Sivu 1/1

TM ja Brera

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 09:57
Kirjoittaja Tazio
Buon di,

Uuden TM:n urheiluautotestissä on Brera mukana.
Minua jäi mietityttämään Breran osalta lause
jossa todettiin, että ensimmäinen mutka menee
heti pitkäksi ABS:n hitauden takia.
En ole juuri paljonkaan ratoja ABS-autoilla kiertänyt,
mutta onko tuo oikea tapa viedä ABS-varustettua
autoa reippaasti radalla? Siis vetää lähestymisjarrutuksessa
tarkoituksella ABS-peliin?
Ainakin vanhoissa vehkeissä ja vanhaan hyvään aikaan
on minunkin päähäni taottu, että jarrua ei lukita.

Pohtii,
-Tazio

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 10:31
Kirjoittaja KJS
Rauno Aaltonen ainakin joskus sanoi, että jos ABS rutisee, niin silloin on jo kuljettaja tehnyt virheen.

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 10:59
Kirjoittaja Grendel
onko tuo oikea tapa viedä ABS-varustettua
autoa reippaasti radalla?
Vakio ABS ja katurenkaat: Kyllä
Vakio ABS ja slicksit: Ei
Kisa ABS ja slicksit: Kyllä

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 11:39
Kirjoittaja alfista
Eiköhän tuo ollut melko germaanipainotteinen testi, lieneekö ostettu joltain Saksalaiselta lehdeltä. Niinhän tuo tuntuu olevan, että omat merkit pärjäävät Saksalaislehdissä. Toiminnallisia periaate-eroja ei näytä haluttavankaan ymmärtää vaan kaikkien testattavien autojen pitäisi toimia saksalaiseen tapaan.

Alfan ABS ei tosin ole siinä suhteessa nopeimpia jos puhutaan polkimen runttaamisesta suoraan pohjaan. Pyörän lukkiutumisen - vapautuksen ja uudelleen pidon rajan haussa menee Alfassa tuntuman mukaan suhteellisen pitkä aika. Jos sen sijaan ajaa mutkaan sisään jarrulla saattaen, niin Alfa ABS toimii helkutin hienosti.

Toiminta ei siis haittaa jos rajaa haetaan ajajapainotteisesti niin kuin Tazio mainitsi.

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 11:46
Kirjoittaja Rolle
Tuo testihän on tehty muiden pohjoismaisten autolehtien kanssa, oli sama jo viime vuonna ja IMO ihan hauska ja asiallinen testi.

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 12:19
Kirjoittaja Grendel
Eikös kuskina toiminut Koistisen Robbe joka ei liene "germaanipainotteinen"?