95E vai 98E
Valvoja: Moderators
95E vai 98E
Morjens,
mitä bensaa olette käyttäneet Alfoissanne? Mulla 2.0TS vm2000 ja kun kävin tankkaamassa niin Nesteen myyjä sanoi että kannattaisi käyttää 98:a, kävisi muka pehmeämmin. Onkohan 98:n käytöstä mitään hyotyä muille kuin huoltsikan pitäjälle?
Jos ei muuta, niin onhan se leuhkaa tankata huotoaseman kalleinta polttoainetta:)
mitä bensaa olette käyttäneet Alfoissanne? Mulla 2.0TS vm2000 ja kun kävin tankkaamassa niin Nesteen myyjä sanoi että kannattaisi käyttää 98:a, kävisi muka pehmeämmin. Onkohan 98:n käytöstä mitään hyotyä muille kuin huoltsikan pitäjälle?
Jos ei muuta, niin onhan se leuhkaa tankata huotoaseman kalleinta polttoainetta:)
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Itse tankaan lähes poikkeuksetta 95ta, lähinnä kustannustekijöitä silmälläpitäen 
Tuli jokin hämärä flashback n.8 vuoden takaa lukion kemian tunnilta missä oli puhetta noista oktaani asioista noin yleensä. Eikös se mennyt niin että korkeamman oktaaniluvun polttoaine kestää puristusta paremmin, jolloin mm. jälkikäynti yms. vähenee.

Tuli jokin hämärä flashback n.8 vuoden takaa lukion kemian tunnilta missä oli puhetta noista oktaani asioista noin yleensä. Eikös se mennyt niin että korkeamman oktaaniluvun polttoaine kestää puristusta paremmin, jolloin mm. jälkikäynti yms. vähenee.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps..90:ssä on tullut käytettyä 98E:tä puristuksien olessa 10:1
75:n saapi raksuttaa 95:lla kun puristuksiakaan ei ole kuin 9:0..
tuossa jo edesmeneessä kaksilitraisessa 75:ssa joutui myös käyttämään 98E:tä koska puristukset olivat 10:5:n luokkaa..muutoin ilmeni melkoisen tolkutonta jälkikäyntiä..
no tiiseliäkin pistin kesällä vahingossa tankkiin, ajatuksissani kun olin ja pistoolit olivat vierekkäin..onneksi en kerinnyt startata..
75:n saapi raksuttaa 95:lla kun puristuksiakaan ei ole kuin 9:0..
tuossa jo edesmeneessä kaksilitraisessa 75:ssa joutui myös käyttämään 98E:tä koska puristukset olivat 10:5:n luokkaa..muutoin ilmeni melkoisen tolkutonta jälkikäyntiä..
no tiiseliäkin pistin kesällä vahingossa tankkiin, ajatuksissani kun olin ja pistoolit olivat vierekkäin..onneksi en kerinnyt startata..

Viimeksi muokannut 90, 03 Marras 2004, 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Vasta kun olin kortin saanut niin lainasin silloisen tyttöystävän faijan loppuunajettua Volvo 343:ea, jota luulin käyntiäänen perusteella dieseliksi (!) ja muistan, kun vielä tankatessa kattelin että DL siinä lukeekin. Siitä kun jatkoi bensaletkujen matkan verran pois sivistyksestä pimeässä niin alkoi kummasti nykiä ja savuttaa, jotenkin vielä nitkuttelin 10 km takaisin ja tankkasin pari litraa (kolikkotuloilla) 95:tä perään. Kuulemma jäi hieman sivuääniä koneeseen.no tiiseliäkin pistin kesällä vahingossa tankkiin, ajatuksissani kun olin ja pistoolit olivat vierekkäin..onneksi en kerinnyt startata..
No jottei ois kerta riittänyt niin piti pari kuukautta myöhemmin kävästä kesätyöpaikan "edustus-Boralla" reissussa ja takaisin toimitukseen ajaessa tankkasin kiireessä ja ajatuksissani tankin täyteen ysikasia, dieseliin! Kerkesin ajaa kilometrin päähän, kun kävi samat vaivat kimppuun ja eikun työntämään viereiselle Teboilille tankin tyhjennykseen. Päätoimittaja hieman kyseli että missäs auto on kun tulinkin kävellen takaisin!

"Kun paljon koheltaa niin ei ehdi ees oppia!"
nim. myös auton metrin korkuiseen kiveen työntänyt
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Itse tankkaan 98:a, 2.0 TS:llä kun ajelin niin olin tuntevani että moottori kävi tasaisemmin sillä. V6:ssa olen alusta saakka käyttänyt 98:a joten paha sanoa onko eroa. Lastu on joten taidan pysyttäytyä 98:ssa jos sitä kerran suositellaan 
Meikäläisen englanninkielisessä manuaalissa lukee että "Only use unleaded petrol with over 95 R.O.N". Onkohan tuo muuttunut jossain vaiheessa jos niki sinulla lukee että vain 95 kelpaa? Tuo oma opukseni on '5th edition - 12/98' ja siinä on edustettuina 156:n mallit 1.6 TS, 1.8 TS, 2.0 TS, 2.5 V6, 1.9 JTD ja 2.4 JTD.

Meikäläisen englanninkielisessä manuaalissa lukee että "Only use unleaded petrol with over 95 R.O.N". Onkohan tuo muuttunut jossain vaiheessa jos niki sinulla lukee että vain 95 kelpaa? Tuo oma opukseni on '5th edition - 12/98' ja siinä on edustettuina 156:n mallit 1.6 TS, 1.8 TS, 2.0 TS, 2.5 V6, 1.9 JTD ja 2.4 JTD.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tervetuloa kerhoon.......1300ti kirjoitti: Vasta kun olin kortin saanut niin lainasin silloisen tyttöystävän faijan loppuunajettua Volvo 343:ea, jota luulin käyntiäänen perusteella dieseliksi (!) ja muistan, kun vielä tankatessa kattelin että DL siinä lukeekin. Siitä kun jatkoi bensaletkujen matkan verran pois sivistyksestä pimeässä niin alkoi kummasti nykiä ja savuttaa, jotenkin vielä nitkuttelin 10 km takaisin ja tankkasin pari litraa (kolikkotuloilla) 95:tä perään. Kuulemma jäi hieman sivuääniä koneeseen.
No jottei ois kerta riittänyt niin piti pari kuukautta myöhemmin kävästä kesätyöpaikan "edustus-Boralla" reissussa ja takaisin toimitukseen ajaessa tankkasin kiireessä ja ajatuksissani tankin täyteen ysikasia, dieseliin! Kerkesin ajaa kilometrin päähän, kun kävi samat vaivat kimppuun ja eikun työntämään viereiselle Teboilille tankin tyhjennykseen. Päätoimittaja hieman kyseli että missäs auto on kun tulinkin kävellen takaisin!
"Kun paljon koheltaa niin ei ehdi ees oppia!"
nim. myös auton metrin korkuiseen kiveen työntänyt

- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Shelliltä 99+ oct. bensaa.
klick
(En vieläkään osaa lyhentää tuota linkkiä)
Näin:
- Rolle
klick
(En vieläkään osaa lyhentää tuota linkkiä)
Näin:
Koodi: Valitse kaikki
[url=http://www.shell.com/home/Framework?siteId=fi-fi&FC2=/fi-fi/html/iwgen/news_and_library/press_releases/2006/zzz_lhn.html&FC3=/fi-fi/html/iwgen/news_and_library/press_releases/2006/v_power_lanseeraus_070606.html]klick[/url]
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Mä pistin tänään V-Poweria melkein tyhjään tankkiin, ja mielestäni tehoa tuli alakierroksilla lisää. Käyntiääni (V6) muuttui jopa vaimonkin mielestä jotenkin pehmeämmäksi ja syvemmäksi (pieni ero mutta kuuluva). Alussa oli pienen pientä nykimistä kovilla kierroksilla mutta n. 100 kilsan jälkeen todella tasaista, nähtävästi ECU sääti jotain.
Tuskin placebo-efekti - kyllä siinä jotain tapahtui.
Tuskin placebo-efekti - kyllä siinä jotain tapahtui.
Mun mielestä sitä ei voi oikein laskea, ei ainakaan painotettuna keskiarvona.Alfissimo kirjoitti:Saa nauraa, mutta mikä on oktaaniluku jos on esim. 20 litraa 95:ä ja sitten laittaakin päälle 30 litraa 98:a? Tulipa vaan mieleen.
Toisaalta nakutuskestävyyttä, eli siis oktaanilukua, voi nostaa lisäaineilla, esim. etanolilla, jota nytkin lisätään ainakin joihinkin bensoihin. (Muitakin on, kuulemma esim. xsyleeni jne.)
Ensinnäkin olen sitä miletä, että sellaista kapistusta kuin "oktaani tunnistin", ei ole olemassa, tai ei ainakaan tuotanto autoissa. Nakutustunnistin puolestaan on ja nykyjään ihan yleisessä käytössä. Se on pieni sähköinen kapistus, joka kuuntelee palotapahtumaa lohkon/kannen kyljessä ja kertoo ECU:lle jos kone nakuttaa. Tällöin ECU säätää sytytystä, käsittääkseni myöhäisemmälle.
Eli tuollaisessa autossa on mahdollista, että 98 bensasta on hyötyä verrattuna 95:een. Jos ruisku osaa siis aikaistaa sytkää, kun huomaa että ei nakutakkaan, tällöin saadaan lisää tehoa ja tehokkaampi palotapahtuma.
Samasta syystä suositellaan/vaaditaan käytettävän 98:ia chippaamisen jälkeen, koska vaparissa haetaan sitä tehoa sytkäkartoilla ja ruiskukartoilla, eli käytännössä sytkää pyritään aikaistamaan niin paljon kuin mahdollista, tuo tuottaa yleensä parhaan tuloksen (luulotietoa). Jos nyt chipatussa autossa on nakutunnistin ja tankissa 95:ttä, on osa chippaamisesta mennyt hukkaan, koska muutoksilla ei ole merkitystä. Tosin vakio kartta on yleensä tehty aika varman päälle, eli 95:lläkin voi saada vähän parannusta.
Chipatussa turbossa 98 lienee pakollista, ainakin jos ahtoja on nostettu, koska ahdettaessa ilma kuumenee mikä lisää nakutusta (tuota voi toki kompensoida isommalla välijäähyllä jne. ja vaikka vesi/metanoli ruiskulla)
Eli tuollaisessa autossa on mahdollista, että 98 bensasta on hyötyä verrattuna 95:een. Jos ruisku osaa siis aikaistaa sytkää, kun huomaa että ei nakutakkaan, tällöin saadaan lisää tehoa ja tehokkaampi palotapahtuma.
Samasta syystä suositellaan/vaaditaan käytettävän 98:ia chippaamisen jälkeen, koska vaparissa haetaan sitä tehoa sytkäkartoilla ja ruiskukartoilla, eli käytännössä sytkää pyritään aikaistamaan niin paljon kuin mahdollista, tuo tuottaa yleensä parhaan tuloksen (luulotietoa). Jos nyt chipatussa autossa on nakutunnistin ja tankissa 95:ttä, on osa chippaamisesta mennyt hukkaan, koska muutoksilla ei ole merkitystä. Tosin vakio kartta on yleensä tehty aika varman päälle, eli 95:lläkin voi saada vähän parannusta.
Chipatussa turbossa 98 lienee pakollista, ainakin jos ahtoja on nostettu, koska ahdettaessa ilma kuumenee mikä lisää nakutusta (tuota voi toki kompensoida isommalla välijäähyllä jne. ja vaikka vesi/metanoli ruiskulla)
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Soitinpa tuossa lähimmälle shellille että onkos niillä tuota. Kaksi eri myyjää keskusteli siitä mulle ja kumpikaan ei ollut koskaan kuullutkaan mistään v-powerista
. Katsoin shellin nettisivuilta ja niiden mukaan niillä olisi sitä jo myynnissä, sanoivat että kyllä he mielestään ihan 98:sia myyvät... hmph.

En nyt mene takuuseen, mutta mielestäni tuossa sf.ha.au newsissä viitattiin juuri tuohon Shellin bensaa ja se olisi juuri mainitsemaani, johon on lisätty etanolia.
Yllä olevassa linkissä kerrotaan "puhdistaa imukanavia...", joskus olen jotain Bilteman injector cleaner pakettia käpistellyt ja muistaakseni se oli aika pitkälle etanolia.
Väite kitkan alentumisesta kuulostaa aika kummalta, onko tavaraan lisätty öljyä vai mitä
No voihan siinä olla jotain tehokkaammin voitelevia osia. Kovin vaan on pienet ne alueet joita bensa "voitelee". Imuventtiilin varsi oikeastaan ainoa ja sekin aika pieneltä alueelta, meneekö edes ohjuriin se osa (no, ruiskusuuttimen liikkuvat osat). Mäntähän ei oikeastaan osu sylinterin seinämiin, paitsi männänrenkaiden osalta, mutta niiden ohi ei bensan juuri pitäisi päästä.
No, kyllä ko. bensan oktaaniluku lienee korkeampi, ei tuollasta väitettä oikein voi muuten tehdä, varsinkaan noin suuri yhtiö. Noiden muiden vaikutusten kanssa voi olla sitten niin ja näin, koska niitä on aika paljon vaikeampi todeta luotettavasti. Mutta jos tuota bensaa tankkaa vanhaan autoon, jossa ei ole nakutuksen tunnistinta ja moottori on säädetty 95:lle, ei eroa ole, en usko.
Joissain autoissa on muuten ollut kytkin jolla ECU:lle kerrotaan mitä bensaa autossa on. Tuo vaikuttaa käytettävään sytkäennakkoon. (Tälläinen on muistaakseni esim. Ford Escort MK7:ssa).
Yllä olevassa linkissä kerrotaan "puhdistaa imukanavia...", joskus olen jotain Bilteman injector cleaner pakettia käpistellyt ja muistaakseni se oli aika pitkälle etanolia.
Väite kitkan alentumisesta kuulostaa aika kummalta, onko tavaraan lisätty öljyä vai mitä

No, kyllä ko. bensan oktaaniluku lienee korkeampi, ei tuollasta väitettä oikein voi muuten tehdä, varsinkaan noin suuri yhtiö. Noiden muiden vaikutusten kanssa voi olla sitten niin ja näin, koska niitä on aika paljon vaikeampi todeta luotettavasti. Mutta jos tuota bensaa tankkaa vanhaan autoon, jossa ei ole nakutuksen tunnistinta ja moottori on säädetty 95:lle, ei eroa ole, en usko.
Joissain autoissa on muuten ollut kytkin jolla ECU:lle kerrotaan mitä bensaa autossa on. Tuo vaikuttaa käytettävään sytkäennakkoon. (Tälläinen on muistaakseni esim. Ford Escort MK7:ssa).
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jep jep, niinkuin monessa topicissa on ollut puhetta niin tällainen löytyy ainakin vanhemmista 164:sista (käännettävä rele), sekä ymmärtääkseni 75:sista (hyppylangalla yhdistetään määrättyjä pinnejä).markkul kirjoitti:Joissain autoissa on muuten ollut kytkin jolla ECU:lle kerrotaan mitä bensaa autossa on. Tuo vaikuttaa käytettävään sytkäennakkoon. (Tälläinen on muistaakseni esim. Ford Escort MK7:ssa).
Näin on, mutta kun katsoin shellin huoltamohausta niin kyseisellä huoltoasemalla on sen mukaan saatavilla tuota v-poweria... Eli siis joko nettisivuilla on väärä tieto, tai huoltamotyöntekijät ovat pahasti pihalla.Rolle kirjoitti:Eiköhän tuo v-power ole niin uusi tuote että tulee asemiin sitä mukaan kun säiliöt tyhjenee kun kerta tulee 98:in tilalle.
Väittäisin että vaikuttaa. Eihän tätä ollut vaan tarkoitettu trolliksi?Otsosmi kirjoitti:Tuntuu, että turbossani loppui nakuttaminen kun siirryin 98E:hen... TUNTUU sis. Voisikohan joku viksumpi hieman valaista vaikuttaako noin pieni oktaani heitto tuollaiseen, kun ennen nakutti 0,7barin yli mentäessä, mutta eipä enään.Tiedäppä noista.
Jos nostata ahtoja ja ajat 95:lla, niin sytkää pitäisi säätää, mikä ei ole hyvä homma.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Lahdenperänkadun Shellin automaatin kyljessä luki ainakin isolla V-Power. En tankannut sitä, mutta kaipa sitä myynnissä oli.Epezi kirjoitti:Soitinpa tuossa lähimmälle shellille että onkos niillä tuota. Kaksi eri myyjää keskusteli siitä mulle ja kumpikaan ei ollut koskaan kuullutkaan mistään v-powerista. Katsoin shellin nettisivuilta ja niiden mukaan niillä olisi sitä jo myynnissä, sanoivat että kyllä he mielestään ihan 98:sia myyvät... hmph.
Shellin huoltamohaku:
http://www.shell.com/home/PlainPageServ ... _1106.html
Ja tuolta valinta V Power. Näyttää olevan monessa paikassa ainakin pk-seudulla.
Tuoltako Epezi löytyi myös lähihuoltamosi?
http://www.shell.com/home/PlainPageServ ... _1106.html
Ja tuolta valinta V Power. Näyttää olevan monessa paikassa ainakin pk-seudulla.
Tuoltako Epezi löytyi myös lähihuoltamosi?
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Oli ainakin Hervannan Shellillä isot v-power 99+ kyltit mittareissa, joissa oli v-poweria. Olmeisesti automaatti tankilla ei ollut vielä ko. ainetta kun oli narulla laitettu mittarista paikka umpeen. Tuli tankattua tankki täyteen v-poweria, saa nähdä huomaako eroa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Nyt n. 1,5 tankillisen jälkeen tuntuisi, että kulutus olisi hieman noussut normaalista...? (En mielestäni ole muuttanut ajotapaani "normaalista") Tuntuisi myös, että moottorin reagointi olisi hieman "herkempää". Nämä siis kuitenkin täysin mutu-tuntumia, eikä tuon 1,5 tankillisen jälkeen varmaankaan mitään todellisia johtopäätöksiä voisi tehdäkkään.
Tankkasin eilen V-Poweria ( sain jonkun hiton avaimenperänkin ) onkohan korvien välissä vikaa , kun on muka tuntuvinaan käyvän ja kukkuvan paremmin.
Aattelin ottaa ns. varotoimenpiteenä kun on ilmeisesti toi bensapuoli tukkoinen ja paskainen , jos vaikka puhdistuis.
On kyllä aika arvokasta tavaraa 1,49 litra. Näyttä olevan niin , että kaikilla miehitetyillä asemilla löytyy.
Henkilökunnaalla Ferrari logot T-paidassa ja rinnuksissa lukee Hi Power.
Ulkomainoksessa on 159 ainaskin Hämeenlinnan vankilan kohdalla motarilla.
Aattelin ottaa ns. varotoimenpiteenä kun on ilmeisesti toi bensapuoli tukkoinen ja paskainen , jos vaikka puhdistuis.
On kyllä aika arvokasta tavaraa 1,49 litra. Näyttä olevan niin , että kaikilla miehitetyillä asemilla löytyy.
Henkilökunnaalla Ferrari logot T-paidassa ja rinnuksissa lukee Hi Power.
Ulkomainoksessa on 159 ainaskin Hämeenlinnan vankilan kohdalla motarilla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
korjaus mainokseen siinä on muutes breraLaku kirjoitti:Tankkasin eilen V-Poweria ( sain jonkun hiton avaimenperänkin ) onkohan korvien välissä vikaa , kun on muka tuntuvinaan käyvän ja kukkuvan paremmin.
Aattelin ottaa ns. varotoimenpiteenä kun on ilmeisesti toi bensapuoli tukkoinen ja paskainen , jos vaikka puhdistuis.
On kyllä aika arvokasta tavaraa 1,49 litra. Näyttä olevan niin , että kaikilla miehitetyillä asemilla löytyy.
Henkilökunnaalla Ferrari logot T-paidassa ja rinnuksissa lukee Hi Power.
Ulkomainoksessa on 159 ainaskin Hämeenlinnan vankilan kohdalla motarilla.

itsekin ostin V-POWERIA ja saman havainnon tein että auto kukkuu ja käy paremmin, suosittelen kokeilemaan, täällä meillä hinta näytti olevan 1,419€/L, halpaahan se ei ole!!! ja minä sain luumäen pitkältä shelliltä tankatessa lapun jossa myyjä aseman leima ja lukee että seuraavan kerran tankatessa V-POWERIA saat 5c/litra alennusta!
Life is too short to drive boring cars.
Ysivitosta tullut laitettua ihan alusta alkaen - lähinnä kustannussyistä. Oma tietämys näistä eri oktaanilukujen käyttötarkoituksista ei ole kuitenkaan kovin kummonen, mutta olen elänyt siinä tiedossa, että ainakin turbo- ja lastutettuihin-koneisiin laitetaan 98:ia
Nyt kuitenkin tuo uusi v-power houkuttaa jo monelta suunnalta saatujen "kehujen" vuoksi, niin kysynkin seuraavaa: Voiko tuota shellin v-poweria tankata kerran ja siirtyä sitten takaisin siihen edullisempaan bensaan, ilman mitään ongelmia?
Nyt kuitenkin tuo uusi v-power houkuttaa jo monelta suunnalta saatujen "kehujen" vuoksi, niin kysynkin seuraavaa: Voiko tuota shellin v-poweria tankata kerran ja siirtyä sitten takaisin siihen edullisempaan bensaan, ilman mitään ongelmia?

- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
itse ajoin ensin puoli tankkia 98:lla ja sitten 3/4 osaa tankillasta V-POWERILLA ja nyt puolitankkia 95:sta, ja tuntuu toimivan ihan normaalista paitsi tietysti huomattava ero kiihdytyksessä nyt kun tottu ferrari bensaanhamppi kirjoitti:Ysivitosta tullut laitettua ihan alusta alkaen - lähinnä kustannussyistä. Oma tietämys näistä eri oktaanilukujen käyttötarkoituksista ei ole kuitenkaan kovin kummonen, mutta olen elänyt siinä tiedossa, että ainakin turbo- ja lastutettuihin-koneisiin laitetaan 98:ia
Nyt kuitenkin tuo uusi v-power houkuttaa jo monelta suunnalta saatujen "kehujen" vuoksi, niin kysynkin seuraavaa: Voiko tuota shellin v-poweria tankata kerran ja siirtyä sitten takaisin siihen edullisempaan bensaan, ilman mitään ongelmia?

Life is too short to drive boring cars.
Kyllä se ny vaan niin on, että persus liikkuu nopeamman tuntuisesti tolla V-Powerilla , tai sitten toi automaattiloota on oppinut rivakamman ajotyylin. Luultavasti joka viides tankillinen rupee meneen kalliimpaa ainetta Ferrarin 2 sijan kunniaksi.
Sopiskohan Renu bensa Alfaan?
Sopiskohan Renu bensa Alfaan?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6