166 2.4 Jtd 2002 hankittu

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

166 2.4 Jtd 2002 hankittu

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Tuollainen tuli sitten ostettua seuraavaksi Alfaksi. Kohtalaisen liukkaat kelit ja vääntävä diesel ovat jännittävä yhdistelmä. Jossain aiemmassa ketjussa jutusteltiin luistonestosta ja tästä versiosta se puuttuu. Huomasin, ettei vaihdekepin etupuolella ole ICS-nappia, eli verrattain "karvalakki" on tämä vempele, mutta se ei juuri menoa haittaa. Kehuskelin jo tuolla "Kuinka paljon teidän Alfat kuluttaa satasella"-ketjussa, että reissu Oulusta Rovaniemelle taittui ajotietokoneen mukaan kulutuksella 4.9 l/100km. Kyllä diesel sopii Alfaan, ainakin 166:seen, jossa ei kuulu minkäänlaista dieselin rapsutusta auton sisälle. Vaikka suoritusarvot ovat heikommat kuin 2.0 tessulla, tuntuu auto silti ruudikkaammalta. Nyt sitten jäädään odottamaan jännityksellä huomista katsastusta ja Tullin arpomaa veroa :?
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onko tuossa koneessa se 140hp vai minkä verran? Kulutus on kyllä sangen asiallinen, eikös AAW:llä ollut aika paljonkin enemmän automaatilla.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Nyt sit lastutat vaan sen ja muuttuu luonne vähän Alfamaisemmaksi ;)

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Zulak kirjoitti:Nyt sit lastutat vaan sen ja muuttuu luonne vähän Alfamaisemmaksi ;)
Ja sit käytät korjaamolla hiukan useammin... :)

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

mipo kirjoitti:
Zulak kirjoitti:Nyt sit lastutat vaan sen ja muuttuu luonne vähän Alfamaisemmaksi ;)
Ja sit käytät korjaamolla hiukan useammin... :)
No se on sen arvoista ;)

Ei kun pitää vaan laittaa laadukas lastu eikä mitään sellaista liikaa alakierroksilla väännättävää kuten itelläni oli.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Italian papereista löytyy maininta 103 kw, eli 140 hv. En edes tiedä milloin tuo vaihtuu 150 heppaan. Oletin kyllä tuon jo olevan niitä. Hyvin tuo riittää toistaiseksi, varsinkin noilla kulutuksilla. Reissu kaupungilla, joka kesti useamman tunnin, taittui lukemaan 7.5 l/100 km.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Onnittelut, taitaa olla nyt suu messingillä.

Meillekin tuli sitten se upea isänpäivälahja ja 156:nen vaihtui viikonloppuna 166:een :-D
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Zulak kirjoitti:Ei kun pitää vaan laittaa laadukas lastu
Suosituksia?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

En edes tiedä milloin tuo vaihtuu 150 heppaan.
2002 Vuoden tuulilasissa on maininta asiasta että 2,4JTD 10V tehot on nostettu 150hp mutta siitä lienee ollut eri versioita myynnissä. Samassa jutussa oli myös 156 JTS ja GTA jotka niihin aikoihin esiteltiin, tulikohan se lisä vain lastulla tai uudemman polven commonrail-systeemillä..?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^ Koskikohan tuo vain Suomea tai pelkästään 156:ia?

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

2.4 Jtd:tä on ollut 136, 140 ja 150 heppaiset versiot. Mielestäni tuo 140 updeitattiin 150:neen juuri vuonna 2002. Oma kiesi on ensirekisteröity maaliskuussa, eli saattaa olla "vanhaa" mallia. Tuskin sinne rautaa on vaihdettu, softaa luultavammin. Novitec on sellainen merkki, jonka lastun uskaltaisin konehuoneeseen heittää. Toisaalta myös coolerin vaihtaminen olisi edullista ja vaikutukset olisivat jopa havaittavissa arsetuntumalta. Onnittelut myös HR:lle, hiljainen ja tasainen kyyti ei ole pöllömpää? :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ei hemmetti, onnittelut sekä Rolloon että Kempeleeseen.
Hienoja pirssejä olette hankkineet.

Joutuu itekki miettiin uutta uhkeampaa harrastusvälinettä, kun emäntä saa vuoden vaihteessa käyttöönsä 2.4JTDM 159 SW:n. Jää sitte mopokoneinen tessu pelkästään meikäläisen haltuun.

Avatar
Scudetto
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:44
Car(s): ex AR 166 TS -02
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Scudetto »

Onnittelut täältäkin kummallekin. Täytyykin yrittää seuraavalla Rovaniemen mökkireissulla bongata uusi italian nakuorhi.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Onnittelut! Nämä dieselit vaikuttaa päteviltä vaikka onkin ääntä ikävä

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Onnittelut ja tervetuloa porukkaan!

Nythän sun on hyvä tulla ethelän miitteihin mukaan, kun ei ajo maksa enää mitään!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Rolle kirjoitti:Onko tuossa koneessa se 140hp vai minkä verran? Kulutus on kyllä sangen asiallinen, eikös AAW:llä ollut aika paljonkin enemmän automaatilla.
Joo, 6,23 l. Olen kyllä päässyt 4,8 l ajotietokoneen mukaan tasaista 80km/h vauhtia mikä vastaa noin 5,6 l mittarilla tankatessa. Ajotietokone näyttää noin 0,6 - 1,0 väärin jostakin syystä. Samoin kun se näyttää että tankki on tyhjä ja varaa on vielä tankissa 15 km niin olen ajanut 50 km. Tämä tietenkin omalla vastuulla :lol: .

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ja tietenkin onnittelut!!!

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

HR kirjoitti:Onnittelut, taitaa olla nyt suu messingillä.

Meillekin tuli sitten se upea isänpäivälahja ja 156:nen vaihtui viikonloppuna 166:een :-D
Onneksi olkoon. Minkälaisen hommasit ja mistä?
MP

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Edellinen 156 näytti ajotietokoneella noin 0.7 litraa liian vähän kulutukseksi ja edellinen 166 taas näytti lähes desimaalilleen oikein. Tässä versiossa on "tarkastuslaskenta" juuri käynnissä. Joka tapauksessa se ei syö mitään, kun vertaa 2.0 tessuun, vaikka sekään ei ollut suoranainen bensarosvo. Ajaminen ei tosiaan maksa ja se on hyvä, sillä ajaminen kyllä tuolla pelillä maittaa :wink:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Italian Stallion kirjoitti:..., hiljainen ja tasainen kyyti ei ole pöllömpää? :lol:
Niinpä matka Helsingistä pohjoiseen meni jotensakkin helposti ja mukavasti, kuitenkin moottorikin murahtelee ihan kiitettävästi jos sitä vain haluaa. Jotenkin vaikka 166 on iso auto se silti selvästi Alfa, tässä on kyllä se jokin taas tallella :-D
MP kirjoitti:Minkälaisen hommasit ja mistä?
Malmin Deltasta punaisen kolmelitraisen automaatin vm-99. Tuli kokeiltua muuten vastaavaa manuaaliakin mutta kyllä tähän autoon istuu hyvin tuo neliportainen automaatti. Kuusipykäläisessä ei oikein osannut päättää minkä vaihteen silmään laittaa joten annetaan automaatin hoitaa. Ex 156 on siellä näköjään jo myynnissä, aikas kova on pyyntihinta :crazyeyes:
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Hauskaa kun 166:en kuskeja alkaa olla enemmälti jo täällä ja uusia mallivaihtoehtoja tulee kehiin. Tekee mieli itsekin jo tehdä jonkinlainen päivitys. Onnittelut molemmille!

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Kiitos kiitos. Vähän jo offtopic mutta

Olettekos muuten huomanneet tätä. Hollantilaisilla on oikein 166 klubi. Kannattaa katsoa erityisestikkin 166 esite
http://www.alfaromeo166club.nl

Pitäisiköhän tänne pohjoiseenkin ruveta järjestämään jonkinlaista 166 meettiä kun Oulun lähistölläkin autoja on minun tiedossa ainakin 5kpl meidän lisäksi ja tietenkin Rovaniemellä Italian Stallion JTD:llään
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Larzon
Viestit: 117
Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
Car(s): Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
Mito QV
Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa

Viesti Kirjoittaja Larzon »

Onneksi olkoon! Miltäs nyt tuntuu, onko nyt hjuva fiilis?
Elämä ilman alfaa on beettaa.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Fiilis olla erittain hjuva :lol: Järkätään se miitti vaikka Milanoon, polttoainekustannukset eivät enää näyttele edes sivuroolia :wink:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Dieseli on kyllä siitä kiva että mitä enemmän ajaa sitä enemmän säästää!

:-D

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Italian Stallion kirjoitti:Fiilis olla erittain hjuva :lol: Järkätään se miitti vaikka Milanoon, polttoainekustannukset eivät enää näyttele edes sivuroolia :wink:
Tuossa voisi olla ajatusta. Joulukuun miitti Milanissa todennäköisesti perutaan mutta voisi olla vaikka heti uudenvuoden jälkeen to 4.1.07 klo 17:30. Kempeleestähän ei tuonne ole kovinkaan pitkä matka joten polttoainekustannuksilla ei ole niin väliä :wink:

Oli muuten vieläkin aivan eufoorinen olo kun ajoi töihin nyt jo kolmatta kertaa 166:lla :-D
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

HR kirjoitti: Oli muuten vieläkin aivan eufoorinen olo kun ajoi töihin nyt jo kolmatta kertaa 166:lla :-D
Ei ole vielä "profiiliin" tullut esiin 166:sta.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Asia korjattu

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onnittelut HR.lle uudesta luxus alfasta ;)

pitää joskus Oulussa käydessä käydä tsiikaamassa uusi hankinta.. :)

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Noihin 166sen helmamuoveihin liittyen. Kun viet auton katsastukseen tai huoltoon niin huomaat todennäköisesti, että nosturinpaikat (kolot) on helmamuoveissa tosi pienet. Takana on 10 senttiä helmoista sisempänä "tatit" nosturia varten, mutta edessä ei ole mitään. Kannattaa ostaa Biltemasta semmoset uretaanipehmikkeet ja sahata niiden kolojen kokoisiksi niin ei väänny helmamuovit mutkalle (tai irtoa varsinkin talvella) jos ja kun joutuu autoa nosteleen. Autoa sen omalla tunkilla nostettaessa ei ole mitään ongelmia, mutta monien huoltopaikkojen nostureissa on isommat tassut, jotka sattavat rikkoa tai ainakin vääntää ikävästi niitä helmamuoveja ja niihin tulee ainakin rako kynnyskotelon ja helmamuovin väliin tai ne voivat jopa mennä rikki. Huollossahan ne nostavat varmasti surutta auton ylös, mutta jos näkee sen noston itse niin itku meinaa päästä kun helmamuovit vääntyy pari senttiä sivulle ja sitten palautuvat suurimmaksi osaksi takasin, mutteivat enää ikinä kokonaan).
MP

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

90 kirjoitti:pitää joskus Oulussa käydessä käydä tsiikaamassa uusi hankinta.. :)
Tervetuloa vaan.

Ja MP:lle kiitti vinkistä.

Vastaa Viestiin