Paras huolto Pääkaupunkiseudulla?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Paras huolto Pääkaupunkiseudulla?
Mun kaunottarelle on kesäkuussa tulossa vuosihuolto ja tuntuu vahvasti siltä että Deltaan en rahojani ala syytämään vaikka edellinen omistaja huollatti siellä säännöllisesti (firman auto). Haku tuotti hieman vanhentunutta tietoa joten ei kun kysymään:
Kokemuksia pääkaupunkiseudun Alfa-huolloista, palvelu, laatu, osaaminen, hinta? Sellainen mikä käyttäisi alkuperäisiä osia ja jolla olisi tarvittavat softat yms.
Malminkartanon autohuolto?
Auto Milano?
Auto Apex herttoniemessä (myyjän suosittelema)?
Joku muu?
Grazie!
Kokemuksia pääkaupunkiseudun Alfa-huolloista, palvelu, laatu, osaaminen, hinta? Sellainen mikä käyttäisi alkuperäisiä osia ja jolla olisi tarvittavat softat yms.
Malminkartanon autohuolto?
Auto Milano?
Auto Apex herttoniemessä (myyjän suosittelema)?
Joku muu?
Grazie!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Hehkutan Milanoa taas kerran. Ei ole halvin paikka mutta ainakin mun ja ymmärtääkseni faijankin kohdalla homma on toiminut ihan ok. Auto on tullut kuntoon ja sikäli kun on ollut saatavilla orkkisosia, niin niillä.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
On ollut vähän kaikenlaista.Saako kysyä miksi ei Milano enää?
Kuulun väärään kerhoon, jota todistaa ajoneuvoon kiinnitetty tarra.
Työn laadussa ja hinnassa on ollut aika paljon sanomista niillä muutamilla kerroilla kun olen heillä asioinut. Joka kerta tullut viivytyksiä, osia unohtunut tilata tai sitten "ei vaan saatukkaan tänään kasaa ja unohdettiin soittaa ettei tarvii tulla".
Vaikka ajaakin italialaisella - niin ei sitä montaa kertaa jaksa moista touhuiluu.
Enkä oikein pitänyt asentajan kommentista koskien paskoja italialaisia autoja, audit pitäis kaikilla olla..
Mielestäni EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA AUTOAPEX! Kerran vaihdatin uuden tankin siellä seiskafemmaan ja työ oli aivan sutta ja asenne perseestä. Palveluksessani oli silloinen omistaja joka lienee edelleen siellä.
Milanossa on taitoa, mutta rahastusmeininki menee vähän överiksi. Ainakin seiskafemmani kohdalla tarjosivat isoa remppaa, sen sijaan että olisivat viitsineet/halunneet kiristää öljypohjan pultit.
Itse olen ajatellut kokeilla Malminkartanoa seuraavaksi (jakohihna), mutta Lönkalla sijaitsevasta Laakstenista on hyviä kokemuksia. Suosittelen.
Milanossa on taitoa, mutta rahastusmeininki menee vähän överiksi. Ainakin seiskafemmani kohdalla tarjosivat isoa remppaa, sen sijaan että olisivat viitsineet/halunneet kiristää öljypohjan pultit.
Itse olen ajatellut kokeilla Malminkartanoa seuraavaksi (jakohihna), mutta Lönkalla sijaitsevasta Laakstenista on hyviä kokemuksia. Suosittelen.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Malminkartanon autohuollossa olen kerran käynyt pikaisesti. Silloin ainakin huoltopuolella homma pelitti ok. Tosin lupasivat yhdestä osasta soittaa hinnan ja saatavuuden takaisin, mutta eivät koskaan soittaneet...
Konalan Deltan pikahuoltoa voin suositella varauksetta. Homma toimii hienosti ja palvelua on rentoa mutta asiantuntevaa! Taidan viedä tuonne seuraavaan määräaikaishuoltoon ihan jo palvelun hyvyyden vuoksi, vaikka Malminkartano olisi varmaankin hieman edukkaampi.
Termarin vaihdatin talvella öljyjen vaihdon yhteydessä Vantaan Petikon AD-huollossa. Siellä on yksi huoltokundi joka tuntee Alfoja enemmänkin. Hinnat huolloista ihan kohtuulliset ja homma hoituu ripeästi. Tätä voi siis suositella tuollaisiin nopeisiin perushuoltotoimenpiteisiin. Esimerkiksi kytkinremppaa eivät kuulemma V6:een ala touhuamaan =).
Pakoputkiin liittyvissä asioissa kannattanee kääntyä sitten R. Tiittasen puoleen Kannelmäkeen. Drive-In -systeemi ja edulliset hinnat. Auto kuin auto ja putkistot hoituvat kuntoon.
Konalan Deltan pikahuoltoa voin suositella varauksetta. Homma toimii hienosti ja palvelua on rentoa mutta asiantuntevaa! Taidan viedä tuonne seuraavaan määräaikaishuoltoon ihan jo palvelun hyvyyden vuoksi, vaikka Malminkartano olisi varmaankin hieman edukkaampi.
Termarin vaihdatin talvella öljyjen vaihdon yhteydessä Vantaan Petikon AD-huollossa. Siellä on yksi huoltokundi joka tuntee Alfoja enemmänkin. Hinnat huolloista ihan kohtuulliset ja homma hoituu ripeästi. Tätä voi siis suositella tuollaisiin nopeisiin perushuoltotoimenpiteisiin. Esimerkiksi kytkinremppaa eivät kuulemma V6:een ala touhuamaan =).
Pakoputkiin liittyvissä asioissa kannattanee kääntyä sitten R. Tiittasen puoleen Kannelmäkeen. Drive-In -systeemi ja edulliset hinnat. Auto kuin auto ja putkistot hoituvat kuntoon.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Käytin juuri tuontisuperin Malminkartanon autohuollossa. Vaihdettiin jakohihna, kiristin, öljyt ja suodatin. 663 erkkiä töineen, asiallinen hinta, ystävällinen palvelu, olen tyytyväinen.
Samalla vauhdilla sanoin. että vaihtakaa moniurahihna, jos on tarpeen. Ei kuulemma ollut, koska vanha oli hyvä. Minusta hyvää palvelua tämäkin, eli ei vaihdeta osia turhaan jos ei ole tarvis
Samalla vauhdilla sanoin. että vaihtakaa moniurahihna, jos on tarpeen. Ei kuulemma ollut, koska vanha oli hyvä. Minusta hyvää palvelua tämäkin, eli ei vaihdeta osia turhaan jos ei ole tarvis

- tommytommy
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Tämä aihe kiinnostaa myös minua, koska se on ainoa mikä työntää pois Alfasta. Olen lopen kyllästynyt kärräämään rahaa Alfa-huoltoihin/-korjauksiin.
Ostin ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan alfani 6 vuotta sitten. Pari kertaa ehdin käyttää Lauttasaaren autohuollossa (vai mikä sen tarkka nimi olikaan). Työn laatu oli hyvä ja palvelu asiantuntevaa. Uutena alfistini varaosahinnat hieman säikäyttivät mm. muovinen pohjalevyläpyskä 1000 mk.
Lauttasaaren auton hävittyä siirryin Länsiauton asiakkaaksi. Nyt alkoi työn hinta jo tuntua varaosahintojen lisäksi. Palvelu oli ok ja asiantuntevaa. Ensimmäisen jakohihnan vaihdatin Länsiautossa. Rikkoivat vaihdon yhteydessä vesipumpun, mistä ei aiheutunut kustannuksia eikä muutakaan haittaa. Pisteet heille, että kertoivat rehellisesti tapahtuneen ja korjauksen.
Länsiauton hävitettyä Alfa-edustuksensa siirryin Automilanon asiakkaaksi. Pidin tästä "pikkukaupasta" ja mieluummin maksan huollosta pienempään liikkeeseen kuin konsernille johtajien GT-bonareita. Useampi vuosi meni automilanon asiakkaana mm. kytkinrempan ja jotain pienempiä (arvokkaita kuitenkin) teettäneenä. Kaikkinensa asiantuntevia ja palveluhenkisiä kavereita (ilmasimme mm. jarruja melkein tunnin, eivätkä ottaneet maksua, sitten meni pääsylinteri vaihtoon, mikä maksoikin n. 800 euroa). Muistaakseni korjaamotunti oli noin 50 euroa 2001/2002. 2004 korjaamotunti maksoi 65 euroa, varaosat oli Deltasta ja mieltäni alkoi kaivaa epäilys...
Korjautin kytkimen 2002, missä yhteydessä vaihdettiin myös kytkimen pääsylinteri. Joulukuussa 2004 saman osan rikkoutuminen jätti joulukylän pihaan. 2003 kesällä ihmettelin ilmastoinnin heikkoa tehoa ja pyysin milanon kavereita katsomaan, mikä sitä vaivaa. Varsinaista vikaa ei kerrottu, mutta ilmanvaihto "puhkui taas" ja asia vaikutti olevan kunnossa. 2004 kesällä ilmastointia eikä ilmanvaihtoa sitten ollut olenkaan, mm. sateella ikkunat huurtuivat rajusti eikä pysyneet auki. Syksyn huollossa pyysin katsomaan mikä on vikana ja nyt viaksi löytyi "jakolaatikon vääntyneet vivut jne.". "Oikea korjaus" olisi maksanut taas tuhansia euroja. Nyt alkoi riittää. Epäilykseni kasvoivat myös jo edellä esitetystä "väärä Fani Klubin tarra takalasissa", mistä epäilin tulevan penaltia hintoihin.
2005 kesällä teetätin Delta Konalassa öljynvaihtohuollon, vaihdatin takalasin nostimen ja pyysin katsomaan ilmastointia ja ilmanvaihtoa. Joo "mekanismissa vikaa", "oikea korjaus" maksaa niin paljon ettei Deltan laskimessa lukualue riittänyt. Onneksi ehdottivat jäähdytinkaasun tarkistusta. Tämä korjasi ilmastoinnin täysin ja puolet ilmanvaihdon valinnoista toimii.
Delta Konalaa olen käyttänyt nyt pari kertaa ja hinnat ovat törkeät. Palvelu on ollut ok, mutta OLEN KYLLÄSTYNYT MAKSAMAAN. Viime viikolla tullut tarjouskirje jostakin uudesta Delta Plus -huollosta ei oikein vielä vakuuttanut, öljynvaihtohuolto 250 euroa. Ehkä Deltalla alkaa olla kiire myydä 156:sen varaosavarasto ulos 159:n tieltä.
Seuraavaksi kokeilen Malminkartanoa, mikäli olen vielä Alfan omistaja.
Ostin ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan alfani 6 vuotta sitten. Pari kertaa ehdin käyttää Lauttasaaren autohuollossa (vai mikä sen tarkka nimi olikaan). Työn laatu oli hyvä ja palvelu asiantuntevaa. Uutena alfistini varaosahinnat hieman säikäyttivät mm. muovinen pohjalevyläpyskä 1000 mk.
Lauttasaaren auton hävittyä siirryin Länsiauton asiakkaaksi. Nyt alkoi työn hinta jo tuntua varaosahintojen lisäksi. Palvelu oli ok ja asiantuntevaa. Ensimmäisen jakohihnan vaihdatin Länsiautossa. Rikkoivat vaihdon yhteydessä vesipumpun, mistä ei aiheutunut kustannuksia eikä muutakaan haittaa. Pisteet heille, että kertoivat rehellisesti tapahtuneen ja korjauksen.
Länsiauton hävitettyä Alfa-edustuksensa siirryin Automilanon asiakkaaksi. Pidin tästä "pikkukaupasta" ja mieluummin maksan huollosta pienempään liikkeeseen kuin konsernille johtajien GT-bonareita. Useampi vuosi meni automilanon asiakkaana mm. kytkinrempan ja jotain pienempiä (arvokkaita kuitenkin) teettäneenä. Kaikkinensa asiantuntevia ja palveluhenkisiä kavereita (ilmasimme mm. jarruja melkein tunnin, eivätkä ottaneet maksua, sitten meni pääsylinteri vaihtoon, mikä maksoikin n. 800 euroa). Muistaakseni korjaamotunti oli noin 50 euroa 2001/2002. 2004 korjaamotunti maksoi 65 euroa, varaosat oli Deltasta ja mieltäni alkoi kaivaa epäilys...
Korjautin kytkimen 2002, missä yhteydessä vaihdettiin myös kytkimen pääsylinteri. Joulukuussa 2004 saman osan rikkoutuminen jätti joulukylän pihaan. 2003 kesällä ihmettelin ilmastoinnin heikkoa tehoa ja pyysin milanon kavereita katsomaan, mikä sitä vaivaa. Varsinaista vikaa ei kerrottu, mutta ilmanvaihto "puhkui taas" ja asia vaikutti olevan kunnossa. 2004 kesällä ilmastointia eikä ilmanvaihtoa sitten ollut olenkaan, mm. sateella ikkunat huurtuivat rajusti eikä pysyneet auki. Syksyn huollossa pyysin katsomaan mikä on vikana ja nyt viaksi löytyi "jakolaatikon vääntyneet vivut jne.". "Oikea korjaus" olisi maksanut taas tuhansia euroja. Nyt alkoi riittää. Epäilykseni kasvoivat myös jo edellä esitetystä "väärä Fani Klubin tarra takalasissa", mistä epäilin tulevan penaltia hintoihin.
2005 kesällä teetätin Delta Konalassa öljynvaihtohuollon, vaihdatin takalasin nostimen ja pyysin katsomaan ilmastointia ja ilmanvaihtoa. Joo "mekanismissa vikaa", "oikea korjaus" maksaa niin paljon ettei Deltan laskimessa lukualue riittänyt. Onneksi ehdottivat jäähdytinkaasun tarkistusta. Tämä korjasi ilmastoinnin täysin ja puolet ilmanvaihdon valinnoista toimii.
Delta Konalaa olen käyttänyt nyt pari kertaa ja hinnat ovat törkeät. Palvelu on ollut ok, mutta OLEN KYLLÄSTYNYT MAKSAMAAN. Viime viikolla tullut tarjouskirje jostakin uudesta Delta Plus -huollosta ei oikein vielä vakuuttanut, öljynvaihtohuolto 250 euroa. Ehkä Deltalla alkaa olla kiire myydä 156:sen varaosavarasto ulos 159:n tieltä.
Seuraavaksi kokeilen Malminkartanoa, mikäli olen vielä Alfan omistaja.
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Kävin Malminkartanon Autohuollossa teettämässä "4 vuoden huollon" (156 V6 6/2002 ja 34000 ajettu) ja pyysin alustan tarkistusta (auto on minulla ollut pari kuukautta) jotta varmistetaan että mitään vikaa vikaa ei ilmene. No, vaihtoivat öljyt, rasvasivat kitisevän kytkinpedaalin (kuulemma ei ihan läpihuutojuttu, piti käyttää kahta ainetta) ja kävivät läpi alustan koiranluut ja puslat (auto täysin kunnossa). Hintaa tuli n.140 Eeroa ja palvelu oli erittäin ystävällistä.
Ainoa kumma asia on että kun pyysin "4 vuoden huoltoa" niin huoltokirjaan pistivät kuitenkin vain kahden vuoden kohdalle "öljynvaihtohuolto" - 4 vuoden leima olisi ollut asiaa ettei vuosien päästä joku ostajapeelo itke että miksi jätiti huollon väliin?! Ja käsittääkseni 4 vuoden huollossa on noin 25 eri kohtaa mitä pitää tsekata.
Ainoa kumma asia on että kun pyysin "4 vuoden huoltoa" niin huoltokirjaan pistivät kuitenkin vain kahden vuoden kohdalle "öljynvaihtohuolto" - 4 vuoden leima olisi ollut asiaa ettei vuosien päästä joku ostajapeelo itke että miksi jätiti huollon väliin?! Ja käsittääkseni 4 vuoden huollossa on noin 25 eri kohtaa mitä pitää tsekata.
Eii ole ollut mitään erityistä hetkeä tai jaksoa, milloin vikoja ja kalliita korjauksia olisi ollut enemmän tai vähemmän. Kaikkea on vain tullut.
Edellisessä kärryssä (Volvo) riitti korjattavaa, mm. kytkin ja vaihteisto meni vaihtoon (ei, en pidä jalkaa kytkimellä tmv.). Jotenkin olen taipuvainen uskomaan, että minulle vain sattuu vikoja (Alfan tuulilasin olen joutunut uusimaan pari kertaa). Jäljelle jää vain kysymys siitä, että huollot ja korjaukset ovat kohtuuhintaisia. Volvonkin kanssa helpotti kummasti kun ymmärsin, että Bilia ei ole ainoa huoltopaikka.
Osaako joku tällä foorumilla sanoa, että onko Alfa mekaanikon näkökulmasta suuresti vaikeampi huoltaa tai korjata kuin esim. BMW:t?
Edellisessä kärryssä (Volvo) riitti korjattavaa, mm. kytkin ja vaihteisto meni vaihtoon (ei, en pidä jalkaa kytkimellä tmv.). Jotenkin olen taipuvainen uskomaan, että minulle vain sattuu vikoja (Alfan tuulilasin olen joutunut uusimaan pari kertaa). Jäljelle jää vain kysymys siitä, että huollot ja korjaukset ovat kohtuuhintaisia. Volvonkin kanssa helpotti kummasti kun ymmärsin, että Bilia ei ole ainoa huoltopaikka.
Osaako joku tällä foorumilla sanoa, että onko Alfa mekaanikon näkökulmasta suuresti vaikeampi huoltaa tai korjata kuin esim. BMW:t?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Näin kevyen kokemuksen kotimekaanikkona uskaltaisin melkein väittää, ettei Alfa 156 olennaisesti normibemaria hankalampi ole. Etuvetorakenne tekee konehuoneesta luonnostaan ahtaamman, mutta eipä tuosta muuten mitään mystisiä rakenteita löydy. Leipää syövän ihmisen tekemä. BMW tuppaa kyllä olemaan paremmin viimeistelty ja ainakin osin laadukkaamman oloisista materiaaleista veistetty, mutta ei se juuri huoltoon tai korjaamiseen taida vaikuttaa.
Teknisesti erikoisemmat vehkeet kuten 164 Q4 tai 33 P4 ovat sitten asia erikseen.
Teknisesti erikoisemmat vehkeet kuten 164 Q4 tai 33 P4 ovat sitten asia erikseen.
- Epäkelpokeräilijä -
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Pikku miinukset lähtee täältä Malminkartanon Autohuoltoon. Oma Alfa oli eilisestä alkaen rempassa, jossa tehtiin:
- Kytkinremppa
- Syylarin uusiminen
- Vaihdelaatikon stefat uusittiin (ja öljyt tietty samalla)
- Uudet levyt ja palat eteen ja taakse
- Kuskinpuoleisen etulasinnostinten kytkimen sähkövika korjattiin (johto oli lähes poikki)
Muuten kaikki sujui hyvin (palvelu ystävällistä, kokonaiskustannukset about sovitun mukaan, aikataulu piti, ilmoitus että auto on noudettavissa).
Jaa mistäkö miinukset sitten? Kävin äsken hakemassa auton ja lähdin tyytyväisenä posottelemaan liikenteeseen. Käännyin Vihdintielle ja kuulin hieman oudon "klonks"-äänen. Kaasun lisäys kertoi, että tärinä ratissa on melkoista. Auto seis, soitto liikkeeseen ja eikun hissukseen takaisin. Vika löytyi nopeasti: kuskinpuoleinen eturengas oli kiristämättä ja heilui ihan käsituntumalta reilusti!
Asennuksen suorittanut asentaja tokaisi kysymykseeni:"Tämä on näemmä unohtunut kiristää" näppärästi "Ei ole!". Sillä lailla. Onneksi toinen asentaja otti tilanteen haltuun ja hoiti vanteelle tarkastuksen (ettei vääntynyt jne) ja palveli asiallisesti. Eniten ihmetyttää kuitenkin ettei kukaan varsinaisesti pyytänyt virhettä anteeksi. Vannetta ei myöskään olisi tarkastettu ellen erikseen olisi sitä pyytänyt(!).
Virheitä tietysti tekevälle sattuu, mutta perusasioihin kuuluu virheen myöntäminen. Anteeksipyyntö olisi asiakaspalvelussa aika normaali toimenpide.
- Kytkinremppa
- Syylarin uusiminen
- Vaihdelaatikon stefat uusittiin (ja öljyt tietty samalla)
- Uudet levyt ja palat eteen ja taakse
- Kuskinpuoleisen etulasinnostinten kytkimen sähkövika korjattiin (johto oli lähes poikki)
Muuten kaikki sujui hyvin (palvelu ystävällistä, kokonaiskustannukset about sovitun mukaan, aikataulu piti, ilmoitus että auto on noudettavissa).
Jaa mistäkö miinukset sitten? Kävin äsken hakemassa auton ja lähdin tyytyväisenä posottelemaan liikenteeseen. Käännyin Vihdintielle ja kuulin hieman oudon "klonks"-äänen. Kaasun lisäys kertoi, että tärinä ratissa on melkoista. Auto seis, soitto liikkeeseen ja eikun hissukseen takaisin. Vika löytyi nopeasti: kuskinpuoleinen eturengas oli kiristämättä ja heilui ihan käsituntumalta reilusti!

Virheitä tietysti tekevälle sattuu, mutta perusasioihin kuuluu virheen myöntäminen. Anteeksipyyntö olisi asiakaspalvelussa aika normaali toimenpide.

Viimeksi muokannut tmv, 24 Touko 2006, 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
- Paikkakunta: Helsinki
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Ostin etukäteen syylarin, jarrulevyt ja -palat (etu/taka) joista maksoin yhteensä 330 euroa. Vaihtotyö ja joitain pikkuosia + nesteet jäivät siis näiden osalta laskutettavaksi.Black Label kirjoitti:Mitenkäs paljon tuo em. remppa Malminkartanon AD:lla muuten kustansi?
Aika pitkälle samaa settiä (kytkin, syylari, jarrut) pitäisi kohta itsekin harkita ja olisi kiva ennakoida hieman budjettia...
Muut työt ja osat (sähkötyöt, kytkinremppa kaikkine osineen, vaihdelaatikon stefat, öljyt jne) koostivat siis loppulaskun, joka oli n. 1370 euroa. Tästä suurin kuluerä oli kytkinremppa asennuksineen (työt 468,- ja kytkinpaketti 394,-, eli yhteensä 862,-). En selvittänyt etukäteen olisiko kytkinpaketin saanut jostain edullisemmin (varmaan olisi). Sillä olisi saattanut säästää jonkun summan vielä.
Työtunteja on yhteensä laskutettu reilut 13, josta kytkimen osuus on 7 tuntia.
Edit: Sanottakoon vielä, että kytkin on nyt erittäin kevyt käyttää verrattuna aiempaan. Jopa ihan ns. normaalin tuntuinen. Juuri ennen vaihtoa ja kytkimen metelöintiä ennen poljinta sai polkea naama punaisena...
Alfa Romeo - immagine di bellezza
Johan taas nauratti kun tuli postista Deltan mainosläpyskä ja TM samaan aikaan. Teltta toteaa, että huollon laatu on parantunut niiiin paljon, että takuuta on voitu huimasti pidentää. Ja TM toteaa, että Deltan jo alkujaan ala-arvoinen huolto se vielä vaan huononee vuosi vuodelta ja hinta kasvaa. Huoh.
156 JTS SW '04
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
joo eilen lueskelin hammaslääkäriä odotelelssa uutta TM:ää ja rupesi huvittamaan kovasti kun delta oli rankattu huolloissa viimeiselle sijallejulia kirjoitti:Johan taas nauratti kun tuli postista Deltan mainosläpyskä ja TM samaan aikaan. Teltta toteaa, että huollon laatu on parantunut niiiin paljon, että takuuta on voitu huimasti pidentää. Ja TM toteaa, että Deltan jo alkujaan ala-arvoinen huolto se vielä vaan huononee vuosi vuodelta ja hinta kasvaa. Huoh.

en tosin tiedä että mistä moinen voisi johtua kun siellähän on todella ammattitaitoista väkeä ja varmaankin myös halukkaita oppimaan uutta ja tekemään asiat niin kuin asiakas haluaa

Life is too short to drive boring cars.
Re: Paras huolto Pääkaupunkiseudulla?
Laaksten Oy keskustassa on ainakin laadukas. Palvelu on erinomaista, hinta ei päätä huimaa ja ammattitaitokin tuntuu olevan korkeatasoista.PSS kirjoitti:Kokemuksia pääkaupunkiseudun Alfa-huolloista, palvelu, laatu, osaaminen, hinta? Sellainen mikä käyttäisi alkuperäisiä osia ja jolla olisi tarvittavat softat yms.
Grazie!
Vein auton juuri 180 000 km huoltoon. Hihnan vaihto ym. alle 600 euroa. Ja asentaja katsoi kyllä kaikki mahdolliset viat autosta. Hinta oli vähän alle mitä sovittiin, vaikka lisätyötäkin tuli jonkin verran. Melkein pahaa teki olla maksamatta enempää. Ja ei ollut ainoa kerta kun näin käy. Sinne kyllä vien jatkossakin oman auton huollettavaksi.
no mun auton huoltoa yritti muutamakin firma pk seudulla, laihoin tuloksin.
vein auton sitten tattarisuolle, ja hups ...vika korjattu ja auto toimii´.
Tämä tattarin paikka on ehdoton jos omistat vanhan alfan. Itse paikassa on nostalgiaa, vanhoja autoja/romuja, peltihalleja. Ihan kuin menis 30v takaisin historiaan. Mutta huolto toimii ja ammattitaitoa on, se se on tärkeintä.
Twelve points goes to Tattarisuo !!!
vein auton sitten tattarisuolle, ja hups ...vika korjattu ja auto toimii´.
Tämä tattarin paikka on ehdoton jos omistat vanhan alfan. Itse paikassa on nostalgiaa, vanhoja autoja/romuja, peltihalleja. Ihan kuin menis 30v takaisin historiaan. Mutta huolto toimii ja ammattitaitoa on, se se on tärkeintä.
Twelve points goes to Tattarisuo !!!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tiedoksi että Malminkartanon AD:hen ei sitten
kannata yrittää viedä omia osia mukanaan...
uusi ohjeistus kuulema, vastuukysymys ja silleen..
kannata yrittää viedä omia osia mukanaan...
uusi ohjeistus kuulema, vastuukysymys ja silleen..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Noniin.. Kävin just tilaamassa malminkartanon autohuollosta
jakopääremontin ja etupyörän laakerin vaihdon.
Hinta-arvio 950euroo..
Noh mut onpahan sit ainaki tehty ja voi ajaa siltä osin huoletta.
Toivottavasti toi laakeri vaan ei leivo kiinni kun ajelee.
Edit. Tilasinpa laakstenille ton laakerin vaihdon. Sano että noin 60€ + osa 80€ eli melkein puolet halvemmalla tekee ku malminartanon ah.
jakopääremontin ja etupyörän laakerin vaihdon.
Hinta-arvio 950euroo..

Noh mut onpahan sit ainaki tehty ja voi ajaa siltä osin huoletta.
Toivottavasti toi laakeri vaan ei leivo kiinni kun ajelee.
Edit. Tilasinpa laakstenille ton laakerin vaihdon. Sano että noin 60€ + osa 80€ eli melkein puolet halvemmalla tekee ku malminartanon ah.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
jaahas...tänään vein sit tos tunti sitten autoni 160tkm huoltoon malminkartanon ad-autokorjaamoon koska olin lukenut siitä melkein vain hyviä juttuja.MUTTA...ok päivä alkoi hieman huonosti,pasila tukossa koska ihmiset eivät näköjään osaa ajaa kaks kaistaisessa liikenneympyrässä,meni siinä tovi ja ah vihdintie vihdoin ja viimein...pysäköityäni autoni,noukittuani jotain pient roskaa auton sisältä kävelin hyvinmielin sisään ja ojensin avaimet huoltomiehelle sanoen et tuli alfa huoltoon.kaveri siinä selaili hieman papereita kysyen rekisterinumeroa,sanoen sen hän selaili hieman papereita lisää tokaisten ettei tääl ollut mitään huoltoa varattu ja et koska sen olin varannut, sanoin et n.viikko takaperin ja et pitäisi saada auto täält siks aikaa.no siihen huoltomies et ei täällä ole mitään merkintöjä eikä myöskään autoa sulle antaa...olin siin hetken et MITÄ??sit se vaan siihen et nää on näitä maanantai päiviä...no ottivat sen sentään huoltoon ja toiveeks laitoin ettei pistä samaa valvolinen atf:n öljyjä koska vaiheet ovat mun käytölle liian jäykät,eivät tahdo mennä pesään ns. mihin sen vaan mumis jotain epämääräistä et kait sinne jotain muuta öljyä laitetaan,ainakin toivotaan niin...muuten oli asiakaspalvelu ihan kohdillaan mut mikä moka?? olisin ehkä ymmärtänyt sen ettei niil ollut autoa antaa tilalle mut en sitä ettei siel ollut merkintöä huollosta...odotan hieman vähemmän innolla sitä et ne soittaa (jos soittaa,niiden piti jo perjantaina soittaa huollon hinnasta,ei kuulunut mitään) ja sanoo et huolto on valmis...ihana maanantai! 

Autolehtien huoltojen arvosteluja kannattaa lukea järki kädessä. Pisteytys perustuu yleensä pissapojan täyttöön ja pyyhkijöiden kunnon tarkkailuun. Maksakoon joku tästä, jos haluaa. Tärkeämpänä kannattaa pitää itse huollon/korjauksen laatua, hintaa ja toimintaa ongelmatilanteissa.
Mistään em. ei ole pahaa sanottavaa malminkartanon autohuollon tai automilanon osalta. Tosin toimintaa ongelmatilanteessa en ole milanossa vielä joutunut kokemaan. Sillä osastolla malminkartanossa homma toimi, kun vika ilmaantui takuuajan aikana. Tiedä sitten mikä olisi suhtautuminen jos heti sen jälkeen ilmenisi.
Mistään em. ei ole pahaa sanottavaa malminkartanon autohuollon tai automilanon osalta. Tosin toimintaa ongelmatilanteessa en ole milanossa vielä joutunut kokemaan. Sillä osastolla malminkartanossa homma toimi, kun vika ilmaantui takuuajan aikana. Tiedä sitten mikä olisi suhtautuminen jos heti sen jälkeen ilmenisi.
Tossa minun baijerin farmarin manuaalilootan kyljessä on iso tarra: ATF only. Ainankin se on aika notkeata kovilla pakkasilla verrattuna normaaliin vaihteisto rasvaan.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Manuaalilaatikossa ATF:ää? Ei kuulosta kovin hyvältä.

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
sitä valvolinen atf:ää siel oli ja ei tosiaan toiminut, mut ne on nähtävästi laittanut sitä mobil 1 atf:ää johonki muualle koska eikö mobilube 1 shc 75w-90 ole vaihteistoöljyä? eli sitä siel nyt vissiin on...ottaa siitäki selvää...niin ja ajoin tänään takas sinne huoltoon, eivät korjanneet tms sitä suodattimen kantta.sanoivat vaan et "eihän tuo haittaa,pikemmin kosmeettinen vika"...mitäpä tuohon sit menee enään inttämään,en jaksanut alkaa kyselemään tai tappelemaan.olkoot.
Niin kuin edellä on todettu, Malminkartanon AD ei enää asenna asiaakkaan tuomia osia
Olisin vain halunnut Castrolit koneeseen ja Redlinet laatikkoon... täytyy vissiin yrittää vaihtaa itse imemismetodilla, kun ei pääse pohjalevyä purkamaan kotitallissa. Ja seuraavana mietin, että paljonkohan on AD:n pyynti twin sparkin platinatulpista.? Varmaankin enemmän kuin nettitarjoukset! Ja tulevaisuudessa häämöttää ajoituksenmuuntimen vaihto (joka omassa tapauksessani vaatii ilmeisesti myös uuden nokka-akselin - ja tietysti kaikki muut hihnanvaihtohilut...) Kaikesta tästä tulee mieleeni, että vinkki osaavasta asennuspaikasta, joka keskittyy laatuTYÖHÖN eikä varaosakaupan katteeseen, olisi poikaa!!!
