Sivu 1/1
tuuninki=kehitystyö
Lähetetty: 15 Elo 2003, 05:22
Kirjoittaja jarski
näin uskoisin... ei esim. pinafarina(tuliko oikein?) varmaan omasta mielestään kaikkia oo irti repiny,vaan ammentanu paljon ideoistaan näköaistein nähtyään luonnossa eri merkkejä ja erilaisia tuuninkeja... kuka tietää
vaikka 164 olis polveutunu jonkun muksun mäkiautosta...no joo anteeksi
toi oli HUONO tosi HUONO vertauskuva ja miksi pitää haukkua kaikki
ulkopintaan kohdistuva tuunaus... miks ei haukuta kaikki "tötteröt" mitä koneeseen laitetaan...onko se aitoa haukuntaa vai peri suomijunttikateutta
kyllä mä nostan hattua sellaselle joka autoaan tuunaa enkä kato onks siinä ny yks levike liikaa vaan kokonaisuutta auto on suomalaiselle pyhä "panopuunsa" (anteeksi naiset..) niin eikö jokainen voi trimmata siitä haluamansa menopelin allensa jos tällästä tiukkapipoisuutta
olis joka alalla niin varmaan jokainen meistä istuis tälläkin hetkellä
kiikkustuolissa ja kattois ku ruoho kasvais...ehkä vähä kärjistettyä

Lähetetty: 15 Elo 2003, 05:29
Kirjoittaja Rolle
Rakennelmia on monenlaisia. Pääasiahan on, että itse tykkää mutta välillä tulee semmosta vastaan että ei hyvää päivää.
Yksi esimerkki "kehitystyöstä" voidaan varmaan pitää kirkkaita vilkkuja. Jo mutsin pajerossa on takavalot kirkkaat/punaiset/hieman tummennetut ja kärry on nelisen vuotta vanha.
Itse pidän enemmän stylingista kuin tuningista. Eli ulkonäön kohentaminen, ei muuttaminen mitenkään radikaalisti..
Re: tuuninki=kehitystyö
Lähetetty: 15 Elo 2003, 15:17
Kirjoittaja Rasvis
jarski kirjoitti:kuka tietää vaikka 164 olis polveutunu jonkun muksun mäkiautosta...
No jotta
perkele!
Rolle kirjoitti:Yksi esimerkki "kehitystyöstä" voidaan varmaan pitää kirkkaita vilkkuja. Jo mutsin pajerossa on takavalot kirkkaat/punaiset/hieman tummennetut ja kärry on nelisen vuotta vanha.
Olettekos muuten huomanneet, että yleensä aina faceliftin yhteydessä nuo takavalot muuttuvat kaksivärisiksi tai muuten sävytetyiksi, ilman sitä rumaa oranssia? Sitten automallin kunnolla uusiutuessa oranssi on taas otettu mukaan kelkkaan, vain että autoa voitaisiin taas parin vuoden jälkeen meikata jättämällä se pois.
Onneksi Alfa ei näytä harrastavan tuota jippoilua, aika moni muu autonvalmistaja kylläkin.
Lähetetty: 15 Elo 2003, 21:10
Kirjoittaja 90
Rolle kirjoitti:Rakennelmia on monenlaisia. Pääasiahan on, että itse tykkää mutta välillä tulee semmosta vastaan että ei hyvää päivää.
Yksi esimerkki "kehitystyöstä" voidaan varmaan pitää kirkkaita vilkkuja. Jo mutsin pajerossa on takavalot kirkkaat/punaiset/hieman tummennetut ja kärry on nelisen vuotta vanha.
Itse pidän enemmän stylingista kuin tuningista. Eli ulkonäön kohentaminen, ei muuttaminen mitenkään radikaalisti..
juu..itse olen samaa mieltä..styling pysyy paljon helpommin hyvän maun rajoissa kun taas tuning ampuu helposti yli..
Lähetetty: 18 Elo 2003, 23:26
Kirjoittaja 1300ti
eivätkös DX Corolla perä 30 cm pystyssä tai 100A seeprakuvioisin penkein ole ne tuuninkin suurimmat klassikot ja esi-isät. Okei, onhan koko hieno hot rod -kulttuuri myös ollut aikansa vastaava ilmiö Amerikassa, mutta ei, ei, ei, nykymeininki enimmäkseen ihmetyttää, kun joka perheautoon pitää ruuvata lintu/silityslauta takakontin koristeeksi - olivat ne sitten kuinka billetosia tahansa.

Lähetetty: 19 Elo 2003, 00:05
Kirjoittaja 90
1300ti kirjoitti:eivätkös DX Corolla perä 30 cm pystyssä tai 100A seeprakuvioisin penkein ole ne tuuninkin suurimmat klassikot ja esi-isät. Okei, onhan koko hieno hot rod -kulttuuri myös ollut aikansa vastaava ilmiö Amerikassa, mutta ei, ei, ei, nykymeininki enimmäkseen ihmetyttää, kun joka perheautoon pitää ruuvata lintu/silityslauta takakontin koristeeksi - olivat ne sitten kuinka billetosia tahansa.

tuli DX-corollasta mieleen eräs vanha V-8 Magazine jossa oli ihan teini DX:n rakennnusohjeet....
meikäläisen puolesta pyykkilauta on tarkoitettu pyykin kuivaamiseen eikä mihinkään takaluukun päälle...

..no makunsa kullakin..

Re: tuuninki=kehitystyö
Lähetetty: 19 Elo 2003, 05:40
Kirjoittaja GTA
jarski kirjoitti: snip snap... eikö jokainen voi trimmata siitä haluamansa menopelin allensa ...
NO EI voi, jos tulee yleiselle tielle ajelemaan! Joku tolkku olla pitaa
(perhana, tasta linuxmyllysta on ny skandit kadoksissa

)
Lähetetty: 19 Elo 2003, 05:58
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Hyvähän se vaan on et on rumia linnunpelättimiä liikenteessä, mistäs sitä muuten täällä kirjoittelis? Minusta on ihan hauska illalla kaupungin läpi ajellessa (kuten juuri äsken) naureskella teini virityksille. Näyttää olevan muoviseen takapuskuriin pakoputken pään ympärille ruuvattu metalli lätkä olevan aika in. Käy putki niin kuumana 323 mazdassa, nissan sunnyssä yms

Suuri kokoiset "Racing" ja "Super sport" tarrat yms on myös tärkeä muistaa. Uutena ilmiönä itselle on että kun joku tulee takaa Alfalla(?) niin ajetaan 30km/h

Hauskaa että Wunderbaumin suosio yhä jatkuu, minusta ne on aina haissu PAHALLE
Vanha sanonta sanoo että "Makuasioista ei voi kiistellä", vai voiko? En ole omaani edes niitä valkoisia vilkkuja ostanut, mutta voisin hyvinkin harkita. Sormet sen sijaan syyhyää kun auto on menossa Muukoselle pientä virittelyä varten

Lähetetty: 19 Elo 2003, 06:19
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Wile E. Coyote kirjoitti:Suuri kokoiset "Racing" ja "Super sport" tarrat yms on myös tärkeä muistaa.
Nuohan tuovat merkittävästi tehoa lisää... Ja äänenpainekilpailujen mainostarrat takalasissa parantavat omia soittimia huomattavasti...

Lähetetty: 19 Elo 2003, 13:54
Kirjoittaja m.sa
Aivan niin. Osta uus Nissan tai Toyota, niin reilu facelift tulee jo vuoden, puolentoista päästä - ja huomaat omaavasi edelleen velkaa, mut oma melki uus auto onkin jo kumman vanhentuneen näköinen. Varsinki Nissanilla on mitä Sensationia ja Fantasya milloinki.
Mazdalta sanottiin tässä hiljan et 4 vuotta on yhden mallin elikaaren maksimi aika. Ei hyvää päivää. Aina olis pakko ostaa uus auto (sitähän ne tahtookin...).
Lähetetty: 20 Elo 2003, 02:52
Kirjoittaja Officer Cartman
Edellä mainituista viritystarroista tulee aina mieleen tämä wanha, mutta yhä ajankohtainen pätkä:
http://www.nettilinja.fi/~kkaapeli/amis/amis5000.mpg
17 megatavun lataaminen saattaa tietenkin olla tuskaa hitaammilla yhteyksillä, mutta kannattaa kyllä, mikäli filkka ei ole entuudestaan tuttu.
Lähetetty: 20 Elo 2003, 06:14
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Se on aivan loistava

, vaikka onkin amis käytynä sähköpuoli tosin.