
Jos on kysyttävää näistä, kokeile ensin hakua ja jos ei löydy sopivaa ketjua niin aloita uusi kaikkea alfasta osiossa.
- Sähköikkunoiden moottorit (taka) väsyvät käyttämättömyydestä
- Sivupeilien alumiiniset varret hapettuvat
- Tukivarret (puslat) etuylä ja poikittaiset taka vaihtokunnossa +/- 100tkm
- Etutukivarsien puslat narskuvat kuivina (injektioruiskulla öljyäminen auttaa ainakin hetkeksi)
- Ilmamäärämittari (mahd. myös lambda-anturi / happitunnistin ei ota kunnolla kierroksia yli 5000rpm)
- Ajoituksenmuunnin (TS koneissa, kuulostaa dieselmoottorilta käynnistettäessä)
- Kojetaulun erilaiset nitinät (tilanne parempi vm.2000+ autoissa)
- Tyhjäkäyntiongelmat (kaasuläppä likaantunut, V6)
- Tuulilasin ja katon välinen tiiviste (vuodot. maali kulunut katosta - ruostetta)
- Alahelman sauman maalipinta hakkautuu kiveniskuista
- Lämmittimen moottorin jumiutuminen
- Jakopään hihnan mahdollisen katkeamisen aiheuttamat vauriot (vaihtoväli: 60tkm/3v)
- Airbagin merkkivalo syttyy aiheettomasti (apukuskin penkin alla oleva liitos?)
- Keskuslukitus saattaa hyytyä (korjaantuu käyttämällä virtoja päällä)
- Moottoritilan suoja/pohjalevy murtuu takakiinnikkeistään ajan myötä ja roikkuu matalalla
- Takaovenkahvan murtuminen (ei kannata repiä jäisenä)
- Käsijarruvaijerin kuoret rikkoutuvat (aiheuttaen käsijarrun jumittumista päälle pakkasella jos sitä käytetään)
- Etupyörän laakerien kuluminen 100tkm>
- Ajoneston ongelmat (yleensä seurausta akun tyhjenemisestä?)
- Termostaatti jumiutuu (lämmöt eivät nouse talvella ajossa, 55-65C)
- Parkkipolttimot palavat herkästi (varsinkin jos ei käytetä alkuperäisiä kalliimpia halogeenipolttimoita)
- HC-päästöarvot korkeita
- Lasinpyyhkijöiden tihkukytkimen ongelmat (rele naksuu)
- Kytkimen kuluminen 100tkm> (V6. tulee olla jäykähkö muttei liian jäykkä)
- Ohjaustehostimen öljyjen letkun kiinnityksen pettäminen (pakkasella, kts. letkun kiristin akun alapuolelta/vaihda paremmat klemmarit. kannattaa vaihtaa alkuperäiset nesteet notkeampiin vaikka mobil Mobil ATF SHC)
- Bensatankin suojakannen mekanismi jäätyy kiinni (avausjousi. kiilaa avausvipu ylös/tai käytä takaluukusta löytyvää avausnarua ja avaa luukku käsin, voitele)