Sivu 1/1
Alfa 8C Competizione
Lähetetty: 09 Syys 2003, 22:57
Kirjoittaja V6
ei paha
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=1822
vielä kun saisivat näitä konsepteja joskus tuotantoon asti

Re: Alfa 8C Competizione
Lähetetty: 10 Syys 2003, 01:35
Kirjoittaja HOTA
Sanoisin että ISO NAMU

Lähetetty: 10 Syys 2003, 03:17
Kirjoittaja Rolle
Täytyy vissiin jättää vielä se näkkileipä pois ja säästää tähän mielummin kuin 158:iin

Lähetetty: 10 Syys 2003, 03:23
Kirjoittaja 90
todella häijyn näköinen...
voipi vaan olla melko hintava jos edes tulee joskus tuotantoon..
Lähetetty: 10 Syys 2003, 06:13
Kirjoittaja jarski
Rolle kirjoitti:Täytyy vissiin jättää vielä se näkkileipä pois ja säästää tähän mielummin kuin 158:iin

hei ny järkikäteen...olis viikon ajon jälkeen kaksvärinen

vai pitäiskö tohon ny ostaa ne niinsanotut
"tuuningneonpunasetsilikoniroiskeläpät"

Lähetetty: 21 Syys 2003, 00:51
Kirjoittaja V6
Lähetetty: 21 Syys 2003, 02:09
Kirjoittaja Basswood
Breran

näkeminen Pariisissa oli fantastista.. Mutta tuo vetää sanattomaksi
Häijy

Lähetetty: 25 Syys 2003, 22:14
Kirjoittaja Rolle
Tässähän meinaa mennä pönttö ihan sekasin, sitten kun näitä vielä alettais valmistamaan

Lähetetty: 25 Syys 2003, 23:17
Kirjoittaja Vittorio Jano
Jos ei koko auto tule tuotantoon, niin toivottavasti edes joitakin elementtejä. Tuo keula toimisi komeasti sedanissakin (158), eikä peräpeltikään hassummalta näyttäisi. Mieluiten tietty koko auto, mutta harmillisen harvoin nämä konseptialfat tuotantoon asti päätyvät.
Lähetetty: 26 Syys 2003, 02:31
Kirjoittaja Maho
Olenko minä tyhmä vai mikä tässä mättää...
Uudessa moottori lehdessä mielestäni oli sama kärry ja alla komeili teksti Alfa Romeo GT?
Lähetetty: 26 Syys 2003, 02:37
Kirjoittaja Rolle
Maho kirjoitti:Uudessa moottori lehdessä mielestäni oli sama kärry ja alla komeili teksti Alfa Romeo GT?
Niin taisi lukea jossain muussakin lehdessä, jotain juttua toisessa ketjussa. Sama kärry on vissiin nähty Sportiva Evoluta nimelläkin, joten siitä vaan valitsemaan itselle sopiva

Lähetetty: 26 Syys 2003, 03:46
Kirjoittaja Rasvis
Hävyttömän hyvän näköinen kampe. Tulisi nyt vaan tuotantoon... Myydään sitten vaikka toinen munuainen, kaksi nyt onkin ihan turhaa ylellisyyttä.
Lähetetty: 26 Syys 2003, 16:36
Kirjoittaja BSTR
Ei taida munuaisesta noin paljoa saada
Mielestäni Alfalta puuttuu urheiluauton näköinen suhteellisen edullinen peli. GTA ei ole 156:na tai 147:na ulkonäöltään riittävä, tuntumaltaan varmastikin on. GTV tai Spider saisi olla hieman enemmän maustettu - ehkä GTA versiot tai turbot takaisin. Tuolla ulkonäöllä voisi tehdä kohtuuhintaisenkin auton... itse asiassa tuo muistuttaa jonkin verran Lotus Eliseä.
Lähetetty: 26 Syys 2003, 16:58
Kirjoittaja Rasvis
BSTR kirjoitti:itse asiassa tuo muistuttaa jonkin verran Lotus Eliseä.
Joku Elisen tapainen peli voisikin olla kiva lisä mallistoon. Ei tarvittaisi mitään kalliita tuplaturboveekaseja kun auton paino pidettäisiin kurissa heivaamalla kaikki ajamisen kannalta epäoleellinen tavara yli laidan.
Miten olisi moderni versio ES30 il Mostrosta? SZ/RZ:han on käytännössä kisaosilla ryyditetty 75 3.0:n tekniikka kevyessä muovi/komposiitti(?)korissa, ja tuolla reseptillä päästään aikamoisiin sivuttaiskiihtyvyyksiin. Mahtaisiko olla kovin kallista rakentaa samantapainen peli vaikka GTA:n moottorin ympärille? Tosin käytännön syistä olisi varmaan tyytyminen etuvetoon, hyllystä kun ei löydy valmiita takavetoisen voimansiirtopalikoita ja omien osien suunnittelu ja valmistus voisi nostaa auton hinnan turhan korkeaksi.
Lähetetty: 26 Syys 2003, 17:01
Kirjoittaja tv
BSTR kirjoitti: Tuolla ulkonäöllä voisi tehdä kohtuuhintaisenkin auton... itse asiassa tuo muistuttaa jonkin verran Lotus Eliseä.
Mulle tuli tuosta ihan mieleen TVR:n Tamora.

Lähetetty: 31 Loka 2003, 01:41
Kirjoittaja Vittorio Jano
Uuden AutoItalian mukaan 8c Competizionea tullaan valmistamaan tuhannen auton sarja vuonna 2005. Varauslistalle saa nimensä £1000:lla. Jos sitten parin vuoden päästä 8c tuntuukin liian kalliilta (AI veikkailee £65k), voi varausmaksun siirtää johonkin toiseen Alfaan tai kaupata varausoikeuden eteenpäin. Eli eipä tuossa mitään häviäisi...
Lähetetty: 31 Loka 2003, 03:15
Kirjoittaja Rasvis
Uudessa Evossa on myös juttua 8C:stä, puhuvat tuhannen kappaleen sarjasta joka voitaisiin kysynnän riittäessä nostaa kahteen tuhanteen. Avomallistakin vilautellaan ajatusta.
Evon arvio 8C:n hinnaksi briteissä on £83,000 eli ei mikään joka pojan vehje. Vertailun vuoksi, saarivaltakunnassa liimataan 156 GTA:n lasiin £27,250:n arvoinen lappu. 8C:n kanssa samassa hintaluokassa olisivat mm. Aston Martin DB7 Vantage ja Porsche 911 Turbo, Alfan sijaan Chrysler Viper GTS:n kelpuuttavalle jäisi vielä 15 tuhatta puntaa bensarahaa.
Lähetetty: 31 Loka 2003, 08:07
Kirjoittaja Wile E. Coyote
CAR lehden marraskuun numerosta:
Alfa unveils £70,000 coupe
Supercharged Maserati v8(Alfas own cylinderhead) for 190mph "icon"
"Spectacular- and spectacularly fast- Alfa coupe, the 8c Competizione is no mere fantasy. Starting from early 2005...limited run of 1000 units."
"...carbonfibre skin over a tubular frame-this will be supercar fast: Talk is of almost 190mph and a 4,5sec 0-62mph time." (400-450hp)
"Rear-wheel drive"
"Rear tyre size 275/35 20" - Front 245/40"
"Alfa chief Daniele Bandiere said: "This car is our icon.All Alfa values are in it. For 35 years we haven´t had a car like this.""
Mitäpä tuohon sanoisi muuta kuin kuin "Kaikki lottoamaan"
Niin ja uudesta GTV:stä tulee aika pitkälti Breran näköinen ja etu,- sekä nelivetoinen. Tämä siis Alfan suunnittelu pomon Eggerin suusta.