Sivu 1/1

Onko kukaan tuonut Alfaa Jenkeistä?

Lähetetty: 11 Elo 2006, 13:04
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tuolla rapakon takana näyttää olevan edukkaitakin Alfoja. Tosin näyttää olevan muutoksiakin jotka ei ihan ole parhaiten sopivia. Ruiskut näyttää olleen jo pitempään tuolla käytössä.

Lähetetty: 11 Elo 2006, 15:53
Kirjoittaja OL
Kattelin kanssa tässä muutama päivä sitten ihan samaa. Seiskafemmoissa näytti olevan kunnon penkit ja AC:t lähes järestään. Mutta se tuominen, käsittääkseni aika lailla monimutkaisempaa ja kalliimpaa kuin euromaista?

Lähetetty: 11 Elo 2006, 16:01
Kirjoittaja AAW
EU:n ulkopuolelta tuotavista ajoneuvoista kannetaan ajoneuvoveron lisäksi tulli ja maahantuonnin arvonlisävero joka lasketaan hinnasta + rahdista.

Lähetetty: 11 Elo 2006, 16:05
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Työkaveri tuonut ainakin sieltä 3xFord Probe (yksi kylläkin Mazdana tyyppi?), Porsche 914, Toyota MR2 ja paljon varaosia. Sillä on tytär siellä (asuu, kansalaisuutta en tiedä), kun käsitin että se maksaa järkyttävästi tai ei edes usein onnistuisi että myyjä toimittaisi auton konttiin ja hoitaisi kaikki ne käytännön asiat. Jos siellä olisi joku "linkki" niin ainakin osien hommaaminen olisi paljon halvempaa (laillista?). Välillä työkaveri ollut aika rikki, osa peruu kaupan tai tekee siitä vaikeaa kun kuulee että ostaja Euroopasta. Veroista yms en ole kysellyt, toisaalta ei se ole tainnut vielä rekistöröidä kuin yhden Fordeista ja siitäkään ei ollut päätöstä tullut.

Lähetetty: 11 Elo 2006, 18:35
Kirjoittaja AAW
Käsittääkseni tulli ja ostohinnan alv tulee maksettavaksi vaikka ei rekisteröisikään autoa.

Lähetetty: 11 Elo 2006, 19:08
Kirjoittaja J
Minkä mallista olet ajatellut?

nimim. Kahden usa-Spiderin omistaja..

-J

Lähetetty: 11 Elo 2006, 19:55
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Spider se mielissä siintää... :wink: Tokihan noihin iskee silmänsä kaikkiin, varsin herkkuja GTV6:sia ja 75:sia

Lähetetty: 11 Elo 2006, 22:15
Kirjoittaja J
No, mulla on ollut jenkki-Spider spicalla, ja nykyinen on webereillä. Spica vaatii jonkin verran opettelua, mutta netti (ja Wes Ingramin kirja) ovat tehneet asiat helpommaksi kuin ne ehkä menneisyydessä olivat. Siitä huolimatta suosittelisin kyllä kaasareihin vaihtoa(kunnolla tehtynä). Eroja Euro-mallin ja USA version välillä on aika paljonkin (vuosimallista riippuen), mutta johtuen kromipuskuristen USA-mallien harvinaisudesta (ja hinnoista) suosittelisin 75-82 vuosikertaa kuivasta osavaltiosta jos olet projektia etsimässä. Nykyisillä osien saatavuuksilla muuttaminen euro-versioksi on melko helppoa ja samalla tulee tarkistettua koneen yläkerta ja uudet kromit. Jos etsit valmista, niin minun autoni tarvitsee uuden kodin tehdäkseen tilaa joko De Tomaso Longchampille tai Porsche 914-6:lle.


-J

Lähetetty: 12 Elo 2006, 09:22
Kirjoittaja OL
Osaisitko J jonkun verran valaista vaikka jollain esimerkillä noita tuonti- ja muita kuluja, edes hiukan suuruusluokkaa? Sukulaismies on töissä jenkkilässä..

Lähetetty: 12 Elo 2006, 18:51
Kirjoittaja J
USAsta tuonnin yksityiskohdista löytynee foorumilta asiantuntevampaakin porukkaa, kuin minä. Omat Spiderini olen hankkinut euroopasta. USA mallien eroavaisuuksista voin kyllä konsultioda mielelläni, mutta ehkäpä se käy kuitenkin parhaiten puhelimen(numero pm:llä) kautta.

-J

Lähetetty: 14 Elo 2006, 07:49
Kirjoittaja tsav
Usasta tuotaessa tullia peritään muistaakseni 10% auton hinnasta ja rahdista. Sitten tulee päälle normaali autoverokohtelu. Tuo rahti on sen verran suuri, että itse päädyin ostamaan Hollannista amerikasta tuodun yksilön. Lisäksi vuosimallin piti olla vanhempi kuin '58, jolloin autoveron tietää jo etukäteen (0€). Vaikka myynti hinta oli korkeampi, niin rahti oli alle neljännes ja auton saattoi käydä katsomassa ennen ostopäätöstä. Esim Hollannissa on erittäin hyvä valikoima 25 vuotta vanhempia autoja, jotka on tuotu Usasta. Johtuu heidän tullin suopeasta kohtelusta vanhempia autoja kohtaan.

Tässä pari linkkiä:
http://www.stolzeclassiccars.nl/ (täältä ostin oman Alfan)
http://www.thegallerybrummen.nl/nl/en/index.html

Lopuksi vielä varoituksen sana. Vaikka autoa myytäisiin California autona niin se ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi ruosteeton. Auto saattaa olla alkujaan ollut esim Floridassa ja kulkeutunut sitten johonkin kuivaan osavaltioon josta se sitten kaupataan eteenpäin. Näin siis vanhojen autojen kohdalla. Itsellä ollut hyvää tuuria molempien avoautojen kohdalla. Kumpikin on myyty minulle California autoina ja kumpikin on ollut käytännössä ruosteettomia :-D .