Mitä eroa CARF ja AREF

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Mitä eroa CARF ja AREF

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mitä eroa on käytännössä näillä kahdella klubilla?

Miksi tämmöselle kansanautolle yleensä pitää olla 2 klubia?

Mihinkä kuulutte vai molempiin?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

carf

Viesti Kirjoittaja virtti »

CARF:iin kuulun ja muihin kyssäreihin en osaakaan vastata :)
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kaksi löytyy eri mielipiteiden takia ja samasta syystä tästä keskustelustakaan ei voi syntyä mitään järkevää :?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Kyllähän niillä nyt jotain eroa pitää olla, jos kerran on tarvetta ollut pistää toinenkin pulju pystyyn? :shock: Tuskin kuitenkaan kostoksi tai vittuillakseen?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kaksi löytyy eri mielipiteiden takia ja samasta syystä tästä keskustelustakaan ei voi syntyä mitään järkevää
Asia vilpitön, enpä siis liity edelleenkään kumpaankaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Karkea jako voisi olla sellainen, että AREF keskittyy Alfojen lisäksi italialaiseen kultuuriin, kun taas CARF keskittyy enemmän Alfoihin ja niihin liittyviin juttuihin. Tällaisen käsityksen minä olen saanut ja olen kummankin kerhon jäsen.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Niin en siis tarkoittanut etteikö kumpikin olisi järkevä, mutta jos mielipiteet on kerhon aikoinaan jakanut niin mitähän mahtaa tapahtua kun anonyymina aletaan laukomaan omia mielipiteita.

Toki jos asiallisena keskustelu pysyy niin ihan tervettähän tämä on siinä missä muukkosen ja da:nkin "vertailu".

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Karkea jako voisi olla sellainen, että AREF keskittyy Alfojen lisäksi italialaiseen kultuuriin, kun taas CARF keskittyy enemmän Alfoihin ja niihin liittyviin juttuihin. Tällaisen käsityksen minä olen saanut ja olen kummankin kerhon jäsen.
Tämän tapaista vastausta kaipasin - en mitään juupas eipäs ja kumpi on parempi tai huonompi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tulihan se pointti sieltä esille, itse olen molempien jäsen, Arefilla on enemmän pienempiä kokoontumisia ja muihinkin kuin alfoihin liittyviä. Carf taas tarjoo mukavasti esim. ratapäiviä.

edit: Nettivuilta kun lukee molempien ohjelmaa niin selviää aika pitkälti.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

molempiin kuulutaan edelleen ja kuulutaan jatkossakin.. :wink:

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

mä liityin carfiin koska niillä oli hienompi takalasi-tarra..
valitettavasti kerkisin senkin liimata edelliseen gtv:hen.. :cry:

No, olen mä tuosta kerholehdestä kyl tykänny. En sit tiedä millanen lehti Arefilla on.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Hyvä, kiitos kaikille vastauksista.

Täytyy näköjään ruveta käyttään tota hakukonetta enemmän, ennenkuin kyselee tyhmiä.

Mulle taitaa riittää tää Forum, kun on huono sosiaaliseksi eläimeksi ja olen enemmän kiinnostunut Alfasta sinänsä ja täältä tuntuu löytyvän nopeimmin vastaukset ihmetyksen aiheisiin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mipo kirjoitti:mä liityin carfiin koska niillä oli hienompi takalasi-tarra..
valitettavasti kerkisin senkin liimata edelliseen gtv:hen.. :cry:
uuden tarran olen aina saanut pyytämällä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Luojain miten voikaan olla typerää ruveta jakamaan kerhoja riitojen vuoksi - varsinkaan egottelujen takia. Taustoja liiemmälti tuntematta tosin totean vain.

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Aluksi liityin arefiin, täytin liittymislomakkeet, maksoin liittymis- ja jäsenmaksut...EI ikinä tullut mitään postia, kerholehteä, ei mitään. kuin en olisi kerhoon liittynytkään.

CARF:sta tuli samantien yhteydenotto, tarra, kerholehti, ym.. näin minulla.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Jos kutsuu alfaa kansanautoksi!!!!!!!! (niitä on nissanit,opelit ym.) niin kannattaa varmaan erota samantien!!! Ja aref lienee keskittynyt enemmän wanhoihin alfoihin... mutta kylläpä oli eka kerta kun joku kutsuu alfa romeota kansanautoks....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Oon pari kerttaa maksanut Carfin jäsenmaksun , mutta mielestäni yksi kerho kuitenkin riittäisi näin pienessä maassa. Omat aktiviteetit, ei nykyään enää ole riittäneet näihin toimintoihin . Nyt jätin maksamatta, kun en ehdi mihinkään osallistua . Harmi sinänsä, että näin on jakauduttu . Mun mielestä nuo kulttuuri jutut vois hoitaa autoharrastuksen ulkopuolellakin . En epäile ollenkaan, etteikö ne olisi tärkeitä juttuja joillekin, mutta miksi ne pitäisi sekoittaa merkkikerho toimintaan ? En provoa nyt mitään , vaan uteliaana kysyn :-D .

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Carfin jäsen, tämän vuoden maksu tuli hoidettua reilusti myöhässä ja tarrakin on viihtynyt vain jääkaapin ovessa. Mutta Il Biscione on ihan mielenkiintoinen lehti, mitään muuta kerhon tarjoamaa en kyllä ole hyödyntänyt, ainakaan vielä..

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Minullakin on sellainen käsitys, että AREF(in jäsenistö) on enemmän keskittynyt vanhempiin Alfoihin ja niiden tekniikkaan ja kunnostamiseen, kun taas CARF on enemmän keskittynyt ajamiseen (vrt AREF 1xratapäivä, CARF 4x ratapäivä) ja jäsenistöllä tuntuu olevan uudempaa kalustoa. Joku on joskus sanonut, että AREF on fiilistelykerho ja CARF on pure testosterone.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mieluummin kaksi kuin yksi, turhaa spekulaatiota kerhojen määrällä jos kumpaankin riittää näinkin hyvin jäseniä kuin nykyään siispä mielestäni on ihan turhaa jauhaa että yksi kerho riittää suomen alfa kannalle .. :roll:

ja nikolle sen verran että eikös AUTOT ole oleellinen osa italialaista kulttuuria hyvän ruoan ja viinin lisäksi.. :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pikkis77 kirjoitti:Aluksi liityin arefiin, täytin liittymislomakkeet, maksoin liittymis- ja jäsenmaksut...EI ikinä tullut mitään postia, kerholehteä, ei mitään. kuin en olisi kerhoon liittynytkään.

CARF:sta tuli samantien yhteydenotto, tarra, kerholehti, ym.. näin minulla.
no itse olisin tuossa vaiheessa ottanut jo yhteyksiä kerhoon.. :roll:

itsellä ei ollut mitään onglmia kummassakaan kerhossa liittymisen suhteen

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

Ajattelin itsekin liittyä jompaankumpaan. Saa tarran uuden kiesin takalasiin. Tainnee sitten olla CARF.

Eilen lasipalatsin valoissa tuli viereen 159 sw. Hieno tarra oli takalasissa. Entusiastia siitä tavailin taisi olla AREF. Minkäslainen CARFin tarra on ?
Laku kirjoitti:
Karkea jako voisi olla sellainen, että AREF keskittyy Alfojen lisäksi italialaiseen kultuuriin, kun taas CARF keskittyy enemmän Alfoihin ja niihin liittyviin juttuihin. Tällaisen käsityksen minä olen saanut ja olen kummankin kerhon jäsen.
Tämän tapaista vastausta kaipasin - en mitään juupas eipäs ja kumpi on parempi tai huonompi.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^ Jos käyt CARF:in sivuilla näet tarran mallin sivun vasemmassa yläkulmassa.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Taidan perustaa oman kerhon, ei tuollaista kukkotappelua kestä katsella :)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Itse kuulun molempiin ja näin pohjoisen asukkina ja perheellisenä pidän AREF:ia itselleni sopivana. CARF on keskittynyt rata-ajeluun, kun taas AREF harrastaa koko perheen voimin ja alueellisesti kuukausittain kokoontuen Alfaa ja italialaista kulttuuria. Juuri tänään oli Oulun alajaosto käymässä Rovaniemellä, enkä valitettavasti perhesyistä riippuen päässyt mukaan. Olen itsekin järjestänyt AREF:in nimissä kokoontumisajon, jolloin Rovaniemelle saatiin hiukan vajaat 20 Alfaa ajoharjoittelun, ruokailun ja mukavan keskustelun merkeissä koolle. CARF toimii niin "etelä-painotteisesti", että kerho on jäänyt minulle hyvin etäiseksi. Olen silti hoitanut jäsenmaksuni (yleensä hurjan myöhässä) ihan kannatusmielessä.
En arvostele CARF:ia, vaan kehun AREF:ia, se on ollut minulle sopiva lämminhenkinen ja ihmisläheinen kerho. Historia on tärkeää, mutta kahden kerhon olemassaolon syitä on turha mietiskellä, vaan niistä pitää valita vaan itselleen sopivampi, tai liittyä niihin molempiin. Sama henkilö ne molemmat on silti perustanut :wink:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Molempi parempi

Seuraava GTV miittinkikin Kangasalla on avoin molemmille kuten ei jäsenillekkin (tosin reissun takia se touteutaa vasta 2009kesällä, sorry)

Itse kannata toimintaa, ilman turhaa väntämistä ja vänkäämistä
sama sitten onko se carf/aref, ups/aliups, kommari/oikeisto tai mies/vaimo :-D jos toiminta ei kiinnosta jätä väliin tai järkkää itse haluamasi häppeninki

Ei niistä kannata verenpainetta nostattaa

terv. paineet 98/60
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä eroa CARF ja AREF

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Laku kirjoitti:Mitä eroa on käytännössä näillä kahdella klubilla?

Miksi tämmöselle kansanautolle yleensä pitää olla 2 klubia?

Mihinkä kuulutte vai molempiin?
Molempiin on tullut liityttyä. (en osannut päättää) Tarrat sijoitin sitten taka sivu ikkunoihin. AREF oikealle ja CARF vasemmalle. Menivätköhän oikein päin? :-D

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jätin toisen kerhon vuosimaksun maksamatta kun lehdissäkin alkaa olemaan samat jutut.....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Merkillinen aihe tämä kerhojuttu. Itse en ole kummankaan jäsen pelkästään laiskuuttani. Tilaisuuksissa on tullut pyörähdettyä jos on sattunut kohdalle. Itselläni ei ole mitään hajua kerhojen eroista, enkä ole nähnyt ainuttakaan autoihin liittyvää argumenttiä kummastakaan.

Kun liityn, niin liityn kumpaankin.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä tämä foorumi syönyt kerhoaktiivisuutta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

alfista kirjoitti:Kun liityn, niin liityn kumpaankin.
Suomessa tämä on helppoa. Esim. Sveitsissä on 11 klubia.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

minä olen pelkästään CARF jäsen, sieltä sain ensimmäiset kiksit pitkästä aikaa alfaan, ja vaikutti itselle sopivalta vaihtoehdolta! en tosin AREF:iin liittymistä edes harkinnut, tuntui jotenkin erilaselta kerholta, noh... vaikea selittää!

näin mennään toistaiseksi, katsotaan jos saisivat kosittua liittymään toiseenkin!

mutta mielestäni jos automerkillä on kerho niin siihen pitää liittyä jo siksikin että kannustaa kerho toimintaa omalla autolla myös pienoisella rahasummalla! itse en ole käynyt kuin yhdessä tapahtumassa porvoossa kaksi vuotta sitten, eli kerhoon maksetuilla rahoilla olen saanut tarran lehden ja kahvin ja pullan :-D mielestäni tämä riittää...

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

Eiköhän tässä alfabbs:ssä olisi kerhon ainekset kasassa. Ei muuta kuin tapahtumia suunnitteleen... :-D
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Mitä eroa CARF ja AREF

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Itse en ole sen kummemmin perehtynyt kerhojen historiaan tai niiden jakaantumiseen johtaneisiin syihin, mutta liityin nyt kuitenkin kannatusmielessä CARF:iin. Tämä valinta on tehty puhtaasti "fiilispohjalta".

Avatar
Tridente
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Elo 2013, 07:22
Car(s): GTV ja muita italianoja
Paikkakunta: Parco di Pozzo

Re: Mitä eroa CARF ja AREF

Viesti Kirjoittaja Tridente »

Noista kahdesta Alfa-kerhoista en kuulu kumpaankaan. CARF on jäsenmäärältään ainakin selvästi suurempi, olen luultavasti joskus nähnyt luvut CARF 550 ja AREF 200.

Tästä muistuu mieleen joskus kuulemani ajatusleikki. Näissä Alfa-kerhoissa on yhteensä kaksoisjäsenyydet poislukien ehkä 600 jäsentä ja Suomessa on noin 6000 Alfaa, eli joka kymmenes Alfalla ajava kuuluu Alfa-kerhoon. CARF:ssa yksinään on enemmän jäseniä kuin Fiat-kerhossa (runsaat 400?). Jos Suomessa on noin 60.000 Fiatia, ja niidenkin omistajista joka kymmenes kuuluisi Fiat-kerhoon, olisi siinä 6000 jäsentä! Ehkä se kertoo jotain näistä merkeistä ja niiden harrastajista.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä eroa CARF ja AREF

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuossa on tosin otettava huomioon, että monella kerholaisella, molemmissa kerhoissa on nimissään useampikin auto + pari muuta poissa liikenteestä, joten harrastuspohja on melko vahva ns. tusinamerkkeihin verrattuna.

Itse kuulun tällä hetkellä molempiin, mutta en tiedä jatkuuko 2014 automaattisesti näin. Kerhot toisaalta ovat viime aikoina tiivistäneet yhteistyötään osavaikuttimena, ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä, ilmeisesti ns. vanhojen jäärien sivuun vetäytyminen muuten vaan, mutta valitettavasti myös iän mukanaan tuoma luonnollinen poistuma.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Mitä eroa CARF ja AREF

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Joskus Carfin maksun taisin maksaa. Lehti oli ihan mukava vastine, mutta voisi kai sen paremminkin tehdä. Enkä tarkoita sisältöä, jossa on saatavuusongelmaa vähän kaikissa harrastepohjalta tehdyissä lehdissä, vaan ulkoasua. Wordillako se on taitettu?

No oli miten oli, maksoin kuitenkin toisenakin vuonna, ei se niin pahasti silmää häirinnyt. Kun lompakko pöllittiin niin ilkesin sitten mennä ja pyytää uutta jäsenkorttia. Ei kuulemma ollut. Mitähän virkaa niillä läpysköillä sitten on jossei niitä jäsen tarvitse. Edellisvuonna kuitenkin sain semmoisen vaikka kun kesken vuotta liityin. Jäi seuraavana vuonna maksamatta maksu. Toisaalta pärjää sitä ilman kerhoakin joten Arefistakaan ei turvapaikkaa ole tullut haettua. Täällä foorumilla on varsin mukavaa lueskella ja joskus jotain joutavaa kirjoitellakin.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Dottore
Viestit: 189
Liittynyt: 16 Touko 2013, 09:31
Car(s): Giulia Super 1.6
Paikkakunta: Isola di Traghetto

Re: Mitä eroa CARF ja AREF

Viesti Kirjoittaja Dottore »

Alfissimo kirjoitti:..... ilmeisesti ns. vanhojen jäärien sivuun vetäytyminen .......
Tietämättä mitä tuolla tarkoitetaan, mutta jos sillä viitataan meihin jo kauemmin alfailuja harrastaneisiin, meillä on kyllä ihan oma kerho. Se ei järjestä ratapäiviä Ahvenistolla, mutta kylläkin aikanaan Keimolassa. :)

Menemättä myöskään henkilökohtaisuuksiin, ja jos pieni huumori sallitaan; onko ns. vanhan jäärän vastakohta ns. nuori nulikka? Kun heistä tulee aikanaan vanhoja jääriä, saattaa olla, etteivät monet enää ajelekaan Alfoilla, vaan kaahailevat rollaattoreilla pitkin hoivakotien käytäviä. :wink:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä eroa CARF ja AREF

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Juuri siksi kenenkään tätä lukevan ei pidä henkilökohtaisesti ottaman. Eiköhän niitä jääriä, jotka nykyisin ovat jo oikeastikin vanhoja, mahtunut aikanaan kumpaankin leiriin. Sikäli jos joku tuntee tätä lukiessaan piston rinnassaan, niin siihen minä olen syytön :wink: .

Tässä kirjoitan täysin ulkopuolisena, sillä kaikkea en tiedä, enkä kaikkia osallisia tunne, mutta sikäli kun olen kuulemastani vuosien varrella ymmärtänyt, meni touhu aikanaan enemmänkin henkilökohtaisuuksiin ja nyt kun on väki molemmissa kerhoissa vaihtunut ja riidat unohtuneet, ei suurimmalla osalla nykyjäsenistä ole edes hajuakaan siitä miksi jakautuminen on aikanaan tapahtunut. Näinollen ei ole mitään syytä sen suurempaan kinasteluunkaan jolloin toimintaa pystyy suunnittelemaan myös yhteistyössä, josta on hyötyä kummankin kerhon jäsenille sekä kerhoille itselleenkin.
Kerhojen ei tarvitse yhdistyä, eikä se joidenkin pykälien mukaan onnistuisikaan, mutta eiköhän tämän päivän tietämyksellä, kokemuksella ja teknologialla Suomen kokoisessa maassa yhden marginaalimerkin kaksi kerhoa mahdu sovussa tapahtumat jakamaan niin, että kaikille löytyy mieleistä ohjelmaa. Vauvasta vaariin.

Ja kyllä, olen nulikka, vasta 31 ja tukkakin päästä jo lähtenyt.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitä eroa CARF ja AREF

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tämä voi vaan päättyä yhdellä tavalla.

Lukittu