Hallinosturin asennus
Valvoja: Moderators
Hallinosturin asennus
Noita 2 pilarisia hallinostimia saisi jopa alle 2000€, mutta minkälaisen lattian sellainen tarvitsee. Pilarissa näyttää olevan vain hieman pilaria kookkaampi pohjalevy jossa on 4 pulttia. Pysyykö se tuolla kunnolla kiinni?
Pulttien pitänee ollakohtuullisen isoja proppu / ankkuri juttuja, joten lattialämmön vastuksille voi sanoa soronoo?
Pulttien pitänee ollakohtuullisen isoja proppu / ankkuri juttuja, joten lattialämmön vastuksille voi sanoa soronoo?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Jos sulla on jo tilassa lattialämmitys niin vala pilareiden alle uudet reilun kokoiset anturat joihin kiinnität tolpat. Biltemasta muistaakseni sai jonkin sellaisen laitteen muutamalla kympillä mikä tunnisti poikkeavuudet (siis esim. muoviputken betonin sisästä).
Jos päädyt valamaan uudet anturat niin niihinhän voisi laittaa valuun pystyyn järeää kierretankoa oikeaan paikkaan. Hitsaa vaikka peltilätkään ne kierretangot kiinni ja upotat sen sinne valuun niin ei varmaan lähde irti, ja on etäisyys taatusti oikea kun olet sen ensin mallannut siihen nosturin jalkaan
Sit nosturi paikoilleen ja isoilla muttereilla kiinni, ...ja tunetusta.
Jos päädyt valamaan uudet anturat niin niihinhän voisi laittaa valuun pystyyn järeää kierretankoa oikeaan paikkaan. Hitsaa vaikka peltilätkään ne kierretangot kiinni ja upotat sen sinne valuun niin ei varmaan lähde irti, ja on etäisyys taatusti oikea kun olet sen ensin mallannut siihen nosturin jalkaan

Sit nosturi paikoilleen ja isoilla muttereilla kiinni, ...ja tunetusta.
Abarth 500 Esseesse
Tarkoitatko anturoilla lattian päälle valettavia korotettua valettua pohjaa pilareille? Sekin pitäisi kiinnittää hyvin / rikkoa pintaa tms?
Kyllä tuo lattia varmaan muuten on tarpeeksi jykevää tekoa, mutta lattialämmön vastuksiin osuu pulteilla Murphyn lain mukaan varmasti.
Tuolla Biltema mittarilla voisi tietysti ensin selvittää vastuksien paikat ja jos tilaa löytyy, niin piikata reilut reiät ja upottaa niihin kierretangot pohjalätkineen. Kuraa päälle. Hmmm, tuo voisi toimia.
pitääpä selata biltemaa pitkästä aikaa.
Kyllä tuo lattia varmaan muuten on tarpeeksi jykevää tekoa, mutta lattialämmön vastuksiin osuu pulteilla Murphyn lain mukaan varmasti.
Tuolla Biltema mittarilla voisi tietysti ensin selvittää vastuksien paikat ja jos tilaa löytyy, niin piikata reilut reiät ja upottaa niihin kierretangot pohjalätkineen. Kuraa päälle. Hmmm, tuo voisi toimia.
pitääpä selata biltemaa pitkästä aikaa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Jees. Piikkaa hieman pintaa rikki, jotta saa paremman tartunnan. Ei ne vastukset kumminkaan ihan pinnassa ole. Ja kun tekee riittävän suuret (esim. 1200 x 800 x 100) niistä anturoista niin varmasti pysyy paikoillaan. Ja laittaa riittävästi rautaa sisään (ristiin rastiin), kuten 10 - 12mm harjaterästä vaikka 100mm välein, jotka hitsaa tai surraa kiinni nii että pysyy niin ei pitäisi olla ongelmia. Parempi tietysti kysyä joltain rakennusalan ammattilaiselta.alfista kirjoitti:Tarkoitatko anturoilla lattian päälle valettavia korotettua valettua pohjaa pilareille? Sekin pitäisi kiinnittää hyvin / rikkoa pintaa tms?
Abarth 500 Esseesse
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Asennus? Pystyttää sen mielellään suht suoralle lattialle ja alkaa hommiin!
Kaverin "rallitallin" nosturi ei ollut millään lattiassa kiinni noin kolmeen vuoteen. Mä en edes huomannut koko hommaa ennen kun oli joku kinkkisempi tukivarren irroitus meneillään ja koko nosturi alkoi vaappumaan. Siinä vaiheessa löytyi aika nopeasti hilti ja neljä kpl. ankkuripultteja. Hyvä ettei se nosturi kaatunut sen kitti-astran kera.
Kaverin "rallitallin" nosturi ei ollut millään lattiassa kiinni noin kolmeen vuoteen. Mä en edes huomannut koko hommaa ennen kun oli joku kinkkisempi tukivarren irroitus meneillään ja koko nosturi alkoi vaappumaan. Siinä vaiheessa löytyi aika nopeasti hilti ja neljä kpl. ankkuripultteja. Hyvä ettei se nosturi kaatunut sen kitti-astran kera.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Pyydä jotain hommaan perehtynyttä sähkömiestä piirtämään vastuksen reitti. On olemassa sellainen laite joka kytketään kiinni vastukseen jonka jälkeen vastus toimii lähettimenä ja sitten vaan vastaanottimella haetaan langan paikka. Tarkkuus varmaankin +-1cm pystysuunnassa. Luulisi sen vastuksen kuitenkin olevan levitetty noin 20cm matoksi, joten helposti nosturin luulisi kiinni saavan. Mitään piikkausta ei kannata tehdä ennen reitin tarkistusta, koska lanka voi mennä ihan pinnassakin, jos valun aikana on nosteltu raudoitusta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.