Sivu 1/1

Sierra 2.0 vs 156 v6

Lähetetty: 10 Syys 2006, 12:56
Kirjoittaja Jarama
Kuulin tuossa äskettäin jutun jossa porukka väitti vakavissaan että sierra päihittää alfan v6:n, ei kiihdytyksessä vaan sitten kun vauhti kasvaa yli sadan niin sierra painaa ohi. Ja alfa kuulemma täysin kunnossa ja sierra vakio.

Onko ihmisillä tosiaan noin kova tarve saada tehtyä alfa huonoksi?

Itsellä ei kokemusta v6:sta mutta sierralla olen ajanut ja eiköhän tessu jo pese sen mennen tullen.

Lähetetty: 10 Syys 2006, 13:10
Kirjoittaja V6
kaikkea sitä kuuleekin. Tosta kun katot niin ei sillä ole mitään jakoa. Alempi lukema laskennallinen kiihtyvyys 0-100 (massa/teho). Vauhdista sillä on vielä vähemmän jakoa. Onhan se tietysti mahdollista että ratissa on ollut kuski joka ei osaa kaasun ja vaihteitten käyttöä..

Kerb weight 1065 kg
105 hv
10,14

Kerb weight 1105 kg
115 hv
9,6

Kerb weight 1320 kg
190 hv
6,9

Lähetetty: 10 Syys 2006, 13:13
Kirjoittaja lepidus
Sano niille, että tervetuloa kokeilemaan. Molemmilla on ajettu ja tuo juttu kuullostaa jo hauskalta, jos ei jopa naurettavalta. Ei oo taidettu esson baarissa tietää taaskaan mistä höpistään.

Janne

Lähetetty: 10 Syys 2006, 13:18
Kirjoittaja Jarama
Ja kuulemma omistaja itse oli vielä myöntänyt että näin asia on. Ja alfan tehotkin oli mitattu dynossa, joku 180 eli vajausta yli 10.

Olen kyllä huomannut että omaanikin alfaan moni sanoo että kyllä alfa nyt jää vaikka ei ole ikinä alfalla ajanut. En kyllä ymmärrä mistä tällainen tarve syntyy??

Lähetetty: 10 Syys 2006, 13:31
Kirjoittaja Vode
Hahha, ihan meinaa "aamukahvit" mennä väärään kurkkuun. Kokeiltu juttu meinaan... riesa pienenee peileissä yllättävän nopeesti :mrgreen:

Lähetetty: 10 Syys 2006, 13:35
Kirjoittaja Dobber
Kuulin tuossa äskettäin jutun jossa porukka väitti vakavissaan että sierra päihittää alfan v6:n, ei kiihdytyksessä vaan sitten kun vauhti kasvaa yli sadan niin sierra painaa ohi. Ja alfa kuulemma täysin kunnossa ja sierra vakio.
Missäs päin ajelet ja kuulit jutun?

No joo jutut on juttuja! Ja, jos noin on ihan oikeasti Sierra ei ole vakiopeli ja, jos onkin, niin sitten on cossu sierra! Taitaa Sierrat suurelta osin olla viritettyjä, ainakin mulla on se luulo nimittäin Ford heput ovat kovija virittelemään sierrojaan. Liikenteessä ei aina ole kovin hektistä kokeilla, jos toinen varastaa, jos ei lähdetä rintarinnan liikkeelle vauhdista tai viivalta kumpi ompi nopeampi.

Lähetetty: 10 Syys 2006, 13:38
Kirjoittaja KJS
Niin joo, Sierra 2.0 se on cossukin :lol:

Lähetetty: 10 Syys 2006, 13:49
Kirjoittaja Jarama
Ei ole cossu joku SI tai vastaava, ja turun seudulla saa tätä juttua nauraa!!!!

Lähetetty: 10 Syys 2006, 14:09
Kirjoittaja 90
on tainnut öljynpoltin olla malli 2.0IS ja tekniikaltaan samakuin vakio, tuo loppulyhenne tarkoittaa lähinnä varustetasoa..

Lähetetty: 10 Syys 2006, 14:48
Kirjoittaja Keisari
Sierra.... just! :eggface:

Ainakin täällä turussa olen huomannut, että opel ja ford kuskit on suurilta osin (en tietenkään tarkoita kaikkien olevan) hieman sekopäistä sakkia niitten "viritettyjen" ja "tuunattujen" kadettien ja sierrojen kanssa!

Lähetetty: 10 Syys 2006, 15:43
Kirjoittaja KJS
Jos en ihan väärin muista niin IS on lyhemmillä välityksillä kuin muut Sierrat ja se on ruiskukoneella ja oiskohan hepoja ollut 120 pintaan, eli ei se kyllä V6:sta kiihdytyksessä jätä jos Alfassa on kone käynnissä.

Lähetetty: 10 Syys 2006, 15:52
Kirjoittaja 90
saattaapi olla mitään sen kummempaa faktaa kun ei ole tiedossa koska en noihin taunuksiin ole pahemminperehtynyt... :wink:

no aina on ollut kyllä sen verta tasoa että itse en moisille puheille ole ikinä korvaani lotkauttanut ja joskus on tultu vittuilemaan jopa ihan päin näköä kuten eräs paikallinen idiootti Audinsa kanssa(80 2.0 E VS meikäläisen ex 75 2.5 QV)

Lähetetty: 10 Syys 2006, 16:09
Kirjoittaja lepidus
Onhan sitä kyllä itekkin tullut monesti haukattua hopeeta sierran kiihdyttäessä rinnalta, sitä kun ei enään jaksa jokaisen putkenpöristelijän kanssa kiihdytellä.

Janne

Lähetetty: 10 Syys 2006, 16:33
Kirjoittaja MiNkO^^
riesojen lisäks lahdessa tunatut opelit käyvät kisaamaan alfojen kanssa :crazyeyes:

Lähetetty: 10 Syys 2006, 16:57
Kirjoittaja Abarth
Tässä männäviikolla täällä omalla kylällä eräs 30v heppu ajoi punaisella seiskavitosella (kai TS) jonkun riesan kanssa kilpaa ja ohitusyritys päätyi betonivalliin. Alfa meni aivan rusinaksi, mutta kuskilta tuli vain verta nenästä.

Ei perkele, että ton ikänen jannu ja pitää kaupungissa tolla lailla koheltaa!! :?

Lähetetty: 10 Syys 2006, 17:01
Kirjoittaja 90
taisi olla iltalehdessä juttu tuosta mutta niinpä luulisi tuolla ikää jo moisen jääneen pois..en halua yleistää mutta yleensähän moista koomailua harrastavat parinkympin molemmin puolin tai sitä nuoremmat kaverit..

edit:linkki , http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9399

Lähetetty: 10 Syys 2006, 19:18
Kirjoittaja Z.Z.
KJS kirjoitti:Jos en ihan väärin muista niin IS on lyhemmillä välityksillä kuin muut Sierrat ja se on ruiskukoneella ja oiskohan hepoja ollut 120 pintaan
90 sen tuossa sanoikin, mitä mun piti. IS on pelkkä varustetasomerkintä riesassa.

Lähetetty: 10 Syys 2006, 20:19
Kirjoittaja Abarth
Ai siittä 75:n mällistä olikin jo juttua... On jääny viime aikoina palstan selailu vähä vähemmälle.
No nyt siihen tulee muutos :)

Lähetetty: 10 Syys 2006, 20:38
Kirjoittaja GAMMA500
Z.Z. kirjoitti:
KJS kirjoitti:Jos en ihan väärin muista niin IS on lyhemmillä välityksillä kuin muut Sierrat ja se on ruiskukoneella ja oiskohan hepoja ollut 120 pintaan
90 sen tuossa sanoikin, mitä mun piti. IS on pelkkä varustetasomerkintä riesassa.
Ei aina, ensimmäiset 2.0 sierrat oli kaasutinkoneilla paitsi is, jossa siis 105 vs 115 hv tsp ;) Tais Dohceistakin ekat olla kaasutinkoneita paitsi juuri IS.

Lähetetty: 10 Syys 2006, 20:56
Kirjoittaja Italian Stallion
Ilman fööniä tuo ei tapahdu, ei millään, eikä siitä sen enempää.

Lähetetty: 10 Syys 2006, 21:09
Kirjoittaja Ottimo
Vode kirjoitti:Hahha, ihan meinaa "aamukahvit" mennä väärään kurkkuun. Kokeiltu juttu meinaan... riesa pienenee peileissä yllättävän nopeesti :mrgreen:
Minäkin olen jättänyt Sierran taakseni 75 TS:llä moottoritiellä. Sattui vaan pahus olemaan siviilipoliisi :oops: . No tästäkin selvittiin.

Lähetetty: 10 Syys 2006, 21:22
Kirjoittaja Rasvis
Abarth kirjoitti:eräs 30v heppu ajoi punaisella seiskavitosella
Tuttuja?

Re: Sierra 2.0 vs 156 v6

Lähetetty: 10 Syys 2006, 22:02
Kirjoittaja Hesem
Jarama kirjoitti:Kuulin tuossa äskettäin jutun jossa porukka väitti vakavissaan että sierra päihittää alfan v6:n, ei kiihdytyksessä vaan sitten kun vauhti kasvaa yli sadan niin sierra painaa ohi.
Ehkä jos Alfakuski ei tiedä ajavansa kilpaa sen sierran kanssa. Ja jos se sierrakuski uskaltaa ajaa yli sataa.

Lähetetty: 11 Syys 2006, 10:02
Kirjoittaja Abarth
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Tuttuja?
Ei, mutta sama jantteri latasi joskus sierransa maatalousoppilaitoksen kivitolppaan.

Lähetetty: 11 Syys 2006, 10:09
Kirjoittaja 90
rattimiehiä.. :lol:

Lähetetty: 11 Syys 2006, 11:12
Kirjoittaja markkul
Z.Z. kirjoitti:
KJS kirjoitti:Jos en ihan väärin muista niin IS on lyhemmillä välityksillä kuin muut Sierrat ja se on ruiskukoneella ja oiskohan hepoja ollut 120 pintaan
90 sen tuossa sanoikin, mitä mun piti. IS on pelkkä varustetasomerkintä riesassa.
Juuri näin. IS sierra on muuten ihan vakio EFi 2.0 OHC ritsa, mutta varustelu on eri. Välityksiä on vissiin ollut vähän eri, mutta ei mitään merkittävää. Vuonna '85 kun IS tuli markkinoille, siinä oli 115hv, eli olihan se sen ajan autoksi ihan pirteä.

Voin kyllä sanoa, että eipä toi Sierra siitä satasen vauhdista enää kauheasti hyökkää :-) Eli kyllä sitä Alfaa on saanut kuljettaa joku mummo tai pappa, jos on vakio Sierralle jäänyt (Alfa olis siis esim. 156 V6?)

Voihan olla, että kaverit on vaan puhuneet että vakio peli, mutta ei olisi mikään ihme vaikka pellin alta löytyisi T04 hönkimässä. Silloin kyllä täytyy sanoa, että kiire tulee vakio 156:lle jos kyydissä meinaa pysyä.

Mutta Essonbaarijuttuja tuo alkuperäinen väitös.

Lähetetty: 11 Syys 2006, 14:54
Kirjoittaja CARF0663
No ei varmasti voi pärjätä Alfalle, kun ei aikoinaan pärjännyt Fiat

Cromalle 2.0 i.e Saksan maalla ja Ford oli vielä omalla maaperälla.

Tuli ajettua kilpaa semmoset sata kilometriä nappi laudasssa mittari

näytti yli 200 ja kyllä Sierra jäi, mutta ei siinä auttanut ruveta hiljen-

tämään kun oli jo perässä kiinni.

Terveisin

CARF0663

Lähetetty: 11 Syys 2006, 16:05
Kirjoittaja mml
Abarth kirjoitti: ....maatalousoppilaitoksen kivitolppaan.

Tuohan kertoo jo kaiken. Se olisi jyvän jemmaajien parmpi pysyä vaan niiden John Deerejensä puikoissa ja jättää autoilu muille.

Lähetetty: 11 Syys 2006, 18:16
Kirjoittaja Rasvis
Se maatalousoppilaitoksen tolppa on pitkähkön alamäen alla olevan junaradan jälkeisessä mutkassa. Aina silloin tällöin siinä mäessä joku julli koittaa miten Kivikki kulkee, ottaa junaradasta pompun ja teilaa itsensä siihen mutkassa olevaan tolppaan. Useammalta on jo lähtenyt henki.

Lähetetty: 11 Syys 2006, 18:24
Kirjoittaja Keisari
mml kirjoitti:
Abarth kirjoitti: ....maatalousoppilaitoksen kivitolppaan.

Tuohan kertoo jo kaiken. Se olisi jyvän jemmaajien parmpi pysyä vaan niiden John Deerejensä puikoissa ja jättää autoilu muille.
Ite en maajussi ole, mutta pisti vaan toi kommentti pahasti silmään.
Montako kaupunkilais rallin maailmanmestaria suomesta on löytyny??? :roll:

Lähetetty: 11 Syys 2006, 20:02
Kirjoittaja gYdEbUh
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Se maatalousoppilaitoksen tolppa on pitkähkön alamäen alla olevan junaradan jälkeisessä mutkassa. Aina silloin tällöin siinä mäessä joku julli koittaa miten Kivikki kulkee, ottaa junaradasta pompun ja teilaa itsensä siihen mutkassa olevaan tolppaan. Useammalta on jo lähtenyt henki.
Vaikea uskoa että jos useammalta on lähtenyt henki niin ei tiehallinto ole mitään asialle tehnyt. Eikös yleinen käytäntö suomessa ole että yhden kuoleman tapauksen jälkeen kyseinen paikka muutetaan turvallisemmaksi, jos kyse yhdestä tolpasta.

Lähetetty: 11 Syys 2006, 20:09
Kirjoittaja Rasvis
No jos ei tolppaan osu niin vieressä on kyllä isoja tammia tms. lehtipuita.

Ongelmahan ei siis ole se tolppa vaan pitkä mäki ja mäen alla oleva junarata (josta saa hyvän pompun) & mutka. Yhtäkään tekijää ei oikein pysty siirtämään muualle, eikä niistä ole mitään haittaa normiautoilijalle jolla on edes hitunen järkeä päässä.

Evoluutiota ei voi estää toteutumasta.

Lähetetty: 11 Syys 2006, 22:27
Kirjoittaja Abarth
mml kirjoitti:
Abarth kirjoitti: ....maatalousoppilaitoksen kivitolppaan.

Tuohan kertoo jo kaiken. Se olisi jyvän jemmaajien parmpi pysyä vaan niiden John Deerejensä puikoissa ja jättää autoilu muille.
Jyväjemmari?

Eihän sen tarvii kai jyväjemmari olla vaikka lanttulyseon tolppaan jyräyttääkin.

Olis vissiin kaveri palany autoon ellei eräs kevaritytsy olis kiskonu ulos.

Lähetetty: 11 Syys 2006, 22:40
Kirjoittaja GAMMA500
Abarth kirjoitti: Olis vissiin kaveri palany autoon ellei eräs kevaritytsy olis kiskonu ulos.
Onneks oppi kerrasta :eggface:

Lähetetty: 11 Syys 2006, 22:42
Kirjoittaja Italian Stallion
mml kirjoitti:
Abarth kirjoitti: ....maatalousoppilaitoksen kivitolppaan.

Tuohan kertoo jo kaiken. Se olisi jyvän jemmaajien parmpi pysyä vaan niiden John Deerejensä puikoissa ja jättää autoilu muille.
Kivitolppaan (Maatalousoppilaitoksenkaan) ajaminen ei tee kenestäkään jyväjemmaria, mutta yleensä jyvänjemmaus (erilaisten koneiden ajaminen vaippaikäisestä lähtien) tekee ihmisistä parempia kuskeja :lol:

Lähetetty: 12 Syys 2006, 07:18
Kirjoittaja Rolle
Italian Stallion kirjoitti:yleensä jyvänjemmaus (erilaisten koneiden ajaminen vaippaikäisestä lähtien) tekee ihmisistä parempia kuskeja :lol:
Täysin samaa mieltä :splat: Muutenhan tämä topikki on just sieltä ja syvältä :lol:

Lähetetty: 13 Syys 2006, 21:10
Kirjoittaja hmk
Rolle kirjoitti: Täysin samaa mieltä :splat: Muutenhan tämä topikki on just sieltä ja syvältä :lol:
Samaa mieltä. Fordisti voi sanoa vaikka mitä. Sierrakin voi olla vaikka mikä Cossu, mutta suurin osa tämän ketjun vastaajista on vain kolikon kääntöpuolia. Samaa tarinaa "opel sitä ford tätä.." "miten voi Alfasta nyt noin.." Itse olenkin autoharrastaja enkä putkinäköinen (laita mikä vaan automerkki tähän) fanittaja.

Lähetetty: 14 Syys 2006, 01:58
Kirjoittaja EdotL
No niin, piti sitten ottaa Opelit puheeksi. Joten - tapahtuipa tuolla alkukesästä seuraavaa:
Muina miehinä olin menossa myllyyn, kun ohitustien alun valoissa viereen ryykää ruosteinen, ei madallettu eikä tuunattu E-mallin kadetti. Kaksi lippispäistä kaiffaria virnistelee kärryssä kuin Naantalin auringot, ja kuski polkee sitä kuin tulpatonta mopoa. Kadetti kuullosti siltä kuin vai voi odottaa Ooppelin kuullostavan - pahalta - mutta ei nopealta. Maailmanmiehen elkein tietysti olin niin kuin en olisikaan, kunnes sain päähäni että ok, go for it suckers!!!

*tähän kohtaan renkaiden ulvontaa*

Vaan mitä vittua! Alfan lasissa oli sata & jotakin ja kun runttasin kolmosta sisään, niin kadetti oli ottanut jo sadan metrin etumatkan. Voi morjens ja kädet pystyyn. Ja kaikenlisäksi: SIIHEN SAATANAN VEHKEESEEN OLI VIELÄ PERSEESEEN LÄTKÄISTY GTI - EI GSI - LÄTKÄ A´LA ESSONBAARI! Sen verran sentään ehdein sitä peräpäätä ihmetellä.

Ja mitä tästä opittiin? Vittu ikinä enää lähde kisaamaan minkään kanssa. En edes Sierrojen. En vaikka alla olis Gallardo. Aina löytyy nopeampia ja rumempia. :shock:

Nimim. Vieläkin vituttaa & V6 hakusessa...

Lähetetty: 14 Syys 2006, 14:00
Kirjoittaja Wille
Mulla kävi melkein samanlailla tossa alkukesästä, ajelin kaupunkialueella kun viereistä kaistaa tuli ikivanha ruosteinen Subaru Coupe tjsp. Tiesin että sen kaista loppuu kohta, joten olin vähän niinkun valmiina polkasemaan jos se alkais ryntäilemään. Sitten se hyökkäs enkä ehtiny edes nilkkaa liikauttaan ku oli mennyt ohi, hirveen pamauksen saattelemana. Kyllä jäi vähän suu auki..

Lähetetty: 14 Syys 2006, 18:06
Kirjoittaja Dobber
Ja mitä tästä opittiin? Vittu ikinä enää lähde kisaamaan minkään kanssa. En edes Sierrojen. En vaikka alla olis Gallardo. Aina löytyy nopeampia ja rumempia.
Noloahan se välillä on, jos jollekkin ruosterassille häviää, mutta ei aina voi voittaa, vaikka alla olisi Ferrari!

Kyllä, minusta sellainen amerikassa hyvin suosittu kiihdyttelykisa on hauskaa! Suomessa ongelmana, että harvalla on vara hankkia sellaisia autoja tai kenties tehdä niistä megaturbotykkejä! Täällä tullaan heinäladosta kaivetulla ruosterassilla, jossa on turbomylly jauhamassa kisaamaan, jolla annetaan opetus kuolevaisuudesta kenelle hyvänsä.

Lähetetty: 14 Syys 2006, 19:00
Kirjoittaja AutonAlfa
Mikään ei ole parempaa kuin piestä "varma voittaja" :mrgreen:
Sleeperi henkinen auto on kaikkein paras. Jos ja kun joku tulee liikennevaloissa rinnalle, niin ylevän katseen saa ja voi selvästi kuvitella mietteet: "Voi poika poloa, kun joutuu tollasella rassilla ajamaan. Näytänpä vähän miten Volvo_Bemari_Mersu_Opel_Saab liikahtaa.
Ja kas seuraavissa liikennevaloissa ei enää katsellakaan viereisen kaistan "romua" 8)

Näin olen siis kuullut. Kyllä. Siellä Esson baarissa :wink:

Lähetetty: 14 Syys 2006, 20:43
Kirjoittaja Janne
Joo kyllä minäkin hakkasin Firellä monta kiesiä, joissa oli triplat enemmän heppoja. Kyllä niitä mahto nolottaa :mrgreen:

Lähetetty: 14 Syys 2006, 21:25
Kirjoittaja EdotL
AutonAlfa kirjoitti:Sleeperi henkinen auto on kaikkein paras
EdotL kirjoitti:PERSEESEEN LÄTKÄISTY GTI - EI GSI - LÄTKÄ
Mikä sleeperi se semmoinen on jossa lukee gti? :silly:

Lähetetty: 14 Syys 2006, 22:11
Kirjoittaja 90
sleepereistä puheenollen, muistuupa mieleen eräs parhaat päivänsä nähnyt väriltään paskanruskea ja ruosteisilla peltivanteilla varustettu nappisilmä Lada tästä kotokylältä, juu ei ollut pellin alla turboa eikä edes fiatin TC:tä vaan olipahan isketty ehta valurautapannu pellin alle eli Moparin 360:n kasi lievästi trimmattuna, no eihän se tietenkään ollut katsastettu mutta eipä haitannut auton rakentaneiden amerikanautoharrastajien ajoa, siinä moni juppiluuri joutui nöyrtymään.. :mrgreen:

oli muuten ladassa melko kevyen oloinen perä , sen verta kovasti löi tyhjää.. :wink:

no tämä tapahtui kauan aikaa sitten kun ei edes itsellä ollut vielä edes ajokorttia mutta kyseinen Laabori ei pääse unholaan ikinä..

Lähetetty: 15 Syys 2006, 07:26
Kirjoittaja MiNkO^^
vähän samalaista juttuu täällä etelässäkin on kuultu..venäjän ihmeeseen oli laitettu jenkki kone...ei kestänyt runko...joten napsahti kesken ajon poikki...auton osia sitten etsittiin pitkin hmm...oiskohan ollut mäntsälää...sitä en kyllä tiedä mikä on faktaa tossa mut näin kuullut olen...enpä voinut sanoo asian kertojalle kuin että just just...kaikkee sitä ihminen saakin päähän :mrgreen:

Lähetetty: 15 Syys 2006, 08:15
Kirjoittaja 90
juu muistelen tuosta allekirjoittaneelle tutusta yksilöstä että etuakselisto oli vaihdettu lähes sellaisenaan ford sierrasta ja peränä oli aluksi orginaali Lada mutta kun se kosahti niin tilalle tuli Toyota Hiacen vastaava ja kooppaa oli vahvistettu reippaasti.

tuosta autosta liikkui kerran aika hyvä juttu kun oli eräs tyyppi yrittänyt GTi golfilla ohi kun pojat oliva palailemassa La illan päätteeksi Vihannin mäntylammelta Oulaisiin, oli Laaborilla kuskina ollut kaiffari päättänyt että etpä menekkään ohi ja polkenut lämää tiskiin satkun vauhdissa, oli kuulemma golfikuskilla ollut ilmeet aika hyvät kun oli ladassa takarrenkaat savunnut tuosta satkun vauhdista aina sinne n 160 km/h tietämille asti, sen jälkeen oli kansanauto pysynyt kiltisti takana..johtuiko sitten lienee ladan yllättävästä suorituskyvystä verrattuna takaluukun lätkään(1200L) vai pistikö "haastaja" sitten lienee ladan mielenvikaisen kuskin piikkiin.. :lol:

tiedä sitten onkon tuossa jutussa mitään perää mutta aina silloin tällöin sen kuulee vielä nykyäänkin vanhojen partojen suusta... :)

Lähetetty: 17 Syys 2006, 03:02
Kirjoittaja MiNkO^^
kyl näitä juttuja riittää ja niille on joskus ihan hyvä naureskella....tosin tietämättä onko jutuissa perää vai onko tullut kertojan omasta päästä