Sivu 1/1

GTA:n moottorivaurio 240 km/h nopeudella (formula 1-like)

Lähetetty: 11 Syys 2006, 09:49
Kirjoittaja teuhka
Näin uutena GTA-omistajana jälleen heräsi halu saada tietoja muualta maailmalta. No tähän vaikutti ehkä eniten tämä meidän ehkä jopa liiankin pinnalla oleva (lukuisat TS-koneiden vauriot) jakopäähihnaproblematiikka.

Saksassa on oma GTA-foorumi ja siellä kerrottiin yhdestä GTA:n moottorivauriosta 118 tkm:ssä ja kun saksani on puutteellinen en aivan kaikkea vaurion syistä saanut selvää saksan kielellä.

Vaurio on tapahtunut moottoritiellä n. 240 km/h nopeudessa ja minua kiinnosti kovasti mistä vaurio aiheutui - no tällä kertaa ei jakopäänhihnasta!

Saksassa on hihnavaihtoväli edelleen 120 tkm/5 vuotta, samoin Italiassa. Kuten jutusta käy ilmi Alfa-omistajat kuitenkin vaihtavat hihnansa aikaisemmin vaikka vaurioita ei ole juuri tapahtunutkaan - ainakaan 3.2-moottoreissa.

Juttuketju on tässä ja melko tyhjentävä vastaus englanniksi kysymyksiini lopussa
http://phpbb.squadra-sportiva.net/viewtopic.php?t=1267

Lähetetty: 11 Syys 2006, 10:24
Kirjoittaja gfj-365
käyny laihalla.. oho... olis pitäny lukea kaikki loppuun asti.... :mrgreen:

Lähetetty: 12 Syys 2006, 15:38
Kirjoittaja Ciancarlo
8700 e tuli koneremontti maksamaan, eli ei ole ihan halpaa Saksassakaan rikkoa GTA:n konetta..

Teuhka; kyllä minä sinuna vaihtaisin jakopään remmin ja palikat 60 tkm välin (vaikka ko. vaurio ei siitä johtunutkaan).

Lähetetty: 12 Syys 2006, 21:39
Kirjoittaja Ricambi
Hmm..mielenkiintoista, muistelen että minulla oli 75 V6 3.0:ssa kiinnileikkautumisen jälkiä samassa sylinterissä. Autohan oli saannut kipeetä edellisiltä omistajilta mm. ilmamäärämittaria ropeloitu. Voihan se olla että juuri tuossa sylinterissä ilmenee lämpö tai voitelu ongelma kun runtataan täysillä ja seokset on laihalla.

Lähetetty: 13 Syys 2006, 08:29
Kirjoittaja Ciancarlo
^joo, ja kun kyseessä on ollut vielä pitkäaikainen täyskuormitus kovalla helteellä, niin ko. vaurion todennäköisyys oli tässä tapauksessa kasvanut kunnes poks.

Edit: tuossa sakemannien ketjun viimeisessä kommentissa epäiltiin osatekijäksi myös softa-vikaa, ja ihmeteltiin, miksi uuteen koneeseen laitettiin se vanha softa.