelkästään
luistatella, joten olen nyt absolutisti luistattelun suhteen, kai :wink:
Kesäajo asfaltilla vs talviajo liukkaalla onkin kaksi ihan toisistaan poikkeavaa tapahtumaa.
Ensimmäiseen tehokas takaveto, jälkimmäiseen neliveto. Riittävästi potkua niin piirtely on elähdyttävää varttuneemmallekin. Talvi kaipaa kyllä nelikkoa, muutoin homma menee vain perän antamiseksi eikä oikein pääse mihinkään. Itse olen jok'ikinen kerta sivuttain kun olosuhteet sen sallivat. :twisted: Kulkineiden moottoriteho estää räppäilyn pitävällä pinnalla, joten ilo on otettava irti kansakuntamme elinolosuhteista silloin kun se on mahdollista! Huom. Olosuhteisiin kuuluu liikennetilanne ja paikka, ei ainoastaan hauskuuden mahdollistava keli. Tosin tänään vedin duunin parkkiin sladissa... Like a glove. 8)
Jotenkin tässä edelleen kuultaa Stelvion tarve :P .

Tänään oli tullut sopivasti viitisen senttiä kevyttä, pöllyävää pakkaslunta.
Avoin, tyhjä alue. Ajomoodi N-asentoon, jotta saa vauhdin päälle reippaammilla kierroksilla kevyessä sivuluisussa. Sitten vain ajomoodin naksautus D-asentoon, kaikki pyörät heti irti alustasta ja vauhdilla sivuttain tangentin suuntaan.
Hetken pitää odotella että lumipilvi laskeutuu ja hervoton nauru lakkaa :mrgreen: . Ja sitten sama pöljäily uudestaan.
Ei ollut viime talvena näin hulvattoman hauskaa ratissa :wink: .

Cotzy

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Asiaa. Stelvion oikeinkäyttö talvikelissä vaikuttaa elähdyttävältä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Tämä on sitten hyvin subjektiivinen aihe. Vaimon stelviota näillä keleillä kokeilleena sanoisin että dynamicilla antaa mennä pienessä kylkimyyryssä kunhan ei erehdy tekemään vastaohjausta. Mitään vastaheittoja tai oikeasti poikkittain ei pääse vaikka mitä tekisi. Eipä sen race-tilan modaaminen näihin kai nykyään kummoinen temppu olisi.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Damn. Hiukan hirvittää tänään viedä pois tuo F34, siinä voi vetää toodella pitkiä siivuja ihan kaasulla halliten, ihan ilman mitään kikkailuja (jos ei kikkailuksi lasketa lapsenvahtien pois kytkemistä). Suitsakin menee poikittain ja sitten vaan määrätietoista käskemistä, niin sekin toimii loogisesti... Saas nähdä onko tuosta sähkötakatuuppauksesta mihinkään, kunhan tuon patterikäyttöisen F48:n saan käskytettäväksi. Aika kummalta kuullostaa tuo Stelvion tilanne, että jos ajaa kuten pitäisi, siis näpsäkkää ratin pyöritystä ja sitten vaan kaasua annostelemaan, niin se tappaisi kulkemisen. Äh. no eipä tuo enää ole oma ongelma, kun en Stelviota saa. Eikä dealbraker myöskään olisi ollut. :roll:

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Pele »

Asialle vihkiytyneille alan miehille ja naisille tuli kalentereita. 8)
Liitteet
Polish_20210118_111618012.jpg
(106.95 KiB) Tiedosto ladattu 515 kertaa

Cotzy
Viestit: 289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Tiige kirjoitti:^ Tämä on sitten hyvin subjektiivinen aihe. Vaimon stelviota näillä keleillä kokeilleena sanoisin että dynamicilla antaa mennä pienessä kylkimyyryssä kunhan ei erehdy tekemään vastaohjausta. Mitään vastaheittoja tai oikeasti poikkittain ei pääse vaikka mitä tekisi. Eipä sen race-tilan modaaminen näihin kai nykyään kummoinen temppu olisi.
Vapaapiirtely ei onnistu yhtä selkeän suoraviivaisesti kuin aikanaan nappisilmälassella :( . Mutta hetkellisiä hauskuuspuuskia ja pyörähdyksiä saa aikaiseksi moodia vaihtamalla.
Race-moodin modaaminen on alkanut kiinnostamaan. Jos jatkossa tulisi lisää lumisia talvia, race-moodi olisi hauska. Tai sitten vähän vanhempi Q4- tai takavetotalviharraste :) .

Cotzy

Romeo/zolpf
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Marras 2013, 18:46
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Romeo/zolpf »

Kivaa oli se että sain alfani takaisin korjaamolta jakohihnan vaihdosta, ja erityisen kivaa on se että se tuntuu yht'äkkiä toimivan paremmin kuin ennen. Jako taas kohdallaan tai jotain... :-D

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Auto oli telakalla melkein kuukauden, kun jousilautanen lahosi juuri joulureissun alla.

Nyt alla on lopulta uusi alusta (Eibach Pro Kit + Bilstein B8) ja samalla kolisevat koiranluut korjattu, sekä vaihdettu uusi akku väsyneen tilalle.
Arjen iloja! Tai no, viikonloppuhan nyt on.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Etelä-Pohjanmaalla Seinäjoella on myös erittäin hyvän hinta-laatusuhteen sitikka-pöso-huolto ... Automeca... olen
siunattu sekä Tojon Maakunnan Autolla, Alfan ESS:llä että tuolla firmalla. Omat ruuvailut tulevat rajoittumaan lähinnä renkaan vaihtoihin nykyään ... 8)

Edit: MP:t ja fillarit sekä moottori-että raivaussahat tosin huollan itse, kun ne tuntuvat ns. harrastuksesta.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Olipas kiva käydä pitkästä aikaa mutkamäessä. Uusi suksi toimi kuin unelma.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin