Sivu 1/1

Jälkeenpäin lisätyn turbon automaahantuonti.

Lähetetty: 25 Kesä 2006, 17:46
Kirjoittaja gYdEbUh
Tässä voi vähän raapustella byrokratiajutskia jos kiinnostaa, nääs jos olis kiikarissa vaunu (wagen) johon ei koskaan ole tehtaalla simpukkaa istutettu mutta rinnakkaismallissa samalla koneella olevaan on, ainakin suurinpiirtein, kun en tietenkään pohjamutia myöten ole selvittänyt. Niin onkohan kyseisen vehkeen maahantuonti käytännössä mahdotonta vaikka saksassa olisi tyyppikatsastus ok? :shock: E: Kyseinen moottori on siis ollutkin vain astetta suuremmassa autossa, moottori ei välttämättä ole aivan sama, eikä turbo välttämättä ole sama. siinäpä vähän lisävivahdetta.

Lähetetty: 27 Kesä 2006, 16:34
Kirjoittaja gYdEbUh
Niinpa.. kai se olis sitten kiinnostuksen kohotessa kilautettava tulliin.

Lähetetty: 27 Kesä 2006, 22:11
Kirjoittaja alfista
Niin...

Eu hyväksytyt autot pitäisi periaatteessa saada rekisteröityä suomeen... ... ... ...

Onhan tänne tullut sen takia mopoautot, kolmipyöräiset ja sen sellaista, muuuuutta, ainakin kaikki katsastusmiehet pelottelevat mm. valojen rekisteröinnistä, turbottamisesta, uudelleen rakentamisesta jne.

Kai täällä loppujen lopuksi määrää virkamies

Lähetetty: 28 Kesä 2006, 10:06
Kirjoittaja Maunu
Eikös tän kuun alusta saa tuoda jenkkilästäkin ihan mitä vaan kunhan menee läpi katsastuksesta. Tietysti valot ym tarvii vaihtaa. Eli pian alkaa näkymään katukuvassa kaikenlaista pimppaus roadsteria.

Lähetetty: 28 Kesä 2006, 12:08
Kirjoittaja Andros
alfista kirjoitti:Niin...

Eu hyväksytyt autot pitäisi periaatteessa saada rekisteröityä suomeen... ... ... ...

Onhan tänne tullut sen takia mopoautot, kolmipyöräiset ja sen sellaista, muuuuutta, ainakin kaikki katsastusmiehet pelottelevat mm. valojen rekisteröinnistä, turbottamisesta, uudelleen rakentamisesta jne.

Kai täällä loppujen lopuksi määrää virkamies
Tuontiautoissa on ensirekisteröinti päivä tärkeä, sillä sen mukaan katsotaan katsastus vaatimukset. Kaveri oli tuomassa englannista mitsun evo1:sen auto oli valmistettu 1992 mutta ensirekisteröinti löytyi vasta 2000 englannista. Tämän takia auton olisi pitänyt täyttää vuoden 2000 vaatimukset. Jäi tuomatta. Jos tuo turbon laitto on vaatinut muutoskatsastuksen taitaa se vuosi asettaa katsastusvaatimukset uudelleen. Käy katsastusasemalla keskustelemassa, saat sieltä tai AKE:sta tarvittavat tiedot. Tullia ei kíinnosta muukuin tullaus :wink:

eu

Lähetetty: 28 Kesä 2006, 13:16
Kirjoittaja gtj
Se mikä on esim poikkeusluvalla hyväksytty yhdessä Eu maassa, ei tarkoita sitä että sama auto hyväksytään muualla. lähde AKEn ohje auton tuojalle

Lähetetty: 28 Kesä 2006, 15:11
Kirjoittaja gYdEbUh
Itseasiasa hyvältähän tuo tosiaan vaikuttaa ;) menin vielä eilen bongaamaan tällaisen namun :mrgreen: klick
Tähän asti ei farkut oo ollu mun juttu mut tuon kyl huolisin x) Muistuttaa muuten uskomattoman paljon erästä volvoa.

Lähetetty: 28 Kesä 2006, 15:21
Kirjoittaja Rolle
Tuossahan on ilmeisesti koneessa häikkää, mutta saisko ihan normaalisti muutoskatsastamalla kilpiin kun noita 3 ovisiakin on tolla koneella?

Lähetetty: 28 Kesä 2006, 16:50
Kirjoittaja gYdEbUh
Tuota 16v turbo konetta ei taida tosiaan olla ollenkaan dedrassa, uudemmassa deltassa tosiaan on. Luulisi että saisi suomeen kilpiin aikas helpolla, jos joku ostaisi tuon nykyisen riippakiven pois niin voisin kokeilla :mrgreen: Harmi tietty että tuo kyseinen laitos ei voisi enää etelämmässä kohtaa saksaa olla. Koitin muuttaa tuon linkin nimeä itsekin siinä onnistumatta, mut selvitän sen salan itse :oops: kansi tai turbovikaa siinä on mutta kone ilmesesti käy silti, olis varmaan silti turhan uhkista ajaa reilu tuhat kilsaa sillä paluumatkaa :) Liekö noita farkkuja lainkaan suomessa??