155 Ricco

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

155 Ricco

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Onko nämä Ricco:t 8-venttiilisiä ja super/sportit sitten 16-venttiilisiä? 8-venttiilisessä on vielä ketju vai? Mitä muuta eroa kyseisillä autoilla on? Tuli vaan huomattua että Salon delta-autossa on myytävänä tuollainen ricco ja ajettuna vain 79tkm. Onko kenenkään forumilaisen vanha?
Kun pelkkä teho ei riitä!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jep, 8 venttiilinen on ketjulla ja alumiinikone. Muita eroja on hitaampi ohjaus, kapeampi raideväli, kapeampi kori (lokarit). Sisusta erilainen , keulamaski ei kromattu.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Kuis sitten katalysaattori?
Olikos se pakollinen 1995 vuodesta lähtien. Onko 8 venttiilisissä yleensä kattia?
Voisi ainakin kuvitella että 16v olisi kaikissa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eikös katti tullut 91-92? Ketjukone nam. :-D Väitän että Alfan järkevin moottori. Ja kaikki ominaisuudet riittää, huomioiden iskutilavuus, varsinkin ruiskumallit.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

-tommi- kirjoitti:Kuis sitten katalysaattori?
Olikos se pakollinen 1995 vuodesta lähtien. Onko 8 venttiilisissä yleensä kattia?
Voisi ainakin kuvitella että 16v olisi kaikissa.
Kyllä katalysaattori on kaikissa 155:ssa, joita Suomeen on maahantuojan toimesta tuotu - sekä 8V että 16V. Muistaakseni kattipakko tuli voimaan v. 1991 aikana ja vanhimmat 155:set ovat 1992:ia.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Kiitoksia nopeista vastauksista. :-D


Eikös nuo ole myös ruiskuja kanssa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joo 155 on kaikki ruiskuja. 75:ssa on viimeiset vaakatuplat.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Ja vastausaika sen kun lyhenee.
Johan rupeaa käymään mielenkiintoiseksi.

Tarkoitus olisi jos löytäisi hyvän yksilön itselleen vaikka joululahjaksi.
Aluksi meinasin että olisin saksasta hakenut mutta näyttäähän noita suomestakin löytyvän.
Varmasti on paremmin pidettyjä ja kilometrit paikkansa pitävämpiä...

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

-tommi- kirjoitti:Tarkoitus olisi jos löytäisi hyvän yksilön itselleen vaikka joululahjaksi.
Aluksi meinasin että olisin saksasta hakenut mutta näyttäähän noita suomestakin löytyvän.
Varmasti on paremmin pidettyjä ja kilometrit paikkansa pitävämpiä...
Osta multa jompikumpi 155:nen itsellesi lahjaksi. Kilometrejä on kummankin mittarissa niin paljon, että tuskin niitä on kukaan ruuvaillut, ainakaan taaksepäin... :-D

Vastaa Viestiin