33:sen tyyppiviat
Valvoja: Moderators
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
33:sen tyyppiviat
Jakakaanhan tietoanne niin katsotaan mitä tästä syntyy. Perusteluja jonkun vian puolesta ja vastaan saa antaa, mikäli on eri/samaa mieltä toisen kanssa. Yritetään pitää keskustelu järkevänä, ja jätetään turhat joopaseipäs jutut pois.
Muistakaa mainita mistä mallista/koneesta on kyse!
Muistakaa mainita mistä mallista/koneesta on kyse!
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
- Etupään jousilautasten (puhki)ruostuminen, voivat pettää ajossa. Koskee ilmeisesti kaikkia malleja. Myös jousilautasten laakerit ovat kulutustavaraa.
- Nopeusmittari. Koskee ainakin osaa uudemman korimallin autoista. Mittareita on ilmeisesti kahta eri tyyppiä (oman mittarini korjanneelta hienomekaanikolta aikanaan kuultua), joista toisessa ongelmia. Ongelmana on nähtävästi mittaria pyörittävän sähkömoottorin harjojen kuluminen ja siitä johtuva likaantuminen/jumitus. Voi aiheuttaa mittarin elektroniikan ylikuormitusta ja siitä johtuvaa kuumenemista ja savuamista. Moottorin puhdistus auttaa.
HUOM! Kaikki nopeusmittarin viat eivät aiheudu tästä!
Molemmista vioista on aikanaan keskusteltu laajasti kansainvälisellä 33-foorumilla, ja molemmista myös omakohtaista kokemusta vm. 1992 1.7 IE -mallisesta 33:sta.
- Nopeusmittari. Koskee ainakin osaa uudemman korimallin autoista. Mittareita on ilmeisesti kahta eri tyyppiä (oman mittarini korjanneelta hienomekaanikolta aikanaan kuultua), joista toisessa ongelmia. Ongelmana on nähtävästi mittaria pyörittävän sähkömoottorin harjojen kuluminen ja siitä johtuva likaantuminen/jumitus. Voi aiheuttaa mittarin elektroniikan ylikuormitusta ja siitä johtuvaa kuumenemista ja savuamista. Moottorin puhdistus auttaa.
HUOM! Kaikki nopeusmittarin viat eivät aiheudu tästä!
Molemmista vioista on aikanaan keskusteltu laajasti kansainvälisellä 33-foorumilla, ja molemmista myös omakohtaista kokemusta vm. 1992 1.7 IE -mallisesta 33:sta.
-eikös vesipumppu oo menny lähes jokaisella 33:n omistajalla, viimeistään 150 tkm:n jälkeen ja se kannattaa vaihtaa jakohihnojen yhteydessä ettei tule turhia kuluja.
-Nuo hitaat sähkölasit on tuossa uudessakin mallissa.
-Imukanavien vuoto lienee melko yleistä 33:ssa. Paikkaa ei voi kait suoraan määrittää, mutta niistä lienee kannattaa ensin hakea vikaa käynti häiriön ilmaantuessa. Minulla ainakin imusarjan kumitiivisteet on aina kosteat teet niille sitten mitä hyvänsä.
-Nuo hitaat sähkölasit on tuossa uudessakin mallissa.
-Imukanavien vuoto lienee melko yleistä 33:ssa. Paikkaa ei voi kait suoraan määrittää, mutta niistä lienee kannattaa ensin hakea vikaa käynti häiriön ilmaantuessa. Minulla ainakin imusarjan kumitiivisteet on aina kosteat teet niille sitten mitä hyvänsä.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
QV 8V:n polttoaineentäyttöaukko ja takahelmat ruostuvat etenkin sisälokasuojien puuttumisen takia, koska ensin polttoaineputkea suojaava iso peltikaulus ruostuu auki ja päästää sitten renkaasta lentävät liat muhimaan ulkopeltien sisäpinnoissa. Ilman Lokareita muta tunkeutuu koko takalokasuojan matkalle aina takakontin sisärakenteita myöten, joten ne kannattaa ehdottomasti hankkia - viimeistään peltiremontin myötä.
Muovilevikkeet ovien alla keräävät myös melkoisesti savea kyytiin, ne kannattaa välillä avata ja puhdistaa, samalla näkee varsinaisten helmojen kunnon ja voi suojata niitä ruostumista vastaan. Ajan myötä myös tunkinkorvakkeet pettävät pellin pehmetessä, uudet kannattaa tehdä tukevasta raudasta.
Lisäksi takakontin alareunan pokkaukset ja takaluukun lasinympärys (tiivisteiden alta) sekä spoilerin kiinnitys- ja lasinpyyhkimen reiät ruostuvat ja päästävät vettä konttiin. Takavalonumpiot himmenevät ja halkeavat.
Muita kuin korin mahdollisesti vastaan tulevia ongelmia: mittariston juotokset hapettuvat ja aiheuttavat häiriöitä, vaihteiston synkronointi ei kestä pitkään ilman tiettyä Alfalle tyypillisesti vaadittavaa varovaisuutta.
Nämä ovat kuitenkin aika tyypillisiä ongelmia vanhassa autossa. Jonkinlaisena tyyppivikana voisi kuitenkin pitää hyvin lähelle toisiaan ja kuljettajan suunnasta katsottuna hieman oikealle asennettuja, aika pieniä polkimia, joiden sujuva käyttö vaatii tottumista!
Muovilevikkeet ovien alla keräävät myös melkoisesti savea kyytiin, ne kannattaa välillä avata ja puhdistaa, samalla näkee varsinaisten helmojen kunnon ja voi suojata niitä ruostumista vastaan. Ajan myötä myös tunkinkorvakkeet pettävät pellin pehmetessä, uudet kannattaa tehdä tukevasta raudasta.
Lisäksi takakontin alareunan pokkaukset ja takaluukun lasinympärys (tiivisteiden alta) sekä spoilerin kiinnitys- ja lasinpyyhkimen reiät ruostuvat ja päästävät vettä konttiin. Takavalonumpiot himmenevät ja halkeavat.
Muita kuin korin mahdollisesti vastaan tulevia ongelmia: mittariston juotokset hapettuvat ja aiheuttavat häiriöitä, vaihteiston synkronointi ei kestä pitkään ilman tiettyä Alfalle tyypillisesti vaadittavaa varovaisuutta.
Nämä ovat kuitenkin aika tyypillisiä ongelmia vanhassa autossa. Jonkinlaisena tyyppivikana voisi kuitenkin pitää hyvin lähelle toisiaan ja kuljettajan suunnasta katsottuna hieman oikealle asennettuja, aika pieniä polkimia, joiden sujuva käyttö vaatii tottumista!