Sivu 1/1

kadonnut lukkopulttien hylsy.

Lähetetty: 15 Syys 2006, 18:05
Kirjoittaja lekkeri
mitenkäs pitäs toimia kun on hylsy kadonnut, ei kuittia eikä muutenkaan tietoa kenen valmistamat lukkopultit on autossa
(olivat kiinni jo ostohetkellä, eikä entistä omistajaa saa kiinni) hylsy tuli kyllä auton mukana, mutta nytten kun sitä tarvitsisi niin eihän sitä perkele löydä mistään :silly:
50% varmuudel voisin sanoa, että autossa on simoni racingin lukkopultit, hylsy ainakin oli tämännäköinen mitä kuvassa
http://www.polarautovaruste.com/tuning/ ... g/sr26.php
olen koittanut ottaa yhteyttä maahantuojaan (snoy) puhelimeen ei vastattu eikä emaileihin jotka lähetin alkuviikosta. pitäs varmaan käydä paikanpäällä kyselemässä...
onkos kellään täällä simonin lukkopultteja? onko hylsyn sisään painettu joku numero? saisi vähän varmuutta, että olisi oikea valmistaja ainakin kun kaikki eivät sitä numeroa painata hylsyyn :mrgreen:
prkl!
ei ois mitää firmaa jolla ois kaikki mahdolliset hylsyt saatavilla?
anteeks ku tulee vähä sekavaa viestiä, tuttaa niin perkeleesti :oops:

kuvaa: huono kamera, ei saa parempaa kuvaa :roll:

Kuva

Lähetetty: 15 Syys 2006, 18:20
Kirjoittaja Pasi
No itse hankin sellattiset lukkopultit tuossa pariviikkoa sitten, ja pakkauksessa oli kaksi sarjoitusnumeroa... toinen piti laittaa talteen itselle ja toisen lähetin valmistajalle saksaan, jossa se reksiteröidään minun nimiin, ja josta saan tilattua omilla tiedoilla uuden hylsyn tarvittaessa (hintaan jotain 30€ vai mitä se oli) ... Parasta olisi jos saisit sen ed. omistajan kiinni jotenkin :?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 23:49
Kirjoittaja lekkeri
Pasi kirjoitti:No itse hankin sellattiset lukkopultit tuossa pariviikkoa sitten, ja pakkauksessa oli kaksi sarjoitusnumeroa... toinen piti laittaa talteen itselle ja toisen lähetin valmistajalle saksaan, jossa se reksiteröidään minun nimiin, ja josta saan tilattua omilla tiedoilla uuden hylsyn tarvittaessa (hintaan jotain 30€ vai mitä se oli) ... Parasta olisi jos saisit sen ed. omistajan kiinni jotenkin :?
voi prkl :evil:
ihan ymmärrettävää, mutta pistää vituttamaan silti :roll:
pitääpä soitella maanantaina liikkeeseen josta ostin... kaippa niil jotain tietoja vielä jossain on edellisestä omistajasta

Lähetetty: 19 Syys 2006, 14:26
Kirjoittaja lekkeri
eipä ollut autokauppiaalla oikeen mitään tietoa entisestä omistajasta, oli kai jätkän äidinnimissä ollut jne niin aika hankala lähtee kyselemään, numerotkin salaisia kun koitin nimenperusteella hakea :roll:
pitääks tässä nyt sit ruveta porailee pulttien läpi vai mitä? :silly:

Lähetetty: 19 Syys 2006, 14:47
Kirjoittaja Pasi
lekkeri kirjoitti:eipä ollut autokauppiaalla oikeen mitään tietoa entisestä omistajasta, oli kai jätkän äidinnimissä ollut jne niin aika hankala lähtee kyselemään, numerotkin salaisia kun koitin nimenperusteella hakea :roll:
pitääks tässä nyt sit ruveta porailee pulttien läpi vai mitä? :silly:
hmmm.... vois olla että jollain firmalla vois olla joku kitkaan perustuva väännin hässäkkä millä voi saada auki!?!?

Muistan joskus aikoinaan eräässä kesätyössäni irroittaneeni "kannattomia" pultteja jollain sellattisella... tosin voin muistaa 100% väärinkin :crazyeyes:

Lähetetty: 19 Syys 2006, 15:05
Kirjoittaja AAW
lekkeri kirjoitti:eipä ollut autokauppiaalla oikeen mitään tietoa entisestä omistajasta, oli kai jätkän äidinnimissä ollut jne niin aika hankala lähtee kyselemään, numerotkin salaisia kun koitin nimenperusteella hakea :roll:
pitääks tässä nyt sit ruveta porailee pulttien läpi vai mitä? :silly:
Yksi keino voisi olla että otat pulttia hieman pienemmän hylsyn ja lyöt sen päälle ja koitat sillä vääntää auki.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 17:37
Kirjoittaja Carlos
Pultti. Tuo on viimeisiä keinoja ja eri lystiä ajan vietettä.
Eihän niitä ole kuin neljä :mrgreen:

Lähetetty: 19 Syys 2006, 17:43
Kirjoittaja lekkeri
Carlos kirjoitti:Pultti. Tuo on viimeisiä keinoja ja eri lystiä ajan vietettä.
Eihän niitä ole kuin neljä :mrgreen:
:mrgreen:
toivotaan, että sais jotenkin ilman tuollaista väkivaltaa irti, pitää huomenna käydä parissa liikkeessä kyselemässä vähän juttuja :)

Lähetetty: 19 Syys 2006, 18:47
Kirjoittaja NikEe1927
Pirullinen juttu

Kävin tarkistamassa oman hylsyn/t,ainoastaan kannassa oli kirjain P ja
nro:1 ei mitään muuta,sopii 19m/m hylsyyn
säilytysrasian päällä on pitkä koodi ja alfan logo
Ehdotan että tutkit vielä kerran tosi tarkkaan paikan mihin /missä sen
luulit/tiesit olevan,lainaan kyllä omaani jos se vaan sopis

Lähetetty: 19 Syys 2006, 20:26
Kirjoittaja jarski
Kuva lukkopultin kannasta vois auttaa,iteltäni sain irti sokkapihtikikkailulla.
Tosin jos on kovempaa jämähtäny kiinni olis voinu olla hankalempi irrottaa.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 20:32
Kirjoittaja pikkis77
Mitäs jos löis tiukan hylsyn kiinni pultin kantaan vasaralla ja avais sit räikällä. Eräässä rengasliikkeessä neuvoivat....

Lähetetty: 19 Syys 2006, 20:35
Kirjoittaja lekkeri
jarski kirjoitti:Kuva lukkopultin kannasta vois auttaa,iteltäni sain irti sokkapihtikikkailulla.
Tosin jos on kovempaa jämähtäny kiinni olis voinu olla hankalempi irrottaa.
pitääpä huomenna käydä kuvailemassa ja kyselemässä paikallisilta liikkeiltä vielä jos saisivat jollaikonsti auki 8)
jos joskus saan nuo vielä auki niin en ole laittamassa lukkopultteja,
ellen sitten saa kymmentä hylsyä kerralla mukaan :mrgreen:
voi sit viedä talteen sukulaisille

eikä pitäs olla jämähtäny ku oli auki pariviikkoa sitten kaikki pultit :P
pitää :mrgreen:

Lähetetty: 19 Syys 2006, 20:35
Kirjoittaja Jappe
www.autotek.fi vantaan petikossa avaa monenlaiset pultit.
Multakin oli hylsy kerran kateissa :wink:

Lähetetty: 19 Syys 2006, 20:36
Kirjoittaja Vode
pikkis77 kirjoitti:Mitäs jos löis tiukan hylsyn kiinni pultin kantaan vasaralla ja avais sit räikällä. Eräässä rengasliikkeessä neuvoivat....
Juu tuo toimii, tosin 8 kulmanen hylsy ei tuohon toimi.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 22:15
Kirjoittaja OL
Jarski jo sanoikin, että kuvasta vois olla hyötyä, varsinkin jos on simppelin näköinen. Ite ainakin tein avaajan, kun ei vanteiden mukana tullut.

Lähetetty: 20 Syys 2006, 15:55
Kirjoittaja lekkeri
kuva lisätty aloitusviestiin. :P

Lähetetty: 21 Syys 2006, 14:43
Kirjoittaja lekkeri
nyt on sit vanteetki perkele paskana :evil:
paikallisen alkon omistaja tuli vasemmalta ja ajoi suoraan vasempaan takavanteeseen, siit sit perse lennähti katukiveä päite ja toisenpuolen vanne paskaks :x
ei suostu maksamaan kuin vanteiden ostokuitissa olevan hinnan.
kehtaaks tässä valittaa jollekki poliisille tai vakuutusyhtiölle, kun en ole muutoskatsastanut vanteita :roll:
pitää vissii tyytyy siihe 400euroon...
kai sil jonkun kakkosauton saa talveks ja kunnes saan vanteet irti tosta 156.sesta :silly:

tuttaa kyl äärimmäisen paljon :?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 14:51
Kirjoittaja jarski
No voi ny perse :evil: Ei sillä oo mun tietääkseni väliä onko muutoskatsastettu....Ja eks sä justiin ollu niitä menossa konttorille näyttämään :wink: Uudet vaan tilalle vakuutusyhtiöstä.

Lähetetty: 21 Syys 2006, 17:09
Kirjoittaja NikEe1927
Morjens!
Älä suostu tuollaiseen,vanteeseen tullut kova isku todennäköisesti rikkonut
jotain muutakin,kannattaa antaa jonkun ammattilaisen tarkistaa
Pyöränripustukset/kulmat,myös tukivarret,senhän on oltava korjausten
jälkeen ainakin vastaavassa kunnossa,kuin ennen kolaria
Eikö muka yhtään peltiä ruttaantunut
Mun mielestä "aina" poliisit paikalle(todistajaksi)mä en usko ett poliisit
jaksaa puuttua johonkin vanteiden muutoskatsastukseen.
Eli pistät äijän maksamaan kaikki sun autoon tulleet vauriot
.Ei saa antaa yhtään periksi tollaisissa tapauksissa,EI YHTÄÄN
Jos joku ajaa sun autos päälle,niin se joku myös korvaa KAIKKI sulle
aiheutuneet vahingot.
Oikeesti vie ALFA tarkkaan syyniin

Mulla samantapainen tilanne kerran,kyseessä oli etuvanne,hajos vanne myös hammastanko ja tukivarsia sekä iskaritolppa,eli vaurioita saattaa tulla hyvinkin paljon,ei vaan näy päälle päin,

Lähetetty: 21 Syys 2006, 17:25
Kirjoittaja Hepa
Ilman muuta korvaa. Auto kuntoon vaan töppäilijän vakuutuksen piikkiin, jos ei muuten onnistu. Eihän tuossa pitäisi olla kahta sanaa. Kolaritilanteessa jos et ole syyllinen, niin tapahtuman kuvaus ja todistus paperille tai poliisit paikalle. Ei kannata alkaa antamaan periksi. Tietysti voidaan keskustella asioista sen jälkeen, kun ensin on vastuut selvitetty että korvataanko suoraan vai yhtiön kautta.

Kuitenkin, vaikka aiheutuu ylimääräistä vaivaa tuommoisesta vaikka auton kuntoon saisikin. Vielä enemmän harmittaa jos jää vielä rahallisestikin pahasti tappiolle.

Lähetetty: 21 Syys 2006, 21:13
Kirjoittaja lekkeri
NikEe1927 kirjoitti:Morjens!
Älä suostu tuollaiseen,vanteeseen tullut kova isku todennäköisesti rikkonut
jotain muutakin,kannattaa antaa jonkun ammattilaisen tarkistaa
Pyöränripustukset/kulmat,myös tukivarret,senhän on oltava korjausten
jälkeen ainakin vastaavassa kunnossa,kuin ennen kolaria
Eikö muka yhtään peltiä ruttaantunut
Mun mielestä "aina" poliisit paikalle(todistajaksi)mä en usko ett poliisit
jaksaa puuttua johonkin vanteiden muutoskatsastukseen.
Eli pistät äijän maksamaan kaikki sun autoon tulleet vauriot
.Ei saa antaa yhtään periksi tollaisissa tapauksissa,EI YHTÄÄN
Jos joku ajaa sun autos päälle,niin se joku myös korvaa KAIKKI sulle
aiheutuneet vahingot.
Oikeesti vie ALFA tarkkaan syyniin

Mulla samantapainen tilanne kerran,kyseessä oli etuvanne,hajos vanne myös hammastanko ja tukivarsia sekä iskaritolppa,eli vaurioita saattaa tulla hyvinkin paljon,ei vaan näy päälle päin,
pystyykös nuo lihavoidut kohdat tarkistamaan irroittamatta vannetta, kun ei jostain tietystä syystä lähde irti :mrgreen:

Lähetetty: 22 Syys 2006, 15:57
Kirjoittaja NikEe1927
Moro!

Juttu on nyt tällainen,sähän et ollu syyllinen" kolaukseen"niin hommaa
hinausauto ja kuljetuta autos sellaiselle vakuutusyhtiön hyväksymälle
pajalle,näiltä kyllä löytyy tarvittavat työkalut kaikkiin tarvittaviin
työvaiheisiin ja sä vaadit että sun auto tarkistetaan huolellisesti
paras olisi jos tarkastuksessa mukana olisivat sinä,korjaamoalan ammattilainen ja vakuutustarkastaja, en tiedä toimiiko tämä käytännössä
näin,luulen että korjaamolla tarkistetaan vauriot,jotka kirjataan ja valokuvataan jotka sitten lähetetään sähköisesti vakuutusyhtiölle

Nosturin avulla vois jotain silmämääräisesti näkyvää vääntymistä havaita
mutta ole tarkkana näiden pyöränripustusten ja suuntausten,tukivarsien
sekä iskaritolppien myös jarrut sekä renkaat,näiden mahdollisten korjausten jälkeen sun auton pitäis toimia ja kulkea myös mahdollisimman suoraan ilman vänkäämistä johonkin suuntaaan
sun alfalla ei todennäköisesti pysty nyt ajamaankaan jos siinä on molemmat takavanteet solmussa
Tulikohan tää nyt mahdollisemman sekavasti ilmaistua

Lähetetty: 22 Syys 2006, 16:20
Kirjoittaja lekkeri
NikEe1927 kirjoitti:Moro!

Juttu on nyt tällainen,sähän et ollu syyllinen" kolaukseen"niin hommaa
hinausauto ja kuljetuta autos sellaiselle vakuutusyhtiön hyväksymälle
pajalle,näiltä kyllä löytyy tarvittavat työkalut kaikkiin tarvittaviin
työvaiheisiin ja sä vaadit että sun auto tarkistetaan huolellisesti
paras olisi jos tarkastuksessa mukana olisivat sinä,korjaamoalan ammattilainen ja vakuutustarkastaja, en tiedä toimiiko tämä käytännössä
näin,luulen että korjaamolla tarkistetaan vauriot,jotka kirjataan ja valokuvataan jotka sitten lähetetään sähköisesti vakuutusyhtiölle

Nosturin avulla vois jotain silmämääräisesti näkyvää vääntymistä havaita
mutta ole tarkkana näiden pyöränripustusten ja suuntausten,tukivarsien
sekä iskaritolppien myös jarrut sekä renkaat,näiden mahdollisten korjausten jälkeen sun auton pitäis toimia ja kulkea myös mahdollisimman suoraan ilman vänkäämistä johonkin suuntaaan
sun alfalla ei todennäköisesti pysty nyt ajamaankaan jos siinä on molemmat takavanteet solmussa
Tulikohan tää nyt mahdollisemman sekavasti ilmaistua
kiitos vinkistä 8)
pitääpä soitella hieman vakuutusyhtiöille, kyllä tuo suht hyvin kulkee, etuvannehan oli ennestään jo sökö niin lisää tärinää en ole huomannut...
pitäisi nyt vain saada ne helvetin pultit tässä ekana auki :mrgreen:
kävin muutamassa liikkeessä, molemmat neuvoivat käymään toisessa liikkeessä joista sitten neuvottiin takaisin niihin joista kävin aluksi kysymässä :silly:
lähetin mailia tuonne autotekkiin kuvienkera, kyselin alustavasti jos saisivat auki, ei viitsi pkseudulle raahautua ihan turhaan :P

Lähetetty: 22 Syys 2006, 17:41
Kirjoittaja gYdEbUh
Kun mulla oli kersana 164 niin jysäytin talvella takavanteen reunukseen, auto oli erittäin huba kun suoraan ajaessa mentiin aina kylki edellä niin kauan kun sitä kesti :D (eli kun hakattiin lekalla tukivarsi 'suoraksi' 8) (oikea korjaustapa tiedättehän)

Lähetetty: 03 Loka 2006, 12:11
Kirjoittaja lekkeri
noniin nyt irtos pultit
riitti kun löi vasaralla "vastakierrehylsyn" kiinni siihen pulttiin ja räikällä väänsi hitaasti. kesti vaan, että löyty sopiva hylsy vastakierteellä :P
eipä noi kummemmin varkaita taida estää... riittää että on muutama erilainen vastakierrehylsy niin aukee melkee mikä tahansa pultti :roll:

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 19:08
Kirjoittaja savijo-r
No niin nyt se tapahtui mulle.

Eli talven aikana olen onnistunut hukkaamaan lukkopulttien avaimen.

Löytyisiköhän keltään samanlaista lainaan Tampere-Hämeenlinna suunnalta?

Merkki Still-Bull ja laatikossa kooditarra 1315, muistaakseni.
Pultin päässä on kolme pyöreää reikää ja avaimessa vastaavat tapit.

Kas tässä kuva:

Kuva

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 19:27
Kirjoittaja Rasvis
Kertaalleen yritin saada uutta avainta (samoihin?) Stil-Bulleihin. Ei tahtonut onnistua edes tuon koodilapun kanssa, maahantuoja oli vaihtunut ja se teetti ilmeisesti jotain ongelmaa.

Ettei se avain ole autossa? Itse löysin omani työkalunyssäkästä pyöränmutteriavaimen vierestä, liian looginen ja liian näkymättömissä oleva paikka.

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 19:47
Kirjoittaja savijo-r
Kyllä se autossa on ollut ja pulttien laatikko on vieläkin. :lol:

Hukkasin sen tossa iskariremontin yhteydessä ja kun tallista sitä ei tunnu löytyvän niin sen täytyy olla tuolla pihalla hangessa. Katsos kun taisin unohtaa sen viimeisen pultin päähän. :oops:

Apu olis nyt tarpeen kun pukkaisi tuo jakopäänremontti päälle.


T: Joni

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 20:05
Kirjoittaja gYdEbUh
Yks vaihtoehto on porata yksi reikä suureksi ja sitten lyödä taltta kahden reiän välistä läpi ja kääntää pihdeillä auki.
itse hukkasin kaiketi yhden avaajan puskurin päälle unohtuneena ja toisen kait pultin päähän unohtuneena. Eipä ole kumpikaan 'palannut' vaan piti molemmat tilata uudestaan miltei peräkkäin... Ja niitä avaajia tuli muuten etittyä. (sellainen malli tietysti mitä ei tahdo saada millään auki) E: Helpoin tapa koittaa avata on kiristää muut tiukkaan. kopauttaa lukkopulttia jollain raudalla. Työntää laadukkaat kärkipihdit reikiin ja kääntää.

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 20:43
Kirjoittaja savijo-r
Kyllähän ton auki saattamiseksi keinot löytyy.
Ei vaan jaksaisi alkaa painimaan jos joltain löytyisi samanlainen.

Eli upataan tähän vielä näkyville kuva pultista minkä avainta kaivataan.
Merkki Stil-Bull ja koodi 1315

Kuva

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 10:12
Kirjoittaja jiibee
Avain kyllä löytyy ja Alfan pultit aukeaa. Koodilappu on kadoksissa eikä tule mieleen mikä se on.

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 12:50
Kirjoittaja Jalamari
Itse tein juuri samanlaisiin pultteiihin oman avaimen. Akselin pätkään porasin reiät päähän oikeille kohdille ja reikiin sopivat pätkät pulttia/ kierretankoa. Aukee jos ei ole älyttömän kovaan jämähtänyt.

Lähetetty: 19 Maalis 2009, 20:09
Kirjoittaja Jappe
^ Omin keinoin avatessa, kannattaa kiristää ensin muut pultit sairaaan tiukalle, helpottaa huomattavasti sen lukkopultin irtoamista :wink:

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 08:14
Kirjoittaja savijo-r
Eilisen aurinkoisen päivän kunniaksi askartelin lukkopultit pois.

En taidä enää lukkopultteja laittaa ellei sitten osta kahta avainta ja vie sen toisen kassakaappiin.

Eiköhän toi munkin avain vielä löydy kun lumet sulaa... :lol: