Sivu 1/1
156 Sele hesarin kuntokokeessa
Lähetetty: 06 Syys 2003, 19:47
Kirjoittaja Sassicaia
Oli sitten tänään tuollainen koe stadarin autosivuilla. Tyyppivikoina kuulemma ajovalovikoja ja takavalovikoja. Ajetussa yksilössäkin oli näitä pahamaineisia takavalovikoja, kun vasemmanpuoleinen takapysäköintivalo ei palanut ja toinen kilpivalo oli pimeänä!
Kaikenmaailman tojoissa ja muissa merkeissä on sitten vissiin tämän huikean asiantuntevan toimittajan käsityksen mukaan ikuiset kynttilät, kun tuollaisia tyyppivikoja pitää kaivella, hohhoijaa.
No enpä ole tähänkään asti pitänyt stadarin autoliitettä kovinkaan vakavana lukemisena...
Lähetetty: 06 Syys 2003, 20:17
Kirjoittaja jarski
http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/ ... asarja.jsp
hohhoi.. tota ku lukis niinku raamattua niin eihän autoja vois ostaakaan
kaikki täysiä paskoja pommeja

jotenki tuntuu että listan kerääjällä
on menny meloni nenuun alfojen kohalla

Lähetetty: 06 Syys 2003, 21:09
Kirjoittaja V6
tuota ei taida löytyä netistä ? olisi voinut lukaista, muuten oli kai aika hyvä ollut?
Lähetetty: 06 Syys 2003, 21:45
Kirjoittaja Sassicaia
V6 kirjoitti:tuota ei taida löytyä netistä ? olisi voinut lukaista, muuten oli kai aika hyvä ollut?
Joo, paitsi ettei mahtunut kaksosten lastenvaunuja ja yhdeksää golfbägiä kun tavaratila oli niin pieni ja lastausaukkokin mitätön.
Varmaan sitten kun on se perälautanosturi ja rekan tavaratila, että saavat kersansa ja rojunsa kyytiin, niin alkavat toimittajat valittaa liian suuresta kääntöympyrästä ja isosta kulutuksesta.

Lähetetty: 06 Syys 2003, 22:09
Kirjoittaja puuha
Eikös ne ole taksit ja paketti-autot erikseen!
Ajan Alfalla, olen ylpeä.
Re: 156 Sele hesarin kuntokokeessa
Lähetetty: 07 Syys 2003, 02:46
Kirjoittaja Maho
Sassicaia kirjoitti:Oli sitten tänään tuollainen koe stadarin autosivuilla. Tyyppivikoina kuulemma ajovalovikoja ja takavalovikoja. Ajetussa yksilössäkin oli näitä pahamaineisia takavalovikoja, kun vasemmanpuoleinen takapysäköintivalo ei palanut ja toinen kilpivalo oli pimeänä!
Kaikenmaailman tojoissa ja muissa merkeissä on sitten vissiin tämän huikean asiantuntevan toimittajan käsityksen mukaan ikuiset kynttilät, kun tuollaisia tyyppivikoja pitää kaivella, hohhoijaa.
No enpä ole tähänkään asti pitänyt stadarin autoliitettä kovinkaan vakavana lukemisena...
Oli jotenkin surkuhupaisaa luettavaa. Pakosti oli kaivettu jotain vikaa, vaikka oikeesti ei siinä autossa mitään vikaa ollut.
Ilmeisesti "testaaja" omistaa jonkun japanilaismerkkisen härvelin, koska pieni kateuden häivä paistoi tekstistä
Huomasitteko, että siihen oli jakohihna vaihdettu 37 000km. kohdalla??? Mikäköhän siinä on ollut...
Re: 156 Sele hesarin kuntokokeessa
Lähetetty: 07 Syys 2003, 06:46
Kirjoittaja Rasvis
Sassicaia kirjoitti:No enpä ole tähänkään asti pitänyt stadarin autoliitettä kovinkaan vakavana lukemisena...
Vakavasta en tiedä, mutta sillä kalliita ja eksoottisia autoja (viimeksi vuorossa taisi olla Porsche Cayenne) "testaavalla" jannulla todellakin pysyy kynä kädessä. Juttujen informatiivisuuden kanssa on vähän niin ja näin, mutta heppu tavoitteleekin lähinnä kaunokirjallista ilmaisua ja onnistuu välittämään fiiliksensä erittäin hyvin!
Maho kirjoitti:Ilmeisesti "testaaja" omistaa jonkun japanilaismerkkisen härvelin, koska pieni kateuden häivä paistoi tekstistä
Pari poimintaa jutusta:
"Alfassa on luonnetta, se ei ole samasta muotista tulleita tusina-autoja. Kone kävi erittäin siististi vielä 5000 kierroksen minuuttinopeudella."
"Puhtiakin löytyi aivan riittävästi"
"(vaihteiston) Toiminta oli ilmeisesti tarkoitetun mukaista. Osakaasulla vaihtaminen oli hienostuneen pehmeää, mutta täyskaasulla tuntui vaihdettaessa aikamoinen nykäisy. Tapa kuulunee kuvaan urheilullisella autolla."
"Kelpo auto tämäntyyppistä ajopeliä hakevalle"
Eipä se kateus tänne asti paista... Onhan se kontti vähän pieni, se kai on tosiasia. Henkilökohtainen juttu on, priorisoiko ajofiiliksen vai tilavan takarontin.
Noista valo"vioista" en sitten tiedä, olisiko tosiaan kyseessä ollut vain palaneet polttimot? Ei taida kuulua 156:n tapoihin sekoittaa valojärjestelmää? Hesarin käytetty auto -jutuissa on kyllä välillä ollut muutakin kummallisuuksia kuten tyyppivioiksi lasketut ruostuvat pakoputkistot ja kuluvat jarrulevyt

Re: 156 Sele hesarin kuntokokeessa
Lähetetty: 07 Syys 2003, 17:15
Kirjoittaja Sassicaia
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vakavasta en tiedä, mutta sillä kalliita ja eksoottisia autoja (viimeksi vuorossa taisi olla Porsche Cayenne) "testaavalla" jannulla todellakin pysyy kynä kädessä. Juttujen informatiivisuuden kanssa on vähän niin ja näin, mutta heppu tavoitteleekin lähinnä kaunokirjallista ilmaisua ja onnistuu välittämään fiiliksensä erittäin hyvin!
Noista valo"vioista" en sitten tiedä, olisiko tosiaan kyseessä ollut vain palaneet polttimot? Ei taida kuulua 156:n tapoihin sekoittaa valojärjestelmää? Hesarin käytetty auto -jutuissa on kyllä välillä ollut muutakin kummallisuuksia kuten tyyppivioiksi lasketut ruostuvat pakoputkistot ja kuluvat jarrulevyt

Tuo on tietysti makuasia, minun mielestäni kaveri yrittää usein vähän turhankin korkealentoista tekstiä, joka ei pysy kasassa, esim. AMG mesen artikkeli oli kyllä totaalisen sekava eikä onnistunut oikein tavoittamaan mitään tyyliä. Muutamia fiiliksiä siitä kyllä välittyi, mutta melkoisen sillisalaatin keskeltä.
Voi olla, että heppu on yrittänyt itse vaihtaa palanutta lamppua ja vittuuntunut, ainakin ajovalojen ja parkkien vaihto eteen vaatii kirurgin valokuitutähystintä ja kääpiön kättä. Erityisen kivaa 20 asteen pakkasessa, kun umpion takakansi tippuu moottoritilan uumeniin

Re: 156 Sele hesarin kuntokokeessa
Lähetetty: 07 Syys 2003, 17:34
Kirjoittaja Rasvis
Sassicaia kirjoitti:Voi olla, että heppu on yrittänyt itse vaihtaa palanutta lamppua ja vittuuntunut, ainakin ajovalojen ja parkkien vaihto eteen vaatii kirurgin valokuitutähystintä ja kääpiön kättä. Erityisen kivaa 20 asteen pakkasessa, kun umpion takakansi tippuu moottoritilan uumeniin

Tuo taitaa olla nykyään vähän joka autonvalmistajan helmasynti. Kuulemma Audin manuaalissakin lukee ajovalopolttimon vaihdosta vain, että hakeudu lähimpään merkkiliikkeeseen. Ehkä veemäisellä lampunvaihdon suunnittelulla pyritään ohjaamaan autot säännöllisesti huoltoon?
Lähetetty: 08 Syys 2003, 20:24
Kirjoittaja m.sa
Sassicaia kirjoitti:V6 kirjoitti:tuota ei taida löytyä netistä ? olisi voinut lukaista, muuten oli kai aika hyvä ollut?
Joo, paitsi ettei mahtunut kaksosten lastenvaunuja ja yhdeksää golfbägiä kun tavaratila oli niin pieni ja lastausaukkokin mitätön.
Varmaan sitten kun on se perälautanosturi ja rekan tavaratila, että saavat kersansa ja rojunsa kyytiin, niin alkavat toimittajat valittaa liian suuresta kääntöympyrästä ja isosta kulutuksesta.

Erittäin hyvin sanottu... Naurettavaa kun pitäisi auto ostaa TM:n perusteella. Ja se on parempi missä on enemmän mukitelineitä!
Lähetetty: 09 Syys 2003, 00:43
Kirjoittaja Maho
m.sa kirjoitti:Sassicaia kirjoitti:V6 kirjoitti:tuota ei taida löytyä netistä ? olisi voinut lukaista, muuten oli kai aika hyvä ollut?
Joo, paitsi ettei mahtunut kaksosten lastenvaunuja ja yhdeksää golfbägiä kun tavaratila oli niin pieni ja lastausaukkokin mitätön.
Varmaan sitten kun on se perälautanosturi ja rekan tavaratila, että saavat kersansa ja rojunsa kyytiin, niin alkavat toimittajat valittaa liian suuresta kääntöympyrästä ja isosta kulutuksesta.

Erittäin hyvin sanottu... Naurettavaa kun pitäisi auto ostaa TM:n perusteella. Ja se on parempi missä on enemmän mukitelineitä!
Jos taas lähdetään oikein miettimään sitä otsaketta, eli kysehän oli KUNTOKOKEESTA! Käsittääkseni tavaratilan koolla ei ole mitään tekemistä tuossa yhteydessä. Minkä takia tuommoisia asioita edes otetaan siinä esiin jos kyseessä on nimenomaan vanhan auton kuntokoe??? Tuskin se tavaratila tai luukku on vuosien varrella pienentynyt? Vai kutistuuko ne näillä pakkasilla talvella

Lähetetty: 09 Syys 2003, 17:23
Kirjoittaja Vittorio Jano
HS:n artikkeli antoi Alfasta ihan hyvän kuvan. Pieni tavaratila on ominaisuus, joka on hyvä mainita. Mukavaa, että testiin ei osunut sitä maanantaikappaletta...
Lähetetty: 09 Syys 2003, 23:39
Kirjoittaja MP
Lastenvaunutki mahtuu, kunhan ostaa vaunut auton mukaan. Muutama kassi ja ylimääräistä rojua vielä voi tunkea lisäksi, mutta alkaakin olla sitten joa aika täyttä eli pienihä se tavaratila on (ja varsinkin luukku), mutta matkaillaan sitä moottoripyörälläkin vaikkei sentään lastenvaunujen kanssa.
Vaihtelin lauantaina mittarin taustavaln polttimoita ja naapuri oli just lähössä jonnekin "eikös ne polttimot ookin niitä Alfan tyyppivikoja, ku Hesarissakin..." -niinhän ne varmaan on totesin.
Ja voi ne rekkarivalot tosiaan ollakin, koska niiden palaminen johtunee sen rekkarivalon huonosta kiinnitysestä (tärinästä), mutta eiköhän noiden kans pärjää jos parin-kolmen vuoden välein tarvii vaihdella.
Ihan OK oli Hesarin, juttu minustakin muutamin varauksin.