75TS <--> 164TS moottoreiden yhteensopivuus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
DaChief
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 17:59
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

75TS <--> 164TS moottoreiden yhteensopivuus?

Viesti Kirjoittaja DaChief »

Ulkoisestihan nuo moottorit on aika samannäköisiä (sen vähän perusteella mitä olen peltien alle kurkkinut), mutta voiko esimerkiksi 164:n TS-koneen heivata seiskavitosen pellin alle? Vaihdelaatikon kiinnikkeethän siellä voi tietysti olla erilaiset, mutta eihän kysyvä tieltä eksy?

Ja varsinainen syy tähän uteluun on se, että olen hommaamassa elämäni kolmatta Alfaa, '90 75 1.6 Kuopiosta, ja 2.0TS kone olisi hakusessa. Kaksi edellistä olivat '85 Sprint QV ja '88 75TS. Molemmat punaisia. Sprint jäi Juankoskelle about vuosi sitten (näin sen talven aikana Kuopiossa), ja 75 sai kodin Lahdesta.
Jos se ei usko, sitä on lyötävä.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Voi, mutta hommia tulee aika lailla. Huomattavasti parempi etsiä 75 kone.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kuusnepassa on yksi jakaja "väärässä" paikassa. 75:sessa toinen on nokka-akselin päässä koneen keulilla ja toinen on imusarjan alla kampiakselilla. Kuusnepassa molemmat jakajat ovat nokka-akselin päässä, toinen edessä, toinen takana. Jos sellaisen haluaa istuttaa 75:een, pitää varmaankin tehdä lisäreikä lämmityslaitteenilmanottokaukaloon (voiko tuo sanahirviö olla yhdyssana, voi kiesus?!).
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eiköhän noissa ole lisäksi ainakin öljypohja ja mahdollisesti öljypumppu erilaiset, voipi olla myös apulaitteiden kiinnitykset.

Olen useampaan otteeseen törmännyt väitteeseen että lohkonkin mitoituksessa olisi eroa, tuntuisi kyllä erikoiselta ratkaisulta tehdä tieten tahtoen erilaisia osia samaan tarpeeseen. Toisaalta tuntuisi myös alfamaiselta ratkaisulta :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

Joo, 164:n lohko on koneistettu "lyhyemmäksi" vaihdelaatikkoa vasten tulevasta päädystä.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

164 lohko ON lyhyempi. Toki sen saa sinne sovitettua. Jos joku tietäisi noiden painoeron niin kiinnostaisi.

Avatar
DaChief
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 17:59
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DaChief »

Saakohan sitä millään tapaa toimimaan (siis 164:n konetta 75:ssa) niin, että ei tarvitse tehdä mitään älyttömiä muutoksia? Eli 75:n kardaanin/laatikon sopivuus suoraan 164:n koneeseen. Kaverilla ku ois viritetty (penkitetty ~280hv) 164:n kone ilman autoa, ja tietty tekis mieli lunastaa se tulevan seiskavitosen nokalle. Tiedä sitten että kestääkö laatikko, perä ja vetarit tuollaisia lukemia... :mrgreen:
Jos se ei usko, sitä on lyötävä.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ettei nyt olis kaveri lisännyt oikeaan lukemaan 100hv :roll:
- Alfaholic -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

no eiköhän :roll:

Avatar
DaChief
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 17:59
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DaChief »

En tiedä onko teholukemat todellisia, epäilys herää viimeistään siinä vaiheessa jos ei ole esittää dynolappuja. :roll:
Jos se ei usko, sitä on lyötävä.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Mikä ahdin?

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Grendel kirjoitti:Mikä ahdin?
Tuo on ainoa vaihtoehto :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
DaChief
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 17:59
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DaChief »

Ei siinä kuulemma ollukkaan ku 236hv, ilman mitään ahtimia ja porattu 2.3-litraseks. Ja dynolaputkin löytyi. 8)
Jos se ei usko, sitä on lyötävä.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Heh!

mielelläni näkisin miten TS lohkoon saa 91 milliset männät mahtumaan.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pistäs dynolaput näköisälle ja kysy mitä muuta koneelle tehty(kansi, ruisku, imupuoli, pakopuoli jne....)
taitaa moisen koneen rakentamiseenkin palaa rahaakin pelkästään jo vähintään tuhansia euroja ainakin ilmoittamiesi tehojen perusteella joten pilkkahintaan ei varmaankaan tuota myy..

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Grendel kirjoitti:164 lohko ON lyhyempi. Toki sen saa sinne sovitettua. Jos joku tietäisi noiden painoeron niin kiinnostaisi.
164 Tessun "uncomplete" painaa 98 kiloa ja 75:n 100 kiloa, jos tuota ePeriä oikein tulkkasin.
Mielenkiintoinen sikäli että 75:n uusi "complete" painaa (vaihtunut -94) kolme kiloa vähemmän. Molemmat tilattavissa.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Grendel kirjoitti:Heh!

mielelläni näkisin miten TS lohkoon saa 91 milliset männät mahtumaan.
Ainakaan tämän mukaan ei kauheasti jäisi noiden putkien väliin tilaa.
http://www.ahmotorsports.co.uk/photos/R ... er87mm.jpg
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Vastaa Viestiin