
Alfan 2.5 td koneista kokemusta ?
Valvoja: Moderators
Alfan 2.5 td koneista kokemusta ?
eli käytetty ainakin 155 ja 164 malleissa.. onko kokemuksia ? kestävyys, taloudellisuus, jne jne viritys ? kaikki tieto kelpaa 

MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Buon di,
Eikös tuo ole se VM:n pata?
Valmistajana siis VM Motori,
taitaa nykyään kuulua Cumminsille?
Noitahan on vuosien varrella ollut
eri tilavuuksilla melkoisessa määrässä
autoja. Äkkiseltään mieleen tulevat
ainakin:
- Alfa
- Fiat
- Lancia
- Rover
- Range Rover
- Chrysler
- Toyota
Noissa taisi olla heikkona kohtana kannet
ja lämpöongelmat. Näin ainakin Rangessa.
-Tazio
EDIT: Siis ei Cummins vaan Detroit Diesel!
Eikös tuo ole se VM:n pata?
Valmistajana siis VM Motori,
taitaa nykyään kuulua Cumminsille?
Noitahan on vuosien varrella ollut
eri tilavuuksilla melkoisessa määrässä
autoja. Äkkiseltään mieleen tulevat
ainakin:
- Alfa
- Fiat
- Lancia
- Rover
- Range Rover
- Chrysler
- Toyota
Noissa taisi olla heikkona kohtana kannet
ja lämpöongelmat. Näin ainakin Rangessa.
-Tazio
EDIT: Siis ei Cummins vaan Detroit Diesel!
Kansilla on taipumus haljeta venttiilikannaksesta...niinkun monen muunkin dieselin kansilla. Ylikuumeneminen tai raskas kaasujalka kylmälle koneelle moista yleensä aiheuttaa.
Muutenhan se 2.0-2.4-2.5 VM on kuin kuorma-auton kone, jakopää hammaspyörillä, erilliset kannet joka pytylle, sylinterilohko on rautaa, eräänlainen yleismoottori jota pienin muutoksin sovelletaan moneen laitteeseen...
Muutenhan se 2.0-2.4-2.5 VM on kuin kuorma-auton kone, jakopää hammaspyörillä, erilliset kannet joka pytylle, sylinterilohko on rautaa, eräänlainen yleismoottori jota pienin muutoksin sovelletaan moneen laitteeseen...

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onkos tuo se sama kattila jota on asennettu Lancia Theman nenälle?
Vähältä piti etten ostanut suoraruisku-Lankista mutta koeajo muutti mielen; Kone on tosiaan kuin suoraan Ducatosta kalinoineen ja tärinöineen. Ei sovi Themaan ei ei. Ei ollut kivan tuntuinen edes maantiellä, kulki kyllä ihan hyvin kunhan sai ahdot nousemaan mutta viive oli melkoinen ja kone alakierroksilla hengetön. Ihan toista maata kuin 156:n 2,4 JTD.
Vähältä piti etten ostanut suoraruisku-Lankista mutta koeajo muutti mielen; Kone on tosiaan kuin suoraan Ducatosta kalinoineen ja tärinöineen. Ei sovi Themaan ei ei. Ei ollut kivan tuntuinen edes maantiellä, kulki kyllä ihan hyvin kunhan sai ahdot nousemaan mutta viive oli melkoinen ja kone alakierroksilla hengetön. Ihan toista maata kuin 156:n 2,4 JTD.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei kun se ajamani Thema oli -95 mallia, siinä pitäisi olla 2,5 litraa ja 118 hepokattia. Vääntöarvoja en nyt tähän hätään löytänyt.
Koneen kunnosta en tiedä kun ei ole vertailukohtaa, ei se ainakaan savuttanut mitenkään epänormaalisti. Nimim. alfa 156 v6 kertoili vastaavalla kattilalla varustetussa TDI-Cromassaan olleen samantyyppistä viivettä, olisko mahtaneet molemmat olla samalla tavalla rikki? Epäilen.
Koneen kunnosta en tiedä kun ei ole vertailukohtaa, ei se ainakaan savuttanut mitenkään epänormaalisti. Nimim. alfa 156 v6 kertoili vastaavalla kattilalla varustetussa TDI-Cromassaan olleen samantyyppistä viivettä, olisko mahtaneet molemmat olla samalla tavalla rikki? Epäilen.
- Epäkelpokeräilijä -