Jopas tuli jäykkä alusta
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Jopas tuli jäykkä alusta
Vaihdoin keltaiset Konit alle. Ei niissä turhan hyviä selityksiä ollut siitä, mihin päin niitä pitää vääntää ja miten, jos haluaa ne jäykemäksi. Saati onko ne pehmeässä vai jäykässä asennossa paketista otettaessa.
No, auton rakenteluhan on tuumailua. Tuumailin ne sitten johonkin asentoon ja löin alle. Lopuksi laskin auton täysin jousien varaan ja tarkistin mutterit loppukireyteen.
Vähän ajan päästä huomasin, etten ollut kokeillut miltä iskarit vaikuttavat. Ei muuta kun puskuria painamaan. Olihan helvetin jäykät iskarit! Armottoman jäykät. Mietin naama punaisena että mitä tässä on tullut tehtyä. Varmaan ne ovat hyvät radalla mutta johan tässä runko katkeaa jos näillä ajaa johonkin yllättävään kuoppaan.
Tuumailin siinä aikani ja rynkytin autoa. Vähän ne iskarit antoivat joustoa mutta sitten ne nappasivat todella tiukasti kiinni. Perkele mitkä pumput!
Sitten huomasin, että taka-akselin etupuolella oli vielä ne ratapölkyn pätkät, jotka oli laittanut sinne varmistukseksi. Pohja jysähti niihin.
No, auton rakenteluhan on tuumailua. Tuumailin ne sitten johonkin asentoon ja löin alle. Lopuksi laskin auton täysin jousien varaan ja tarkistin mutterit loppukireyteen.
Vähän ajan päästä huomasin, etten ollut kokeillut miltä iskarit vaikuttavat. Ei muuta kun puskuria painamaan. Olihan helvetin jäykät iskarit! Armottoman jäykät. Mietin naama punaisena että mitä tässä on tullut tehtyä. Varmaan ne ovat hyvät radalla mutta johan tässä runko katkeaa jos näillä ajaa johonkin yllättävään kuoppaan.
Tuumailin siinä aikani ja rynkytin autoa. Vähän ne iskarit antoivat joustoa mutta sitten ne nappasivat todella tiukasti kiinni. Perkele mitkä pumput!
Sitten huomasin, että taka-akselin etupuolella oli vielä ne ratapölkyn pätkät, jotka oli laittanut sinne varmistukseksi. Pohja jysähti niihin.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
ja tuota kun minä kävin perjantaina tuommoiset samanmoiset iskarit tilaamassa niin myyjä sanoi että kun iskunvaimennin tehdään automallille se säätö on säädetty valmiiksi tehtaalla eikä niihin kuulemma kannata heti puuttua... kokeilee ja naksuttelee sen mukaan tiukempaan tai löysempään miltä tuntuu
se säätöhän on oikeastaan sen takia siinä iskarissa että se saadaan toimimaan jousen kanssa oikein eikä tule ylilyöntejä sen takia että jousi onkin jäykempi, tai vastaavasti sitten liian löysä!!! mutta sehän niissä on hyvä että niitä voi säätää myös jälkeenpäin

se säätöhän on oikeastaan sen takia siinä iskarissa että se saadaan toimimaan jousen kanssa oikein eikä tule ylilyöntejä sen takia että jousi onkin jäykempi, tai vastaavasti sitten liian löysä!!! mutta sehän niissä on hyvä että niitä voi säätää myös jälkeenpäin

Viimeksi muokannut KauGoH, 11 Kesä 2006, 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Life is too short to drive boring cars.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kumpi... minä vai seiska5emma???Nouko88 kirjoitti:Mistä ostit konit?
nii ja minä ostin paikallisesta myymälästä kpl hinta ei ole tiedossa valitettavasti, mutta näyttää olevan tuolla alfisti.netissä eteen 129€/kpl ja taakse 189€/kpl, mulla yhteishinnaksi tuli konin keltaiset sport kit ja neljä powerflexin puslaa etu alatukivarsiin ja nelipyörä suuntaus ja asennus ja hintaa oli 1100€ tiedä nyt sitten että onko halpa vai kallis mutta tilattu on

ja edittiä pukkaa: elikkäs nopealla vilkaisulla muukkosen sivuilta osat ovat jo 1024€

Viimeksi muokannut KauGoH, 11 Kesä 2006, 22:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Life is too short to drive boring cars.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ostin Alfisti.netistä, 75 euroa kipale + rahti. Suomessa 130 euroa kipale + bensat.
Rajansa se on välistävedollakin.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 24_57.html
Rajansa se on välistävedollakin.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 24_57.html
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tilasin Konit noin 3v sitten yhdestä liikkeestä edesmenneeseen 33:ni ... lupasivat soittaa kun ovat saapuneet.... puhelu ei ole tullut vieläkään...
tosin onneksi ei tullut kun myin auton muutaman kuukauden jälkeen tilauksesta
tosin onneksi ei tullut kun myin auton muutaman kuukauden jälkeen tilauksesta

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Niin ja saahan ne Konitkin yläpään pikasäädöllä jos haluaa. Tosin ei varmaankaan alfisti.netin kautta.90 kirjoitti:alfisti.netistä konit irtoaa kyllä sen verta halvalla, piut paut tuolle säädön vaikeudelle..![]()
ei mahda spaxeja saada kuitenkaan aivan samaan hintaan..
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
no mulle tulee sellaiset jotka yläpään pikasäädöllä, mutta en vaan tiedä miten se toimii sitten takana se säätö homma, edestähän se on helppo naksutella kyllä...jknracing kirjoitti:Niin ja saahan ne Konitkin yläpään pikasäädöllä jos haluaa. Tosin ei varmaankaan alfisti.netin kautta.90 kirjoitti:alfisti.netistä konit irtoaa kyllä sen verta halvalla, piut paut tuolle säädön vaikeudelle..![]()
ei mahda spaxeja saada kuitenkaan aivan samaan hintaan..
Life is too short to drive boring cars.
Omani tilasin hollannista AR-parts:sta. Tulivat pikasäädöllä (en tiennyt että keltaisia muuten saakaan) ja ainakin 164:ssa mahtuu justiinsa hattuhyllyn alta säätään kätevästi. Ja säätövaraa tosissaan tuntuu olevan, nyt olen vasta puolet käyttänyt eikä mukulakivillä enään viitsi ajaa.KauGoH kirjoitti: no mulle tulee sellaiset jotka yläpään pikasäädöllä, mutta en vaan tiedä miten se toimii sitten takana se säätö homma, edestähän se on helppo naksutella kyllä...

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Jopas tuli jäykkä alusta
Seiska5mma kirjoitti:Sitten huomasin, että taka-akselin etupuolella oli vielä ne ratapölkyn pätkät, jotka oli laittanut sinne varmistukseksi. Pohja jysähti niihin.

- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Onneksi kukaan ei ollut paikalla kun tuumailin ratapölkkyalustan kovuutta...
Sain hyvät ohjeet maksamiseen, ja marssin tulosteen kanssa pankkiin, jossa täytin lapun jossa tulosteen tiedot olivat. Yhtä hyvin olisin kuulemma tehdä sen nettipankissani (OP) sen sijaan, että tuhersin 20 numeron sarjoja sormilla, jotka eivät enää osaa käyttää kynää.
Rahalla meni kolmisen päivää Saksaan, jonka jälkeen tavara oli Suomessa jotain 8 päivän sisällä. En tosin laskenut päiviä, mutta ihan liukkaasti kama liikkui.
Hukkasin pakettikortin, joten postissa oli kova homma löytää metrin pituista pakettia, johon oli pakattu puolen metrin iskarit. Mitään tekstiä ei paketin päällä ollut, joten ei olisi kannattanut hukata pakettikorttia.
::::::::::::::::::::::::::'
Sekä punaiset että keltaiset konit ilman säätöruuvia säädetään seuraavasti. Iskari painetaan kasaan ja etsitään pyörittelemällä kohdat, johon säätöhampaat loksahtavat. Sitten säädetään kääntämällä myötäpäivään. Säädin pumput täysille, jonka jälkeen vedin 25 % säätömatkasta takaisin. Sen jälkeen säätöhampaat tms. nostetaan pois reijistä.
Eipä siinä mitään ihmettelemistä ollut. Parin päivän päästä tilauksesta tuli viesti, ettei kamaa ollut varastossa - ja että haluanko silti tilata. Sanoin että tilaan vasta kun kamaa on. Vastaus oli, että maksa, niin tilataan.GangstaPapa kirjoitti:Tulikos noi konit nopeesti sieltä alfisti.netistä, ja jos sieltä menee tilaamaan, niin pitääkö jotain ottaa erityisesti huomioon? Suomesta ostettuna kyllä ihan turhan kalliit..
Sain hyvät ohjeet maksamiseen, ja marssin tulosteen kanssa pankkiin, jossa täytin lapun jossa tulosteen tiedot olivat. Yhtä hyvin olisin kuulemma tehdä sen nettipankissani (OP) sen sijaan, että tuhersin 20 numeron sarjoja sormilla, jotka eivät enää osaa käyttää kynää.
Rahalla meni kolmisen päivää Saksaan, jonka jälkeen tavara oli Suomessa jotain 8 päivän sisällä. En tosin laskenut päiviä, mutta ihan liukkaasti kama liikkui.
Hukkasin pakettikortin, joten postissa oli kova homma löytää metrin pituista pakettia, johon oli pakattu puolen metrin iskarit. Mitään tekstiä ei paketin päällä ollut, joten ei olisi kannattanut hukata pakettikorttia.
::::::::::::::::::::::::::'
Sekä punaiset että keltaiset konit ilman säätöruuvia säädetään seuraavasti. Iskari painetaan kasaan ja etsitään pyörittelemällä kohdat, johon säätöhampaat loksahtavat. Sitten säädetään kääntämällä myötäpäivään. Säädin pumput täysille, jonka jälkeen vedin 25 % säätömatkasta takaisin. Sen jälkeen säätöhampaat tms. nostetaan pois reijistä.
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
konit
joo kyllähän niissä säätövaraa on,mutta jostain syystä porukka vääntää aina iskarit liian tiukalle ! muutaman kerran olen alusta asioista jutellut motoral:in koni huoltajan kanssa joka naureskeli samaa asiaaAndros kirjoitti:Omani tilasin hollannista AR-parts:sta. Tulivat pikasäädöllä (en tiennyt että keltaisia muuten saakaan) ja ainakin 164:ssa mahtuu justiinsa hattuhyllyn alta säätään kätevästi. Ja säätövaraa tosissaan tuntuu olevan, nyt olen vasta puolet käyttänyt eikä mukulakivillä enään viitsi ajaa.KauGoH kirjoitti: no mulle tulee sellaiset jotka yläpään pikasäädöllä, mutta en vaan tiedä miten se toimii sitten takana se säätö homma, edestähän se on helppo naksutella kyllä...

konit on tehtaan säädöissä kohdallaan,mutta jos jouset on huonot niin ei se iskarin järjetön kiristäminenkään auta !
joihinkin automalleihin saa ulkopuolisella säädöllä mutta ei kaikkiin

sprintistä joutuu purkaan iskarit pois,tosin en ole iskareita säädellyt moneen vuoteen,mutta erilaisia jousia on tullu kokeiltua.
huh.. tulipahan avauduttua


Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Re: konit
Taitaapa olla meikäläiselläkin liian tiukassa. En jaksa irrottaa.SP kirjoitti: joo kyllähän niissä säätövaraa on,mutta jostain syystä porukka vääntää aina iskarit liian tiukalle ! muutaman kerran olen alusta asioista jutellut motoral:in koni huoltajan kanssa joka naureskeli samaa asiaa
Mutta Motoraalin miehet ja Konin miehet - miksi helvetissä asiaa ei voi kertoa paketin kyljessä tai nettisaitilla? Ilmeisesti sen takia, että TSI-miehillä olisi vaikeampaa ja omat asennukset särkisivät Konit paskaksi mahd. nopeasti.
Paketissa tai netissä ei esim. lue yhtään mitään minkä korkuisille jousille ne on tehtaan säädöissä sopivat. 40 mm matalammille? Vai sopiiko ne ylipäätänsä madallusjousille vai onko ne tehtaan säädöissä vähän vai paljon kuluneille alkuperäisjousille vai vähän kovemmille sport-jousille.
Ja ei muuta kun talliin, watt-tangot lattialla ja katsastus huomenna.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tossa irrotin konin keltasen ylhäältä niin tosiaan varsi liikkuu samalla voimalla ylös alas ja jää paikalleen mutta säätö tuntuu olevan kuollut, missä varren asennossa kääntääkään niin tyhjää tuntuu pyörivän. Onko kyseessä kokonaan ilman säätöä oleva malli vai onko se pasana vai mikähän se oli?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Hmm... ilmeisesti noissa sinun iskareissasi ei ole sitä ulkopuolista säätöä? Eli tolpan päässä semmonen pieni lituskainen tappi. Yleensä Konin sportissa on tuo kuvailemani tappi.
Jos sellaista ei ole niin säätö tapahtuu painamalla iskari aivan pohjaansa ja tämän jälkeen kääntäen. Tuon tolpan alapäässä on haarukka joka ottaa pohjassa kiinni venttiiliin, ja täten säätyy.
Kannattaa ensin varmistaa että mihin suuntaan säätyy mitenkin. Ainakin nuo päältä säädettävät toimivat vähän nurinkurisesti eli jäykistyy vastapäivään.
Jos kuitenkin toteat iskarin rikkinäiseksi, niin älä ihmeessä heitä roskiin, sillä Konit ovat mahdollista huoltaa, ovat myöskin hinnoitelleet tuon huollon niin että se jopa kannattaa.
Jos sellaista ei ole niin säätö tapahtuu painamalla iskari aivan pohjaansa ja tämän jälkeen kääntäen. Tuon tolpan alapäässä on haarukka joka ottaa pohjassa kiinni venttiiliin, ja täten säätyy.
Kannattaa ensin varmistaa että mihin suuntaan säätyy mitenkin. Ainakin nuo päältä säädettävät toimivat vähän nurinkurisesti eli jäykistyy vastapäivään.
Jos kuitenkin toteat iskarin rikkinäiseksi, niin älä ihmeessä heitä roskiin, sillä Konit ovat mahdollista huoltaa, ovat myöskin hinnoitelleet tuon huollon niin että se jopa kannattaa.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kiitosta. Iskarien päät ovat suorakulmia, pyöreähköillä päillä. Eli niinkuin (__) mutta myös yläosalla luonnollisesti. Muistaakseni pyöritin vartta myös alhaalla eikä mitään tapahtunut, mutta huolellisempi olisi taas vaihteeksi voinut olla. Tuntui että se pyöri aina tyhjää, välillä tuli hetkeksi enemmän vastusta. Iskarit läpäisivät hyvin katsastuksen.Epezi kirjoitti:Hmm... ilmeisesti noissa sinun iskareissasi ei ole sitä ulkopuolista säätöä? Eli tolpan päässä semmonen pieni lituskainen tappi. Yleensä Konin sportissa on tuo kuvailemani tappi.
Jos sellaista ei ole niin säätö tapahtuu painamalla iskari aivan pohjaansa ja tämän jälkeen kääntäen. Tuon tolpan alapäässä on haarukka joka ottaa pohjassa kiinni venttiiliin, ja täten säätyy.
Kannattaa ensin varmistaa että mihin suuntaan säätyy mitenkin. Ainakin nuo päältä säädettävät toimivat vähän nurinkurisesti eli jäykistyy vastapäivään.
Jos kuitenkin toteat iskarin rikkinäiseksi, niin älä ihmeessä heitä roskiin, sillä Konit ovat mahdollista huoltaa, ovat myöskin hinnoitelleet tuon huollon niin että se jopa kannattaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Laitoin toisen lisäjousen vanne paikallaan, ja koitin paremmalla tiedolla säädellä iskaria. Varsinaisia naksauksia ei kuulunut eikä säätönapit toiminut, mutta iskari oli helvetin jäykkä vetää ylös joten se lienee jäykimmässä säädössään, harmi ettei toinen ole ja nyt lisäjousien kera säätö on yhtä vattua 

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Getvosessa myös keltaiset konit,edessä päältä säätö ja takana kynsi pohjaan ja varresta kierretään(4 pykälää).
En tietenkään ohjeita lukenut,kun takapäätä säädin
Eli en painanut vartta kasaan säätäessä ja mielestäni säätö toimii silti?kynsi vaan pohjaan ja vartta kiertäen&3 asentoa löysinkin,ja kynsi vielä pomppasi näissä kohdissa ylös ja lukittui.
En tietenkään ohjeita lukenut,kun takapäätä säädin

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Scheiben! Katsastuksessa mittasivat molemmile etu-iskareille arvoiksi 27
Eli paskana. En ole vielä tutkinut mutta luulisi että olen kämminyt säädön, ja näinollen säätö on jäänyt ns. välimalliksi eli jättäen iskarit pois toiminnasta?? Saako nuo säätämällä kuntoon vai mitä hattua tässä on tapahtunut ja mitä tehtävissä?

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Katsastusasemasetä kokeili iskareita myös kädellä ja paskaltahan nuo näyttivät. Minusta nuo ovat samanlaiset kuin on aina ollut mun jousivirityksen jälkeen, eikä ole ajossa paskoilta tuntunut. Vaikuttaisi siltä että ne on säädössä mennyt, tai radalla kovassa rasituksessa? Täytyy kattoa onko nesteet sisässä jne.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Kuten myös Citroen CX:t tuppaa lähes poikkeuksetta reputtaan konttorin iskaritestissä mikäli hydrauliikka on kunnossa. Mutta jos on paskana niin läpi meneeEpezi kirjoitti:Koneja ei pitäisi saada säätämällä tuohon kuntoon. Eli joko ovat oikeasti rikki taikka katsastussedän testi näyttää ihan omiaan. Veikkaan jälkimmäistä. Olen nimittäin kuullut eräästä lehtijousilla olevasta autosta, joka sai iskaritestissä 90% tuloksen ilman iskareita


I do my loving in the winter.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Outoa kyllä,omani katsastin ja takana oli 2viikkoa vanhat konit ja eteen en ollut vielä ehtinyt vaihtaa,niin takana oli mukamas huonommat paprujen mukaanEpezi kirjoitti:Koneja ei pitäisi saada säätämällä tuohon kuntoon. Eli joko ovat oikeasti rikki taikka katsastussedän testi näyttää ihan omiaan. Veikkaan jälkimmäistä. Olen nimittäin kuullut eräästä lehtijousilla olevasta autosta, joka sai iskaritestissä 90% tuloksen ilman iskareita

Perstuntumalla takana oli buenot ja edessä kaput

- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Jäykillä iskareilla se konttorin kone väittää kaikkia paskaksi.gYdEbUh kirjoitti:Scheiben! Katsastuksessa mittasivat molemmile etu-iskareille arvoiksi 27Eli paskana. En ole vielä tutkinut mutta luulisi että olen kämminyt säädön, ja näinollen säätö on jäänyt ns. välimalliksi eli jättäen iskarit pois toiminnasta?? Saako nuo säätämällä kuntoon vai mitä hattua tässä on tapahtunut ja mitä tehtävissä?
Mullakin tuli vanhoilla bogeilla 73/75 ja sitten vähän jäykemmäksi käännetyillä punaisilla koneilla 55/54.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tänään tuli uudet Konit, ja verraten vanhoihin.. ei paskankaan eroa. 190e ja paskanen duuni heippodei.. Mikäli rungossa on valmistusviikko ja vuosi niin vanhat iskarit on tehty -02 paikkeilla ja nämä uudet tänä vuonna, ulkoapäin eroa on iskarin tappi uudemmassa kuusiokolo, sekä iskarin yläpää halvemmalla saumalla. Kummassakaan 'versiossa' ei kuulu mitään naksahteluja niinkuin joku täällä väitti. Jäykimmällä asetuksella iskaritappia on oikeastaan mahdotonta vetää käsin pois
Noh kysymys mikä on nyt minun mielessä on että tekeekö nuo minun lisäjouset iskarit oikeasti paskatoimisiksi vai onko konttorin testeri 'kusetuslaite'? Jos iskari käytännössä toimii, niin voiko konttori käskeä minua ottamaan lisäjouset pois?

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Juurikin näin. Vanhoilla ja elämää nähneillä jousilla&iskareilla näytti konttorin laitteet 75:n takapäälle ~ 80% vaimennustehoa. Viimeisimmässä katsastuksessa uusilla (reilusti jäykimmillä) jousilla&iskareilla tehot olivat n. 20%.
Mainitsin uusista osista inssille. Pumppasi käsin perää pari kertaa ja totesi homman olevan kunnossa.

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta