Liikennemoraali?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Liikennemoraali?

Viesti Kirjoittaja jarski »

kyselisin liikennemoraalin perään? kenellä on kenellä ei
mulla ei taida löytyä rahtuakaan varsinkin kun oon yksin tienpäällä..
tyylillä: liikennevalot,mikskähän niissä vaihtuu värit kai siks jos haluaa ottaa kiihdytyskisoja... ei ne muuten kuulu mulle,liikenteen jakajat käännöksissä on hyviä ohituspaikkoja...etc.. :crazyeyes: :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Liikennemoraali?

Viesti Kirjoittaja 90 »

jarski kirjoitti:kyselisin liikennemoraalin perään? kenellä on kenellä ei
mulla ei taida löytyä rahtuakaan varsinkin kun oon yksin tienpäällä..
tyylillä: liikennevalot,mikskähän niissä vaihtuu värit kai siks jos haluaa ottaa kiihdytyskisoja... ei ne muuten kuulu mulle,liikenteen jakajat käännöksissä on hyviä ohituspaikkoja...etc.. :crazyeyes: :mrgreen:
kyllä allekirj liikenne moraalia vielä löytyy...sekä negatiivista että positiivistä... :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Taajamassa tulee yleinsä ajeltua sääntöjen ja rajoitusten mukaan. Nyt pitää vielä olla entistä tarkkaavaisempi, kun on pieniä koululaisia liikenteessä!
Pikatiellä tulee kyllä tehtyä paljon turhia ohituksia ja turvavälitkin ovat välillä vähän niin ja näin... :roll:
Emäntä jaksaa aina valittaa vilkunkäytöstä ja ylinopeudesta... :wink:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

kyllämä kaasua pidän kevyenä aina 40 alueella ja sellasis paikois missä yleensäkki näkyy "pisteitä" :-D

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Taajamassa aina rajoitusten mukaan, mutta mitä kovemmat rajoitukset niitä enemmän tahtoo lipsua nopeudet yli - moottoritiellä 140-150. Valvontakameroiden kohdalla tulee hiljennettyä kans jostain syystä.

Moraalia siis löytyy vaikak muille jakaa.
MP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Nopeusrajoituksia ja ohituksia lukuunottamatta seuraan lakia kuin tauti. Pysähdyn punaisilla, suojatien eteen jne. Enkä kaahaa muita kyydissä tai vaarantaen muita tienkäyttäjiä Kuva

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MP kirjoitti:Valvontakameroiden kohdalla tulee hiljennettyä kans jostain syystä.
No voihan sitä ajaa vastaantulijoiden kaistalla tai pientareen puolella, kuulemma yli 160 vauhdeissa ei pysy kamera enää mukana :roll:

PS. Ne liuskat jotka mittaavat nopeuden ovat pari metriä ennen kameraa joten ehtii hyvin jarruttaa. Esim Hangontiellä näkee missä on kamera ja missä ei. Oranssi linssi paljastaa kameran monen sadan metrin päästä ;)

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viime viikonloppuna sain tarpeekseni "moraalittomuudest

Viesti Kirjoittaja Campari »

tapaus:

Olimme kääntymässä tilataksilla valtatieltä (60rajoitus) sivutielle, sivutien
risteyksessä jakaja, itse takapenkillä kyytissä liikuntakyvyttömän matkustajan kanssa. Kääntyessämme vastaan tulee pikatietä vanha saksalainen auto
kovaa vauhtia ja siirtyy jo ennen risteystä vastaantulevien kaistalle
kääntyäkseen jakajan väärältä puolelta samaan aikaan taksin kanssa!!!
Ei vaan kaveri huomannut, että takaamme tuli moottoripyöräilijä, joka
havaitsi väärällä kaistalla olleen auton vähän liian myöhään, onnistui tosin väistämään nokkakolarin, mutta osui oikeaan kylkeen ja kaatui. Useiden kierähdysten jälkeen pysähtyi kuitenkin ennen vastaatulevia omalla kaistalla ja pyörä jatkoi ojan suuntaan. Vaan mitä teki kolarin aiheuttaja, painoi kaasua ja karkuun sivutielle, kunnes huomasi muita tulevan samaan suuntaan. Siinä vaiheessa kuskille ehkä pieni järjen hiven tuli ja palasi paikalle, johon onnekkaasti sattumalta lähes samalla hetkellä oli jo osunut keikalta palaava ambulanssi paikalle, siis ennenkuin itse edes kerkisimme
peruuttamaan paikalle. Motoristi pääsi omin jaloin pystyyn, kättänsä pidellen ja ontuen. Myöhemmin selvisi, että törmännyt autokin oli katsastamaton romu.

Mitä sitten ? Sitä vaan, että jos kohellatte niin koheltakaa sitten siellä missä muita ei ole mailla halmeilla, mutta älkää taajamissa! Tässä tapauksessa meni taas parin kolmen ihmisen kesä sekaisin, ja kenties vammoja tuli loppuiäksi.
Vaikka kuinka turvalliselta tuntuisi, nurkan takana voi aina olla joku, sen olen nyt saanut kokea parin viikon sisällä kahdesti. Nauttikaa autoilusta ja
kaahailusta mutta älkää _toisten_ hengen kustannuksella.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Viime viikonloppuna sain tarpeekseni "moraalittomuu

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Campari kirjoitti:Vaikka kuinka turvalliselta tuntuisi, nurkan takana voi aina olla joku
Kyllä näin on, ennakointi on kaiken a ja o! Itse ohitan paljon, vaikka edellä ajava ajaisikin samaa nopeutta niin tuntuu turvallisemmalta ajaa yksin kuin jonkun takana. Ikinä ei tiedä mitä edellä ajava koheltaa..

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

vauhti

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Itsekin ajelen aika reippaasti, mutta muut tienkäyttäjät ja jalankulkijat pitää ottaa huomioon. Pää pyörii joka suuntaan, ja pitää osata ennakoida. Mersut on täällä kuopiossa ainakin semmoisia, ettei niillä riitä maantiellä vauhti oikeisiin rajoituksiin, tai sitten vilkun käyttö on liian vaikeaa. Ohituksia tulee tehtyä, moottoritie matkat meneekin yleensä ohituskaistalla. Kävin juuri 2.vaiheen, opettaja sanoi että olen hyvä taloudellinen kuski, haliitsen auton erittäin hyvin, mutta nopeutta voisi hieman pudottaa... höh :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

No... paikalliset tietää... mutta on se vaan vähän rauhottunut... pakkohan se on kun ei ammatti siedä liikennerikkomuksia. yksi törkeä vaarantaminen ja kortistoon. :cry: Yksi oli jo tulla, mutta onneks oli ymmärtäväinen poliisisetä ja vaan sakotti tuntuvasti, joskus niinkin 8)

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Hetkittäisiä ylinopeuksia tapahtuu. Valoja koitan noudattaa.
Kouvolassa on pari sellaista suojatietä, että niiden eteen pysähtyneiden kanssa joskus tulee töpeksittyä.
Niin ja keltaista viivaa pyrin kunnioittamaan.
*Parhaani mukaan* :?
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

re: moraalista vielä

Viesti Kirjoittaja Campari »

virheitä ja huolimattomuuksia tapahtuu kyllä. Pari kolme viikkoa
sitten ajoin törkeästi päin punaisia. Olikin mielenkiintoinen paikka, eikä siinä olisi selittely auttanut, jos olisi jotain sattunut. Miksi näin kävi ?
Kadulla syttyivät vihreät, seuraavat valot, jotka näin olivat myös vihreät, samoin seuraavat. Mutta, heti ensimmäisten jälkeen oli yhdet, joita en huomannut ollenkaan. Syynä iso jakeluauto, joka oli pysäköinyt valojen eteen purkamaan lastiaan peittäen koko tolpan oikealta. Kyseessä oli kaupungin T-risteys, ja vasemmalle kyllä näin. Onneksi jalankulkijoille palaa ko. risteyksessä myös punainen vasemmalta kääntyvien takia.
Huomasin tolpan vasta jakeluauton hytin kohdalla, eikä mitään ollut enää tehtävissä... :oops: Vasemmalta tuleva auto tuli onneksi hiljaa...ja kerkisin alta pois. Olisi pitänyt katsoa...vielä kerran.
Virheitä ja vahinkoja teemme varmaan kaikki, mutta kertomassani viime viikolla tapahtuneessa aiemmassa tapauksessa kuljettaja teki ilmiselvästi tahallisia virheitä (väärä ryhmitys, ylinopeus, liikennepako, katsastamaton auto), joista oli _tietoinen_, ja se on mielestäni moraalitonta. Toki meistä jokainen ajaa ylinopeutta tietoisesti välillä, joten ei kai se ero rikolliseen itselläkään suuri taida olla...mutta tilannetajun tärkeyden varmaan palstalaiset ovat sisäistäneet paremmin.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Aina vähän yli sallitun (lue: suosituksen...), mut ei liikaa jottei tarvi taksilla töissä käydä. Jos nostaa yli 30km/h, niin vieressä istuva nopeudenkontrollointijärjestelmä lyö niin kovaa ja kauan kunnes on pakko hiljentää...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

m.sa kirjoitti:Jos nostaa yli 30km/h, niin vieressä istuva nopeudenkontrollointijärjestelmä lyö niin kovaa ja kauan kunnes on pakko hiljentää...
Munkin autossa on tuollainen ominaisuus, tosin se alkaa mäkättää jo yli 10 ylityksissä mutta menee useimmiten toisesta sisään ja toisesta ulos. Nyt ymmärrän miksi ihmisillä on kaksi korvaa :mrgreen:

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

m.sa kirjoitti: vieressä istuva nopeudenkontrollointijärjestelmä
Minun versio tuosta järjestelmästä kontrolloi nopeuden lisäksi myös äkkinäisiä nopeudenvaihteluita ja etäisyyksiä toisiin ajoneuvoihin.
Viimeksi muokannut Hesem, 15 Elo 2003, 02:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hesem kirjoitti:Minun versio tuosta järjestelmästä kontrolloi nopeuden lisäksi myös äkkinäisiä noepudenvaihteluita
Onko sinun järjestelmäsi myös ennakoiva? Minun alkaa kitisemään jo kun vaihtaa alas päin välikaasulla :crazyeyes:

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Kyllä, mutta on se myös jonkun verran mukautuvakin onneksi. :-D

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Rolle kirjoitti:
m.sa kirjoitti:Jos nostaa yli 30km/h, niin vieressä istuva nopeudenkontrollointijärjestelmä lyö niin kovaa ja kauan kunnes on pakko hiljentää...
Munkin autossa on tuollainen ominaisuus, tosin se alkaa mäkättää jo yli 10 ylityksissä mutta menee useimmiten toisesta sisään ja toisesta ulos. Nyt ymmärrän miksi ihmisillä on kaksi korvaa :mrgreen:


Mitkäs nopeudenrajoittimet teillä oikein on? mulla yleensä on tyytyväisiä matkustajia. Joskus kyllä pitää ajaa hiljemmin jos on tuntemattomia kyydissä, ettei ihan säikähdä. Välillä kyllä tulee pelkääjän paikalta pientä topputtelua...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

marjut82 kirjoitti: Mitkäs nopeudenrajoittimet teillä oikein on?
Ne on sellaiset joita harvemmin löytyy naiskuskin autosta :silly:

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Niin arvelinkin, mutta pitäähän sitä välillä irroitella. Itse kävin autokoulun 2 vuotta sitten... heti jouduin viikonloppukuskiksi ja kävin ns. uuden autokoulun. Miesten ajotavat kyllä on hieman erilaiset kuin naisilla normaalisti. Kaikkihan kovasti osaa ajaa, mutta miten se on eri juttu. Esim. Voin itse myöntää etten vieläkään osaa lähteä kovasti liikkeelle, vasta sit ku pääsen vauhtiin.

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

marjut82 kirjoitti:
Rolle kirjoitti:
m.sa kirjoitti:Jos nostaa yli 30km/h, niin vieressä istuva nopeudenkontrollointijärjestelmä lyö niin kovaa ja kauan kunnes on pakko hiljentää...
Munkin autossa on tuollainen ominaisuus, tosin se alkaa mäkättää jo yli 10 ylityksissä mutta menee useimmiten toisesta sisään ja toisesta ulos. Nyt ymmärrän miksi ihmisillä on kaksi korvaa :mrgreen:


Mitkäs nopeudenrajoittimet teillä oikein on? mulla yleensä on tyytyväisiä matkustajia. Joskus kyllä pitää ajaa hiljemmin jos on tuntemattomia kyydissä, ettei ihan säikähdä. Välillä kyllä tulee pelkääjän paikalta pientä topputtelua...
Son se joka ilmesty siihen repsikan paikalle, kun uutta autoa haki kaupasta..jos ei aja kiltisti se narisee, pärisee ja tärisee ja erityisesti keskarin näyttäminen kanssa autoilijoille saa sen oikein kiljumaan ja värikin muuttuu punaiseksi :lol:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mun nopeudenkontrollijärjestelmä lienee jo vanhempaa mallia ku ei reagoi muuhun kuin lievään (+30km/h, tai enemmän) ylinopeuteen. Tosin en haluakaan päivitettyä versiota. Joskus myös jotkut ohitukset saa ko. toiminnon kytkeytymään päälle. Kommenttina: "taas turha ohitus". Mut mun mielestä turhaa ohitusta ei olekaan... Esim. tietyn kansanryhmän 123 ja 124 - mersuista on pakko mennä ohi, koska muuten tukehtuu siihen siniseen savuun, tai ainakin sieltä lentää niin paljon öljyä juuri pestyn auton päälle :wink:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

m.sa kirjoitti:Mun nopeudenkontrollijärjestelmä lienee jo vanhempaa mallia ku ei reagoi muuhun kuin lievään (+30km/h, tai enemmän) ylinopeuteen. Tosin en haluakaan päivitettyä versiota. Joskus myös jotkut ohitukset saa ko. toiminnon kytkeytymään päälle. Kommenttina: "taas turha ohitus". Mut mun mielestä turhaa ohitusta ei olekaan... Esim. tietyn kansanryhmän 123 ja 124 - mersuista on pakko mennä ohi, koska muuten tukehtuu siihen siniseen savuun, tai ainakin sieltä lentää niin paljon öljyä juuri pestyn auton päälle :wink:
Mun järjestelmä ilmoittelee pääasiassa vain vilkunkäytöstä ja ylinopeudesta... Tosin nopeat kiihdytykset vaikuttaa olevan pahempia, kuin tasainen kolmenkympin ylinopeus pikatiellä.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

meillä ei nopeudesta kuulu yleensä kitinää ku vissiin niin sokeesti luottaa :shock: mut anti olla jos räyhään tai sormi nousee niin johan alkaa tulemaan semmosta tekstiä että,saatikka kun pysähdyn johonki kioskin/kaupan/alkon eteen (oven viereen) ja jätän auton käyntiin ja kipasen hakemassa jotain niin alkaa mäkätys"kuinka sä kehtaat eksä häpee itään?? :x :x ) ei ymmärrä...miks se ny auto pitää kauas jättää ku
oven edes on tilaa enkä oo ku pari minsaa :roll: :roll: :mrgreen:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuore sportivo kirjoitti:Tosin nopeat kiihdytykset vaikuttaa olevan pahempia, kuin tasainen kolmenkympin ylinopeus pikatiellä.
Mulla on vähän samanlainen järjestelmä, reagoi kaikensuuntaisiin kiihtyvyyksiin vähän turhankin voimakkaasti... tosin alkaa olemaan jo aika hyvin koulutettu :P
Pikateillä alkaa rajottaan ku viisari hukkuu repsikan näkyvistä..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla on ilo omata nopeudenhallintajärjestelmä, joka ei yritäkään hallita yhtään mitään. Tietää, kumpi sitä autoa ajaa :wink:

Eipä silti, yritänkin kyllä aina ajaa ihmisiksi ja muut huomioon ottaen. On kai töistä tarttunut, siellä kun on 50 kansalaisen henki niskassa ja kulkineiden ajo-ominaisuudet sitä sorttia, että koskaan ei voi ennakoida liikaa... Lisäksi 2 x 43 neliömetrin omilla nimillä varustettu mainospinta-ala aiheuttaa sen, että mahdolliset tötöilyt eivät kyllä jää anonyymeiksi :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

alfa 156 v6 kirjoitti: Mulla on vähän samanlainen järjestelmä, reagoi kaikensuuntaisiin kiihtyvyyksiin vähän turhankin voimakkaasti... tosin alkaa olemaan jo aika hyvin koulutettu :P
Pikateillä alkaa rajottaan ku viisari hukkuu repsikan näkyvistä..
Pystyyköhän tuota järjestelmää ohittamaan mitenkään, vähän niinkuin Alfa Controllia... :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuore sportivo kirjoitti:vähän niinkuin Alfa Controllia... :mrgreen:
No tässä tapauksessa ei kannata vetää piuhat poikki, saattaa häkki heilahtaa, ehkä parempi vaihtaa koko järjestelmä jos ottaa liikaa päähän :shock:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:No tässä tapauksessa ei kannata vetää piuhat poikki, saattaa häkki heilahtaa
Hehheh... :lol:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

m.sa kirjoitti:....nopeudenkontrollointijärjestelmä...
Fiat Temprassa tuo nopeuderajoitusjärjestelmä toimi hyvin täsmällisesti. Mutta kun Fiat vaihtui Alfaan lakkasi systeemi toimimasta :shock:

Onkohan Fiat kuitenkin luotettavampi auto kuin Alfa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Oma tyylini on se, että taajamissa hillitysti ja sääntöjen mukaan (en pystyisi antamaan itselleni koskaan anteeksi jos ajaisin vaikkapa pienen koululaisen yli). Maantiellä tulee sitten ajettua vähän... noh, sujuvasti :wink:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jakke kirjoitti:(en pystyisi antamaan itselleni koskaan anteeksi jos ajaisin vaikkapa pienen koululaisen yli).
Sama juttu... Kyllä olisi vaikea elää itsensä kanssa sen jälkeen, jos onnistuisi vaikka omalla koheltamisella jonkun teilaamaan... :roll:

Vastaa Viestiin