164:sen tyyppiviat
Valvoja: Moderators
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
164:sen tyyppiviat
Jakakaanhan tietoanne niin katsotaan mitä tästä syntyy. Perusteluja jonkun vian puolesta ja vastaan saa antaa, mikäli on eri/samaa mieltä toisen kanssa. Yritetään pitää keskustelu järkevänä, ja jätetään turhat joopaseipäs jutut pois.
Muistakaa mainita mistä mallista/koneesta on kyse!
Muistakaa mainita mistä mallista/koneesta on kyse!
164 TS katalysaattori -90
-päästöissä välillä ongelmaa, vikaa ei etsitty eikä löytynyt kun aina kuitenkin meni lopulta läpi
-etuiskareiden jousikupin laakerit
-etupyörän laakerit melko lyhytikäisiä
-flektin johtojen liittimissä häikkää
-öljynpainevalon anturi rikki
-peruutusvalon anturi rikki
-nopeusmittarin anturi rikki, näytti n. 30% liian vähän nopeutta ja matkaa, välillä toimi taas
-käsijarru jumittelee
-sähköikkunoissa ja penkeissä toimintahäiriöitä
-bensan täyttöputki vuotaa
-talvella ovien lukot jumittelee, ei aukea tai ei mene kiinni. syynä on sijoiltaan menevä jousi
-päästöissä välillä ongelmaa, vikaa ei etsitty eikä löytynyt kun aina kuitenkin meni lopulta läpi
-etuiskareiden jousikupin laakerit
-etupyörän laakerit melko lyhytikäisiä
-flektin johtojen liittimissä häikkää
-öljynpainevalon anturi rikki
-peruutusvalon anturi rikki
-nopeusmittarin anturi rikki, näytti n. 30% liian vähän nopeutta ja matkaa, välillä toimi taas
-käsijarru jumittelee
-sähköikkunoissa ja penkeissä toimintahäiriöitä
-bensan täyttöputki vuotaa
-talvella ovien lukot jumittelee, ei aukea tai ei mene kiinni. syynä on sijoiltaan menevä jousi
Oman kotteron vaivoja, korjattuja ja jäljellä olevia
164TS (1989) 1990 käyttöönotto, ilman kattia
-takatukivarsien pikkupuslat pyörännavan päässä
-mittariston pikkulamput suht lyhytikäsiä
-takajarrusatuloiden vipujen jumittelu ajoittain
-ruoste söi alkuperäset tunkinkorvakkeet
-etuiskarien laakerointi
-takaluukun sähköaukaisu jostain rikki (kytkin tai solenoidi)
-ovien rajottimet paukkuu ja natisee vanhemmiten
-etutukivarsien puslat heikot, erityisesti ne taaemmat
-nopeusmittari joskus kostealla kelillä näyttää ihan mitä sattuu
-hattuhylly nitisee ja natisee erityisesti kun on noin -20 pakkasta
164TS (1989) 1990 käyttöönotto, ilman kattia
-takatukivarsien pikkupuslat pyörännavan päässä
-mittariston pikkulamput suht lyhytikäsiä
-takajarrusatuloiden vipujen jumittelu ajoittain
-ruoste söi alkuperäset tunkinkorvakkeet
-etuiskarien laakerointi
-takaluukun sähköaukaisu jostain rikki (kytkin tai solenoidi)
-ovien rajottimet paukkuu ja natisee vanhemmiten
-etutukivarsien puslat heikot, erityisesti ne taaemmat
-nopeusmittari joskus kostealla kelillä näyttää ihan mitä sattuu
-hattuhylly nitisee ja natisee erityisesti kun on noin -20 pakkasta
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
164 TS -89 katiton
- Lokasuojan kaarien ruostumine
- Takavalojen ympärillä olevien pokkauksien ruostuminen
- Takapalkin puhkiruostuminen
- Nopeusmittarin trimmerin rikkoutuminen (mittari näyttää pieleen)
- Käsijarrun häviäminen, vika satulassa, useinmiten korjattavissa
- Bensantäyttöputki lähellä rengasta, saattaa kulua puhki
- Lokasuojan kaarien ruostumine
- Takavalojen ympärillä olevien pokkauksien ruostuminen
- Takapalkin puhkiruostuminen
- Nopeusmittarin trimmerin rikkoutuminen (mittari näyttää pieleen)
- Käsijarrun häviäminen, vika satulassa, useinmiten korjattavissa
- Bensantäyttöputki lähellä rengasta, saattaa kulua puhki
TS -90
-Kuormatunnistimen nivelistö.
Menee jumiin ajanmittaa jos ajelee vuosia kevyellä kurmalla ja jarruttelee normaalisti.
-Kuormatunnistimen työsylinteri jumittuu.
Samasta syystä kuin nivelistö.
Toimenpiteen kuntoon saamiseks.
Uusi nivelistö.
Työsylinteri lähtee toimimaan kun voitelee ja nitkuttelee liikkeelle.
Ei tarvitse irrottaa paikoiltaan.
-Ilmamäärämittari "tukkeutuu".
Johtuu öljynhuohottimesta.
Korjaus: öljynhuohottimen ohitus.
-Kuormatunnistimen nivelistö.
Menee jumiin ajanmittaa jos ajelee vuosia kevyellä kurmalla ja jarruttelee normaalisti.
-Kuormatunnistimen työsylinteri jumittuu.
Samasta syystä kuin nivelistö.
Toimenpiteen kuntoon saamiseks.
Uusi nivelistö.
Työsylinteri lähtee toimimaan kun voitelee ja nitkuttelee liikkeelle.
Ei tarvitse irrottaa paikoiltaan.
-Ilmamäärämittari "tukkeutuu".
Johtuu öljynhuohottimesta.
Korjaus: öljynhuohottimen ohitus.
Jos huohottaa reilusti joka ilmenee paljon ajetussa moottorissa + ns. huonoilla öljyillä kerääntyy huohotuksen mukana ilmamäärämittariin ryönää joka alkaa jumittamaan läppää. Pikkupakkasilla tuo ryönä sitten "jäätyy" ja läppä ei pääse kunnolla liikkumaan jolloin seokset on sekaisin.GAMMA500 kirjoitti:En ole ennen kuullutkaan.Miten tuo oireilee?HOTAKAINEN kirjoitti: -Ilmamäärämittari "tukkeutuu".
Johtuu öljynhuohottimesta.
Korjaus: öljynhuohottimen ohitus.
Vaikka huohotinjärjestelmän kierrätys tulee ilmon yläpuolelle niin tuo ryönä vaeltaa alaspäin kohti Ilmoa.
Näin oli ainakin meidän kuusnepassa.
33 16V:ssä oli samanlainen ilmiö mutta paljon lievempänä tapauksena.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
omassa 164:ssa ovenkahvat ulkopuolelta rikki, takakaaret ruostuu, sisävalot ei pelaa ovista vaikka ovikytkimet ehjät( oisko jollakin tiedossa mikä vikana). 340tkm ajettu ja ei mitään ongelmaa päästöissä eikä huohotin systeemissä. 

Viimeksi muokannut corse, 10 Marras 2004, 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-89 TS ilman kattia, ajettu n. 250 tkm:
-Takalokarien kaaret (paklasin itse viime kesänä vaikka ei touhusta kokemusta -tuli hyvät)
-taka-akselin palkki; vaihdan sitten kun murenee kokonaan pois tai katsastusmies pakottaa...
-Tuulilasi halki alareunasta (ei ole alkuperäinen lasi enkä vaihda ikinä)
-Keskuslukko reistaa (kuskin ovi ei aukea aina avaimella vaan jää jumiin -korjaantuu kahvoista, nupista & avaimesta reuhtomalla...)
-200 tkm:n kohdalla nesteen sekaisin ja lopulta viaksi osoittautui vuotavaksi kannentiivisteeksi -kansiremontti 700
-Kytkin 220 tkm:n totaalisen paskaksi niin ettei saanut hinattua -1000 korjaus Kuopion autotalo Laakkosella...
-kytkimen työsylinteri vuotaa nesteitä, mulla 250 tm:n kohdalla, ilmenee kytkinpolkimen pohjaan jäämisellä ja jarrunestevalon syttymisellä. Halpa korjaus uudella Motonetin sylinterillä, onnistuu ite
-Mulla takalasin lämppärin johdot kikkailee ja releet sulavat kerran vuoteen.
-Sisäalot ja kerkuslukot reistaavat ja ovat omassani välillä jotenkin oikosessa keskenään (valot syttyvät kesuslukosta ja toisinpäin)
-Lasinpyyhkijät eivät lähde aina lähinnä talvisin pois päältä vaan jäävät remppaamaan alareunaan -korjaantuu kaasuttelemalla (tärinä tai suurempi jännite)
-Anturit menevät paskaksi -uusia motonetistä tai itse korjaamalla & juottelemalla -ilmenee siis turhina vilkkuvina varoitusvaloina
-Joka vuosi joku pusla väljänä katsastuksessa
-pensatankin täyttöputki kuluu puhki
-Mittariston ja keskikonsolin valot palaneet -melko hankala vaihtaa ja pelkässä mittaristossa yli 30 polttimoa (pensiksellä jopa 2 KPL!!!)
-Nykii kostealla ilmalla (paranee yleensä saatanasti kiroilemalla ja pysähtymällä paiskomaan ovia + CRC:llä)
-Huurteenpoisto & lämmitys talvella perseestä tai ainakin kone lämpenee vasta 20 km:n päästä -paranee vaihtamalla Ladaan
-Pitää pakkasellä käynnistäessä saatananmoista ulinaa ja vonkunaa & Natisee sisältä ajettaessa
-sisäovenkahvat jäävät käteen
-Kuskin ulkopeilin kiinnitys halki
-peruutuspeili retkottaa
-Sisäilman puhallin pätkii -korjaantui uudella virtajohdolla -perkeleen vittumainen korjattava
-Tunkinkorvakkeet kannattaa rälläköidä helevettiin ja hitsata tasaista tilalle
-Turvavöiden palautus rykii
-Hyvä äänieristys -hankala saada johtoja kajuutasta peräkonttiin saati pellin alle
-Kukaan ei löydä pimeässä sisällä mustia ovenkahvoja
-Flekti ei toiminut, korjaantui tarkastamalla liitokset
-Pakkasella pensatankin luukku ei aukea aina napista vaan takakontin
narusta...
-venakopasta on kuulunut napsutusta jo 70 tkm:n ajan mutta ei silti ole pahentunut...
-Raidetangon päät väljät -auto puoltaa & vetelee ainakin leveillä renkailla
-Sulakkeita palaa...
...rahaa palaa...
...hermot palaa...
...viina virtaa...
...tässäpä näitä ensi hätään...
...mutta silti en vaihtaisi pois... hyvistä puolista pitääkin sitten aloittaa toinen topikki...
-Takalokarien kaaret (paklasin itse viime kesänä vaikka ei touhusta kokemusta -tuli hyvät)
-taka-akselin palkki; vaihdan sitten kun murenee kokonaan pois tai katsastusmies pakottaa...
-Tuulilasi halki alareunasta (ei ole alkuperäinen lasi enkä vaihda ikinä)
-Keskuslukko reistaa (kuskin ovi ei aukea aina avaimella vaan jää jumiin -korjaantuu kahvoista, nupista & avaimesta reuhtomalla...)
-200 tkm:n kohdalla nesteen sekaisin ja lopulta viaksi osoittautui vuotavaksi kannentiivisteeksi -kansiremontti 700
-Kytkin 220 tkm:n totaalisen paskaksi niin ettei saanut hinattua -1000 korjaus Kuopion autotalo Laakkosella...
-kytkimen työsylinteri vuotaa nesteitä, mulla 250 tm:n kohdalla, ilmenee kytkinpolkimen pohjaan jäämisellä ja jarrunestevalon syttymisellä. Halpa korjaus uudella Motonetin sylinterillä, onnistuu ite
-Mulla takalasin lämppärin johdot kikkailee ja releet sulavat kerran vuoteen.
-Sisäalot ja kerkuslukot reistaavat ja ovat omassani välillä jotenkin oikosessa keskenään (valot syttyvät kesuslukosta ja toisinpäin)
-Lasinpyyhkijät eivät lähde aina lähinnä talvisin pois päältä vaan jäävät remppaamaan alareunaan -korjaantuu kaasuttelemalla (tärinä tai suurempi jännite)
-Anturit menevät paskaksi -uusia motonetistä tai itse korjaamalla & juottelemalla -ilmenee siis turhina vilkkuvina varoitusvaloina
-Joka vuosi joku pusla väljänä katsastuksessa
-pensatankin täyttöputki kuluu puhki
-Mittariston ja keskikonsolin valot palaneet -melko hankala vaihtaa ja pelkässä mittaristossa yli 30 polttimoa (pensiksellä jopa 2 KPL!!!)
-Nykii kostealla ilmalla (paranee yleensä saatanasti kiroilemalla ja pysähtymällä paiskomaan ovia + CRC:llä)
-Huurteenpoisto & lämmitys talvella perseestä tai ainakin kone lämpenee vasta 20 km:n päästä -paranee vaihtamalla Ladaan
-Pitää pakkasellä käynnistäessä saatananmoista ulinaa ja vonkunaa & Natisee sisältä ajettaessa
-sisäovenkahvat jäävät käteen
-Kuskin ulkopeilin kiinnitys halki
-peruutuspeili retkottaa
-Sisäilman puhallin pätkii -korjaantui uudella virtajohdolla -perkeleen vittumainen korjattava
-Tunkinkorvakkeet kannattaa rälläköidä helevettiin ja hitsata tasaista tilalle
-Turvavöiden palautus rykii
-Hyvä äänieristys -hankala saada johtoja kajuutasta peräkonttiin saati pellin alle
-Kukaan ei löydä pimeässä sisällä mustia ovenkahvoja
-Flekti ei toiminut, korjaantui tarkastamalla liitokset
-Pakkasella pensatankin luukku ei aukea aina napista vaan takakontin
narusta...
-venakopasta on kuulunut napsutusta jo 70 tkm:n ajan mutta ei silti ole pahentunut...
-Raidetangon päät väljät -auto puoltaa & vetelee ainakin leveillä renkailla
-Sulakkeita palaa...
...rahaa palaa...
...hermot palaa...
...viina virtaa...
...tässäpä näitä ensi hätään...
...mutta silti en vaihtaisi pois... hyvistä puolista pitääkin sitten aloittaa toinen topikki...

Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Automaatti-ilmastoinnilla varustetuista malleista kuluu lämmönsäätöpyörät jotka ovat tietääkseni muovia.
Omassani on lämmönsäätö mallia manuaali erikseen asennetun vivun avulla kun säätöpyörät roksottaa tyhjää.
Eikös Rasviksella ollut samaa aikanaan...
?
Omassani on lämmönsäätö mallia manuaali erikseen asennetun vivun avulla kun säätöpyörät roksottaa tyhjää.
Eikös Rasviksella ollut samaa aikanaan...

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
164 TS 1990
takapalkki ruostuu
takajarrusatulat jumii kässäriä
imusarjan kumit hapertuu
tunkinkorvakkeet heikkorakenteisia ja ruostuvat
öljynpainemittarin anturi väsyy ja mittari näyttää liian vähän
bensantäyttöputki ottaa helpolla kiinni renkaaseen ja kuluu puhki
ovien sisäpuoliset avauskahvat heikkorakenteisia
etuovien auki/kiinni -anturit kertovat omiaan
nopeusmittari näyttää välillä alakanttiin
varoitusvalot vilkuttelevat välillä omiaan
takapalkki ruostuu
takajarrusatulat jumii kässäriä
imusarjan kumit hapertuu
tunkinkorvakkeet heikkorakenteisia ja ruostuvat
öljynpainemittarin anturi väsyy ja mittari näyttää liian vähän
bensantäyttöputki ottaa helpolla kiinni renkaaseen ja kuluu puhki
ovien sisäpuoliset avauskahvat heikkorakenteisia
etuovien auki/kiinni -anturit kertovat omiaan
nopeusmittari näyttää välillä alakanttiin
varoitusvalot vilkuttelevat välillä omiaan
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei teillä kestä kuin puolen metrin pätkä ratakiskoa
Laitetaas nyt vielä pari lisävikaa:
12v V6:
- tuppaa vuotamaan venakoppien välistä öljyä tulpanreikiin ja aiheuttamaan käyntihäiriöitä
- öljynpainetoiminen jakohihnankiristin vuotaa herkästi öljyä
- kone syö luonnostaan öljyä kuin koodari kinkkupizzaa
Twin Spark:
- alkuperäiset nokka-akselit ovat (kuulemma) kuluneet nopeasti
- virranjakajien pyörijät ovat sulaneet mössöksi useammastakin näkemästäni koneesta

Joo, ne vaihteistojen alkuperäiset hammaspyörät ovat tosiaan muovia. Luulin että mulla oli käynyt hammaskato ja vaihdoin metalliset nikaleet tilalle, mutta vika olikin toisen vaihteiston jatkona olevan ilmanjakorummun akselin repeytyminen irti rummusta. Ken alkaa vaihteistoja korjaamaan niin voi asentaa samalla akselin ympärille metallisen vahvikekauluksen.Alfissimo kirjoitti:Automaatti-ilmastoinnilla varustetuista malleista kuluu lämmönsäätöpyörät jotka ovat tietääkseni muovia.
Omassani on lämmönsäätö mallia manuaali erikseen asennetun vivun avulla kun säätöpyörät roksottaa tyhjää.
Eikös Rasviksella ollut samaa aikanaan... ?
Laitetaas nyt vielä pari lisävikaa:
12v V6:
- tuppaa vuotamaan venakoppien välistä öljyä tulpanreikiin ja aiheuttamaan käyntihäiriöitä
- öljynpainetoiminen jakohihnankiristin vuotaa herkästi öljyä
- kone syö luonnostaan öljyä kuin koodari kinkkupizzaa
Twin Spark:
- alkuperäiset nokka-akselit ovat (kuulemma) kuluneet nopeasti
- virranjakajien pyörijät ovat sulaneet mössöksi useammastakin näkemästäni koneesta
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15 Joulu 2004, 17:54
- Paikkakunta: Mikkeli
-89
Vänkärin puolen ovenkahva rikki
Nopeusmittari ei aina toimi
Vaihdelaatikko pitää ääntä ykkösvaihteella
Saattaa olla venttiilivika kun huojuva tyhjäkäynti
Tuulilasi nitisee ihan vitusti aina tärähdyksissä (tai jotain) mikä saataa olla?
öljynpaineanturi rikki ja öljypinnananturi rikki
takapalkki aikaruosteinen
Muka ajettu 195000km, ja minä olen nyt auton 20 omistaja:
Vänkärin puolen ovenkahva rikki
Nopeusmittari ei aina toimi
Vaihdelaatikko pitää ääntä ykkösvaihteella
Saattaa olla venttiilivika kun huojuva tyhjäkäynti
Tuulilasi nitisee ihan vitusti aina tärähdyksissä (tai jotain) mikä saataa olla?
öljynpaineanturi rikki ja öljypinnananturi rikki
takapalkki aikaruosteinen
Muka ajettu 195000km, ja minä olen nyt auton 20 omistaja:

Italialaista kauneutta parhaimmillaan!