Niin idea olisi korjata vanhat tukivarret sellaisiksi, että niihin voisi vaihtaa sen väljiintyneen pallonivelen aina tarpeen tullen. Kysymys olisikin juuri sen mukainen, että onko kukaan tehnyt sellaista operaatiota? Puslathan siihen pystyy vaihtamaan, mutta onko joku seppä tehnyt niistä sellaiset että myös pallonivel vaihtuu sutjakkaasti uuteen.
Täytyy tutkailla mitenkä se onnistuis, jos jollakin on jo kokemusta niin eikun viestiä tulemaan.
Vanhojen tukivarsien korjaus
Valvoja: Moderators
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Vanhojen tukivarsien korjaus
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kuinkahan paljon noihin pyöränripustuksiin saa tehdä muutoksia ennen kuin katsastusmies valittaa alentuneesta turvallisuustasosta. Itseä hirvittää jo ajatus kun jotkut ovat poranneet tukivarsiin rasvanippoja. Muutaman kympin osiahan nuo ylemmät tukivarret ainakin ovat,vaihtoväli jotain 50tkm ja helppo vaihtaa kotipihassa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Eipä noihin taida paljon saada tehdä muutoksia, ainakaan katsastusmiehen mielestä. Joissain autoissa ( muistaakseni vanhassa honda accordissa esim.) oli/on pallonivel niiteillä kiinni tukivarressa ja kun nivel väljistyy, porataan niitit irti ja siihen tilalle saa vanhaan tukivarteen pulteilla kiinnitettävää uutta tarvike palloniveltä. Mutta jos nivel on "yhtäpuuta" tukivarren kanssa, ei sen kotikonstein vaihtaminen varmaankaan ole sallittua.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Tottahan se, että eipä niitä saisi muutella tee-se-itse miehen konstein! Alatukivarsi onkin vaikeampi muuttaa, kun siinä on valettu se koko nivelen pää, mutta ei sekää mahdoton. Ylätukivarren näyttäis pystyvän muuttamaan helpommin täytyy purkaa se prässäys pois ja katsoa miten. Täytyy tutkailla tarkemmin pirtää cadilla kuvat ja eikun laittaa konemies sorvin ääreen tekemään sovituspaloja. Voi olla, että siihen ei löydy oikeanlaista niveltä, mutta katsomaan miten käy.Kuinkahan paljon noihin pyöränripustuksiin saa tehdä muutoksia ennen kuin katsastusmies valittaa alentuneesta turvallisuustasosta.
Eipä noihin taida paljon saada tehdä muutoksia, ainakaan katsastusmiehen mielestä.
Aivan järjetön idea tämä on, mutta kokeilun arvoinen.

"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"