147 vaihteisto ja vaihdekeppi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

147 vaihteisto ja vaihdekeppi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Heips! Vaihdatin laatikon öljyt shellin synteettisiin ja samalla laitettiin pullo Fortea sisään. Laatikko toimikin jo vähän aikaa kuin unelma, mutta nyt on tullut taas uutta esille. Aski viheltää kuumana moottorijarrutuksissa pienillä vaihteilla (1, 2 ja 3) kuuluvasti. Pienillä vaihteilla moottorijarrussa kuluu ulos myös "metallinen kalkatus". Vaihteiston ollessa kylmä moista ongelmaa ei ole. Kuumana aski rahisee myös jonkin verran auton ollessa paikallaan vapaalla. Ääni häviää kytkimen ollessa auki (poljin pohjassa). Ääni vaihtelee riippuen päivästä. Joskus ei ääntä olleskaan.
Myös vaihdekepin jumiutumista 4 vaihteelle tapahtuu silloin tällöin. Tuntuu, että pykälä ei lähde päältä pois, mutta laatikko onkin jo tällöin vapaalla, mutta keppi ei liiku sivusuunnassa. Laatikko räjähtämässä vai mistä on kysymys?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oletko jo vaihtanut öljyt uudestaan? Ei kai niitä forteja sinne jätetä kuitenkaan?

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Fortet on edelleen sisällä. Sitä ei ole tarkoitus poistaa ollenkaan (ei ainakaan mainittu), mutta kokeilen vielä tuota laatikkoa tavallisilla mineraalipohjaisilla 5-luokan öljyillä. Jos ei korjaannu, niin sitten kaara vaihtoon...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ok ei ole kokemusta fortesta. Ajattelin vain että eikö niiden idea ole puhdistaa, niin pitääkö sen paskan sitten jatkaa kiertoaan tuolla laatikossa? :-D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mikäs se uusi suositus tuolle laatikolle oli oliks se GL5:nen vai GL4:nen :roll:

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Rolle kirjoitti:Ok ei ole kokemusta fortesta. Ajattelin vain että eikö niiden idea ole puhdistaa, niin pitääkö sen paskan sitten jatkaa kiertoaan tuolla laatikossa? :-D
Ton vaihdelaatikkoforten (Diff & Gear Treatment) tarkoitus ei kai ole puhdistaa laatikkoa. Sen sijaan sen pitäisi parantaa öljyn paineenkestoa ja pashkan muodostumista lootaan sekä vähentää soraääniä, pienentää laatikon toimintalämpötilaa yms.

Edit: Niin siis estää paskan muodostumista lootaan :lol:
Viimeksi muokannut Laba, 05 Kesä 2006, 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Epezi kirjoitti:Mikäs se uusi suositus tuolle laatikolle oli oliks se GL5:nen vai GL4:nen :roll:
GL4.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kummallista, kun tuo laatikko ei vihellä olleskaan kylmänä moottorijarruissa. Kun ajaa laatikon kuumaksi, niin sitten alkaa tuo kujeilu...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Taitaapi olla joku laakeri, kun lämpiää niin alkaa ahdistamaan. Ei ole edukasta korjailla...

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kirkinen kirjoitti:Kummallista, kun tuo laatikko ei vihellä olleskaan kylmänä moottorijarruissa. Kun ajaa laatikon kuumaksi, niin sitten alkaa tuo kujeilu...
Mulla on ollut vähän samaa vikaa. Aski tuntuu jonkun verran viheltelevän veto päällä rullaillessa ja alkaa rahista ja kalkattaa lämmettyään. Eipä tuo minua ihan hirveästi häiritse, kunhan laatikko toimii. :)

Huomenna kytkinrempan yhteydessä laatikkoon laitetaan Tutela Matryx GL4 -öljyt. Täytyy sitten kuulostella uudestaan.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

puuha kirjoitti:Taitaapi olla joku laakeri, kun lämpiää niin alkaa ahdistamaan. Ei ole edukasta korjailla...
Millonkas Puuha on siirtynyt "munuaislinjalle"? P.S. tänään vm -04 ja -03 Alfaa katsomaan. Koneet V6 ja R4. Lauantaina menee mineraalit sisään laatikkoon...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
pesti
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Marras 2005, 12:37
Paikkakunta: Joensuun nukkumalähiö

Viesti Kirjoittaja pesti »

Ymmärsinkö oikein, että nuo oireet tuli nimenomaan öljynvaihdon jälkeen vai vaihdoitko alunperin öljyt oireiden takia.

Minulla oli joskus 300-sarjan bemarissa samantyyppiset oireet. Ostin varaosaliikkeestä jotakin paksuhkoa vaihdelaatikon "hoitoainetta" ja se piti laatikon hiljaisena pari tuhatta kilometriä (tosin vaihdekeppi kangistui hieman). Sitten uudelleen sama satsi ja auto myyntiin. Mahdollista vikaa en tullut selvittäneeksi.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kyllä, on loota aivan toista veivata, kun laitoin uudet Mobil kehiin! Ei sen öljyn kanssa tartte miettiä luokituksia Mobilin täyssynteettinen soveltuu sekä GL4 tai GL5 luokitukseen omaaviin laatikoihin.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

pesti kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että nuo oireet tuli nimenomaan öljynvaihdon jälkeen vai vaihdoitko alunperin öljyt oireiden takia.

Minulla oli joskus 300-sarjan bemarissa samantyyppiset oireet. Ostin varaosaliikkeestä jotakin paksuhkoa vaihdelaatikon "hoitoainetta" ja se piti laatikon hiljaisena pari tuhatta kilometriä (tosin vaihdekeppi kangistui hieman). Sitten uudelleen sama satsi ja auto myyntiin. Mahdollista vikaa en tullut selvittäneeksi.
Tuo ongelma alkoi oikeastaan 120 tkm huollon jälkeen, kun Milanon pojat laittoivat Nesteen synteettiset sisään. Arvelin vaihtaa öljyt uudestaan 150 tkm kohdalla (entiset tulivat vaahtona ulos), jotta nuo jurinat häviäisivät kuumana etenkin pienillä vaihteilla. No pantiin shellin synteettiset (luokka 5) ja tuubi fortea, jonka pitäisi vähentää vaihteiston melua jne. Oikeastaan kaikki pelasi kuin unelma 6 tkm ajan, mutta kun kelit lämpenivät, niin alkoi taas tuo laatikon "kiroileminen" pienillä nopeuksilla 1 ja 2 vaihteella (lähinnä kun autoa ryomitellään ja vaihteistossa ei öljy kierrä vielä kunnolla). Kylmänä moista ongelmaa ei ole ja kuumanakin tuo ilmenee vain liikkeellä lähdössä ja moottorijarrussa.
Mielestäni tuo ääni tulee ennemmin tasauspyörästön puolelta kuin vaihteiston puolelta.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Onkos kenelläkään muuten räjäytyskuvaa voimansiirrosta? 156:ssa ja 147:ssa lienee sama konfiguraatio?

Ajoin tuossa -04 JTS:n. Kone tuntui omaani verrattuna nuhaiselta - lieneekö ominaista? Kytkinpolkimessa tuntui "lievä" hieronta, kuten omassanikin silloin uudempana (nyt sen jo huomaa kunnolla). Kutosessa en ole moiseen törmännyt vielä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kirkinen kirjoitti:Kytkinpolkimessa tuntui "lievä" hieronta, kuten omassanikin silloin uudempana (nyt sen jo huomaa kunnolla). Kutosessa en ole moiseen törmännyt vielä...
Hieronta? Mahtaakohan olla kyse samanlaisesta polkimen tärinästä, joka omassani alkoi tuossa reilu viikko sitten. Mun tapauksessa hieromakone vain meni kertaheitolla täydelle teholle, ja auto onkin juuri tällä hetkellä pajalla kytkimen vaihdossa. En ole kyllä missään ajamassani autossa moiseen ennen törmännyt, enkä omassanikaan aikaisemmin.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Voisiko sitten sano, että nopea taajuuksinen "sirinä", joka häviää, kun kytkimen painaa reilusti pohjaan. Tämä sirinä tuntuu, kun poljinta painaa hiukan, jotta pääsee ns. tuntumalle...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Että tälläista...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kirkinen kirjoitti:Voisiko sitten sano, että nopea taajuuksinen "sirinä", joka häviää, kun kytkimen painaa reilusti pohjaan. Tämä sirinä tuntuu, kun poljinta painaa hiukan, jotta pääsee ns. tuntumalle...
Joo, samanlaista oli tuo minun oireiluni, joskaan se ei ollut sirinää, vaan ihan kunnon tärinää, jonka taajuus vaihtui koneen kierrosten mukaan.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Jos jollakin on loota, niin tietoa otetaan vastaan... Varautumista pahinta varten :roll:

P.S. tänään kävin katsomassa vuoden -02 156 V6, musta, km 60 tkm, hieno... 8) välirahakin sinnepäin :lol:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

No niin! Sisään uudet 80W-90 mineraalit (luokka 5, öljy mallia trucks jne eli raskaisiin koneisiin), ja kappas laatikko rullaa nätisti ja äänettömästi kuumanakin.... pientä ääntely havaittavissa 1 vaihteella aivan madellessa, mutta kun 2 tulee tupaan, niin ei mitään ääntä havaittavissa... Entinen synteettinen öljy oli sitten mennyt ihan liruksi ja harmaaksi kermaksi... Ei metallia havaittavissa öljyn seassa. Epäilys - Forten lisäaineistus ei ollut yhteensopiva edellisen synteettisen öljyn kanssa, jonka seurauksena helvetinmoinen narina hitaasti ajaessa ja liikkeillelähdöissä tasauspyörästön osalta... voi olla myös, että öljyn lisäaineistus ei vaan toiminut.
Vehkeet kunnossa - tämän seurauksena tultiin sitten Loviisasta Lapinjärvelle hurukyytiä mutkatietä 8)
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hieno juttu, mutta saanko kysyä miksi laitoit gl5:set kun suositus on gl4?

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Koska vitosessa on parempi "paineensieto" kuin nelosessa.

Muuten, ajelin eilen Hesaan 120-140 km/h:ssa ja eipä jurissut laatikko yhtään... Olen myös sitä mieltä, että kytkinpolkimeen tuleva jurina myös vaimeni... 8)
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kirkinen kirjoitti:Koska vitosessa on parempi "paineensieto" kuin nelosessa.
Jaa, tämän takia vain kysyin
Ricambi Heikka kirjoitti:Tehtaan uusien huolto-ohjeiden(annettu 4.2.2005) mukaan Alfoihin ei enää suositella GL-5 öljyjä vaihdelaatikoihin (eikö Mobilin myyjät tätä ole kertoneet ). Ne on nyt korvattu GL-4 ja GL-4+ luokituksilla olevilla öljyillä. Maailmalla on huhujen mukaan ollut jotain synkka ongelmia laatikoissa, jonka vuoksi nuo suositukset olisi muutettu. Alla uudet suositukset:

Alfa 147(ei 3.2V6), 156(ei 2.5V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v), 166(ei 2.5V6 - 3.0V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v), GT(ei 3.2V6), GTV/Spider(ei 3.2V6)

Uusi suositus: TUTELA CAR TECHNYX, SAE 75W-85, GL-4+

Alfa 147 3.2V6, 156 2.5V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v, 166 2.5V6 - 3.0V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v, GT 3.2V6, GTV/Spider 3.2V6

Uusi suositus: TUTELA CAR MATRYX, SAE 75W-85, GL-4

Alfa 156Q4 (peräöljy)

Uusi suositus: TUTELA W90/M-DA, SAE 80W-90, GL-5

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Rallatus alkaa taas palailla. Lueskelin tossa, että kyseessä voisi olla loppuunkulut kytkinkin ja painelaakeri... Tietysti, jos jollakin on niitä räjäytyskuvia niin tattis!

e.d.i.t. Jollakin hyviä ehdotuksia uudesta kytkinpaketista ja lootasta?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Muukkosen tarjous oli, että asetelma ja asennus 600 € ja työ 6 h. Katotaan mihin Milanon pojat pystyy...

e.d.i.t. asetelma + levy + työ 600 tai 700 € ja siihen päälle sitten painelaakeri. Kuinkas tässä taas näin kävi?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

No niin! Auto Automilanossa tukivarsihuollossa. Samalla ajettiin pieni lenkki ja Luigitt arvelivat, että vika on kytkinakselin laakerissa. Tilanne on, että laakerin voi saada mahdollisesti irrallisena, mutta välttämättä ei kuten takavuosina. Tällöin ainoaksi lääkkeeksi jää laatikon vaihto... :roll:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kytkinakselin laakeri 50 €
Kytkinpaketti 275 € ja
työsylinteri + painelaakeri 110 € (hinnat Muukkonen)

Kysymys: saako akselin laakerin vaihdettu kytkinkopan puolelta?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuskin saa, varaudu laatikon irrotukseen, purkamiseen ja kiinnitykseen.

(= €€€)
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

BSTR:n kanssa olikin jo hommasta juttua. Laatikko irti, laatikon räjäytys jne. Mielenkiintoista olisikin tietää, että miten ton laatikon saa pois konehuoneesta. Mahtuuko tulemaan suoraan ulos, jos purkaa pyöränripustuksen pois vai pyörähtääkö se aski sieltä ja tulee ns. koneen alle ulos...

Pitää soitella Muukkoselle ja kyselle, mitä tuo kustantaa. Milanon pojat, kun näyttävät ämpyilevän kustannusarvion tekemisessä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Muukkonen kertoi, että lakrun vaihto parin tunnin homma. Jotain positiivista asiaa aina välillä.

Tietysti romikselta voisi hakea tuota laatikkoa, mutta osaako joku neuvoa mistä etsiä moista?

edit: Vaihtolaatikon hinta 1500 € ja saksasta. Auto lähtee Muukkoselle ensi torstaina tai perjantaina. Katsotaan nyt sitten mitä tehdään = saako entisestä kalua vai pannaanko uusi. Samalla uusi kytkin + työsylinteri + painelaakeri ja remmihoito + vesipumppu. Milanon kanssa ei jaksa asioida enää tästä lähtien, kun ei oikea työnteko kiinnosta. Antaa poikien väsäillä valohoitoa ja määräaikaishuoltoja hyvällä katteella.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

No niin! 147 is Back and Rulez! 8)

Helsinki - Pännäinen - Ähtävä - Koria. 12 tunnin keikka se oli, mutta tänään se tapahtui - Alfa 147 palasi henkiin ja kotiin. Voi pojat, että vanha kosla tuntui hyvältä. Oikein tuli uutuusajat mieleen. Ilonkyynel linssin kulmassa ajelin kotia päin Ähtävältä. Kiitokset siitä Muukkosen Pojille isolla K:lla. Siellä on vielä ammattitaitoa auton korjauksesta.

Vaihteistoakselien molemmat laakerit vaihdettiin. Kytkimen puoleinen pieni päälaakeri oli sitten aivan kaput. Laakerin karkaisu ja pinta olivat pettäneet ja kuulien metallipideke oli lähtenyt kävelemään. Sisäkoolin pinta oli kahdesta kohtaa kuin hiiren nakertama. Kuulat myös siellä täällä laakeriurassa. Asentajan kommentti, että ihme ettei pamahtanut kokonaan kuulat askiin.

Mitä tämä kustansi? Neljä laakeria ja työtä = 1076,90 € Minusta vieläpä kohtuu hintaan, jos vaihtoehtona oli autonvaihto tai kokonaan uuden osto ja entisen paalaus (Milanon kommentti).

P.S. Palvelu oli huippua. Muukkonen heitti asemalle, kun vein auton. Nyt hän tuli vielä asemalta hakemaan ja luovutti auton lauantaipäivänä. Kaikki samaan rahaan... Alfa Problems? Go to Muukkonen :-D
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Prkl, onnex ne on ymmärtäneet asiakaspalvelun merkityksen.
Taitavat lukea tätä forumia :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Täytyy panna Muukkoselle kiitoskortti Korialta...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Vastaa Viestiin