155 tyhjäkäynnin säätö (?miten?)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

155 tyhjäkäynnin säätö (?miten?)

Viesti Kirjoittaja JTE »

mistähän sitä sais säädettyä ku auto käy hieman liian korkeilla kierroksilla? yleensähän nuissa boschin systeemeissä pitäis olla siinä kaasuläppäkotelossa se ruuvi mikä ohjaa ilman kulkua läpän ohitse ja täten säätää tyhjäkäyntiä mutta ei tossa sellaista ole :crazyeyes: ja autohan oli 2.0ts 16v -96

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Motronic systeemissä ei ole mitään säätöä tyhjäkäynnille. Siinä on "tyhjäkäyntimoottori" joka voi tietysti jumitella.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

no ilmankos sieltä ei sitä ruuvia löytyny :shock: taas sitä on yhtä asiaa viisaampi ..thanks.. :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuossa vehkeessä on tyhjäkäynnin pyörintänopeudet (kylmäkäynnistyksessä kuuluukin käydä suuremmilla kierroksilla) täysin lastuaivon hallittavana, Motronic kääntelee itse kaasuläppää tarpeen mukaan. Jos tyhjäkäynti on liian korkealla niin vikaa voipi olla läpän moottorissa tai sitten esmes moottorin lämpöanturissa, jonka perusteella purkki tuumii koneen olevan kylmä ja "ryypyn" tarpeessa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin