Sivu 1/1

VAG - teknistä etumatkaa?

Lähetetty: 31 Touko 2006, 15:34
Kirjoittaja Tazio
Buon di,

Törmäsin tähän ja sitä on jo naureskeltu
töissä ihan porukalla - tosin VAG-miehiä
ei hirveästi hymyilytä:

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.ns ... 20.025.010

Joku on kuulemma tuollaisella moottorilla varustettua
autoa ajanutkin, joten kai se kuitenkin luonnossa toimii

-Tazio

Lähetetty: 31 Touko 2006, 15:52
Kirjoittaja MKT
Mitähän hauskaa tässä sitten oli? Teksti nyt on mainosmiehen kynästä, mutta ei kai se ollut syy naureskeluun??

Miksei tämä tekniikka toimisi? Ideahan on yksinkertaisen nerokas. Kone on muistaakseni vain 1,4-litrainen.

Ei sillä että Alfan V6:sen tuollaiseen vaihtaisin.... :wink:

Lähetetty: 31 Touko 2006, 15:56
Kirjoittaja Epezi
Mainoksessa tuo TSI luki, nyt sitten tiedän mikä sekin on.
Itse kehittelin siitä TwinSpark Injection.

Lähetetty: 31 Touko 2006, 15:58
Kirjoittaja hagger16
Jep. Kertokaa nyt tyhmälle mikä tässä oli hauskaa.. :roll:
Ei jummarra. Vaikuttaa hienolle..

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:01
Kirjoittaja KJS
Niimpä, 1,4 litran padasta 170 hv ja muistaakseni luokkaa 230 Nm vääntöä. Ei huono. Vastaavaa tekniikkaa käytti aikanaan Lancia B-ryhmän Delta S4:ssä.

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:04
Kirjoittaja JustXL
Niin... kävin kokeilemassa ja ihan hyvältä tuntui käytännössä. Oli kuin turbodieselillä olisi ajanut, mutta rekisteriä riitti pidempäää-ää-ään. Ihan pieni alaväännön puute tyhjäkäynnin tuntumassa, mutta tuohon tottui nopeasti.

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:26
Kirjoittaja Tazio
Ciao,

Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.
Epäilen, ettei se tuolla tavalla lähtisi
edes käyntiin.

-Tazio

Lähetetty: 31 Touko 2006, 17:21
Kirjoittaja Epezi
en mä vaan tajuu... :roll:

Lähetetty: 31 Touko 2006, 17:29
Kirjoittaja Rolle
Jos se turbo pyörittää ilmaa väkisin niin että se pyörii sitten kovemmilla kierroksilla väärin päin? :mrgreen:

Lähetetty: 31 Touko 2006, 17:30
Kirjoittaja JustXL
Tazio kirjoitti:Ciao,

Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.

-Tazio
Kiitos tarkennuksesta - onneksi toimii kuitenkin livenä.

Lähetetty: 31 Touko 2006, 17:32
Kirjoittaja Epezi
Nyt oon kyllä pihalla, jos nuo rattaat pyörisivät toisinpäin silloinhan ne työntäsivät ilmaa tuloilman suuntaan.

Kyllä ne mun silmääni näyttäs pyörivän ihan "oikeeseen" suuntaan. Kertokaa jos mulla on silmät väärinpäin.

Edit. Haa, HEUREKA! nehän vievät ilmaa ulkokehällä eikä sisäkehällä :mrgreen:

Lähetetty: 31 Touko 2006, 21:42
Kirjoittaja MKT
Tazio kirjoitti:Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.
Hienoa, selvisi sekin hauskuus. Folkkarin onneksi kaikki eivät ole noin tarkkoja. MOT. Pieni mahdollisuus että saavat muutaman TSI:n myytyäkin. :wink:

Koenigilla oli joskus virityspaketti Testarossaan. Siinä tuli rootsi sekä kummallekin lohkolle vielä turbo. Lupailivat muistaakseni että kolmen ahtimen avustamana pannusta lähtee 1000 hp - aika hyvin kun vakio taisi olla vain 390 hp.

Lähetetty: 31 Touko 2006, 23:05
Kirjoittaja jknracing
Rolle kirjoitti:Jos se turbo pyörittää ilmaa väkisin niin että se pyörii sitten kovemmilla kierroksilla väärin päin? :mrgreen:
No se on vaan sitä uutta moottoriteknologiaa? :drinking:

Riittävällä kierosluvulla toinen ahdin kumoaa toisen ahtimen ja kiihdyttää tehon potenssiin kuusi. :crazyeyes:

Lähetetty: 31 Touko 2006, 23:39
Kirjoittaja Bones
Joo ja eihän toi turpo pyöri tossa ollenkaan! :eggface:

Muuten lupaava vehje, voisin jopa käydä koeajolla..

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 08:28
Kirjoittaja Tazio
MKT kirjoitti: Koenigilla oli joskus virityspaketti Testarossaan. Siinä tuli rootsi sekä kummallekin lohkolle vielä turbo. Lupailivat muistaakseni että kolmen ahtimen avustamana pannusta lähtee 1000 hp - aika hyvin kun vakio taisi olla vain 390 hp.
Buon di,

Oliko tämä se Koening Competition?

-Tazio

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 08:56
Kirjoittaja MKT
Tazio kirjoitti:Buon di,

Oliko tämä se Koening Competition?

-Tazio
Jep, se taisi olla laitteen nimi. Mitenkähän hyvin vajaa 5-litrainen bokserikone kesti yli 200 hp:n litratehon....?

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 12:23
Kirjoittaja jknracing
MKT kirjoitti:Mitenkähän hyvin vajaa 5-litrainen bokserikone kesti yli 200 hp:n litratehon....?
Ei se ole bokseri, vaan 180 asteinen V-12. :wink:

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 14:03
Kirjoittaja GiuliaSuper
KJS kirjoitti:Niimpä, 1,4 litran padasta 170 hv ja muistaakseni luokkaa 230 Nm vääntöä. Ei huono. Vastaavaa tekniikkaa käytti aikanaan Lancia B-ryhmän Delta S4:ssä.
Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 15:34
Kirjoittaja MrKirby
Eiköhän se vaan pyöri ihan oikeaan suuntaan. Ilma kulkee ulkokehää ja ilmatila pienenee ulosmenoaukon kohdalla. Ehkä kuva ei tosin ole ihan teknisen tarkka, mutta ymmärtäisin kuitenkin asian näin...

Edit: Tässä vielä selostusta.

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 15:40
Kirjoittaja Hepa
Ettei vain olisi VAG-pojat huomanneet virheensä ja korjanneet. Nyt näyttää pyörivän rattaat eri suuntaan kuin eilen.

- Vai olenko ihan sekaisin??? :crazyeyes:

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 15:49
Kirjoittaja Kaalipata
Kato perkele! On vissiin tieto kämmistä kulkeutunut animaation tekijälle asti kun on jo korjattu :-D

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 15:55
Kirjoittaja MrKirby
Aha - no ilmankos... :-) En eilen kattonutkaan tota, kun en käynyt foorumilla.

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 16:19
Kirjoittaja Tazio
Buon di,

Joo, rupesi pyörimään tänään oikein päin.
Laitoin eilen palautetta ja sain aamulla kauniin
vastauksen:

--------------------------------------
Hei!

Tiedustelin kysymystäsi tekniseltä osastoltamme ja heidän vastauksensa on,
että pyörii väärinpäin.


Ystävällisin terveisin

N.N
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi
-------------------------------------------------


-Tazio

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 16:40
Kirjoittaja Tazio
GiuliaSuper kirjoitti:
Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.
Sovrementalita? Ajettiinko tuolla myös? Muistan
vain nähneeni jossain kuvan ja maininnan.

-Tazio

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 17:11
Kirjoittaja GiuliaSuper
Tazio kirjoitti:
Sovrementalita? Ajettiinko tuolla myös? Muistan
vain nähneeni jossain kuvan ja maininnan.

-Tazio
Näin muistelen että olisi ajettu, mutta täytyy varmistaa kirjoista kun meen vanhempien luo viikonloppuna.

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 22:12
Kirjoittaja mchammeri
Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen TSI-Golfin ääneen telkkarimainoksessa? Ei taida olla ihan autenttinen... :roll:

Jos on, niin mä haluun tollasen. :P

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 22:15
Kirjoittaja jknracing
Tazio kirjoitti:Buon di,

Joo, rupesi pyörimään tänään oikein päin.
Laitoin eilen palautetta ja sain aamulla kauniin
vastauksen:

--------------------------------------
Hei!

Tiedustelin kysymystäsi tekniseltä osastoltamme ja heidän vastauksensa on,
että pyörii väärinpäin.


Ystävällisin terveisin

N.N
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi
-------------------------------------------------


-Tazio
Tarvittiin Alfamies korjaamaan tuokin vika. :wink:

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 22:55
Kirjoittaja V6
GiuliaSuper kirjoitti: Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.
alko kiinnostamaan sen verran että piti oikein etsiä. Eli malli oli GTA SA, 10 kpl tehty (1967-1968) 1 570 cc 164 kW @ 7 800.

tarkempaa tietoa tuosta rakeenteesta ei oikein löytynyt.
"induction used two superchargers which were driven from a high pressure oil pump spinning to 100000 rpm"

linkki: http://www.euronet.nl/users/in004021/Pa ... 0Cars.html