Vanhojen tukivarsien korjaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Vanhojen tukivarsien korjaus

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Niin idea olisi korjata vanhat tukivarret sellaisiksi, että niihin voisi vaihtaa sen väljiintyneen pallonivelen aina tarpeen tullen. Kysymys olisikin juuri sen mukainen, että onko kukaan tehnyt sellaista operaatiota? Puslathan siihen pystyy vaihtamaan, mutta onko joku seppä tehnyt niistä sellaiset että myös pallonivel vaihtuu sutjakkaasti uuteen.

Täytyy tutkailla mitenkä se onnistuis, jos jollakin on jo kokemusta niin eikun viestiä tulemaan.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kuinkahan paljon noihin pyöränripustuksiin saa tehdä muutoksia ennen kuin katsastusmies valittaa alentuneesta turvallisuustasosta. Itseä hirvittää jo ajatus kun jotkut ovat poranneet tukivarsiin rasvanippoja. Muutaman kympin osiahan nuo ylemmät tukivarret ainakin ovat,vaihtoväli jotain 50tkm ja helppo vaihtaa kotipihassa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Eipä noihin taida paljon saada tehdä muutoksia, ainakaan katsastusmiehen mielestä. Joissain autoissa ( muistaakseni vanhassa honda accordissa esim.) oli/on pallonivel niiteillä kiinni tukivarressa ja kun nivel väljistyy, porataan niitit irti ja siihen tilalle saa vanhaan tukivarteen pulteilla kiinnitettävää uutta tarvike palloniveltä. Mutta jos nivel on "yhtäpuuta" tukivarren kanssa, ei sen kotikonstein vaihtaminen varmaankaan ole sallittua.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kuinkahan paljon noihin pyöränripustuksiin saa tehdä muutoksia ennen kuin katsastusmies valittaa alentuneesta turvallisuustasosta.
Eipä noihin taida paljon saada tehdä muutoksia, ainakaan katsastusmiehen mielestä.
Tottahan se, että eipä niitä saisi muutella tee-se-itse miehen konstein! Alatukivarsi onkin vaikeampi muuttaa, kun siinä on valettu se koko nivelen pää, mutta ei sekää mahdoton. Ylätukivarren näyttäis pystyvän muuttamaan helpommin täytyy purkaa se prässäys pois ja katsoa miten. Täytyy tutkailla tarkemmin pirtää cadilla kuvat ja eikun laittaa konemies sorvin ääreen tekemään sovituspaloja. Voi olla, että siihen ei löydy oikeanlaista niveltä, mutta katsomaan miten käy.

Aivan järjetön idea tämä on, mutta kokeilun arvoinen. :crazyeyes:
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Vastaa Viestiin