Sivu 1/1

Kiihtyvyysmittarit

Lähetetty: 01 Elo 2006, 23:38
Kirjoittaja Tekri
Tuollainen kiihtyvyysmittari vaikuttaisi mukavalta lelulta ja saataisipa sillä olla jopa oikeata käyttöäkin, pystyisi vähän kokeilemaan onko omilla modauksilla mitään positiivisia vaikutuksia.

Oon katellut muutamia eri malleja, eli G-Tech PRO, G-Tech PRO SS ja AP22. Vanhempaa PRO:ta saa aika edullisesti Ebayltä (70€), SS versio on jo hinnakkaampi (~270€). Millainen tuo vanhempi versio on, onko käypä peli vai kannattaako sijoittaa uudempaan. Onko tietoa millaisia eroja näissä kahdessa on? Kolmas vaihtoehto on tuo AP22 (180€). Gtech kiinnostaisi ehkä enemmän, koska siitä saa myös vääntökäyrän näkyviin. Onko kokemusta kuinka nämä mittaukset hp ja vääntö pitävät paikkaansa?

AP22:sta puolestaan on kehuttu melko tarkaksi ja lisäksi sillä pystyisi siirtämään tiedot PC:lle. G-techiltä löytyisi PRO RR jolla saisi myös arvot talteen, mutta se kustantaa jo ~370€.

Muutamalla taitaa täällä olla ainakin noita G-Techin vehkeitä, eli tilittäkääpäs tunteitanne :) Myös ostopaikka vinkkejä otetaan vastaan.

Lähetetty: 04 Elo 2006, 08:18
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Mä voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi testaamaan jos hommaat jonkun :mrgreen: Laitteista sinänsä ei ole tietoa. Äkiseltään ajattelis että jos perustuu kiihtyvyys anturiin niin teho ja vääntö ei välttämättä ole kovin tarkka mutta muutoksen luulis näkevän kyllä?

Lähetetty: 04 Elo 2006, 09:24
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Auton painon jos tietää sillähetkellä kilolleen niin tulos on matemaattisesti tarkka (eli jää sitten tuuli, tien nousu/lasku yms. pois laskuista)

Lähetetty: 04 Elo 2006, 10:21
Kirjoittaja Camber
Mä oon testannu pari vetoa ilmeisesti jollain vanhemmalla versiolla (g-tech)
ihan hyvin sekin mun mielestä toimi, paitsi ettei virtajohto tahtonu pysyä alfan tupakin sytkässä millään kiinni ja virrat katkeili vähän väliä. kaverin sti subarussa kyllä pysy hyvin kiinni!
oli km näytöllä oleva versio. siinä olevista toiminnoista en osaa sanoa muuta kun 0-100, ja 0-400m ainakin on kokeiltu.

Lähetetty: 05 Elo 2006, 02:06
Kirjoittaja Tekri
Parin yön tehokkaan (onneksi palkallisen :-D) surffauksen jälkeen näyttäisi G-tech:n RR versio vetävän pisimmän korren. Enään pitäisi löytää sopiva (lue halpa) ostopaikka. Kertokaapa nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä millaisia lisäkustannuksia Jenkkiebayltä tilaamalla tulee tuotteen varsinaisen hinnan lisäksi?
Wile E. Coyote kirjoitti:Mä voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi testaamaan jos hommaat jonkun :mrgreen:
Vai vapaaehtoinen :mrgreen: . No ei kai siinä auta muuta kun panna sitten mittauspäivät pystyyn. Hmm, AMW taitaa veloittaa 60€ mittauksesta..... €€€€€ :mrgreen:

Mahtaisiko olla muita ko. mittarista tai sen SS versiosta kiinnostuneita, sillä samallahan niitä tilaa usemmankin. Ainakin rahdeissa säästäisi ja saattaisipa saada vaikka vähän rabattiakin, kiinnostuneita?

Lähetetty: 07 Elo 2006, 07:25
Kirjoittaja tsav
Tekri kirjoitti:Parin yön tehokkaan (onneksi palkallisen :-D) surffauksen jälkeen näyttäisi G-tech:n RR versio vetävän pisimmän korren. Enään pitäisi löytää sopiva (lue halpa) ostopaikka. Kertokaapa nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä millaisia lisäkustannuksia Jenkkiebayltä tilaamalla tulee tuotteen varsinaisen hinnan lisäksi?
Tuohon ebay hintaan tulee päälle rahti. Tuollaiselle G-Tech laatikolle voisi olla luokkaa 20$ +/- 10$ Riippuu lähetetäänkö USPS:n (posti) vai jollain kuriiripalvelulla ja tuleeko lentokoneella vai laivalla. Laiva paketti kestää 1-2 kuukautta. USPS airmail tulee 1 - 2 viikkoa. Yleensä se 2 viikkoa. Kuriirit (Fedex, UPS...) tuovat sitten muutamassa päivässä.

Tuon rahdin lisäksi tulee tulli (auton osissa luokkaa 4%, voi elektroniikassa olla enemmänkin), joka lasketaan tuotteen hinnasta ja rahdista. Ja sitten tulee meidän ALV tuotteen hinnasta, rahdista ja tullista.

Jos tiedät että joku kaveri on menossa työreissulle jenkkeihin niin pyydä häntä tuomaan laite matkalaukussa. Näin säästät nuo postikulut ja tulli- ja veromaksut.

Lähetetty: 09 Elo 2006, 23:48
Kirjoittaja Tekri
Optimistisestikin laskettuna näyttää ero kotimaiseen tarjoukseen olevan vain muutaman kympin, joten eipä tuon yhden kappaleen tilaamisessa hirveästi säästä. Bonuksena vielä mahdolliset takuuasiat on luultavasti helpompi hoitaa kotomaan kielellä, sillä oman tuurin tietäen niille tulee tarvetta kuitenkin. Tällä hetkellä onnistuneiden toimituksen todennäköisyys <20%, mm. neljästä uudesta alustasarjasta kolme risoja tai vääränlaisia, uusi kompura valmiiksi risa, uuden moottorisahan kone levis 20 min. käytön jälkeen, paineilmanaulain oli susi jne. :cry: :cry:

Lähetetty: 13 Elo 2006, 21:03
Kirjoittaja Tekri
Niinhän siinä kävi sitten, että RR versio oli tietysti loppu, joten tyytyminen oli SS:n, kun ei malttanut jäädä oottelemaan.

Hajonta oli välillä melkoista, mutta harjoittelulla löytyi viimmein oikeat tekniikka sekä paikka, ja nyt on "dynokäyrät" saatu ajettua. Loppuvaiheessa seitsemän viimmeisen ero parhaimman ja huonoimman välillä oli vain 2kW, joka ainakin omaan tarkoitukseen on riittävän pieni. Sitä onko se kuinka lähellä oikeaa voi arvailla.

0-100 jäi vielä mittaamatta, sillä niissä oli eroa vielä reilusti lähes jokaisen vedon välillä, parhaimmillaan 1,5s. Lisäksi teki teki pahaa harrastaa rajuja repimisiä, joten katsotaan niitä myöhemmin uudestaan.

Ai niin, se mitattu teho kaikkien häviöiden jälkeen oli hurjat 79 kW.