156 takaovi naksuu pahasti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

156 takaovi naksuu pahasti

Viesti Kirjoittaja Volere »

Nyt on kuljettajan puoleinen takaovi alkanut naksua avatessa tosi pahan kuuloisesti. Naksuu siis niissä pykäläkohdissa, joissa ovi "tarttuu" auki. Muut ovet aukeavat ihan äänettömästi. Mitäs tuolle voisi tehdä, kellään kokemusta? Jos vaikka kerrankin yrittäisi korjata itse sen sijaan että veisin huoltoon...
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Helppo nakki! Vedä ovesta rajoittemen suojakumi irti. Alla on kaksi thorx-ruuvia. Ne ovat löystyneet . Kiristä ne ja laita kumi paikalleen. Ja ovi toimii kuin uusi. :-D Näin ainakin minulle kävi. Ja koko talven kuuntelin voimistuvaa naks-naks! ääntä, kunnes aloin tutkia asiaa paremmin.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 takaovi naksuu pahasti

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Volere kirjoitti:Nyt on kuljettajan puoleinen takaovi alkanut naksua avatessa tosi pahan kuuloisesti. Naksuu siis niissä pykäläkohdissa, joissa ovi "tarttuu" auki. Muut ovet aukeavat ihan äänettömästi. Mitäs tuolle voisi tehdä, kellään kokemusta? Jos vaikka kerrankin yrittäisi korjata itse sen sijaan että veisin huoltoon...
Mulla naksu molemmat etuovet.... johtuu niistä rajottimista...

Koita ensin kiristää sitä rajotinta, jos ei auta niin sitten vaihdat koko höskän. á 65€ deltasta uusi rajotin, vaihto on simppeli homma :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Antieko kirjoitti:Helppo nakki! Vedä ovesta rajoittemen suojakumi irti. Alla on kaksi thorx-ruuvia. Ne ovat löystyneet . Kiristä ne ja laita kumi paikalleen. Ja ovi toimii kuin uusi. :-D Näin ainakin minulle kävi. Ja koko talven kuuntelin voimistuvaa naks-naks! ääntä, kunnes aloin tutkia asiaa paremmin.
Kiitokset ohjeesta! Löysällähän tuo oli, nyt kiristyksen jälkeen ei enää pauku :)

Naksuminen tosin jatkuu. Vertaillessani toisen puolen oveen tein mielestäni havainnon, että ne liikkuvat osat siellä sisällä ovat jotenkin eri asennossa. Noiden torx-ruuvien vääntäminen vaikutti joidenkin asentoon, mutta tällaisena sunnuntaikorjaajana en ryhtynyt enää säätämään kun tuo pauke kuitenkin loppui. Ja T30 oli suurin torxisetissäni, selvästikin olisi tarvinnut T35. Siinä kun olisi aikansa väännellyt niin enemmän olisi hajottanut kuin korjannut... :oops: P-kele kun työkalupakin pitäisi olla kuution kokoinen ja rautakauppa pitäisi ostaa tyhjäksi työkaluista jotta aina olisi se oikean kokoinen hilavitkutin käsillä kun sellaista tarvii... :evil:
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Antieko kirjoitti:Helppo nakki! Vedä ovesta rajoittemen suojakumi irti. Alla on kaksi thorx-ruuvia. Ne ovat löystyneet . Kiristä ne ja laita kumi paikalleen. Ja ovi toimii kuin uusi. :-D Näin ainakin minulle kävi. Ja koko talven kuuntelin voimistuvaa naks-naks! ääntä, kunnes aloin tutkia asiaa paremmin.
Näin kävi mullekin 166:n kanssa, kuuntelin aikani paukahtelua ja manailin saranoita yms. Viimein tutustuin asiaan ja pian löysä ruuvi oli kiristetty ja äänet tiessään. Sori jos ei tässä tapauksessa riittänyt.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jos rajoittimen vaihto on simppeli niin riittäkö siihen sitten se että avaa ne kaksi ruuvia, repii rajoitteminen jotenkin pois ja sama visa versa? muutoin menee kyllä aika virkkaamisesks.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Volere kirjoitti:T30 oli suurin torxisetissäni, selvästikin olisi tarvinnut T35.
torxeissa ei kannata kyllä yhtään käyttää vääränkokoista väännintä. Oikeenkokoisella vääntimellä ei saa nylppääntyyn ollenkaan, vääränkokoisella taas hyvin herkästi, ja sen jälkeen ruuvia ei saa enään millään pois.

Itse oon hankkinut Magnumin kuusiohylsysarjan ja torxhylsysarjan, puolentuuman vääntiöllä, tosiharvoin tulee tarvetta, mutta sitten kun on tarvetta niin ei niitä oikeen mikään korvaa.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Antieko kirjoitti:Helppo nakki! Vedä ovesta rajoittemen suojakumi irti. Alla on kaksi thorx-ruuvia. Ne ovat löystyneet . Kiristä ne ja laita kumi paikalleen.
Erittäin paljon kiitoksia tästä vinkistä! Mullakin hävis naksunta ja nyt pelaa kuin uusi. :-D

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Ruuvilukitetta hieman kierteisiin. Eipähän löysty sitten enää uudelleen, niin kuin minulla kävi.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Vastaa Viestiin